Ik zal trachten een aantal voorzetten te geven hoewel ik ook van mening ben dat een aardige hoeveelheid van deze vragen via wat zoekwerk worden beantwoord. Niet dat ik lui ben maar meer omdat uit de verkregen info jij het voor jou speciek benodigde kan filteren. Wij doen hier slechts suggesties obv onze ervaringen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OswaldV
Welke van de 3 maanden (Oktober/December/April) is de beste tijd om te gaan? Of heeft iemand een ander idee.
In alle maanden heb je voor de avond en vroege ochtend een jas en sweater nodig. Een T-shirt en short kan gedragen worden als eea door het zonnetje is opgewarmd. December heeft dagen waar je rustig in spijkerbroek kan rondlopen zonder eruit te zweten.
Citaat:
Hoe is het in Orlando tijdens de kerstdagen zelf. Is dan alles gesloten en is er dan wel wat te doen?
Er hangt de typsiche Amerikaanse kerstsfeer. Je weet USA kent maar 1 kerstdag. Overal is het stervens druk, de parken zijn afgeladen.
Citaat:
Als je 3 weken daar verblijft wat is dan beter (3 pers) een hotel/app. of een huis? Wat is een goed hotel/app. of huis voor 3pers in Orlando? En wat is de prijs p.p.p.n.? Is het de moeite waard om met 3 pers in een huis te gaan? Ik vind het huren van een huis nog al aan de dure kant vergeleken met een hotel op logiesbasis. Je kan bij een huis met zwembad betalen voor het verwarmen van het water. Is dat nodig in Okt/Dec/April? Onze voorkeur gaat het liefst uit naar een verblijf op de Int.Drive.
Dat ligt dus aan jullie persoonlijke voorkeur. De 1 is gesteld op veel en de ander op minder privacy. Veel privacy? Neem dan gewoon een suite hotel. I-drive en een villa is mi niet mogelijk.
Citaat:
Als je in Orlando zit en je wilt naar het strand, waar kan je dan het beste naar toe rijden en hoelang/ver rijden is dat?
Weer zeer persoonlijk invullen. De westkust is wat zwoeler en warmer wegens de Golf van Mexico, de oostkust wat ruiger. Beide kustlijnen zijn in 1,5 uur te bereiken.
Citaat:
We hebben het hotel Hemsley.... in Sarrasota gezien (in boekjes) dat lijkt me schitterend voor 2 nachten. Hoelang rijden is het naar Sarrasota?
Sarasota ligt op ongeveer 2,5 - 3 uur afhankelijk van de drukte onderweg. I4 west en I75 zuid.
Citaat:
Hoeveel shopping malls, vooral OUTLETS heb je in Orlando?.
Te veel om op te noemen. Ben je gek op shoppen dan verveel jij je niet.
Citaat:
WallMart is dat ver rijden en makkelijk te vinden vanaf Int. drive?.
Al beantwoord
Citaat:
Wie is de beste autoverhuurbedrijf?.
Weer erg persoonlijk. Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Alamo. Vervelend is wel dat deze je bij de counter allerlei extra;s probeert aan te smeren. Groot voordeel: je mag de auto zelf uitzoeken.
Citaat:
Kaarten kopen voor de pretparken, kan je die beter los of voor een paar dagen kopen? Bij wie en waar kan je ze beter kopen?.
Wederom ga eerst bij jezelf na wat je precies wilt doen. Meerder dagen na Seaworld? Onthoud dan dat je voor het verlaten van het park je 1-dag ticket gratis met 1 dag kan verlengen (binnen 7 dagen te voldoen). Wil je meerdere dagen naar SW dan is waarschijnlijk de bronzen jaarpas goedkoper (zie website SW) Disney: 'normale' meerdaagse passen zijn pas bij 4 goedkoper dan losse dagpassen. Vergelijk prijzen eens op http://www.undercovertourist.com/.
Citaat:
Kan je vast al ergens folders enz. opvragen?
Kijk eens op: http://www.orlandoinfo.com/ of op http://www.travelsaverguides.com/.
Lijkt me wel genoeg informatie voor dit moment.
Veel suc6
Trainspotters[/url]