In de bevestigingsmail die ik heb gekregen van Alamo zit een link naar savetime.
Afdrukvoorbeeld
In de bevestigingsmail die ik heb gekregen van Alamo zit een link naar savetime.
Nee, online inchecken lukt als Nederlander niet, SaveTime is het maximaal haalbare, maar dat is geen inchecken helaas ... En inderdaad Hannie, niet meer via de nieuwe Alamo site bereikbaar, maar ik heb hem pas ook weer gebruikt via Google idd. Hopelijk komt hij binnenkort terug op de nieuwe website, want anders ben ik bang dat de oude link ook helemaal verwijderd gaat worden l...
in de bevestigingsmail van alamo.co.uk nadat ik save time heb ingevuld staat dit :betekent dit dat ik rechtstreeks naar het gedeelte met de auto's kan ??? dit is voor tampaCitaat:
Here's what you do to pick up your car:
When arriving before midnight:Follow signs to baggage claim on either side of the airport
Walk across the street to the Rental Car area
The Alamo counter will be straight ahead
want voor na middennacht staat dit er :Citaat:
When arriving after 1am: Follow signs to baggage claim on either side of the airport
Proceed to level 2 and follow signs to Blue Garage
The Alamo lobby will be on your right
Please be prepared to present the credit card you used online and your driver¿s license so that your transaction can be processed.
Wat ze bedoelen is als je aankomt voor middernacht je eerst naar de rental desk of het bureautje van Alamo moet gaan en wanneer je aankomt na 1 uur in de morgen je direct naar de garage kan doorlopen en je daar aanmelden aan het loketje van Alamo.
Eh, is het niet andersom?
Bij aankomst vóór middernacht, direct door naar de auto's en bij aankomst ná middernacht eerst naar Alamo lobby..
zolees ik het ook . iemand die eerder op tampa een auto heeft gehuurd en weet waar de auto's staan .is dat inderdaad aan de overkant van de straat ???
@Gudu
Twee jaar geleden vlogen we terug naar NL vanaf Tampa. Het inleveren gaat hetzelfde als in bijv. Orlando, bij het aanrijden de borden rentalcar return volgen. Die leiden je naar de parkeergarage van de diverse aanbieders. Na goedkeuring en het inleveren van de auto volg je de borden naar de terminal. Volgens mij moesten we nog een keer met de lift een verdieping lager, de straat oversteken en dan loop je zo de vertrekhal in. Kwestie van enkele minuten. Prima vliegveld trouwens, vrij klein, modern vergeleken met Orlando en Miami.
Dit jaar ga ik met mijn familie twee weken naar Florida. We verblijven een week in WDW en gaan daarna een Disney cruise doen. We hebben tijdens deze twee weken geen auto nodig en dus ook niet gehuurd. Maar we vliegen met Aer Lingus en vertrekken de dag dat we terugkomen van de cruise pas in de avond va MCO. Als we van de cruise komen willen we een auto huren zodat we die dag nog wat kunnen gaan doen (bijvoorbeeld een airboat ride, mall, Kennedy Space Center).
2 vragen:
- We zijn met 5 volwassenen en 2 kinderen (7 en 9, klein van stuk), 7 koffers en handbagage. In welk formaat auto passen wij en bagage? Het is maar voor een halve dag en we zitten niet continu in de auto dus we hoeven niet super comfi te zitten. Twee auto's huren vinden we ook geen probleem.
- Waar het best te boeken. De locatie Port Canaveral (dus echt bij de cruiseterminal) is blijkbaar nogal geheimzinnig en bijna nergens te kiezen. Ik weet van Mattrob zijn blog dat Alamo daar via Enterprise werkt dus het moet kunnen.
Alvast bedankt.
wow via deze link kost deauto 70 pond minder dan de brits link ;) addintional driver heb ikniet nodig
edit ... dit is een link voor als je in de reisbranche werkt . je kan om bewijs worden gevraagd
Welke link?
de alamo tade link is voor als je werkzaam bent in de reisbranche
Hallo,
Kijk even op de site van je cruise,meestal hebben die ook een tour die je via hun kan maken en stallen ook jouw baggage.
Succes!
Nee, is niet mogelijk vanuit Disney. Officieel is de cruise dan ook over. Er zijn wel andere ondernemingen die tours aanbieden maar we wilde zelf een auto huren.
In #689 heb ik een vraag gesteld en daar heeft bijna niemand op gereageerd. Ik weet zeker dat er forumleden zijn die iets met mijn vraag kunnen dus misschien willen jullie er nog een keer naar kijken.
Bedankt alvast.
