Thnx allemaal! Ik ga uiteraard je blog lezen, leuk!
En binnenkort kom ik vast terug met meer vragen voor nu kan ik weer even uit de voeten ;-)
Afdrukvoorbeeld
Thnx allemaal! Ik ga uiteraard je blog lezen, leuk!
En binnenkort kom ik vast terug met meer vragen voor nu kan ik weer even uit de voeten ;-)
Als je nog vragen durft te stellen met die lange antwoorden van mij :). Maar in ieder geval veel uitzoek plezier.
Haha ja hoor dat durf ik nog! :-)
Hoi allemaal.
wij hebben een 4 way ticket zonder hopper.
maar ls je bv savonds terug wil naar het park waar je overdag geweest ben om vuurwerk te kijken ofzo moet je zeker weer entree betalen ?
of een hopper pas erbij kopen ?
Hopper is alleen handig als je op dezelfde dag twee op meer parken wilt bezoeken.
Dus Ferry, Je kan 's avonds gewoon terug naar het park waar je eerder die dag ook bent geweest. En dus niet naar een ander park, dan heb je een hopper nodig.
Mushu en wehave.
Duidelijk bedankt
voor het verlaten van het park even een stempel op je hand laten zetten als je later die dag nog terug wil komen.
Doen ze dat nog? In WDW heb je de fingerscan, een handstamp doen ze volgens mij al jaren niet meer.
Stempel op de hand was nogal fraude-gevoelig. Doen ze inderdaad al jaren niet meer...
Citaat:
What is the Ticket Tag service and what information is collected through it?
We offer the convenience of Ticket Tag at the entrance of many of our theme parks and water parks. Ticket Tag helps to facilitate ease of re-entry into our parks and helps prevent fraud.
In order to use Ticket Tag, you simply place your finger on a reader. The system, which utilizes the technology of biometrics, takes an image of your finger, converts the image into a unique numerical value and immediately discards the image. The numerical value is recalled when you use Ticket Tag with the same ticket to re-enter or visit another Park. Ticket Tag does not store fingerprints.
En de parkeerkaart is ook de HELE dag geldig, zelfs bij de parkeerterreinen van de andere parken. Dus parkeergeld betaal je maar 1x per dag, dus je kaart goed bewaren.
En kijk eens op de achterkant van je parkeerkaart komt soms voor dat je een gratis pin of iets dergelijks kunt krijgen als je een gedeelte inlevert,
is toch weer mooi meegenomen, meestal tijdens de Holiday periode. heb het zelf al regelmatig gehad!! :-)
Ik heb nog een klein vraagje, weet niet of deze hier thuis hoort, anders alvast sorry!
We willen tijdens onze trip ook graag naar seaworld en universal/Island of adventure en n shopping mall.
Is het aan te raden bijvoorbeeld eerst 5 dagen op de international drive te overnachten en daarna pas naar disney terrein te verhuizen?!
En en weet iemand toevallig of het klopt dat er in het laagseizoen ( voor ons waarschijnlijk toch november) altijd 1 van de waterparken dicht is? (Blizzard of typhpon) dat zouden we heeeel jammer vinden!!
Ps, mushu ik ben druk bezig met je reports lezen, super!! De cruise komt steeds hoger op m'n wensen lijstje ;-)
Wat betreft de waterparken zie hier: http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/rehab.htm
- Typhoon Lagoon closed 10/26/2014- 1/3/2015
- Blizzard Beach closed 1/4/2015- 3/14/2015
Dat is misschien niet eens zo'n slecht idee. Als je in een hotel op international drive verblijft dan kan je in ieder geval met de I Drive Trolley naar veel attracties en shopping malls. Die hotels hebben misschien ook wel shuttles naar de grote attracties. Daarna naar Disney terrein zodat je alleen nog maar Disney hoeft te doen.
Leuk dat je mijn blogs aan het lezen bent. Ik hoop dat je er nog wat tips uit haalt.
Thnx voor de antwoorden! :-)
Wij willen graag in de vakantie gaan eten in een goed restaurant.(geen voorkeur voor iets, we lusten veel)
in de parken en downtown is ons wel bekent, en hebben we al heel wat restaurants bezocht
het idee is nu eigenlijk om eens in een van de Resorts een eetgelegenheid te bezoeken
heb al op de website gekeken maar zie door de bomen het bos niet ..
wie heeft er tips?
ook staat de T-rex cafe in DT op het `menu` , zijn er forumleden die daar al eens geweest zijn?
