Bij de eerste tol poort kan je wisselen, ik vraag daar altijd quarters terug.
En idd bij alle aankopen op de luchthaven ook quarters terug vragen en niet gepast betalen uiteraard.
Afdrukvoorbeeld
Bij de eerste tol poort kan je wisselen, ik vraag daar altijd quarters terug.
En idd bij alle aankopen op de luchthaven ook quarters terug vragen en niet gepast betalen uiteraard.
Foto van je nummerbord ? Dat is dan nieuw. Als wij op de tolwegen langs de poortjes van de tolbooths rijden houden we, net als iedereen, echt niet in. Dat is juist een voordeel van de Sunpass sticker of transponder.
Ik denk ook dat je ter plekke gearresteerd gaat worden als je op de highway vol in de remmen gaat om van 65 naar 25mph te komen, but who am I :-\"
Als je door de poortjes moet, wordt je wel gevraagd snelheid te minderen, wat het betalen ook wat gemakkelijker maakt :lol:
Gaat het wel op kenteken? Bij Alamo hadden ze een barcode achter de voorruit op een papiertje geprint. En als je die optie niet wilde hebben, wisten ze niet hoe snel ze dat achter de ruit vandaan moesten pakken. ;) Snelheid minderen lijkt me inderdaad sterk, foto's maken van kentekenplaten kan tot op hoge snelheden.
Je mindert langzaam in snelheid natuurlijk.
Met 65 mph lijkt mij trouwens ook niet echt veilig om langs die poortjes te gaan.....
En toch staat er zodra je de poortjes nadert dat dit de maximale snelheid is.....Dus wij braaf die 25 aangehouden elke keer. Dat van die foto zei mijn man.....dus nam ik dat aan. Klinkt logisch, want volgens mij berekent Alamo dan de tolkosten die op het kenteken staat in de periode dat wij de auto hadden, achteraf door aan ons.
Ik moet erop terugkomen goedhartl, je hebt gelijk. Nog even met Streetview wat tollpoints bekeken en op de banen staat ook 'sun pass slow 25mph' geschilderd. Daarnaast heb je soms nog onbemande booths en daar wil je niet met 65mph langs scheuren, te smal om stuurfouten te corrigeren.
Al zijn de streetview beelden wel een jaar of 2 a 3 oud op sommige plekken en is er wel wat veranderd in de tussentijd bij de tolpoortjes (sunpass is volgens mij nu soms op gescheiden rijbanen t.o.v. waar men nog met geld wil betalen).
Overigens een kleine (nouja, het kan veel geld schelen) tip voor mensen met TomTom en GEEN sunpass; TomTom zal je dirigeren om door de sunpass poorten te rijden, let op dat moment dus niet op de TomTom, maar op de toll-borden.
Zo snel geef ik het niet op, hoor, en ook niet direct gelijk, al denk ik dat we het hier over twee verschillende dingen hebben.
Met mijn Sunpass ga ik namelijk niet door de poortjes, maar er langs (behalve als het niet anders kan), en daar kun je echt gewoon doorkachelen, geloof me.
Dus volg in het vervolg de rode pijl, er staat niet voor niets "highspeed" :lol:
http://img834.imageshack.us/img834/6734/tolbooth.jpg
SunPass Only Lanes
http://www.sunpass.com/images/sign1.gif These lanes have been installed exclusively for SunPass customers, and therefore are not equipped with toll attendants or coin-operated toll baskets. As a SunPass user, you have the ability to drive straight through these lanes at speeds up to 25 mph.
SunPass Express Lanes - Express Lanes allow SunPass customers to travel safely at highway speeds while radio frequency readers mounted high overhead on gantries deduct the toll.
http://www.sunpass.com/images/sign2.gifExact Change/SunPass Lanes These lanes are for cars only, no trailers. They are equipped with both traditional, coin-operated toll hardware and SunPass readers. Because of their multiple functions, SunPass customers using these lanes must be careful to watch the vehicles in front of them to determine whether they will stop and pay with change. Even if the lane is clear, you must come to a stop and wait for the light to turn green and the gate to rise.
When the gate is raised, the toll has been collected and it is safe to proceed. SunPass Portable transponder owners will hear "beeps" from their transponders. The SunPass Mini Sticker transponder is not equipped to emit any audible signals. When paying a cash toll while the Mini Sticker transponder is installed on your vehicle windshield you may be double charged. SunPass will not credit your account for duplicate activity unless valid cash receipts are provided to SunPass within 90 days of the original transaction. The amount of the credit will be at the SunPass toll rate.
Voor alle info over Sunpass, zie hun site.
Die high speed lanes zijn wat recenter en nog niet overal. Waar je die high speed lanes hebt, hoef je idd niet langzamer te rijden, maar waar de sunpass poortjes nog tussen de gewone tollbooths zitten, moet je wel langzamer.
Maar die highspeed lanes, dat zijn de banen waar de TomTom je doorheen stuurt, daar dus opletten als je met een recente TomTom-kaart rijd en je geen e-pass/sunpass hebt.
Klopt, Tomtom stuurde mij ook iedere keer netjes rechtdoor maar Lea ging rechts want deed contant betalen. Is inderdaad iets om toch even goed in de gaten tehouden.
Het is handig om een sunpass aan te schaffen. Te koop bij de Publix, voor 4.99 dollar.
Na activatie via internet, is het de volgende dag al bruikbaar. Superhandig, werkt als een chipkaart. De $ 4,99 wordt bijgeschreven op je tegoed.