-
Re: Navigatie kopen in Miami
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
gebruik het je hele vakantie en breng het op de laatste dag terug en je krijgt bij de klantenservice zo je geld terug. \\:D/
Hahaha en ik dacht dat ik slecht was omdat ik daar uberhaubt weleens over zou nadenken, zijn er mensen die het ook daadwerkelijk doen :) Maar klopt wel, in de US is men heel makkelijk met returns.
Wij hadden deze vakantie een netbook gekocht bij Best Buy en waren niet helemaal blij met de stevigheid van het toetsenbord. Teruggegaan naar Best Buy en mocht een nieuwe doos meenemen. Weer hetzelfde euvel. Volgende dag weer de geopende doos teruggebracht en een nieuwe doos meegenomen. Ze zijn echt eel makkelijk, zonder enig gemor of wat dan ook krijg je gewoon een nieuwe mee. Ik heb niet gevraagd om geld terug, maar denk dat ze dat net zo makkelijk hadden gedaan.
-
Hollandser kan volgens mij niet, om het zo terug te brengen na de vakantie. Vind ik echt onbeschoft, tenzij een artikel je gewoon serieus niet bevalt zoals die netbook uit Marco z'n voorbeeld. Als je toch op de centen zou zitten, neem dan lekker een refurbished van CompUSA en verkoop 'm dan gewoon voor de nieuwprijs die Wal-Mart bijv. hanteerd op Marktplaats als je terug in NL bent. Dan heet het 'handelen'. :)
-
wat betekend de site-to-store optie.
-
Citaat:
dejo
wat betekend de site-to-store optie.
Dat je het op de website besteld en dan naar een winkel bij jou "in de buurt" laat sturen, waar je het dan zelf kunt afhalen.
-
Thanks,
moet ff uitzoeken waar er een Wal mart is in New york dat is mijn eerste stop.
Na een paar dagen ga ik de auto ophalen en dan afreizen naar Orlando. Zal wel handig zijn als ik dan in NYC een een tom tom kan kopen. Ik weet dat er in new york bijna geen wal mart te vinden is.
-
Citaat:
dejo
Zal wel handig zijn als ik dan in NYC een een tom tom kan kopen. Ik weet dat er in new york bijna geen wal mart te vinden is.
Je kan dan ook terecht bij J&R, daar hebben wij indertijd dus een refurbished Magellan gekocht. J&R zit in hartje New York www.jr.com
-
POIs Tomtom
Weet iemand waar ik actuele POIs voor de Tomtom kan downloaden.
Voorals omgeving Ft myers en Orlando
Erik:mrgreen:
-
Re: POIs Tomtom
Da's inderdaad een goede vraag.
Ik heb ook grote moeite om een beetje actuele POI's te vinden!
De geijkte programma's en sites leveren geen resultaten op.
-
Ons is verteld dat een navigatie systeem huren ong EUR 140 kost. Maar als ik op wal mart en best buy etc. kijk, kan ik veel beter een navigatie kopen dan huren.
Het lijkt me alleen nogal omslachtig als we in Miami aan komen, om zonder tom tom op zoek te moeten gaan naar een winkel waar ze een tom tom kopen.
Of kan je zorgen dat die tom tom ergens klaar ligt, of in Nederland laten bezorgen? Heeft iemand daar ervaring mee?
-
Het is inderdaad zonde van het geld om er eentje te huren omdat je een hele luxe Tom Tom of iets soortgelijks kan kopen voor 140 euo. De dichtstbijzijnde CompUSA ligt zowat op het vliegveld van Miami, dus die vind je echt wel :-)
<<te groot plaatje verwijderd>>
-
Bij deze compUsa heb ik ook opgevraagd of ze de refurbished TomTom op voorraad hebben en die hebben ze altijd voldoende liet de medewerker via de mail weten.
Je kunt ze niet reserveren, wel vooruit kopen via CC kennelijk.
-
Heb een paar weken geleden een Tom Tom XL gekocht via Site-to-store van Wal*Mart. Model was alleen via de site te koop, kostte een kleine $ 85, in NL ongeveer het dubbele. Site-to-store werkt prima, alles (had nog wat andere electronica gekocht) lag keurig klaar. Thuis in NL de Tom Tom geupdate met de nieuwste kaart (gratis binnen 30 dagen). Site-to-store betekent wel direct betalen (bij aankoop via web).
-
Site to store is wel interessant, je hoeft geen US-adres op te geven?
Ze hebben nu bij Walmart namelijk TomTom en Garmin te koop vanaf 68 dollar. Met de huidige koers is dat dus 55 euro excl. tax.
