Wij gaan ook heerlijk naar Florida en ineens bedacht ik dat ik van die staafjes koffie mee wil nemen. Even de zoekfunctie gebruikt en op dit topic terecht gekomen. Ik weet nu dus dat dat mee mag. Geweldig hoor dit forum.
Afdrukvoorbeeld
Wij gaan ook heerlijk naar Florida en ineens bedacht ik dat ik van die staafjes koffie mee wil nemen. Even de zoekfunctie gebruikt en op dit topic terecht gekomen. Ik weet nu dus dat dat mee mag. Geweldig hoor dit forum.
Wij hadden ook koffie sticks bij. Elke morgen bij ons ontbijt bij Sizzler, even een half staafje in de koffie erbij doen en warempel, de koffie werd lekker.
Overigens, wel netjes op het formuliertje aangegeven dat we etenswaar bij hadden en toen customs vroeg wat: koffie, thee. Geen probleem.
Zit te denken aan chocoladehagelslag mee te nemen.
Hoe vermeld je dat op het formulier.
"Chocolate ants" heb ik een Amerikaan onze hagelslag weleens horen noemen (chocolademieren).
Maar zonder gekheid: de juiste benaming is "chocolate sprinkles" .
Je hoeft niet aan te geven op het formlier wat je hebt. Je kruist het vakje bij "food" aan en als de douanier je vraagt wat je hebt dan zeg je chocolate, dat is meer dan genoeg.
hallo,
Heb ook nog ff een (misschien stomme) vraag..
Kan ik op schiphol parfum kopen en die mee naar amerika nemen??
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key west
Zijn er 3 keer naar amerika geweest maar heb nog geen enkele keer parfum op schiphol gekocht en meegenomen
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??
bedankt groetjes Monique
Hoi Monique,
Je kunt gewoon parfum kopen en meenemen, ook de drank kun je meenemen....
maar kijk eens wat het daar kost, meestal ben je daar minder kwijt dan hier tax-free.
Gewoon ff bij de walmart op de site kijken.....
Succes en veel plezier!! wanneer ga je??
Greetz, Remco
Ja, dat kan.Tijdens die stop moet je je parfum wel in je ruimbagage stoppen, want het mag tijdens je tweede vlucht niet mee in de handbagage als het meer dan 100ml is.Citaat:
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key west
Idem. Kun je meenemen en tijdens je stop overpakken in je ruimbagage.Citaat:
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??
M.n. sterke drank is echter in de VS vaak goedkoper dan in NL en taxfree gekocht. Al kun je daar weer niet alles krijgen wat je hier wel koopt, zoals jenever.
Koffie (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven... (hoe stom het ook mogen klinken, valt niet onder voedsel)
Hagelslag hoef je ook niet aan te geven... is chocolade... en chocolade (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven.
Scheelt weer een heleboel tijd op Washington (ze hebben tegenwoordig een apart rij voor de voedselcontroles...) scheelt zomaar een half uur...
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???
en als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage
wat kan dan wel en wat dan niet