Ik onderhandel ook niet over de prijs , ik zie het maar hetzelfde als een hotel daar onderhandel je toch ook niet ....
Afdrukvoorbeeld
Ik onderhandel over bijna alles als het even kan :cool::D ............waarom niet. Alles is meegenomen toch.
Vraag me af waarom je NIET zou onderhandelen over de prijs van een villa / condo. Alle jaren gedaan en altijd wat opgeleverd.
Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht om te onderhandelen. Ik ga dit toch eens proberen;) Wij hebben ons altijd netjes de prijs aangehouden en aangezien wij toch niet in het hoogseizoen zitten in Florida (juli/augustus) zou het inderdaad wat kunnen opleveren!
Ik lees hier vaak over onderhandelen over de prijs, ik heb verschillende eigenaren gemaild, en gevraagd of we korting zouden kunnen krijgen, omdat we maar met ons tweetjes zijn, dus minder energie, en damage, dacht ik.
Maar geen van de vijf wil korting geven, eigenlijk vind ik het ook een goede prijs maarja, je blijft toch nederlander.....
Hoi Allemaal,
Volgend jaar mogen wij weer naar Orlando toe. Wij hebben er nu al heel veel zin in maar helaas duurt het nog zo lang. :( Gelukkig geven al die leuke blogs ons veel leesplezier en inspiratie. :up:
We zijn nog op zoek naar een villa die aan de volgende wensen moet voldoen:
- 3 of 4 slaapkamers;
- dicht bij Disney;
- leuk zwembad met gedeelte om buiten te zitten;
- gameroom;
- WIFI.
Hebben jullie op basis van jullie ervaringen tijdens afgelopen vakanties tips voor ons? Het geeft altijd een beter gevoel om met een eigenaar contact op te nemen als je weet dat de ervaringen uit het verleden positief zijn.
Groetjes,
Jeanette
Wij zijn in februari hier geweest:
http://www.sunsetridgevilla.com
Is van een Engelse eigenaar (Mitch). Contacten verliepen uitstekend en de villa was prima.
Wij huren nu al een aantal jaren deze Orlando Sun Villa, tot grote tevredenheid. Is in een wat oudere wijk (zoals de meeste wijken die dicht bij Disney zitten), Lindfields, en niet "gated" (met een hek afgesloten, maar het is wel een erg rustige wijk, met winkels, restaurants en Disney op korte afstand.
En de villa heeft ook alles wat je in je vraag opnoemt.
Hij bevalt ons goed, zo goed dat we over een week of 4 maar weer eens die kant op gaan :cool:
Zo Ta2 gerrit, ik word wel enthousiast van die villa :-)!
Hallo,
Wij gaan voor de 3e keer naar Florida, maar willen dit keer een huisje huren ipv in een hotel. Dit lijkt ons handiger/praktischer met een kindje. Heeft iemand tips voor een leuke plek? De bedoeling is om in/rond Orlando te verblijven, in de periode van 21 feb t/m 2 maart. Ons zoontje is dan 1,5 jaar dus hij moet nog wel in een ledikant/campingbedje. We dachten aan max. €100 per nacht.
Hallo,
er zijn duizenden vakantiehuizen in de Orlando/Kissimmee regio en in alle prijsklassen.
Je kunt op allerlei websites kijken zoals hier:
http://www.homeaway.com/search/flori...6-03-02?view=l
of hier:
http://www.vrbo.com/vacation-rentals...ate=2016-03-02
Als je kijkt kun je van alles aangeven: slaapkamers, pool, jacuzzi,prijs en de belangrijkste:reviews.
Veel plezier met je zoektocht.
Dat is ook een deel van de vakantie voorpret :)
@ChaN_Florida;
Wij verbleven in mei in Southern Dunes. Een prima villa. De meeste vinden het ver van de parken.
Ik vond het wel meevallen, in 20 a 30 minuten waren op de plaats van bestemming. Wat de kosten zijn durf ik niet te zeggen, maar wij zouden er in ieder geval zo weer terug gaan.
Ik had een zeer mooie villa op het oog die ook nog eens voor 'maar' 5 nachten gehuurd kon worden in augustus. Maar helaas, net 1 dag ervoor was hij in optie gezet.:(
Nu ben ik dus weer op zoek naar een villa in regio Orlando, waarbij het mogelijk is om voor 5 nachten te huren in plaats van een hele week.
Iemand hier die tips heeft?? (liefst iets met wat vrij uitzicht. die ik had gevonden keek heel mooi over een meer)
Wat is in Florida het verstandigste: een villa op een resort of gewoon in een woonwijk?
Wij hebben deze gehuurd voor april/mei volgend jaar. Nog niet geweest, dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar het ziet er prima uit en contact met eigenaar is ook prima. Kan ook voor kortere periode dan week geboekt worden (volgens minimaal 3 nachten).
http://www.homeaway.com/vacation-ren...9?flspusage=fl
Ik zoek iets met vrij uitzicht, liefst over een meer bijvoorbeeld. Liefst niet dat je alleen op allemaal andere villa's kijkt.