Ik vraag me af of ze op die locatie een auto hebben voor 5 volw, 2 kinderen EN 7 koffers/handbagage ... Een Fullsize SUV, of een Minivan, zou wel 5 volw en 2 kinderen in moeten passen, krapjes ... Maar die bagage kan je dan echt vergeten. In jullie geval zou ik een Minivan/Suv en een kleinste model auto erbij huren ...
Op alamo.com kan je als locatie Cape Canaveral invoeren (Cpe Canaveral, FL - Cape Canaveral_alamo), dat is dan via Enterprise.
Je bent met 5 volwassenen en 2 kinderen en 7 koffers begrijp ik, dus zou in dit geval denken aan 2 Full-Size personenauto's of anders 1 Personenauto en 1 Minivan. Als je bij een Minivan ( bv Dodge Caravan ) de 3e zit rij niet gebruikt heb je ruimte zat voor de koffers.
http://2.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...4+DSCN1734.JPG
Hoe het zit met verhuurbedrijven bij de cruise-terminal weet ik niet, maar er zal ongetwijfeld nog wel een vd forumleden op reageren ;-)
Edit : En jawel, MattRob heeft inmiddels ook al gereageerd :-)
Dat is dus het probleem, je hebt wel die 3e bank nodig met 7 personen, maar dan passen er echt geen koffers meer in (tenminste, niet zoveel als jullie hebben). In een Premium SUV zoals de Suburban, Yukon, etc zou het wel passen, want daar heb je 3e bank plus nog flinke bagage. Maar die kan je bij Alamo niet online huren, moet je altijd ter plekke voor 'upgraden'. Aangezien bij Port Canaveral het echt een kleine locatie is, wat ook nog eens niet van Alamo is, zou ik daar niet op gokken dat dat lukt. Nogmaals, ik denk echt dat je Fullsize SUV/Minivan plus de kleinste/goedkoopste auto moet huren. Dan past in ieder geval alles. Maar ja, wel dubbele benzine en autohuur dan helaas ...
Kijk daar heb ik wat aan! Zouden 2 standaard SUV's ook kunnen? Die 7 koffers is natuurlijk 1 per persoon en dat wordt niet minder (we moeten natuurlijk wel wat mee terug kunnen nemen :)).
Ja, met 2 standaard SUV heb je plaats zat met 7 personen en hun bagage.
Dank allen, gaat helemaal goed komen met de auto als we vd cruise komen.
Trixklop had nooit akkoord moeten gaan met die betaalde upgrade. Manager erbij roepen en minimaal een 4-deurs eisen, waar voor betaald is. En anders gaan ze er maar eentje halen bij de dichtstbijzijnde Alamo vestiging voor je. Of dat ze je er met de taxi heen sturen op hun kosten.
Ik betaal nooit bij en rijd weg met de vooraf aangegeven auto of groter. Echt op je strepen staan, ze flikken dit soort dingen wel vaker als je moe uit het vliegtuig komt.
Als ze op Sanford toch wel die upgrade voor 11 dollar hadden staan, had je die toch echt gewoon gratis moeten krijgen. Maarja... provisie he... als ze het kunnen flikken en het lukt ze, hebben ze mooi geluk met die 'domme' toeristen (niet persoonlijk bedoeld).
Ik had wel het geluk dat ze me de laatste keer niets vroegen over upgrades.. zou het zijn dat zien dat ik geregeld een auto bij Alamo huur en het daarom niet eens proberen?
edit; Hmmm dat was reactie op een bericht op pag. 67. Hij gaat naar het voor mij laatste bericht ipv laatste bericht in het topic.
Niet echt meer van toepassing dus. :cool:
Tja,wij hadden in 2008 op Newark hetzelfde probleem. Vooraf hadden we twee Minivans gehuurd voor 8 personen (4 volwassenen en 4 grotere kinderen van 15, 13, 13 en 11), maar een avnde vans (een Dodge Caravan) had een lege accu. In de Toyota Siena, de andere Minivan, pasten we toen alle 8 inclusief 8 grote koffers en wat los spul. Was wel proppen en de bagageruimte was tot de nok toe gevuld, maar het paste wel!
Een bewijs van dit verhaal, inclusief foto van de vol gepropte bagageruimte, vind je hier:http://www.floridaforum.nl/showthrea...-Florida!-2008
MVG
A3
Dat kunnen ze inderdaad in het systeem zien ( heb het nagevraagd toen ik aan de balie stond ):p
Overigens heb ik vorig jaar wel tegen betaling een upgrade genomen, had een Midsize-SUV geboekt en kreeg op vertoon van mn Alamo InsiderCard het spontane aanbod om voor $5 per dag te upgraden naar Speciality-SUV. Nu was ik 'maar' 1 week en wilde die lol eigenlijk wel hebben want ik heb een zwak voor die dikke SUV's die voor mij onder de noemer vakantiepret vallen. Eenmaal in de parkeergarage aangekomen zag ik dat er ook gewoon Midsize-SUV's op voorraad waren, dus voelde me toen helemaal geen 'domme-toerist' ;)
geboekt!
alamo.co.uk/brits
midsize SUV -->voor 9dagen, dan binnenbrengen Port Canaveral om een cruise te maken, nadien 5 dagen (een nieuwe boeking dus)
totaalplaatje; 379€
wij zijn tevreden!:D
Wat is jullie ervaring met de betaling van alamo.co.uk? Ik heb al weken geleden geboekt maar het is nog steeds niet afgeschreven. Duurde het bij jullie ook zo lang?
