Als ik op zillow.com selecteer op appartementen van minder dan $50,000 in Miami-Dade county met een minimum van 900 square ft en minimum 2 slaapkamers, krijg ik over de 400 hits. (waarvan er minstens 200 bruikbaar lijken!). Is dat dan zo onmogelijk?
Afdrukvoorbeeld
Als ik op zillow.com selecteer op appartementen van minder dan $50,000 in Miami-Dade county met een minimum van 900 square ft en minimum 2 slaapkamers, krijg ik over de 400 hits. (waarvan er minstens 200 bruikbaar lijken!). Is dat dan zo onmogelijk?
Niet écht héél onmogelijk... Echter misschien is het raadzaam om je af te vragen waarom de realtors niet antwoorden, zeker gezien het antwoord over de prijs wat ik je heb gegeven...
Ja, daar maak ik mij ook zorgen over. Op de 50 die aangeschreven heb zijn er maar drie realtors (kleintjes) die gereageerd hebben. Maar als ik U moet overtuigen van de werkelijkheid: hier is een voorbeeld van een condo van $25,000 (een vertaald bericht van CCN)
http://www.express.be/business/?acti...&utm_campaign=
Wel opletten op de voorwaarden:
Citaat:
The last time the unit sold was in 2005 when it went for $115,000. Why so inexpensive now? For one thing, it's a short sale, which the lender will have to approve. Also, the condo association's bylaws prohibit renters, so any buyers would have to want to live there.
De site dat ik doorgaf is maar een voorbeeld! Er zijn er zo 400 in Miami Dade ! Ik weet ook dat sommige van die condo's maandelijkse lasten hebben, maar daar heb je dan ook wat voor: Pool, bewaking, onderhoud... Ik geef toe sommige van die resultaten zijn "short sales" die een "approval" nodig hebben. Andere zijn direkt te koop!
Er is een topic over huis kopen in Florida: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4798
De onroerend goed markt ligt geheel op zijn gat, al een tijd. Prijzen die je noemt zijn her en der wel mogelijk maar onder voorwaarden, of de kwaliteit is er naar, of het is (inderdaad) een short sale of iets dergelijks. Veel mensen die niet echt per se moeten verkopen, wachten de bui gewoon af en hebben de verkoopplannen even op een laag pitje staan. Met genoeg geduld en doorzettingsvermogen denk ik dat je wel tegen een mazzeltje kunt oplopen. Maar orienteer je goed op de buurt waar het staat, de voorwaarden en de bouwtechnische staat. Voor die prijs kun je ook een kat in de zak kopen.
mmm... en denk ook aan de belastingen die je moet betalen :wink:, wij hebben zitten kijken naar een villa maar waren ongeveer $20.000 per jaar kwijt aan onderhoud/belastingen enz.
De vraagprijs is op dit moment niet het probleem. De vaste kosten per maand/jaar blijven en stijgen. Daar is in dit topic genoeg over te vinden. Maandelijkse kosten zijn al snel zo'n 1200 dollar per maand. Zet dat af tegen de huur van zo'n 700 dollar per week dan moet je al zo'n 20 weken verhuren om een beetje uit de kosten te geraken. Hebben we het nog niet over renteverlies op je geinvesteerd vermogen of rente/aflossing van de hypotheek. En die onroerend-goed-markt in Florida komt voorlopig volgens mij nog lang niet op gang ook al beweren sommige makelaars anders.
Ieder jaar kijken wij ook weer onze ogen uit wat vraagprijzen zijn voor soms nagenoeg nieuwe villa's... Gelukkig blijven we de emotie de baas en blijft het verstand nog steeds de boventoon voeren....
Ik weet niet waar je dat soort bedragen vandaan haalt, maar dat lijkt niet op wat ik destijds begroot heb en ook ongeveer kwijt ben.
Een hoop kosten zijn afhankelijk van de waarde van het huis. Zo geeft de vrager aan niet meer dan 50.000 te willen spenderen. Zelfs voor mijn property die in investering ongeveer 3x zo hoog lag, ben ik bij lange na niet dergelijke bedragen kwijt aan onderhoud en belastingen. Wellicht dat voor een villa van 3 ton een dergelijk bedrag in de richting komt, maar dat is niet waar de vraag over ging.
Mijn meest opvallende kosten: homeowners insurance $800/jaar; property tax, komt dit jaar uit op $1200 (dat is dus voor mijn huis; niet voor het condootje van estatelover). Je kunt in public records van je county (via de website van de county) terugvinden wat je aan belasting kwijt zult zijn voor je onroerend goed.
Mijn energierekening bedraagt minimaal 35 dollar, dat is voor een maand dat ik niet in FL ben en het huis leeg staat, en de airco dus uit. Telefoonrekening $12/maand, heb het goedkoopste abonnement en bel met belkaartjes. Water + services van de wijkautoriteit $12. Pool heb ik niet maar de condo die estatelover wil kopen ook niet, evenmin zal er gras te maaien zijn. Mogelijk wel weer kosten voor de beheerder van het gebouw of zoiets als een vereniging van eigenaren. Ik heb zelf nog niet zoveel aan onderhoud, het huis is nieuw gebouwd, maar mijn zwager die een duidelijk ouder huis heeft, is niet vele duizenden per jaar daaraan kwijt. Ga je verhuren, dan ben je ook kosten kwijt aan de instantie die de verhuur voor je regelt, maar daar staan natuurlijk inkomsten tegenover.
Een huis in het buitenland is absoluut niet goedkoop, maar het is niet nodig om mensen kopschuw te maken met bedragen die niet reëel zijn ten opzichte van het te investeren bedrag. Amerika is daarbij nog relatief goedkoop ten opzichte van de populaire landen Frankrijk en Spanje. Een degelijke begroting maken is wel noodzaak. Mijn opvallendste tegenvallers: de reiskosten... Elke keer weer naar Florida, wat een straf...8-) ... en de auto in de garage (of anders elke keer een auto huren).