Nou, het zijn goed getrainde dolfijnen. Ze hebben vast al heel wat meegemaakt hoor, dus dan kan een vreugdetraantje er ook nog wel bij. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Afdrukvoorbeeld
Wij zijn in Discovery Cove geweest. Op het moment dat wij daar waren, was er een dame, die vanaf haar schouders verlamd was. Ze werd het water ingedragen en kreeg een dolfijn, alleen voor haar (normaal ben je met 5 of 6 man).
Het dier draaide zich op zijn rug en de vrouw mocht op zijn buik liggen. Zo heeft ze ongeveer 10 minuten gezwommen. Hij ging met haar het hele meer door, heel voorzichtig.
Je begrijpt, iedereen stond met natte ogen te kijken.
Discovery Cove is bij ons zeker favoriet.
Twee weken geleden hebben onze dochter en vriendin gezwommen met dolfijnen bij bij Dolphin Plus in Key Largo. Ze hadden gekozen voor de natural + structured swim voor 250 dollar pp
Bij de natural swim kon je na een zorgvuldige instructie tussen de (ongeveer 6)dolfijnen zwemmen (zelfs ééntje met een kleintje) en als die interesse hadden (en dat hadden ze!) zwommen ze met je mee en bekeken je uitgebreid. De spelregel was dat je ze niet mocht aanraken. De dames vonden het absoluut geweldig.
In de middag hebben ze de gestructureerde sessie gedaan waar,na een een zorgvuldige uitleg,in groepjes van 2x2 met twee dolfijnen allerlei kunstjes gedaan werd zoals; springen, getrokken worden, geduwd worden, kusjes etc.. Toeschouwers mochten voor 10 dollar pp deelnemen aan de instructies. Daarna kon je heel dichtbij de swims meemaken. Ons viel de liefde en respect voor de beesten op. Ook kon je foto´s laten maken. Dat was wel relatief duur namelijk 80 dollar voor twee personen. Het resultaat was echter perfect. Een mooi afgewerkte cd met professionele foto´s en extra´s.
Achteraf absoluut het geld waard. Voor deelnemers en toeschouwers een onvergetelijke dag.
Wij vertrekken 2e kerstdag naar florida en willen onze kids graag laten zwemmen met dolfijnen. Weten jullie nog een goede tip? Voor een niet al te gekke prijs? Wij hebben drie jongens van 5, 7 en 9 jaar.
Groeten Elise
Hoi Elise,
Wij hebben dit jaar bij Discovery Cove gezwommen met de dolfijnen. Dit was fantasties. Bij de entree zit zowel onbeperkt eten (ontbijt en middag) + een 7 daagse kaart voor SeaWorld of Busch Gardens. Verder kan je ook met andere vissen zwemmen en ook zonder vissen zwemmen. De prijs is wel wat duur, maar het is wel een onvergetelijke dag.
Grz
Ton
Hoi Elise,
Wij hebben dolfijnen gezwommen bij Dolphin reasert Center te Grassy Key. Het kost ff wat (USD 180 p.p.) maar wij hebben daar een leuke middag gehad. Op hun site zijn er nog meer mogelijkheden vermeld.
Zij zijn geen commeriale instelling en al het geld wat zij krijgen stoppen zij in het center.
Susie One
Wie kan mij nog eens het email adres doorgeven om een uur te vragen voor het zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove? Ik weet dat het ergens staat maar vindt het niet. Heb vandaag mijn reservatie voor DC gedaan. Alvast bedankt.
Ik kan niet beslissen tussen Dolphins plus of theatre of the see. Kan iemand me raad geven? :D
Je hebt ook nog Dolphin Research Center (om de keuze makkelijker te maken :) )
Wij zijn overigens bij DRC geweest omdat deze bekend stond als minder commercieel.
Wij gaan in juli 2009 3 weken naar Orlando.
Nu willen wij graag ook zwemmen met Dolfijnen, echter staat op de sites overal dat het vanaf 7 jaar is. Onze dochter is dan bijna 6. Helaas dus!
Echter zag ik bij theateroftheseas dat het vanaf 5 jaar is. Echter ligt dat op 5,5 uur rijden!
Weet iemand of er in de omgeving van Orlando ook een park is dat zwemmen mogelijk maakt vanaf 5 jaar???
Alvast bedankt!
Grtx
Edwin!