mmm... oké, zou jij even dan een overzicht kunnen posten met wat jij jaarlijks kwijt bent aan kosten voor je villa...?
Afdrukvoorbeeld
mmm... oké, zou jij even dan een overzicht kunnen posten met wat jij jaarlijks kwijt bent aan kosten voor je villa...?
Dat kun je wel vragen, maar dit zal een behoorlijk vertekent beeld geven.
Het huis van Koen staan niet in Orlando en is waarschijnlijk ook niet "Zoned for Short Term Rental"
Dus heeft ie waarschinlijk ook geen MC nodig.
Ook lagere HOA fee (if any)
Hoeft ook geen "hotelvergunning" te hebben.
Eigenlijk zal alles voordeliger (voor zover je daarvan kunt praten) uitvallen vergeleken een berekeing voor Orlando.
Mensen denken nog steeds dat je goed kunt verdienen met een huis in Florida..
Wake up... Je mag blij zij zijn (maar dan ook écht blij zijn) indien je Break Even draait)
Kan mij volledig aansluiten bij Corrus, ons huis staat in Kissimmee geen short term rental toegestaan, omheind en bewaakt en er zijn veel sportgelegenheden.
Belastingtarief aanzienlijk hoger qua percentage dan Sebring en bij verzekeringen is de ligging ook mede bepalend.
Henke.
Ik had gisteren een en ander op het forum gezet maar er ook weer afgehaald na de reactie van Koen.
Als iemand wat meer wilt weten, doe dat even via een PB'tje...
Ik sluit mij aan bij Corrus en Bellalago.....
Maar reken je absoluut niet rijk!! Als voorbeeld, alleen al onroerend goed tax is ong. $ 3000,- per jaar in Kissimmee voor ons huis.
Wil je er later zelf oud worden en je hebt de middelen, doen!!
Als je denk er geld te gaan verdienen en een lening moet nemen, zeker NIET doen.
Succes!!
Remco
Volgens mij is het in het belang van de koper om een zo realistisch beeld te krijgen. Wat hij/zij er dan verder mee doet is zijn/haar probleem.
Ik zou dus vooral cijfers en feiten blijven geven.
Inmiddels raakt een aantal reagerenden aardig kwijt wat de oorspronkelijke vraag van Estatelover was. Die ging niet over een villa in Orlando maar om een overduidelijk zeer bescheiden appartementje in Miami. Vrager geeft aan genoeg hits te vinden onder $50.000 en vroeg zich af hoe realistisch dat was. Dan zijn de kosten van een villa-in-een-Zone-for-Short-Term-Rental in Orlando weinig ter zake doend. Over winst willen maken op het appartementje heeft hij met geen woord gerept - alleen om het voor familie tegen betaling beschikbaar te stellen (wat een verhuurvergunning - en kosten - niet nodig maakt).
Dat zo weinig makelaars reageren is jammer maar wel wat ik ook ondervond toen ik mijn perceeltje kocht. Aan een dergelijk object valt voor de makelaar bitter weinig te verdienen en een international contact kost wellicht teveel tijd. Bellen en vasthoudend zijn levert waarschijnlijk meer op dan e-mailen. Steek er vooral veel tijd en geduld in. Als je naar Florida gaat ontkom je niet aan een uitgebreide bezoekronde waarbij je ook de buurt waarin het staat in de gaten moet hebben. Je partner in Florida kan wellicht al veel voorwerk voor je doen. Wellicht ontdooien ze wat als je een contact in Amerika hebt.
Een ding is zeker: als de vraagprijs 50.000 is, dan kan onder de huidige omstandigheden de uiteindelijke verkoopprijs alleen maar nog lager liggen. Als je daarvoor een geschikt appartementje vindt ben je naar mijn stellige overtuiging spekkoper.
Bedankt Koenkamphuis dat je de discussie terug brengt op mijn oorspronkelijke vraag. Ik wil niet meer dan $50000 spenderen en daarvan zijn er NU meer dan 520 in Miami Dade te koop. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat amerikanen mij dan murw zullen taxeren op een klein appartementje.
Bijkomend vraagje: Wat moet ik denken van die "short sales" Ik weet dat het appartementen zijn die de banken overgenomen hebben van mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Maar is een "short sale" dan geen sale? Ik weet dat de bank moet "approven" en dat het wat langer duurt.... so what?
Of zie ik het verkeerd? Zijn er nog andere nadelen?
By the way: "Wat is een spekkoper?"
Ik ben bang dat ik niet erg goed ingelicht ben over de procedures rond short sales. Wellicht dat de makelaar je kan helpen. Of misschien Google. Of steek er wat geld in om een aankoopmakelaar in de arm te nemen.
Iemand die een goeie deal heeft gemaakt :wink:
Google is your friend (maar een goede adviseur is nog een betere vriend :) )
http://homebuying.about.com/od/4clos...salebasics.htm
Verder leesvoer:Citaat:
If you are considering buying a short sale, there could be drawbacks. For your protection, I suggest that all borrowers:
- Obtain legal advice from a competent real estate lawyer
- Call an accountant to discuss short sale tax ramifications
Hmmm. als ik dat laatste lees dan lijkt het me, dat je als het appartement van je dromen een short sale is, dat je een aankoopmakelaar in de arm moet nemen - is veel te gecompliceerd om dat vanuit Nederland te regelen.