Wij zijn in 2013 naar Trex geweest. Erg rumoerig, druk, maar super leuke ervaring! Prijzen liggen wel iets hoger dan bijv Outback of Texas Roadhouse.
http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-11-6-aug-nog-een-rustdag-en.html
dat bord eten ziet er goed uit Esther2013
qua opzet van het restaurant incl rumoer ga ik er vanuit dat het overeenkomt met het Rainforest Cafe, en daarvan kan ik ook niet anders zeggen dan
wat een kabaal, en drukte pfff..maar zoooo leuk!
prijzen liggen idd altijd hoger dan in de andere foodketens.. dus kiezen wij per vakantie 1 thema restaurant binnen WDW
en verder slaan we onze favorieten Bahama breeze ,hardrockcafe en outback zeker niet over
helaas hebben we meer favoriete restaurants dan dat we nu aan dagen er zijn ;)
T-Rex is bij ons ook een favoriet. Het eten vind ik altijd goed en er is van alles te zien. Het is er druk maar je kan nog wel gewoon een gesprek met elkaar voeren. Een aantal aanraders op de resorts: Kona Café (polynesian), Boma (Animal Kingdom Lodge), California Grill (Contemporary) of de dinner show "Hoop-Dee-Doo Musical Revue" (Fort Wilderness). Zijn heel verschillende restaurants, ik weet niet wat je zoekt dus als je geïnteresseerd bent in een bepaald type restaurant kan ik gerichter adviseren. Ik ben op veel resort wel in 1 of meerdere van de restaurants geweest.
wij zijn makkelijke eters ..althans wij, onze zoon eet geen vlees (bewuste keuze)
wel eet hij vis en het liefst in combi met een pasta, onze ervaring is dat de meeste restaurants in Florida daar genoeg van op de kaart hebben
het Kona Cafe daar heb ik ook al naar gekeken en spreek me aan .. en ben wel erg benieuwd naar ervaringen..
Toevallig eet ik ook geen vlees maar wel vis (ook bewuste keuze)!. De restaurants die ik noemde hebben dus in ieder geval wat vega of vis op de kaart. Hier http://washingtontomagic.blogspot.nl...opass-dag.html twee foto's van het eten in Kona Café. Ik vind het Polynesian een gezellig resort om rond te lopen. Het Kona Café heeft lekkere keuzes en de tiki sfeer van het Polynesian. Op dit moment zijn ze flink aan het verbouwen in het resort. Toen wij er waren belemmerde dat het uitzicht van uit het Kona Café (je kijkt deels uit op de mooie hal). Boma in Animal Kingdom Lodge is ook een aanrader voor de niet vlees-eters. Er is heel veel keuze maar misschien niet zo geschikt voor de moeilijke eter. Dus als jullie zoon een makkelijke niet-vleeseter is dan zou ik dit restaurant zeker proberen. Het is wel een buffet restaurant. Voor of na het eten kan je de lodge nog bewonderen, die is echt prachtig. Hier nog een blog met eerst T-rex en de volgende avond Boma: http://washingtontomagic.blogspot.nl...ie-in-wdw.html
Oeps, zie net dat de laatste geen T-rex is maar Rainforest Café!
Rainforest is ook echt geen straf om te eten hahaha
de T-rex valt inmiddels af, die is op de dag dat we willen gaan eten daar uitsluitend te reserveren om 15u
ach, de volgende keer dan ...
Qua vis lust hij eigenlijk alles behalve zalm, en is ontzetten dol op gerechten met Schrimps, en daar is in Florida overvloed aan
ik ga straks eens kijken of de Kona cafe nog beschikbaar is (dag voor presidents day dus een druk weekend in Orlando)
Hoi allemaal,
ik had een vraag over de fastpass+ .
wat is nu fijner een atractie zo vroeg mogenlijk op de dag reserveren of wat later op de dag?
Ik vindt het allemaal maar niks zo vroeg alles plannen maar het zal wel nodig zijn.
Ik hoor het graag
bvd
Dat is echt helemaal afhankelijk hoe je je dag in wilt vullen. Wij deden het gelijk in de morgen, op het moment dat het echt warm was verlieten we het park, om eventueel laat in de middag weer terug te gaan.
Ook is het mogelijk om nadat je drie attracties met de fastpass gedaan hebt, weer een nieuwe te kiezen.
We zijn nu in Miami en vertrekken morgen naar Orlando. onze oudste dochter is helemaal gek van Frozen en we willen graag een Frozen jurk voor haar kopen. Weet iemand of er ook Frozen merchandise verkocht word in de Disney outlet Stores? Het lijkt mij dat deze jurken in de parken duurder zijn of valt dit mee?
waar kan ik het beste kaarten kopen/bestellen voor disney?
en hoe gaat het precies in zijn werking. we zijn 3 nachten in Orlando en willen 2 dagen naar disney. we willen magic kingdom en epcot center zien, maar is dat 1 ding of moet ik daar dan weer aparte kaarten voor kopen?
hoe zit precies de verdeling van de parken in elkaar?
hoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven. :-)
Wellicht dit onderwerp even doorlezen: http://www.floridaforum.nl/showthrea...jsvergelijking
De prijsvergelijking is wellicht niet helemaal actueel meer maar het zou wel duidelijkheid moeten verschaffen.
