-
Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)
Toch nog even terugkomen op een eerder bericht over de mega-vertraging en slechte communicatie van TUI. Tijdens onze vakantie van 6 tot 23 juni eerder op dit forum!
Tijdens mijn vakantie kreeg ik al een kaartje van Tui met welkom thuis, maar was gelukkig door die TUI net aangekomen in Florida. Verder nog een lullig mailtje van TUI met excuus voor de slechte informatie tijdens de vertraging. En dat was het! Nu verwacht ik helemaal niet dat TUI op de knieën gaat, integendeel. Maar iets meer dan dit had toch wel net zo fatsoenlijk geweest, al was het maar een ,,bloemetje'' geweest.
Natuurlijk gaat veiligheid boven alles en als daadwerkelijk het vliegtuig schade heeft, dan begrijp ik dit ook nog wel. Maar of dat de reden is, heb ik zelfs twijfel over. Ik heb geen zin om heel veel energie te stoppen in dit gedoe en heb e.e.a. in handen gegeven van AirHelp. Niet dat ik daar nu nu veel vertrouwen in heb. Die kwamen mij net iets te snel met mega-claims, wat ze al heel snel moesten intrekken i.v.m. afwijzing TUI. Die vroegen mij toen om kopie van mijn paspoort en van mijn vrouw om een no-cure no pay gerechtelijke procedure te starten. Ik heb ze gemaild en gevraagd of ze in het tijdperk van identiteitsfraude wel goed bij hun hoofd waren en dat niet van plan ben en de procedure stop gezet mag worden. Binnen 2 minuten had ik een mail terug dat het hier om een foutje ging m.b.t. de kopie van het paspoort en het zo ook wel gestart kon worden. Wel is er inmiddels zo'n 750 euro verdampt van de megaclaim als er tenminste nog wat uitkomt. Die AirHelp heeft er dan nog het meest aan. Tja, vertrouwen heb ik er niet meer in, ook al gezien de reacties van mensen die al tijden bezig zijn om de claim terug te krijgen, ondanks de afspraken die er in de vliegtuigindustrie over gemaakt zijn.
Tui kan me de boom in. Ik heb meestal naar tevredenheid gevlogen met Tui op Sanford, maar heb na mijn laatste vluchtl besloten om niet meer zo lang te gaan vliegen. Ik ben inmiddels een keer of 12 in Florida geweest, en het nu allemaal wel gezien. Het wordt me te druk, de hoffelijkheid in het verkeer is ver te zoeken en de prijsstijgingen in deze area is geexplodeerd. Bouwen, bouwen, bouwen, maar geen aanpassing aan de infrastructuur. Zelfs het predicaat van Sunshine State is een beetje ,,verwatert', zeker in onze vakantieperiode! Wij zijn inmiddels 60-ers, verliefd op Florida, maar ik ben het vliegen helemaal zat. Zeker niet meer met Tui, die naar mijn idee ook de beenruimte van de Economy Class nog eens verkleint hebben met een aantal centimeters om 1 of 2 extra rijtjes te creëren. Het is gebaseerd op het gevoel, maar ik kan redelijk vergelijken als je jaarlijks vliegt met de Dreamliner. En mensen, wil je rechtstreeks vliegen, gewoon lekker Delta-MCO. Ik lees louter goede berichten.
En dat niet meer gaan naar Florida, ach, ik heb het al vaker geroepen, maar komend jaar zal het toch weer gaan kriebelen en zal ik gaan voor de tarieven van Delta of KLM gaan zoeken. Misschien is het een idee voor reisorganisaties om vluchtjes voor zeurende bejaarden te organiseren, want zo voel ik me inmiddels. Niets van aantrekken, gewoon gaan. Misschien iets voor MAX?
-
Mocht je toch eens een vlucht met een overstapje willen proberen, want ik deel je kritiek op TUI, wij hebben goede ervaringen met Lufthansa/United via Frankfurt. Kost wel iets meer tijd, maar prima service!
