Re: Vliegen van/naar/via Brussel-Zaventem
ik ben (natuurlijk) weeral tickets aan het kijken ...
nu vind ik op dit moment de aankomsttijden vanuit amsterdam (klm/delta) in miami of orlando niet echt interessant voor ons
vanuit brussel is het een stuk beter vind ik,,
nu vond ik heen bru /atl/mia en de terugvlucht mco/atl/ams/bru...
aangezien we toch in het schone zeeuwse wonen,is brussel erg dichtbij dus ideaal voor vertrek
maar gezien de tijd tussen ams aankomst en aankomst bru,op de terugreis kan ik met de auto lang en breed terug thuis op de bank zitten
dus de vraag worden de koffers op MCO gelijk door gelabelt naar brussel of moet ik in amsterdam ze nog van de band halen
zodat ik de allerlaatste vlucht kan skippen
ps heb ook andere maatschappyen vergeleken maar ook nog niets gevonden qua perfecte vluchttijden/kosten voor ons
Volgens mij kan je nooit vragen aan de incheckmensen in Amerika om de koffer naar Amsterdam te laten labelen en dus de vlucht naar Brussel niet te nemen. In de huidige tijd met al die controles zullen ze dat zeker weigeren. Enig alternatief zou zijn om daar bij vertrek de vlucht te laten omboeken, maar dat zal volgens mij kosten met zich brengen. Maar als je dan toch uit Brussel vertrekt, waarom ga je niet gewoon terug via Brussel ? Je hoeft toch niet via Amsterdam naar Brussel te vliegen ? Er zijn ook directe vluchten vanuit ATL naar Brussel hoor.
Weet je zeker dat je met het vliegtuig van AMS naar BRU gaat en niet de trein .
Zo komen wij ook in Oktober ook terug en moeten naar Rotterdam maar nemen natuurlijk niet de trein van Schiphol naar Brussel.[kan overigens alleen op de terugweg als je op de heenweg met de trein naar BRU naar AMS gaat moet je ook met de trein]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
ttubbie
Maar als je dan toch uit Brussel vertrekt, waarom ga je niet gewoon terug via Brussel ?
Gokje: Waarschijnlijk is deze route voor een aantrekkelijk tarief te koop. Ik zou anders ook niet weten waarom iemand hiervoor zou kiezen, tenzij je heel graag een rondje boven Nederland vliegt, natuurlijk.....
Vorig jaar zag ik deze tickets ook met de laatste rit ams-brussel per trein. Dat houdt in dat je in AMS je koffers haalt en dan per trien naar Brussel kan. Ik zou even goed kijken (het was toen een aanbieding van KLM) want die laatste treinrit kun je wel skippen denk ik maar een laatste vlucht helaas niet.
Wij gaan volgende week ook vanaf Brussel naar Miami (via Atlanta). Terug vliegen we via Atlanta naar Amsterdam en dan naar Brussel.
het laatste stuk is van Amsterdam naar Brussel is met vlucht KL1721, een Fokker 70. Dus wel degelijk met een vliegtuig en niet de trein.
het gaat om per vliegtuig naar brussel niet per trein
dat hebben we 1 x gedaan schiphol/antwerpen en dat bevalt helemaal niet !!
we willen graag via brussel vliegen omdat we daar een uur vandaan wonen
en van amsterdam 2 1/2uur
die vlucht is dus ideaal, maar de terug vluchten mco /brussel zijn niet echt je van het,voor ons
de vlucht mco amsterdam wel
alleen de vlucht ams/bru vertrekt pas rond 17.00 (das dus 4 uur op schiphol)
dan 45 min. vliegen en een uur naar huis rijden
dus vandaar dat ik dan eigenlijk brussel/miami heen en mco/ams terug en dan de vlucht brussel laten liggen
maar als mijn koffers doorgelabelt worden dan gaat dat niet
in het geval van de trein is het idd koffers ophalen in amsterdam, maar dat betreft deze keer niet
want dat boek ik zo zoiezo niet meer, ondanks de aantrekkelijke prijzen
*jarjarbink het betreft dus de zelfde vlucht .....alleen later in het jaar
Waarom boek je niet gewoon Brussel-Orlando en terug Orlando-Amsterdam ? Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar ik keek net gewoon voor de lol eens op Connections.be en een retourvlucht in oktober met Aer Lingus met vertrek uit Brussel en terug naar Amsterdam is zelfs goedkoper dan een gewone retour naar Brussel !
<<Mods.; het is niet de bedoeling, en volgens de huisregels ook niet toegestaan, om iedere vraag met een quote (citaat) te beantwoorden, als de vraag er direct boven staat.Zou je dit misschien in acht willen nemen ?>>
Tja dan zou je de reis moeten boeken van bru-mco en terug mco-ams. Dat kan je bij bijna elke operator of reiswinkel op internet regelen. Gewoon ingeven bij bv. DELTA, BA, Lufthansa of Vliegwinkel, Expedia, Budgetair etc.
Zou geen enkel probleem moeten zijn.
Een reden om vanaf BRU te vertrekken en aan te komen zijn de prijzen. De prijzen in AMS zijn nu zeker duurder dan BRU ook DUS is veel duurder dan BRU. Ga je dan bv. met 4 personen zoals wij lopen die prijsverschillen aardig op. Dan vinden we via BRU echt niet erg. Gelukkig wonen we dichterbij BRU dan bij AMS dus voor ons nog een voordeel. Maar ook al was dat niet zo de prijs is toch wel zeer aantrekkelijk.
Heb dat geprobeerd te boeken bru/mia mco/ams, maar krijg op klm.com
Een foutmelding , omdat de vertrek en aankomst niet overeen komen
afgelopen vakantie moesten de tickets omgeboekt worden
En toen heb ik ook vertrek brussel gevraagd en terug amsterdam
En dat kon niet zeiden ze bij klm
De vertrek en aankomst moet bij een retourticket overeenkomen
Zeiden ze
Maar kan nog wel eens de klantenservice bellen
Zal ook connections.be tjekken