Autostoeltje nieuwe regelgeving
Hallo,
Ik ben nu al een paar dagen op diverse forums aan het speuren naar een antwoord op de volgende vraag: welk autostoeltje moet ik straks hebben als ik met mijn 3-jarige dochter (1,03 meter / 18 kilo) rond wil rijden?
Hier in Nederland zit ze alweer een paar maanden, zonder problemen in een stoelverhoger en vast met een autogordel. Dus we waren van plan om een boosterseat mee te nemen. Hier op het forum had ik begrepen dat dit geen probleem zou zijn.
Nou schijnt er per 1 januari 2015 nieuwe regelgeving te zijn in Florida. Wat ik zo lees zijn de regels verscherpt, maar mij wordt niet geheel duidelijk wat wel of niet toegestaan is?
Kan iemand mij hierover iets vertellen? Alvast bedankt.
Groet,
Eddie
Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving
Hallo Eddie, dit kon ik hierover vinden. Misschien heb je er wat aan.
http://www.dmv.org/fl-florida/safety...-Car-Seat-Laws
Bedankt Fleurida! Deze had ik ook gevonden, maar ik kan er niet uit opmaken of een boosterseat nu wel of niet mag?
Hopelijk is er het afgelopen jaar iemand geweest die hier ervaring mee heeft?
Als je doorklikt op die link van Fleurida naar de highway patrol staat er het volgende:
Florida law requires that children 5 years of age and under to be secured by properlyusing a crash-tested, federally approved child restraint device.
Current law allows children aged 4 and 5 to be secured in a separate carrier, anintegrated child seat, or a safety belt. Beginning January 1, 2015 children aged 4 and5 will have to be secured in a car seat or booster seat.
Niet dat ik je op kosten wil jagen, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen zou ik dus gaan voor een kinderstoeltje en geen booster. Voor de leeftijd 4 tot 5 wordt specifiek een kinderstoel of booster aangegeven.
Ook omdat dit op de safety law site staat:
- Children 3 years old and younger must use a separate car-seat or the vehicle's built-in child seat.
Tot 6 jaar moeten ze ergens in of op.
En dan gewoon zoals je het hier ook zou doen.
Je mag een autostoel voor een kind ook gebruiken in het vliegtuig mits ze voldoen aan een bepaald keurmerk, welk keurmerk dat is moet je even navragen of opzoeken op de site van de maatschappij waarmee je vliegt. Dan hoef je hem daar niet te kopen.
Wij hebben in het verleden ons kind in de auto stoel in het vliegtuig laten zitten zodat het ook daar beter in de stoel vast zat en ook nog beter naar het schermpje kon kijken.
Ook kun je hem als speciale bagage meenemen in het ruim, dit kost niets extra's.
Ook een goede tip anthon !
Iedereen bedankt voor de reacties en tips!
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat onze kleine straks veilig in de auto zit. Ik denk dat we een booster seat meenemen, zodat we in ieder geval zonder problemen de huurauto mee kunnen krijgen. Dan kunnen we daarna nog altijd langs de Walmart om een stoeltje met een 5-punts gordel te kopen.
Hoi Eddie,
Er zit een walmart op nog geen kwartier rijden van MCO. mocht je daar je auto ook op willen halen kun je die nog overwegen.
Succes!
Hallo Niels,
Bedankt! We vliegen inderdaad op MCO, dus daar kunnen we dan wel even langs.