Probeer het hier eens: http://www.usareisen.de/mietwagen/al...dex_u25_wi.htm
Afdrukvoorbeeld
Probeer het hier eens: http://www.usareisen.de/mietwagen/al...dex_u25_wi.htm
Iemand ervaring met een Jeep Grand Cherokee? Wij gaan in December en willen bij Dollar gaan huren (al 2x daar gehuurd met volle tevredenheid) en zoeken iets waar 4 mensen in passen met 5 grote koffers en 3 handbagage's. Een minivan zou hiervoor groot genoeg moeten en ook het meest voordeligst (Dodge Caravan ofzo). Echter heb ik de voorkeur voor een SUV en dan met name een Jeep Grand Cherokee. Op de site van usareisen.de staat dat er 3 grote koffers en 2 stuks handbagage in zouden passen. Echter, dat is gebasseerd op 5 personen en wij zijn dus met z'n 4'en. Iemand een "real-life" ervaring met deze Jeep? Denken jullie dat het aantal koffers/bagage wat wij hebben erin zouden passen?
Zie: http://www.usareisen.de/mietwagen/dollar/index_wi.htm
Helaas kun je bij het huren niet aangeven dat je perse de Jeep Grand Cherokee wilt hebben. Dus je vraag zou moeten zijn: heb ik in een Standard SUV voldoende ruimte voor 4 personen, 5 groter koffers en 3 handbagage.
Zelf denk ik van niet..
Inderdaad, je hebt gelijk. Dus bedankt voor het corrigeren van mijn vraag ;)
Als iemand nog een ervaring dus heeft met een mid-size SUV met zo ongv. hetzelfde aantal personen/koffers dan hoor ik het graag. Nog iets anders, ik ga een jeep/mini-van huren in Orlando en ik wil het terug inleveren in Miami (airport). Komen er hier achteraf kosten bij? Zoals ik op usareisen.de zag niet maar mijn Duits is zeer slecht dus misschien heb ik iets gemist....
Een mid size SUV is te klein voor 5 grote koffers en 3 stuks handbagage.
Binnen Florida zijn er geen kosten verbonden aan het inleveren van je huurauto op een andere locatie als waar je hem hebt opgehaald.
In dit geval zou ik kiezen voor een full size suv of een mini van.
Wij hebben een aantal keren een standard SUV (midsize valt in jullie geval zowiezo af) gehuurd, o.a. voor rondreizen in het westen en mijns inziens is zelfs die wat aan de krappe kant (wij waren met z'n tweeën) voor 4 met volle bepakking.
Zeker als je gaat rondreizen. voor een ritje airport > accomodatie is hij groot zat.
Dus ik zou, zoals Ebelix al zei, kiezen voor de full-size, qua looks, of desnoods de minivan.
wij gaan de 24ste naar Miami, daarna gaan we met een vriend die daar woont tot de 28ste rondhangen in Miami en Keywest. Hierna dropt die vriend ons op Miami Airport, alwaar we daar een auto willen huren. Mijn vraag is wat is het verschil tussen Dollar en Alamo en waar moet je op letten? Waarom is Dollar een stuk goedkoper via de Usareisen.de site?
Belangrijkste vraag: Waarom is Alamo nog goedkoper dan Dollar? Bij Dollar betaal je voor de kleinste auto 157 euro per week, daar heb je bij Alamo gegarandeerd een Equinox voor.
Verschil tussen de voorwaarden en het autopark van Alamo en Dollar is er nauwelijks. Waar moet je op letten? Dat je niet teveel betaalt, misschien? En waarom usareisen vaak goedkoper is dan andere aanbieders? vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.....
Bij mij ging het wel! Was wel een noodgreep hoor, anders moest ik twee maal rijden. 4 personen (waarvan 2 grote kids) , 6 grote koffers, 4 handbagage in de vorm van trolleys en then some. Is wel exact beladen :lol: Eénderde van de achterbank moest plat en de koffers gingen tot het plafond. Het was alleen voor het ritje villa-airport en daarom goed te doen. Voor rondreizen raad ik dit af. half uurtje krap zitten oké, continue niet. De auto was trouwens een Equinox.
Nou ik heb het een en ander eens zitten lezen wat het huren betreft van een auto of bij Alamo of Hertz maar ik krijg eerlijk gezegd een beetje de kriebels , wachtijden, dingen die ze je aan kunnen smeren, schade, keus van de auto.
Als je al een x aantal uren vliegen er op hebt zitten moet ik er toch niet aan denken al die dingen waar je dan ook nog eens mee te maken kan krijgen.
