Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arie van urk
Wil het een beetje lukken met de kwartjes verzameling ???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JKG
Niets mis met Japanse motoren! Ja, hoe staat het met de verzameling? :)
Ik hoop mijn 3 munten nog komende vakantie bij elkaar te rapen.
Inderdaad, niks mis met de Jappen, alleen niks voor mij, die snelle jongens.
De cruisers en customs zijn meer mijn ding. En mijn eigen merk, natuurlijk :-$
Wat de quarters aangaat, er zijn er deze vakantie, tot nu toe, 15 bijgekomen.
Vanavond in Old Town weer twee, Idaho en... Florida. Marion blij \\:D/\\:D/
06-03-10, 06:13
ekkie50
@Gerrit: welke quarters mis je nog? Misschien hebben wij nog de ontbrekende schakel(s).
06-03-10, 07:20
Ta2 Gerrit
Nee Eric, dat zal niet gaan. Marion wil ze persé zelf verzamelen, al moeten we nog twintig keer naar Amerika ;-)
Maar evenzogoed bedankt voor het aanbod.
06-03-10, 07:25
Ta2 Gerrit
Vrijdag 5 Maart 2010
Het wordt vervelend, maar ook vandaag begint weer zonnig en koud, maar in de loop van de dag wordt het wel een paar graden warmer dan gisteren. Qua activiteiten valt het mee vandaag. Buiten het dagelijkse zwemmen en tubben hebben we eigenlijk weinig te doen. Beetje last-minute shoppen, en dan heb je het wel gehad.
Maar eerst gaan we nog even wat Disney proeven, en waar kun je dat beter doen dan in Downtown, en vooral Marketplace. Hier worden wat bewijsstukken voor het thuisfront verzamelt met de Canon, en dan stappen we weer op.
Op naar de Lake Buena Vista Mall aan de SR535 waar wederom de VF wordt bezocht. VF is een grote kledingwinkel met als grote merken Lee en Wrangler. Jeans voor afbraakprijzen tussen de 8 en 18 dollar ex-tax. Deze, laatste, keer gaat er één met hoogwaterpijpen mee de tas in naar iets verderop, de Wal*Mart. Deze keer voor wat levensmiddelen, maar ook voor een 6-can koeltas die vanmorgen via MSN besteld is. Voor wel €5,- van outdoormerk Ozark.
Ook laat ik hier een sleutel maken, met fraaie Lynyrd Skynyrd opdruk,en compleet gemaakt voor nog geen 4 dollar. Freddy zou er ook één laten maken voor zijn motor, maar dan moet je de sleutel wel meenemen natuurlijk. Dan is het tijd voor een late lunch, die we thuis gebruiken van Fridays. Quesadila’s, ook uit de vriezer van de buurtsuper, dus vandaag is het echt Vrijdag, want de maaltijd van vanavond is ook voor de helft Fridays, uit de zak.
We zwemmen wat, we worden nat en dan hebben we wel gehad. Marion kokkerelt de stir-fry voor de ene helft bij elkaar, en de andere helft gebruikt twee etages van de oven voor twee frozen pizza’s. En de firma Campbell’s zorgt weer voor een heerlijk WonTon soepje. Het geheel wordt gecompleteerd met een fifityeight cent Pecanpie en een Folgers bakkie Classic Roast. En dan gaan we naar de oude stad.
We gaan de Fridaynight Cruise zien, een parade van allerlei schone automobielen, en omdat dat altijd een druk bezocht evenement is, parkeer ik de auto weer aan de overkant bij de Harley winkel, waar we dan ook even binnenwippen. Met als resultaat weer een Harleytasje voor de achterbak. Aan de overkant parkeren was achteraf niet nodig geweest want het is erg rustig in Old Town. Des te gunstiger voor ons, want er is plaats genoeg voor een foto/videoverslag.
Het grootste gros van de voertuigen is niet echt heel bijzonder, maar er zitten wel wat erg fraaie exemplaren tussen, die we dan ook vastleggen. Dit vastgelegde gaat verschijnen op Youtube, maar nu nog even niet, want als ik het wil gaan uploaden geeft de afteller aan dat dit bijna vier uur duurt, en dat de deadline van dit verslag niet meer haalbaar is voor de bewegende beelden. Die 7 en een ½ minuut houdt U dus van ons tegoed tot morgenvroeg. En dan gaan we ook maar weer eens Oostwaarts, maar dat hoort U morgen.
06-03-10, 08:00
Sunshine State
Zwemmen, Oldtown en Downtown Disney en natuurlijk ook nog shoppen, deze dag hebben jullie weer lekker en leuk besteed.
tja it's a dirty job but someone's gotta do it :mrgreen:.
Leuk weer te lezen Gerrit!!
06-03-10, 08:45
mrloes
Dankjewel weer, t blijft leuk!
Kun je uitleggen hoe dat precies werkt met die sleutel? Je gaat naar een sleutelmaker (in de Walmart??) en dan krijg je een kopie vd sleutel maar dan met je favoriete logo of tekst? Kan me er ff weinig bij voorstellen maar t klinkt leuk.
06-03-10, 09:12
Teleton
Spannende sleutel; Sweet home Alabama dendert al door de kamer. Rock on!
06-03-10, 14:32
JKG
Gelukkig maken de Japanners niet alleen snelle jongens, want ondanks dat ze er mooi uit zien, vind ik het ook voor geen meter rijden, zeker niet met iemand achterop!
Maargoed, genoeg over de Japanse fietsen. :mrgreen:
Heb je Marion al verteld dat er ook National Park quarters vanaf dit jaar bestaan? Misschien al tegengekomen -ze zouden begin 2010 worden uitgegeven- Van 2010 tot 2021 komen er 56 national park quarters.. in 2014 is Florida aan de beurt met de Everglades NP quarter. :)
Wel grappig dat ze ze persé allemaal wil zelf wil sparen. Ik wil de laatste 3 nog zelf sparen, maar ben aardig goed op weg geholpen hier door wat florummers om er nu al zoveel te hebben!
Kan je trouwens eens wat meer vertellen over die sleutel? Misschien ook wel leuk voor mijn motor. :) Kan dat bij de Wal-Mart? Of misschien kan het hier ook wel in Nederland natuurlijk.... raak ik ook geen sleutels kwijt op vakantie. :)
06-03-10, 14:40
Ta2 Gerrit
@ mrloes & JKG; Voor de sleutel moet je bij het Autoparts gedeelte van Wal*Mart zijn.
Daar hangen heel veel verschillende, met verschillende afbeeldingen, maar je kunt niet altijd een europese sleutel laten namaken. De basisvormen zijn hier anders.
Maar een Amerikaanse, of van een Amerikaanse motor :D kan natuurlijk wel.
En nu het beloofde filmpje van Old Town, de Fridaynight Cruise;
06-03-10, 14:44
mrloes
Oke, dus 1st een Amerikaans voertuig aanschaffen en dan richting de Walmart afdeling Autoparts ... mhh tja, dan wordt t toch best een dure sleutel, al met al.
Daz jammer.
Maar wel gewoon een leuke tip en zeker voor de bofkonten onder ons die iets Amerikaans onder die bofkont hebben om van A naar B te komen.