Een 2 dagen ticket is overigens niet veel goedkoper om vooraf aan te schaffen. De meeste ticketverkopers hebben deze zelfs helemaal niet. Als je 2 dagen wilt gaan kun je ter plaatse een 2 dagen basis ticket aanschaffen. Je kunt dan per dag 1 park bezoeken.
Wat willen jullie precies beleven van/in Disney ? MK en Epcot zijn vrij uiteenlopende parken waarbij MK absoluut een must is om het Disney gevoel te krijgen, maar Epcot misschien kan tegenvallen. Soarin in Epcot is fanastisch en er zijn nog meer leuke attracties, maar als ik een keuze moet maken zou ik persoonlijk eerder voor Hollywood Studios kiezen ipv Epcot.
Maar dit is uiteraard mijn persoonlijke mening ;D
Ik ben het met Iris eens dat Magic Kingdom het beste Disney gevoel geeft maar voor mijn gezin (2 kids van 8 en 13) is Epcot het favoriete park......
Voor tickets moet je wat werk verrichten, kijk een op attractionticketsdirect.de of .ie. Succes!!
Welk park het leukst is om te doen is voor iedereen verschillend. Om daar nog een mening aan toe te voegen, voor mij staat Animal Kingdom op nummer 1. Disney World bestaat uit 4 grote themaparken: Magic Kingdom, Hollywood Studios, Animal Kingdom en Epcot (EPCOT Center is volgens mij een oude benaming). Verder is er nog veel meer te zien en doen (2 zwemparken, golfterreinen, Downtown Disney etc.). Magic Kingdom is het park waar iedereen aan denkt als je Disney zegt. Hier vind je het kasteel en veel klassieke Disney attracties (Small world, Pirates of the Caribbean). Epcot heeft een heel andere sfeer en is veel minder Disney-schreeuwend. Vaak kiezen volwassenen er voor om Epcot te bezoeken omdat het volwassener overkomt maar ik hoor regelmatig dat ook kinderen het een leuk park vinden. Er is ook genoeg voor kids om te doen en zien. Maar wat mij betreft maakt het bij Disney helemaal niet uit hoe oud je bent, iedereen wordt gewoon weer een beetje kind. Als ik met mijn ouders ga (we zijn allemaal ruim volwassen!) dan genieten we van de attracties maar vooral ook van de sfeer en hoe knap en mooi alles gemaakt is. Geloof het of niet maar ook om lekker te eten is Disney World heel geschikt. Al kan je ook alleen voor friet en burgers gaan (kan natuurlijk ook lekker zijn:)).
Voor kaartjes moet je de verschillende aanbieders vergelijken. Als je twee parken wil bezoeken op twee verschillende dagen (dus 1 park per dag) dan heb je geen hopper nodig. Voor een 1 day ticket betaal je voor Magic Kingdom meer dan voor de andere parken. Een two day ticket geeft 2 dagen toegang tot alle parken (1 per dag dus 2 totaal) en dan is er geen prijsverschil tussen de parken. Hoe meer dagen je neemt, hoe goedkoper per dag het wordt.
Als je meer info over Walt Disney World wil hebben kijk je het beste gewoon op de site van WDW https://disneyworld.disney.go.com of bekijk op youtube de vacationplanner: https://www.youtube.com/watch?v=TiscZJa7SuM
Nederlandse reisgidsen en artikelen over WDW zijn volgens mij vaak geschreven door mensen die er nooit geweest zijn want ik haal er altijd heel veel fouten uit. Laatst nog in reizen magazine (anwb): geeft wat extra geld uit en koop kaartjes waarbij je de rij over kan slaan (fastpass, is dus inbegrepen bij iedere ticket!!) of ze hebben het inderdaad over EPCOT Center. Nou is zo'n naam niet zo erg maar wat zou er nog meer niet kloppen dan als de naam al niet lukt.
Veel plezier in WDW :cool: (en ik zou gewoon alle parken doen, hoef je ook niet te kiezen en weet je gelijk welke voor jullie op nummer 1 staat :D).
Mede floridafans :)
Volgend jaar gaan wij dus voor het eerst naar Disneyworld en kijken (ja nu al) er echt naar uit.