-
Na United en American Airlines geprobeerd te hebben, hier steevast fan van Delta/KLM geworden. Beste service aan een schappelijke prijs.
-
Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Frans1949
Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?
Toen wij er in juli waren, stonden er wel automaten maar ik heb niemand er gebruik van zien maken......geen idee of ze dus al bruikbaar zijn
-
Wij zijn op 21 september aangekomen op Sanford. Doordat wij helemaal achteraan in het vliegtuig zaten + eerst de Amerikanen en mensen die doorvlogen naar Miami als eerste moesten uitstappen, stonden wij bijna als laatste in de rij. We hebben er ongeveer een 3 kwartier gestaan. Mede doordat er wat problemen waren met wat mensen, volgens mij green card problemen en oosterburen die bijna geen engels spreken, duurde het wel wat langer.
-
Valt nog mee, wij op 5 september 2,5 uur staan wachten op MCO. Slechts 6 balies open waarvan 3 voor US citizens. Toen die weggewerkt waren ging het iets sneller maar toen er weer een nieuw vliegtuig aankwam gingen die 3 weer uitsluitend US citizens verwerken.
-
Wij hebben eind juli overigens ongeveer een uur tot 1,5 uur bij de Immigrations gestaan
-
Bijna onze aansluiting gemist op JFK op 10/09 -> tergend traag en veel te weinig boots open. Hadden 1u45 overstaptijd. We hebben moeten lopen. Wat ook vervelend is = je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven. Tijdens terugvlucht moet dit niet...
-
Vliegt TUi dan vanuit Belgie of Nederland op JFK??
………… je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven...……….
Dat moet je toch op vrijwel iedere inbound vlucht in de US.
-
Citaat:
utah
Wat ook vervelend is = je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven. Tijdens terugvlucht moet dit niet...
Dat is bij élke heenvlucht met een overstap in de US.
-
Heeft er iemand recent met Tui gevlogen? Ben benieuwd of ze streng zijn op de handbagage. Ik heb een soort van laptoptas, die is niet groot maar wel breder dan 20 cm. En ik wil een kleine handtas mee.
-
Citaat:
hannie
Heeft er iemand recent met Tui gevlogen? Ben benieuwd of ze streng zijn op de handbagage. Ik heb een soort van laptoptas, die is niet groot maar wel breder dan 20 cm. En ik wil een kleine handtas mee.
Afgelopen januari waren ze erg vervelend, ik had een piepkleine trolley en een kleine handtas en dat mocht niet. Terug kijkt niemand er naar ....
-
En toen? Moest je trolley in het ruim?
-
Heb mijn handtas in de trolley gepropt en bij de gate er weer uit gehaald, toen zei niemand er wat van :D
-
Afgelopen Feb. ook erg streng. tasje moest in de trolley. En dat gezeur of je je trolley in het ruim wil doen......Nee ik vlieg 10 uur en wil dan m'n boek, medicijnen e.d. bij me houden.
-
Je kunt dan beter je handbagage ergens anders laten als je een koffer in moet checken. Bij de gate wordt er nl helemaal niet moeilijk gedaan. Ik heb pas met TUI met alleen handbagage gevlogen en ik had een grote trolley (wel binnen de maat) én een handtas en geen haan die er naar kraaide. Maar ik was dus ook rechtstreeks naar de gate gegaan.
-
Wij zijn in september met TUI naar Sanford gevlogen. Op de heenreis werd er alleen gekeken of je inderdaad maar 1 stuk handbagage had bij het inchecken van de ruimbagage. Mijn vrouw had een kleine schoudertas en een normale (kleine) trolley, maar hier werd niets over gezegd. Er waren ook mensen die met twee trolleys als handbagage wilden reizen, maar dit werd uiteraard niet toegelaten. Op Sanford waren ze op de TUI vlucht naar Amsterdam niet heel streng, maar de vlucht naar Engeland (ook door TUI uitgevoerd) werd heel streng gecontroleerd op gewicht en ook alle handbagage werd gewogen. De reden hiervoor weet ik niet, maar er waren heel wat mensen zenuwachtig...
