Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???
YEP!
Citaat:
En als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage wat kan dan wel en wat dan niet
Dit kan dus niet...
Da's het vloeistoffen verhaal...
Dus vanuit Nederland...
Drinken zul je aan boord moeten halen...
Want anders wordt het in beslaggenomen bij security voordat je op schiphol de wachtruimte ingaat...
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.
Voor de terug weg kan je ook na de controle drinken halen, in Amerika sealen ze het niet en kan je het ook gewoon mee het vliegtuig in nemen.
Zo doen wij dat ook voor ons zelf en onze zoon.
Overigens zijn de kartonnen pakjes drinken al een paar keer gewoon door de controle geglipt in de handbagage. :-\"
Citaat:
verwijderd
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.
Helaas, met dank aan Alberto Stegeman is ook dit niet meer mogelijk. De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen. Als die er tenminste is. Op Schiphol beschikt namelijk niet elke gate over een toiletruimte. Ik blijf het vreemd vinden dat de regels op dit gebied zo uiteenlopen.
Vreemd, want dit is de tekst die ik vind op Schiphol.nl
Gekocht op Schiphol
Alles wat u op Schiphol na de paspoortcontrole heeft gekocht, mag met u meevliegen. U kunt uw aankopen gewoon meenemen als handbagage. Wel gelden speciale regels voor vloeibare stoffen.
Speciale voorwaarden voor gekochte vloeistoffen en gels
- De vloeistoffen en gels zijn door de taxfree winkel of aan boord voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen, mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen
- De vloeistoffen of gels zijn aantoonbaar op de dag van de vliegreis gekocht
Waaruit blijkt dat het wel zou mogen.
Citaat:
Guus
De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen.
Wij doen dat ook meestal zo. Eerst een flesje "goud" (zo duur is een flesje water na de paspoortcontrole wel) kopen, verorberen en dan leeg door de security-check.
Nu kun je in het vliegtuig wel zoveel water krijgen als je wil, maar dit is toch een stuk makkelijker, en je hoeft niet iedere keer als je dorst hebt (ik ben gek op water) uit je stoel, of een flight-attendant lastig te vallen.
En je kunt hem onderweg ook nog (laten) vullen. Handig.
In de VS verandert alles, daar kun je zelfs een koelbox mee aan boord nemen.
Bij wijze van spreken, dan, mits gekocht na security ;-)
Hoi Marloes,
Gewoon een flesje van thuis meenemen, 1/2 liter of zo, LEEG door de security check, geen enkel probleem, dan na de douane gewoon in elk toilet vullen met water.
Al neem je 20 losse lege flesjes mee, no problem!!
Remco
Citaat:
moonlight91
anders word het dus gewoon dorstlijden tot je aan boord zit:-k
Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/security
Citaat:
Sylly
Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/security
In de VS klopt dat, maar in Nederland kan dat dus niet meer. Ik heb dit vorige week nog mogen ervaren.
Dus de winkeltjes die eerst v alles verkochten (water, fris, vruchtensappen) hebben dat allemaal niet meer in hun assortiment? Of mag je t wel opdrinken terwijl je wacht bij de gate maar moet je t voor t instappen weg gooien?
De winkeltjes hebben dat nog wel, maar je mag het bij de gate, waar de securitycheck is, niet meenemen.
Soms staan er na de check nog wel automaten, maar daar zou ik niet op gokken.
Dus....., met de lege fles naar de WC ;-)