Hoeveel dagen duurt het verschepen ongeveer van het grote magazijn van Walmart (hoe groot zal dat wel niet zijn?!) naar de winkel?
edit; 7-10 werkdagen... dat ga ik niet meer redden. Dan maar op de bonnefooi wat rondzoeken bij de 3 Walmarts in het 192-hoekje in Kissimmee. Want die van 68 dollar hebben ze niet 50 mile rondom de villa waar ik zit.
-
Re: Navigatie kopen in Florida
Ik ga het voor als nog proberen met de navigatie op mn mobiel en anders haal ik zo een refurbished geval bij CompUS (zit er 1 om de hoek van mn hotel in Altamonte Springs).
-
Re: Navigatie kopen in Florida
Ik heb gister mijn TomTom op mijn HTC helemaal up to date gekregen.
Zag dat je overigens voor ongeveer 50 euro ook de amerika kaarten op je europese tom tom kan zetten dat is ook niet de hoofdprijs dacht ik zo.
-
Citaat:
JKG
edit; 7-10 werkdagen... dat ga ik niet meer redden. Dan maar op de bonnefooi wat rondzoeken bij de 3 Walmarts in het 192-hoekje in Kissimmee.
Meestal is de werkelijke levertijd wel korter hoor - je zou het kunnen proberen als het maar een paar dagen verschil is tussen levertijd en jouw aankomst. Mocht het toch te laat zijn, dan kan je het item weigeren en krijg je je geld teruggestort. Wij hebben dit een paar keer gedaan voor een gedeelte van een bestelling en werkte prima - ze deden nergens moeilijk over.
-
Citaat:
JKG
Hoeveel dagen duurt het verschepen ongeveer van het grote magazijn van Walmart (hoe groot zal dat wel niet zijn?!) naar de winkel?
.
Even totaal off topic..:-\"
Als je via de I-95 rijd dan zie je bij de kruising met de Turnpike ( ter hoogte van Fort Pierce) een centraal magazijn liggen.
De laatste keer dat ik daar was stonden er meer dan 1000 opleggers met goederen...
Even voor de duidelijkheid een foto van Google Earth gepikt....
http://img522.imageshack.us/img522/4125/naamloosnk.jpg
8-)
-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
wij gaan zondag naar florida even een vraagje,hoorde dat je je navigatie systeem in amerika niet achter het raan mag plakken dat je hiervoor een boete kan krijgen,is dat zo:smile:
gr mettin
-
Nee, is niet zo. In bepaalde staten wel, maar in Florida mag je 'm gewoon op je ruit plakken.
Zit trouwens wel een 'maar' aan vast; hij mag niet in het midden van je ruit worden geplakt. Je zou het dus in één oogopslag moeten zien, zonder je hoofd te draaien. Soms zie je wel eens mensen 'm in het midden van de ruit plakken en dan kan je dingen over het hoofd zien. In California moet ie dan ook op een bepaalde plek zitten.
-
bedankt voor de snelle reactie:smile:
-
Deze zomer gebruik ik Tomtom op de iphone. En dat bevalt uitstekend! Bijna geen tijd nodig om positie te bepalen, helder beeld en ik had de iphone toch al bij me. Ook handig aangezien de USA bol staat van de open wifi's.
En nu maar hopen dat we morgen niet worden weggeblazen door Bonnie, de TS die er aan komt en vandaag een naam heeft gekregen...
-
Ik heb een 2e hands TomTom One gekocht van een Florida Forum lid.
De TomTom is in perfecte staat. Ik ga hem zelf ook 3 weken gebruiken en daarna gaat hij weer in de verkoop. Hopelijk kan ik weer een andere Florida Forum lid er gelukkig mee maken!!
-
Wij hebben ook onze eigen Tomtom mee. Af en toe stuurt hij ons de verkeerde kant op. Meestal is onze bestemming dan al in zicht. Hij is wel irritant met rechtdoor. Hij blijft ons maar vertellen dat we op de rechterbaan moeten blijven, terwijl het gewoon rechtdoor is. Hierdoor zijn we in het begin weleens fout gegaan. Soms vertelt hij ons op de rechter baan te blijven en moeten we ineens binnen 100 meter linksaf slaan. Dat gaat dan natuurlijk niet meer lukken. Nu luisteren we niet meer alleen, maar kijken ook goed op het scherm welke baan dat de tomtom aangeeft. Al met al is het ons goed bevallen. Zonder onze Tomtom waren we hopeloos verdwaald.
-
wij hadden ook een tomtom van iemand gekocht die hem uit de USA mee had gebracht. Werkt perfect! Deze heb ik ook weer doorverkocht aan iemand hier die in augustus gaat.
-
hrjhaan; Je kan een map-update kopen, wellicht had je een oudere kaart.