-
Bedankt voor de antwoorden. Zal mijn handtas maar in mijn kleine koffertje proppen dan als ik mijn koffer afgeef.
-
Wij hebben afgelopen zo er met TUI gevlogen maar we hebben niks gemerkt van controle op de handbagage. Moet zeggen dat er ook overal volop plaats was en het vliegtuig zat toch echt vol.
-
Gisteren de proef op de som genomen. Had mijn handtas nog niet in mijn koffertje gestopt, maar ruimte gehouden zodat dat wel kon.
Er heeft niemand wat van gezegd, dus ze zijn blijkbaar niet altijd even streng. Ook in het vliegtuig zag ik mensen met 2 stuks(flinke)handbagage voorbij komen.
-
Op dit moment kost een ticket enkele reis Miami naar Amsterdam eind maart bij TUI 499 euro plus boekingskosten.
Zoekend heb ik het volgende gevonden:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bovengenoemde boekingssites?
Zelf heb ik wel ervaringen met een paar en nooit negatief.
Maar kijkend naar b.v. reviews over OPODO wordt je niet vrolijk.
-
Citaat:
Frans1949
Op dit moment kost een ticket enkele reis Miami naar Amsterdam eind maart bij TUI 499 euro plus boekingskosten.
Zoekend heb ik het volgende gevonden:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bovengenoemde boekingssites?
Zelf heb ik wel ervaringen met een paar en nooit negatief.
Maar kijkend naar b.v. reviews over OPODO wordt je niet vrolijk.
Ik wordt überhaupt niet vrolijk van die boekingssites. Het valt mij op dat deze met hun prijzen vrijwel allemaal met kofferloze tickets, boekingskosten en extra kosten voor stoelreservering werken. Tel je alles bij elkaar op incl. deze kosten dan kan je net zo goed rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Zo heb ik een vlucht met Lufthansa van Amsterdam naar Tampa vergeleken met de "goedkoopste aanbieder" Gate1 en die rechtstreeks bij Lufthansa en dan komt het vrijwel op hetzelfde neer qua kosten. Tel daarbij op dat je bij boekingssites nog de pech kunt hebben dat je tickets hebt op een codeshare vlucht waarbij je dan pas 24 uur voor vertrek de stoelen kunt boeken die er over zijn, tja....
-
Citaat:
Bullyleo
Ik wordt überhaupt niet vrolijk van die boekingssites. Het valt mij op dat deze met hun prijzen vrijwel allemaal met kofferloze tickets, boekingskosten en extra kosten voor stoelreservering werken. Tel je alles bij elkaar op incl. deze kosten dan kan je net zo goed rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Zo heb ik een vlucht met Lufthansa van Amsterdam naar Tampa vergeleken met de "goedkoopste aanbieder" Gate1 en die rechtstreeks bij Lufthansa en dan komt het vrijwel op hetzelfde neer qua kosten. Tel daarbij op dat je bij boekingssites nog de pech kunt hebben dat je tickets hebt op een codeshare vlucht waarbij je dan pas 24 uur voor vertrek de stoelen kunt boeken die er over zijn, tja....
Helemaal waar Leo, maar wat Lufthansa aangaat zover jij al weet ben ik daarvan op de hoogte.
Wat speciaal is aan de vlucht die ik aangaf van Tix daar is de bagage (die ik niet heb) inbegrepen en wat ik toch wel prettig vind is een directe vlucht naar Amsterdam. Maar dan bij tix als ik de stoelen reservering erbij reken toch 200 euro p.p. goedkoper.
Ben ik toch ernstig aan het overwegen.