4 januari geboekt (via de Brits link) en diezelfde dag ook afgeboekt.
bij mij dezelfde dag afgeschreven.
Ook bij mij dezelfde dag afgeschreven!
Bij ons duurde het een dag of 5. Er zat wel een weekend tussen.
via de site www.vacationatsea.de kun je met een mooie korting boeken bij Alamo. Wanneer je kiest voor het goldpakket krijg je 3 extra bestuurders er gratis bij.
Ik heb deze boeking gedaan, maar in de bevestingsmail kom ik die extra bestuurders niet tegen. Ook wanneer ik inlog met mijn boekingscode kan ik nergens zien dat de extra bestuurder included is. Wel kan ik een extra bestuurder toevoegen maar dan moet ik een fee per dag gaan betalen.
Inmiddels een mailtje gestuurd naar vacationatsea. Iemand ervaring hiermee?
Als ik me niet vergis zit bij het Gold pakket standaard "gratis" 3 extra bestuurders! Heb je geen algemene huurvoorwaarden gekregen waarin je het kan terugvinden?
Wat staat er voor een Contract ID op je bevestiging? Hier zou GOLD moeten staan. Waar heb je ingelogd? Bij Alamo zelf?
Het Contract ID bestaat uit diverse cijfers en letters, daar heeft de term GOLD niets mee te maken...
Ik geef ook alleen maar door wat er op het scherm staat bij Vacation at Sea. Meestal staan dit soort aparte Contract ID's ook op de uiteindelijke boeking/bevestiging:
http://i.imgur.com/xykLrag.png
Da's écht geen contract ID hoor...
Een contract ID is een communicatie middel tussen Broker en verhuurder...
Dit is alleen een partij gezwaai met dure ingewikkelde woorden van deze site...
Als je via de site van vacationatsea boekt, wordt je direct doorgelinkt naar de site van Alamo. Je vult dus je gegevens in bij Alamo en je krijgt de offerte van Alamo en als je boekt de bevestiging van Alamo. De vacationatsea kortingscode wordt direct verwerkt in de offerte, verder heb je met hen niets te maken. Op de offerte worden alle kosten, fees, taxes etc. apart benoemd. Bij de meeste componenten staat Alamo stuurt na de boeking direct een genummerde bevestiging waarin de belangrijkste componenten en de kosten in dollars duidelijk zijn vastgelegd. Zie plaatje. Je draagt dus zelf het koersrisico. Heb je de op de vacationatsea site voor de GOLD optie gekozen, dan wordt dit in de offerte vermeld en staat de optie van de meerdere chauffeurs op de bevestiging vernoemd onder options. Staat de optie voor meerdere chauffeurs niet vernoemd, dan heb je op de site van vacationatsea de keuze voor slechts een chauffeur gemaakt. (PEP boeking MASTER PL) Dit tarief is lager maar bevat wel de eerste tank benzine. Let op: Over boekingen met de VAS code is al vaker geschreven op het forum. Wie niet precies weet hoe de haasjes huppen of wie de Engelse taal onvoldoende machtig is, wordt aangeraden hier maar beter geen gebruik van te maken. Deze kortingscodes zijn immers alleen bestemd voor medewerkers die in de reisbranche werkzaam zijn. Bij het ophalen van de auto kan er om een bewijs worden gevraagd. Wie ter plekke een ander contract af moet sluiten omdat je je niet kwalificeert voor de korting, heeft een probleem.
http://img803.imageshack.us/img803/6...evestiging.jpg
Afbeelding: Bevestiging van Alamo. Hoe duidelijk kan een bevestiging zijn? Wat je geboekt hebt, staat duidelijk vermeld. Wat je niet geboekt hebt, staat er natuurlijk ook niet op.
weten jullie misschien waar ik kan vinden over de boekingen met de vas-code?
Nou, je zou eens kunnen kijken bij bericht #711, oftewel; zie boven :p
het gaat er mij meer om wat er over het forum over geschreven is (wat Teleton al schreef)? mijn dochter heeft namelijk ook via vas de auto geboekt, maar is niet in de reisbranche werkzaam.