Wij hebben altijd villa's gehuurd. Vorig jaar echter voor het eerst een townhouse en dat is zeer goed bevallen.
Dit is het huis: http://www.homeaway.com/vacation-rental/p342497
Ze verhuren voor minimaal 2 nachten. Encantada vonden wij een super resort met goede ligging en goede service. 2 grote zwembaden en een mooi clubhouse met gratis pc's (en printers).
Dit was het huis dat ons, tot nu toe, het beste is bevallen.
Die is niet beschikbaar voor mijn periode.
Wat is precies het verschil met een villa? Ik kan dat zo op de foto's er niet uit opmaken.
Een townhouse is een rijtjeshuis. Wij hadden de hoekwoning. De hoekwoningen hebben meestal 4 slaapkamers (3 badkamers) en een zwembad en de tussenwoningen meestal 3 slaapkamers (2 badkamers) en een splashpool (klein zwembad) of een hottub. Ligt er een beetje aan in welke community je zit.
In februari hebben we voor de laatste 3 nachten een tussenwoning (met hottub) op Terra Verde: http://www.homeaway.com/vacation-rental/p59490
Een townhouse is wat we hier een rijtjeshuis zouden noemen, alleen zijn die daar wat groter, maar hebben vaak wel een kleiner zwembad dan een villa (splashpool). Maar vaak zie je aan de binnenkant het verschil niet, behalve dan dat er vaker een verdieping aanwezig is dan bij de gemiddelde villa.
Dus net een villa, maar dan niet vrijstaand en met een kleiner zwembad, verder ziet deze er prima uit.
Is het gebruikelijk dat de eigenaars hun kalender niet goed bijhouden op Homeaway?
Villa is voor mij eigenlijk niet haalbaar, te duur in mijn uppie, maar had iets leuks gezien, een condo geloof ik, voor een prijs die ik acceptabel vind. Dus
ik dacht ga het ook eens proberen. Mail gestuurd, kreeg ik een reactie terug dat het al vol zit voor mijn periode.
Maar volgens de kalender was het nog vrij.
Dat komt wel eens voor ja. Maar geef de moed niet op;)
Wel leuk om eens een condo te huren.
Kijk eens op deze site, daar kun je alle eigenaren van bv een condo tegelijk mailen. En dan kun je aanbiedingen in je mailbox verwachten en gaan vergelijken.
http://www.windsor-palms-florida.net
Succes!
Wat een aanbod is er zeg. Al een paar avonden internet aan het afstruinen hihi. Iemand bekend met deze buurt/villa?
http://www.floridalakesidevillas.co.uk/EaglePointe.html
Wij hebben verschillende malen in deze buurt gezeten en is ons goed bevallen. Centraal en je bent in een klein half uur in Disney. Via de achterkant zit je zo bij de Walmart op de 192. Voor kleine kinderen zit er een erg leuke kinderboederij op 5 minuten rijden.
De wijk is wat ouder maar goed onderhouden.
Dank je wel Hannie! Ga daar eens rondsnuffelen :-)
wij hebben iets verder op gezeten, goeie stek. Inderdaad met 25 minuten stond je bij disney voor de poort, walmart in de buurt maar daar tegenover de Aldi kortom super. En inderdaad Greenmeadows is erg leuk heel anders dan een kinderboerderij in Nederland
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag weten hoe het huren van een particuliere villa werkt. Wij zijn zo'n 15 jaar geleden in Florida geweest (zonder kinderen) en toen was alles georganiseerd door een reisorganisatie.
Dit keer willen we zo veel mogelijk zelf regelen en o.a. 10 dagen met de kinderen in een villa in Orlando verblijven.
Het uitkiezen van een villa zal geen probleem zijn op al die sites maar ik heb geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat.
Is het een kwestie van kiezen en mailen? Komt er nog een contract bij kijken? Hoe gaat dat met de betaling?
Alle tips zijn welkom!
Ik reserveer bijna altijd via HomeAway (ook voor andere delen van de wereld). Je kan een mail sturen naar de verhuurder (eigenaar of beheerder) met de vraag of het huis nog vrij is in de gewenste periode en wat de kosten zijn. Meestal krijg je vrij snel antwoord. Is het huis vrij dan kan je het via de site boeken. Ik vraag bij de reservering altijd direct de adresgegevevens aan de verhuurder. Je krijgt dan van Homeaway een bericht voor een aanbetaling. Deze aanbetaling kan je doen via Paypal, met een creditcard of via een bankoverschrijving. De verhuurder kan ook een contract sturen, maar dat doen ze niet allemaal. Zelf check ik altijd of het huis echt bestaat, of de straat bestaat, hoe de ligging is en of ik ervaringen van vorige huurders kan vinden. Uiteraard is dit nooit een garantie. Op dit forum kan je ook veel ervaringen van huurders vinden. Als je een resort of villa hebt gevonden welke je leuk lijkt, dan kan je hier altijd even zoeken naar ervaringen.
Via Homeaway betaal je in twee of drie termijnen. Je krijgt automatisch bericht voor de volgende betaling. Ben je heel laat met boeken dan moet je vaak het totaal bedrag direct overmaken.