Ik ben dan de enigste volwassen persoon en dan komt dat allemaal op mijn dakkie , nog nooit een auto gehuurd dus al met al zal het een hele spannende bedoeling worden.
Het lijkt wat erger als dat het in werkelijkheid is, hoor.
Bij Alamo is het op sommige momenten erg druk, en vooral de doorgewinterde autohuurder/cq Floridaganger vindt dat lastig, maar langer als een uur hebben wij er nooit gestaan. En anders pak je gewoon National, zelfde baas, nagenoeg dezelfde prijs bij onze Deutsche Freunde en vele malen minder druk.
Alle aanbiedingen beleefd weigeren werkt meestal goed en de schade (als die er al is) bekijken is gewoon een rondje om de auto heenlopen.
De auto (of categorie) kiezen kun je lekker vanachter de computer doen. Daarginder loop je de straat over de parkeergarage in, zoekt de rij van je categorie en je kunt pakken wat je wil. Ook geen problemen.
En dan begint het pas; vanaf nu heb je alleen maar plezier van de auto, en kun je gaan en staan waar je wilt, en wanneer het jou uitkomt. Dat weegt 100 keer zwaarder dan de "ongemakken" van het eerste uurtje. Veel plezier alvast :-)
Hoop er wel veel plezier van te hebben en een grote wagen heb ik niet nodig zijn maar met zijn tweetjes en is hoofdzakelijk toch om naar de parken te rijden en boodschappen te kunnen doen. en als we naar Tampa gaan rijden voor Bush Gardens hoeven de koffers toch niet mee.
Zie hier ook al veel soorten namen voor bij komen maar wat zou ik ongeveer kunnen verwachten voor een compacte wagen dan het voorbeeld van Chevrolet Aveo.
Probeer dit topic eens: Autohuur: Welke kreeg jij mee?
De Aveo staat overigens bij de Economy auto's. Compact is een Chevrolt Cobalt of vergelijkbaar.
Maar die kleine wagens hebben ze vaak niet op voorraad. Als men begint over het feit dat de auto te klein is, dat je koffers er niet in zullen passen etc etc, ga er dan vanuit dat ze hem gewoon niet hebben. Niet upgraden en afwachten waar ze mee komen. Gratis upgrade :)
Zo zijn er ook voorbeelden van:
Economy naar Dodge Minivan
Compact naar RAV4
Heb ik al een in gekeken maar eerlijk gezegd niet echt wijzer geworden.
Maar dan wachten we gewoon tot we er zijn en dan weten we gewoon meteen welke het is/word.
Alamo is zeker behoorlijk aan het bezuinigen. Ik las dat een aantal mensen een Kia Rondo kregen in de midsize SUV klasse... De Rondo lijkt me toch meer een MPV dan een SUV.
Wij hebben onze auto bij National gehuurd. Over een dikke week zullen we zien of daar de recessie ook toegeslagen heeft.
Wij gaan voor de Dodge Durango....van de week weten we het.....
Wij doen gek en gaan voor de premium S.U.V. behoorlijke aanbieding kunnen vinden op www.dollar.de
Ben ook wel benieuwd! Natuurlijk gelijk even 'onze' IFAR Equinox van usareisen met deze dollarleute vergeleken en dat verliezen ze in ieder geval nog, het verschil is maar liefst 113 euro voor twee weken in het voordeel van usareisen....:-\".
Ik kan bij dollar.de geen premium SUV op de site vinden en zie alleen IFAR en SFAR. Hzengerink moet dus met de billen bloot, ich bin gespannt.........:-k
Het enige wat ik daar kan vinden bij Dollar is dit (wat zou moeten doorgaan voor premium SUV):
SUV (SFAR)
Jeep Grand Cherokee Laredo with ac
Automatik
4 Türen, Klimaanlage
Dit lijkt me wel wat om echte "amerikaander" te lijken O:)
http://www.enterprise.com/car_rental...US&language=en
Or similair :)
Appart trouwens dat je op de site van usareisen.de geen full-size SUV kan huren bij Dollar terwijl bij de andere autoverhuurders dit wel kan. Op de site van dollar zelf staat ook gewoon full-size bij. Jammer, wou graag een full-size bij Dollar huren maar zo te zien wordt het dan maar een mini-van.