Nu hebben we een 14 dagen pas die we niet helemaal benutten omdat we ook nog naar de golf van mexico gaan :).
We komen zondag de 24e April aan rond 15:00 en willen na aankomst met de bus meteen naar Magic Kingdom en meteen wat van de sfeer te proeven.
Nu zitten wij de opvolgende dagen t/m vrijdag op het resort en hadden we gedacht om ook naar typhoon lagoon en blizzard beach te gaan.
We gaan met een peuter van 4 en denken dat typhoon leuker is dan blizzard voor hem. Is onderstaande haalbaar:
Zondag : Magic Kingdom (tot sluiting)
Maandag : Magic Kingdom
Dinsdag : Animal Kingdom hele dag.
Woensdag : Ochtend naar Typhoon Lagoon en dan rond 12:00 naar Epcot.
Donderdag : Holywood studios
Vrijdag : Ochtend naar Blizzard Beach en daarna de verschillende parken wat we leuk vinden (tot 19:00, dan moet ik de rental gaan halen).
Is dit te doen? Vraag me met name af of we typhoon lagoon goed kunnen combineren met epcot of met studios. We blijven nooit langer dan 2 a 3 uurtjes in een zwembad hangen.
Komen jullie rond 15.00 uur aan vanuit Nederland of zijn jullie al in Florida?
Als jullie om 15.00 uur aankomen op het vliegveld dan ben je nog niet in je hotel. Met het verschil in reistijd kan ik mij niet voorstellen dat je nog puf hebt om tot sluitingstijd in Magic Kingdom te gaan lopen. Vergeet ook niet dat je niet vanuit je hotel MG instapt, het is niet zoals in Parijs op loopafstand van de hotels.
Mooi streven...
Maar dat kun je wel vergeten... je bent gesloopt wanneer je aankomt.
En dan ook nog "even" naar MK??
Zondag is idd wel ambitieus maar we zien wel. Dat is echt zo'n dag dat als het lukt is het meegenomen, maar zo niet is er ook niks aan de hand :).
we wilden gewoon een rondje lopen door MK en dan weer terug dus geen drukke dag na het vliegen idd.
Vroeg me meer af of je TL of BB kunt combineren met 1 van de parken, als Epcot of HS bijvoorbeeld minder interessant is voor iemand van 4 kunnen we dat voor een uurtje of 2 eraan vastplannen.
Vraagje... Kun je, na gebruik van je 3 fast passes, je extra fast passes ook reserveren in de mobiele app? Of moet je daarvoor echt naar een kiosk?
Vooralsnog enkel via kiosken in de parks.
Wat wij afgelopen mei gedaan hebben is 's morgens meteen met openingstijd bij een park zijn (MK, HS, AK of Epcot) en als we het te warm kregen (zo rond een uur of twee) naar Typhoon Lagoon of Blizzard Beach tot sluitingstijd (17.00) Ergens wat eten en dan weer terug naar MK, HS of Epcot tot sluitingstijd. Voor onze drie kinderen was dit de perfecte manier om een hele dag fit te blijven en niet 'hangerig' te worden door de warmte.
(overigens deden wij dit wel met de auto en zaten we toch al gauw een minuut of 20 in de auto)
Zelfs ik zou na een reisdag vanuit Nederland niet ook nog naar een park gaan. En ik doe niet aan rustdagen en kan met gemak twee weken achterelkaar meerdere themaparken per dag bezoeken tot in de avonduren (oke, ik ben dan ook niet voor dag en dauw op pad). De waterparken doen wij meestal in de ochtend. Die gaan vaak om 10u open en als je er dan bent dan kan je een mooi plekje uitzoeken voor je handdoeken en een aantal attracties zonder noemenswaardige wachttijd doen. Na 3 uurtjes hebben we het wel gezien en dan heb je nog genoeg tijd voor een park. Maar of een 4 jarige na een paar uurtjes zwempark nog energie heeft voor een park zou ik niet weten. Misschien is een middagdutje en dan de rest van de middag en avond in Epcot doorbrengen een idee.
Zelfs met onze 2 kids kunnen we elke dag naar de parken toe maar nu heeft de jongste dan ook een onuitputtelijke bron van energie :D
Wij gaan dan wel 's morgens vroeg naar de parken toe waarbij we weinig wachtrijen hebben en zijn dan in de avond wel in onze condo te vinden tenzij we naar een avond show toe gaan.
@Niels82, als je al fut over hebt zou ik je aanraden om even te wandelen, shoppen en tevens gaan eten in Downtown Disney. Dat is toch een beetje sfeer proeven zonder dat het je meteen een dag toegang kost voor een park.