-
Ik heb een nieuwe tomtom 950 go gekocht met daarin de kaart van Amerika en Canada. Een week voor vertrek heb ik de gratis update naar de nieuwste kaarten gedaan. Dus ik heb echt de nieuwste kaarten erop.
-
Wij gebruiken zelf een garmin nuvi met amerika kaart, prima ding heeft ons nog nooit de verkeerde kant op gestuurd.
-
hrjhaan, met die mapshare functie kan je fouten aangeven (al heeft dat op dat moment geen zin :) ). Op de rechterbaan blijven rijden in Amerika is sowieso 'riskant', vaak MOET je afslaan. Maar wat ook nog kan, is dat er wat banen naast elkaar lagen waardoor het systeem niet weet waar je precies zit bij slechtere ontvangst. Dit gebeurd ook nog wel eens op snelwegen/knooppunten waarbij parallel andere wegen dicht op elkaar liggen.
Met 4 satellieten heb je +/- 10m nauwkeurigheid voor civiele ontvangers.
Maargoed, hoe dan ook kom je er zonder stress en zonder lang op kaarten te turen.
-
Dat is inderdaad een nare eigenschap. Deed TT bij mijn One en nu ook op de iphone (allerlaatste kaartmateriaal). Het komt door al die linksafsla mogelijkheden (niet de wegen, maar de afslagen naar strips en malls) in de USA. De laatste weken in Bradenton ook last van gehad. Maar gewoon vooruitkijken op het scherm, en niet op de rechterbaan rijden. De middelste (of gewoon lekker links blijven, het mag nou eenmaal in de USA) en je hebt tijd genoeg voor alle afslagen, zeker met de snelheden hier.
Overigens vind ik het niet erg af en toe fout te rijden, zie je ook eens wat achter die grote wegen ligt. Heel verhelderend hoe de Amerikaan woont en leeft!
Ik zal het heel erg gaan missen als we terug zijn....
-
We hebben inderdaad wat woonwijken gezien die we anders niet gezien zouden hebben. Dus dat is weer een voordeel van een tomtom die je af en toe de verkeerde kant opstuurt. Zonder tomtom zouden we nergens zijn, want van de bewegwijzering begrijp ik nog niet veel hier.
-
Bewegwijzering? Is me dit jaar niet opgevallen :smile:
-
De bewegwijzering is in Amerika in elk geval beter dan in Belgie!
-
@Weimar
Heb je geen enorme rekening gehad voor je i-phone gehad ivm het gebruik van je internet in het buitenland? Ik zet mijn internet gebruik altijd uit voor ik de grens over ga, aangezien de rekeningen anders niet mals zijn. (T-Mobile)
-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida
Wij hebben ook een GPS mee (twee zelfs Medion (Aldi) en TomTom).
We gebruiken eigenlijk alleen maar de Medion, hebben we al jaren plezier van, TT is mee voor het geval Medion er mee stopt.
We hebben hem mee voor het handige, vroeger in het tijdperk zonder al deze apparatuur kwamen we ook overal. En ik zit trouwens ook met de Rand Mcnally op schoot, vind het namelijk ook leuk om te zien waar we rijden, en bijv. eens een scenic route op te zoeken.
-
Wij zijn net terug.... hadden TT mee...ideaal. Soms niet helemaal bij de tijd.... zoals de nieuwe autoverhuurlocatie in Miami. Wij nemen altijd een kaart mee, vinden het ook leuk om van te voren te zien waar je rijdt en welke plaatsen er onderweg zijn.
-
Citaat:
Iris02
Heb je geen enorme rekening gehad voor je i-phone gehad ivm het gebruik van je internet in het buitenland?
De TomTom kaarten staan op je iPhone geinstalleerd en dan heb je verder geen internetverkeer.
Zou wel je 3G uitzetten om te voorkomen dat TomTom het weer en de fileinfo gaat ophalen.
-
Misschien een hele stomme vraag, maar wij willen ook graag onze TomTom meenemen alleen moeten we nog de kaarten uitbreiden met Amerika, alleen staan er meerdere op de site van TomTom, welke moet ik hebben VS of noord-amerika ??
-
Bij VS heb je alleen de Verenigde staten van Amerika . Bij noord-Amerika heb je Canada erbij .
-
@Njit,
Ik ben ook zo blond ;-)
-
@Bqtje, aha, ik snapte er al niks van :oops: Maare dan heb ik aan de VS dus genoeg \\:D/ Ga het zometeen maar even installeren.
Ik wil alvast een hoop addressen onder favorieten gaan plaatsen, maar nu kom ik steeds andere adressen tegen van de parken en resorts ( daar hebben we ook een restaurant gereserveerd ) Iemand een idee waar ik deze kan terug vinden ??