-
Goede ervaring met Tix.nl, Budgetair.nl en vliegwinkel.nl. Bij Budgetair ooit inlogproblemen gehad omdat ik zelf een fout in mijn mailadres had gemaakt. Dat was snel en goed opgelost. Volgens mij ook bij een van deze drie ooit een mail gekregen omdat mijn vlucht zo lang vertraagd was dat ik recht op vergoeding had (daar attendeerde ze mij dus op).
-
Verschrikkelijke ervaring gehad met edreams. Ben sindsdien wat kieskeuriger waar ik boek en betaal liever iets meer dan telkens met India te moeten bellen.
-
Citaat:
Esther43
Verschrikkelijke ervaring gehad met edreams. Ben sindsdien wat kieskeuriger waar ik boek en betaal liever iets meer dan telkens met India te moeten bellen.
Dank je. Zinvolle tip. Ik zal edreams overslaan.
En Mushu, ik zal uit waarschijnlijk uit 1 van die drie kiezen.
-
Wij hebben tot nu toe prima ervaringen met Tix. De komende vluchten (a.s. Zaterdag) was er wat gedoe met stoeltoewijzing (icm met E-Plus abo) maar dit is via United goed opgelost, maar iha is Tix prima (mits de prijs goed is natuurlijk :D)
-
Inmiddels geboekt bij Schipholtickets.
Niet de allergoedkoopste maar o.a. door de ervaring van Ester en door eerdere ervaringen van ons zelf geboekt.
Twee maal enkele reis op 26 maart van Miami naar Amsterdam incl bagage en boekingskosten voor 540 euro. (p.p. dus 270 euro)
Zeer tevreden mee vooral omdat het een rechtstreekse vlucht is met een dreamliner.
Het enige onzekere punt is nog de stoelreservering maar dat zal wel goed komen.
Extra blij omdat als je rechtstreeks bij TUI boekt dan is de prijs nog steeds 1013 euro zonder bagage (p.p. 506,50)
Eigenlijk gaan we dus 2 voor de prijs van 1. :D
-
Wij gaan vertrekken 20 april voor 12 dagen ricting Orlando en vliegen met Tui. Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd. Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Voor de rest zijn wij dik tevreden over tui op de lange vluchten !
wij hebben overigens een combi gekocht incl. auto & vliegticket (luxe) 4200 euro
-
Citaat:
Jord1975
Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Sorry dat ik effe vervelend ga doen... Maar denk je echt dat er in luxe geen kleine kinderen gaan zitten die "vervelend" doen?
Ik begrijp dat het lastig is op een nachtvlucht ouders achter je te hebben die hun kids maar laten doen (want zo lees ik je bericht) maar toch effe wake-up call. Ook in luxe zijn kids toegelaten :-)
Uit intresse om de prijs beter te kunnen plaatsen, mag ik vragen met hoeveel jullie reizen??
-
Citaat:
lisje
Sorry dat ik effe vervelend ga doen... Maar denk je echt dat er in luxe geen kleine kinderen gaan zitten die "vervelend" doen?
Ik begrijp dat het lastig is op een nachtvlucht ouders achter je te hebben die hun kids maar laten doen (want zo lees ik je bericht) maar toch effe wake-up call. Ook in luxe zijn kids toegelaten :-)
Uit intresse om de prijs beter te kunnen plaatsen, mag ik vragen met hoeveel jullie reizen??
Wij reizen met 3 personen , 2 volwassen en 1 kind (15)
-
Citaat:
Jord1975
Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd.
Wij hebben diverse keren Star class en nu Luxe class, gevlogen, Dat is echt top, geen (lastig) kind gezien daar :D. Fijne vlucht!
-
Dames en Heren,
Ik was laatst aan het kijken voor tickets via TUI naar Miami.
Nou schijnt het dus dat TUI per Juni stopt met reizen naar Florida.