Doordat ik al twee keer eerder bij Dollar heb gehuurd zonder enig probleem (geen vragen of ik extra verzekering erbij wil hebben of moeilijk doen) wil ik weer graag bij Dollar huren. De rijen bij de Dollar balie zijn ook vaak een stuk minder lang dan bij bijv. Alamo. Ten tweede gaat het mij om voornamelijk veel kofferruimte (zie een van mijn eerdere vragen in dit topic). Dan kom ik al snel bij 2 soorten voertuigen, de Fullsize SUV of een mini-van. Een Fullsize SUV spreekt mij meer aan maar het is geen ramp om een mini-van te rijden :wink:. Ik vond het alleen appart dat usareisen.de het niet in zijn lijstje bij Dollar heeft.
Lijkt mij ook dat je de aanbieder bij de vraag zoekt, niet de vraag bij de aanbieder :)
Ik lees in een reisgids iets van Roadside plus verzekering.Bij pech onderweg kan je dan ook geholpen worden bijv met lekke band of zo.
Nodig of niet?( ik vrouw alleen, niet echt handig met zulke akkefietjes)
Tsja, er is al best veel geschreven over deze optie. Of het nodig is, of niet die keuze kan een ander lastig voor je maken, nietwaar. Zoek even op 'roadsside assistance' en zet de zoekfunctie op 'berichten tonen'. In zijn algemeenheid kan je zeggen dat niet veel forummers voor deze optie van Alamo kiezen........... Zelf zeggen ze erover: For peace of mind, Roadside Assistance is available at approximately $5.99 per day.
:-\"Excusses excusses,
zowaar een echte vermaning gehad..
Het is idd geen premium maar de SFAR SUV, deze hebben wij voor 2 weken gehuurd voor een kleine 450 euro... het is iig de GROOTSTE die we konden huren:-\"
en geen geld lijkt me:razz:
Niet lastig:-k, meer ervaring ga ik vanuit..
Het is het pakket is mij op dit moment onbekend, maar ik zal het gaan uitzoeken zodra ik thuis ben.. maar als ik het goed heb, hebben we het platinum pakket genomen. (wordt nog bevestigd)
Groet:sun:
Vraagje,
Wij landen in Miami om 23.16.
Ons hotel ligt niet zo ver van het vliegveld. Wil een auto huren daar maar weet iemand tot hoelaat ik daar terecht kan.Of kan ik het beste voor de volgende dag afspreken
Oeps, in verkeerde topic geland........#-o Even snel, voor we verplaatst worden:
Alamo: Opening Times: 12.00 to 23.59 every day (check for holiday opening times) Voor overige verhuurbedrijven zou ik even deze site raadplegen.
Ikzelf heb via Alamo vanaf 28 augustus een auto uit de Economy Class gehuurt. Nu even afwachten wat we mee krijgen. En met allerlei aanbiedingen, hoeven ze niet te komen. Tenzij (ik amerikaanse autofanaat) ze aankomen met een dodge Charger of Challenger...
Ik hoop dat je geluk hebt, want de brute Dodges zijn zowiezo schaars bij Alamo.
Vrienden van ons hadden die mazzel wel.
Gewone midsize gehuurd, met een Magnum weg gereden.
Ik ga volgende week maandag 24aug. naar amerika voor 10 weken. Wil daar een auto gaan kopen maar wil voor de eerste dagen een auto hebben om "Beweegbaar" te zijn.
We zijn met 3personen plus koffers 1p.p + handbagage
Ben zelf 21 dus kom in aanmerking voor de underage driving pack. Heb zelf al gekeken bij usa-reisen.de en kwam in eerste instantie uit bij ALAMO maar ik zag dat Dollar ook een underage driving package heeft!
Wat raden jullie aan? Denk zelf aan de maat Equinox iniedergeval 4deuren! Fullsize is ook een mogelijkheid maar scheelt dat veel tegenover een suv?
Dollar is iets goedkoper! maar dat scheelt niet veel
Voila, een helder antwoord, lijkt mij zo...'k zou niet weten wat ik er nog aan toe kan voegen...:-k
Bedoel je met een 'full-size' een sedan of een SUV?
De verhuurmaatschappijen geven voor hun modellen (or similar) op voor hoeveel personen en hoeveel bagage het bepaalde model geschikt is, de keuze is aan jou. De een is gelukkig met Alamo omdat je in de meeste gevallen zelf uit een aantal modellen/kleuren/types kunt kiezen, de ander zweert bij Dollar omdat je daar sneller geholpen zou worden.
Vlieg je op Orlando of op Miami? Bij Alamo op de luchthaven van Orlando mag je er namelijk zelf eentje uitzoeken maar bij Alamo in Miami kregen wij er eentje toegewezen.
Sonja