Re: Vliegen met Aer Lingus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Korte tijd is prima, je hoeft niet door uitgebreide controles.
De korte tijd is inderdaad goed te doen, maar je moet wel degelijk door een controle,
vergelijkbaar met die in de USA voor de binnenlandse vlucht
Paspoort en boardingpas controle, en dan de scan. Laptop, schoenen, riem etc.
Is wel rustiger dan in de US, maar kost wel tijd. Maar 1.30 uur moet kunnen.
Citaat:
linda75
Ook ik overweeg toch om met air lingus te vliegen ondanks dat we dan op zondag terug komen en de kinderen op maandag weer naar school toe moeten
Maar als ik dit onderwerp nu lees begrijp ik dat je in Dublin je koffer niet hoeft op te halen maar dat je op een foto moet bevestigen dat het je koffer is.. en dat je dan in orlando niet zo lang hoef te wachten bij de douane???
Wij vliegen voor het eerst dus heb totaal geen vliegervaring.. (oke een keer Barcelona maar zonder bagage) dus ben een leek in vliegverkeer..mijn man heeft ooit een trip naar calafornie gemaakt en moest in los angels een lange tijd bij douane staat.. heel zijn koffer werd uitgeplozen.. als dat enigszins nu vermeden kan worden is dat toch wel prettig.
Met alle begrip, maar je gaat het je kinderen toch niet aandoen om op zondag terug thuis te komen en de maandag al naar school te moeten ? Ze gaan zo in de klas in slaap vallen. Je hebt nog niet veel vliegervaring, besef heel goed dat jetlag is iets waar je toch maar na enkele dagen overheen bent.
Een jetleg is toch wel erg persoonlijk, is mijn mening. Onze zoon van 1,5 ging meteen weer in het goede ritme door. En wij zelf hebben er ook weinig last van. Het is gewoon een kwestie van meteen weer bij de tijd leven.
Citaat:
Patrick
Een jetleg is toch wel erg persoonlijk, is mijn mening. Onze zoon van 1,5 ging meteen weer in het goede ritme door. En wij zelf hebben er ook weinig last van. Het is gewoon een kwestie van meteen weer bij de tijd leven.
Realiseer je dan maar dat je echt een uitzondering bent en dat 90% er wel last van heeft.
Citaat:
ttubbie
Realiseer je dan maar dat je echt een uitzondering bent en dat 90% er wel last van heeft.
Hele hordes komen in de meivakantie op zondag terug terwijl de kids maandag weer op school zitten, ook wij hebben dat gedaan. Ze overleven het echt wel en zitten het snelst weer in het ritme. Maar ik moet eerlijk zeggen dat 1 kind een keer zich de volgende ochtend echt niet lekker voelde en die hielden we dan ook gewoon nog een dagje thuis.
Wij kwamen vorig jaar zomer op maandagochtend (1e schooldag) aan in Dusseldorf en einde van de ochtend toen we thuis waren wilde ze direct door naar school.
Geen enkel probleem voor de kids , zelf hebben wij er ook geen last van, dus heb je een beetje makkelijke kids,.....gewoon doen !!
Citaat:
ttubbie
Ik denk dat je er schromelijk naast zit, maar ach, ieder zijn mening
Denk zelf dat de mate waarin je last hebt van jetlag ook afhankelijk is van het feit hoe laat je thuis bent en wat je met de rest van de dag doet. Natuurlijk ook nog van het feit of je gedurende de vlucht hebt kunnen slapen. Mijn man slaapt niet of nauwelijks in het vliegtuig en loopt dan ook wat langer uit de pas (is zowiezo een moeilijke slaper). Zelf maak ik gewoon de dag vol en probeer zo snel mogelijk in het gewone ritme te komen. Heb dan ook meestal niet zo'n last.
De laatste keer echter hadden we de volgende nacht na thuiskomst weer een doorwaakte nacht omdat onze dochter toen besloot te gaan bevallen. Toen heeft de jetlag wel wat langer geduurd. Kwam natuurlijk ook door de euforie van het krijgen van ons eerste kleinkind:-)
Dat 90% last heeft van jetlag lijkt me wat overdreven. Het gaat er voornamelijk om hoe je ermee omgaat.
Met Aerlingus vliegje pas 's avonds om 19.00 of 20.00 terug. Je hebt dus een hele dag om van alles te doen en een echte nachtvlucht. Dit helpt wel tegen jetlag.
Citaat:
Fleurida
Met Aerlingus vliegje pas 's avonds om 19.00 of 20.00 terug. Je hebt dus een hele dag om van alles te doen en een echte nachtvlucht. Dit helpt wel tegen jetlag.
De meeste vluchten naar Europa vertrekken 's avonds van de oostkust, heus niet alleen Aer Lingus. En iemand van 20 zal inderdaad wel minder last hebben dan iemand van 60. Maar ik blijf erbij dat vrijwel iedereen er enigszins last van heeft, ook degenen die zichzelf wat wijs maken. En kinderen kunnen nu eenmaal niet kiezen.