Hoi Chantal,
Graag gedaan.
Wij hebben vooraf een hotel geboekt via www.priceline.com. Is meestal goedkoper dan dat je op de plaats een hotel boekt. En je kan meteen naar het hotel hoeft niet te gaan zoeken enz. Stuk fijner omdat je meestal ( ik tenminste ) erg moe bent naar de reis.
Wij hadden vanaf het vliegveld een auto gehuurd bij Alamo. Ik weet niet hoelang jullie gaan? Wij gingen een maand naar Flordia, waaronder 5 dagen een Disney Cruise dus hebben voor deze hele periode een auto gehuurd en hem tijdens de cruise bij de Terminal gepakeerd, is 15 dollar per dag. Wil je dit niet kan je ook een shuttle nemen naar Port Canaveral. Weet niet hoe duur deze is, heb dit zelf nog nooit gedaan.
Wat de fooi betreft, je bent verplicht aan 4 personen fooi te geven. Aan de hoofdhuishouding, hoofdober, ober en drankober. Deze bedragen verschillen per functie. Bijelkaar opgeteld (alle 4 de personen met fooi bijelkaar) was ik rond de 45 dollar kwijt. Dus 45 dollar van mezelf en 45 dollar van mijn vriend. Dit bedrag is wel voor de 5daagse cruise. Heb je een langere cruise is het meer. Ik heb ook een keer de 8 daagse cruise gedaan was het geloof ik rond de 70 dollar per man. De fooi word gegeven op de laaste avond van de cruise door jezelf in een disney envelop aan de obers. Dit krijg je een dag van te voren in je hut geleverd, met de lijst aan wie en welk bedrag fooi je moet geven. Wil je dit niet contant doen kan het ook met de creditcard bij de servicedesk. Maar dit wijst zich vanzelf uit. Word allemaal heel duidelijk uitgelegt! Hoop je een beetje te hebben geholpen!
Gr Carmen