Ze gaan een samenwerking aan met Delta airlines aan die je kan boeken via de TUI reisbureau's.
Het is mij niet duidelijk of de kosten duurder zijn dan bij TUI, want ik was best tevreden met ticket van gemiddeld 400 euro.
Als mensen via een TUI reisbureau gaan boeken bij Delta ben ik heel benieuwd naar de prijzen
-
Citaat:
manema
Dames en Heren,
Ik was laatst aan het kijken voor tickets via TUI naar Miami.
Nou schijnt het dus dat TUI per Juni stopt met reizen naar Florida.
Ze gaan een samenwerking aan met Delta airlines aan die je kan boeken via de TUI reisbureau's.
Het is mij niet duidelijk of de kosten duurder zijn dan bij TUI, want ik was best tevreden met ticket van gemiddeld 400 euro.
Als mensen via een TUI reisbureau gaan boeken bij Delta ben ik heel benieuwd naar de prijzen
Ze stoppen inderdaad per mei met vliegen naar Florida aangezien ze liever gaan vliegen op het caribisch gebied en Suriname, lees meer geld verdienen.
ik heb zelf alles geannuleerd bij Tui en kreeg netjes binnen 1 dag me aanbetaling terug. De prijzen die Tui vraagt voor Delta zijn bijzonder hoog met name ook omdat alle klanten die Tui hadden geboekt omgeboekt worden naar Delta en MCO en Miami waanzinnig duur zijn in vergelijking met andere luchthavens, wij vliegen nu op Tampa en schrik niet voor 3 personen scheelt dit €1500 in vergelijk met vliegen op MCO in juli, dus zou goed gaan rondkijken en je kunt natuurlijk gewoon via KLM boeken en dan vlieg je met Delta.
-
Directe vluchten naar een bestemming zijn meestal duurder.
Als je geen bezwaar hebt tegen een (korte) overstap, kun je je sowieso veel geld besparen in vergelijking met Delta op MCO.
Als je Sanford vergelijkt met MCO zijn de auto’s ook meestal duurder, en vele malen minder (vrije)keus.
Wij zijn 1 keer met TUI naar Sanford gevlogen (en terug via Miami) maar dat was geen succes...ook de service aan boord vond ik (toen) vrij matig in vergelijking met andere maatschappijen. Wij hadden op Sanford totaal geen keus in auto’s en moesten genoegen nemen met wat er nog stond. Uiteindelijk na een hoop gezeur een upgrade gekregen, maar daar kregen we bij inleveren weer gezeik over...omdat ze ons de upgrade hadden door belast op de creditcard.
-
Citaat:
Terpies
Directe vluchten naar een bestemming zijn meestal duurder.
:confused: Rechtstreeks Amsterdam-Tampa met Delta incl. koffer en stoelreservering voor gemiddeld 635 euro vind ik niet echt duur. Voor eind september weliswaar.:)
-
Citaat:
sonja
Wij hebben diverse keren Star class en nu Luxe class, gevlogen, Dat is echt top, geen (lastig) kind gezien daar :D. Fijne vlucht!
Dank je , gaat vast lukken dit geeft weer hoop ! :D
-
Zonder je hoop de grond in te boren,
maarrrrr....
Wij vliegen eigenlijk altijd Business Class maar hebben toch wel héél vaak kleine kinderen in onze cabine hoor.
Dus een "klasse hoger" vliegen geeft beslist geen garantie op minder hinderlijke geluiden...
-
Citaat:
Jord1975
Wij gaan vertrekken 20 april voor 12 dagen ricting Orlando en vliegen met Tui. Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd. Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Voor de rest zijn wij dik tevreden over tui op de lange vluchten !
wij hebben overigens een combi gekocht incl. auto & vliegticket (luxe) 4200 euro
Denk dat je een van de laatsten zal zijn die terug komt met Tui aangezien ze vanaf half mei niet meer vliegen op Orlando. Geniet ervan.