Bij aankomst in Florida haal je de sleutel op bij een tussenpersoon of heb je van te voren via de eigenaar de code voor de deur gekregen. Soms moet je ook bij het resort melden (bv voor toegang voor het zwembad).
Ik lees hier vaak dat er wordt onderhandeld over de prijzen. Zelf zou ik dat niet zo snel doen, omdat ik mij daar erg ongemakkelijk bij zou voelen. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Iris, bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Hier kan ik wat mee.
Ik heb al veel gelezen op dit forum over ervaringen met het villa-huren maar vind het toch best spannend om dit zelf te regelen. Qua prijs maakt het echter zoveel verschil vergeleken bij bijv. een reisbureau dat ik het toch wel wil doen. Ook weet ik graag van te voren een beetje hoe de villa er uitziet en waar hij ongeveer ligt.
Ik heb mij nu geregistreerd bij Homeaway en krijg nu een mail met een link om mijn registratie te bevestigen. Is dit normaal? (Ben als de dood dat ik een of ander virus binnenhaal).
Oh, dus dat registreren was waarschijnlijk niet nodig om te huren. Weer wat geleerd, zullen we maar zeggen.
Gebruik dan deze site eens: https://www.bing.com/mapspreview
Je kunt een huis van 4 kanten bekijken in bird's eye view.
Ik log bij HomeAway altijd in met mijn facebook account. Het voordeel van inloggen is dat je huizen die je interessant lijken kan selecteren. Ik heb inmiddels per jaar een map en als we terug gaan naar bijvoorbeeld Florida dan kijk ik eerst even in die mappen of er huizen bijstaan die mij destijds leuk leken. Vaak plaatst ik er ook weer heel veel opties bij ;D
Dat is idd erg handig!
Ik heb nu een tweetal villa's op het oog. 1 op Tuscan Ridge en 1 op West Stonebridge. Bij allebei staat "15 min. van Disney". Kan dit kloppen?
Iets langer rijden vind ik niet erg maar we willen toch wel een aantal keer een park bezoeken en als dan blijkt dat het telkens een uur rijden is, valt dat toch tegen.
West Stonebridge is 10 15 minuten rijden naar de parken en Tuscan Ridge is 20-25 minuten rijden.
Onze eerste villa lag in Tuscan Ridge en wij vonden het een prima ligging. Mede omdat je niet al te ver van de I-4 ligt. De wijken aan de Ronald Reagan Parkway liggen ook goed. Zo op de I-4 en via de Old Lake Wilson Road zo op de 192.
Ik had hier al eerder een berichtje geplaatst met een link van een villa. Deze is het toch niet geworden. Via Last minute villas, zijn we bij deze uitgekomen en gaan waarschijnlijk vandaag alles bevestigen.
Zijn er forumleden die deze villa/wijk kennen?
http://www.floridavillarental.uk.com/
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Na een aantal reizen door de USA en Canada, nu voor het eerst tickets naar Florida geboekt.
Ben meer een lezer dan een poster. Heb al een een heleboel gelezen en heb nu uiteindelijk een villa op het oog: www.homeaway.nl/vakantiewoning/p1189122 de villa ligt in Lindfields.
Ik heb de eigenaar gemaild en een mail terug dat de villa nog beschikbaar is in de gewenste periode. Ze geeft aan dat we kunnen bellen, een aanbetaling kunnen doen via cheque, transfer of via internet. Maar hoe nu verder? Wat is het beste om te doen?
Ik merk dat ik het toch een beetje spannend vind. Iemand ervaring met deze villa of eigenaar?
Ziet het er in jullie ogen betrouwbaar uit?
Hoe kan ik nu het beste verder gaan?
Het ziet er zeker niet onbetrouwbaar uit, en ook niet verkeerd. Uiteraard zijn de genoemde afstanden tot de parken (in de buurt van) droomafstanden, maar dat is een bekend verkooppraatje. Winkels en (veel) restaurants wel echt op korte afstand en er komen er maandelijks nieuwe bij, dus keuze zat. En heel veel dichter bij Disney zul je niet komen met een betaalbare villa.
Wij huren al jaren een villa 2 straten verderop en met veel genoegen. Lindfields is een wat oudere, gemixte subdivisie, met veel verhuur, maar ook veel vaste bewoners. En erg rustig, 's avonds bijna uitgestorven. We huren niet via Homeaway, maar direct van de eigenaar en maakten onze deposit (nu niet meer nodig)altijd per bank over, net als de huursom. Hoe dat via Homeaway gaat weet ik niet, maar als het je aanstaat; gewoon doen. Veel plezier.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we het gaan regelen.
Voorstellen van sites waar je huizen of appartementen kan huren voor enkele dagen tot een week?
Dat kan o.a. via de Homeaway en VRBO sites. Meestal staat erbij vermeld wat hun minimum aantal nachten voor de verhuur is.
Zo hebben wij voor komende februari een townhouse in Terra Verde gehuurd voor onze laatste 3 nachten:
https://www.homeaway.com/vacation-rental/p59490