-
Re: Autohuur: Dollar Rent a Car
Mag ik een vraagje stellen ondanks dat we dit jaar niet naar Florida gaan....dit jaar vliegen op Toronto en reizen door oost US en Canada. Wil auto huren op Toronto vliegveld via Dollar, ik kan nergens echt goed de voorwaarden vinden (schijnen gelijk te zijn voor US en Canada). Zie alleen iets over Loss waiver. Kan iemand mij verder helpen? Prijs is super, ruim € 250 goedkoper dan andere maatschappijen voor de 18 dagen. En dat wekt dan weer wantrouwen (Hollanders he :rolleyes:). Maar zouden we nog ergens rekening mee moeten houden dat er verrassingen komen bij het ophalen? Alvast dank!
-
Let er wel even op dat je op je route dan geregeld langs Dollar vestigingen rijdt want wij hebben 1 keer een aantal dagen door moeten rijden omdat we geen Dollar vestigingen tegen kwamen waar we de auto konden omruilen. In sommige gebieden heeft Dollar amper vestigingen.
-
Hoi,
Wij gaan voor de 5e keer naar florida in september en hebben nu ook weer via rentalcars.com een auto geboekt. Dit keer bij Dollar. Waar wij alleen elke keer van in de war raken zijn de verzekeringen.
Als we aan de balie komen van het verhuurbedrijf worden er altijd extra verzekeringen aangeboden.
Dit is wat we bij rentalcars.com geboekt hebben.
Inbegrepen in de prijs
- Cascoschade vermindering (CDW)
- WA-dekking (TPL)
- Diefstalbescherming (TP)
- Aanvullende aansprakelijkheidsvezekering (SLI)
- Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
- Luchthaventoeslag
- Nationale veiligheidstoeslag
- Lokale belastingen
- Premium lokatietoeslag
- Onbeperkt aantal kilometers.
Verder hebben we een doorlopende reisverzekering van ING met wereld dekking.
Wat is verstandig om te doen? Extra verzekeren aan de balie of is dit niet nodig?
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven zodat we met een gerust hart op vakantie kunnen en lekker veel kilometers kunnen maken.
-
Je hebt de belangrijkste verzekeringen namelijk CDW en SLI. Het enige wat je nog ter plaatse zou kunnen afsluiten is RoadSafe. Zie http://www.dollar.com/TravelCenter/T.../RoadSafe.aspx . Dit is voor als je een lekke band, lege accu, lege tank hebt.
Wij nemen deze zelf nooit. Band verwisselen is tot nu toe altijd gelukt ;)
-
Citaat:
Je hebt de belangrijkste verzekeringen namelijk CDW en SLI.
Kijk dat is goed nieuws. We schrikken steeds van de prijs die ze aan de balie geven voor de extra verzekeringen :eek:
Thanks voor de snelle reactie :up:
-
Let goed op dat er ook meer dan een persoon magrijden.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
peterwoudje
Let goed op dat er ook meer dan een persoon magrijden.
Moet ik niet betalen voor een extra bestuurder? Zo ver ik weet moet je altijd extra betalen voor een extra bestuurder.
-
Ligt aan het pakket wat je afsluit. Sommige verhuurders hebben een All-Inclusive pakket waar extra bestuurders en/of een tank benzine in zit.
-
Jeroen,
Ik zou je willen adviseren om met rentalcars.com contact op te nemen (ze hebben zelfs Nederlands sprekende medewerkers) en te bespreken of je voor alles verzekerd bent. Ik ga je garanderen dat ze. als je je auto gaat ophalen, gaan zeggen dat je voor sommige zaken niet verzekerd bent (terwijl je dat wellicht wel bent), maar in alle hectiek van reizen en auto ophalen zal je denken, ze hebben misschien wel gelijk en sluit je weer een verzekering af die niet gehoeven had.
Ik heb zelf al een paar keer met Rentalcars.com geboekt en tegenwoordig bel ik ze op (na afsluiten van boeking auto) om door te nemen of alles gedekt is. Maar zelfs na tig keer ben ik er 2 jaar geleden toch ingetrapt (had NIET gebeld met Rentalcars.com). De medewerkster va het verhuur bedrijf (niet Dollar maar een ander) bleef stug volhouden dat ik voor iets niet verzekerd was, omdat ik begon te twijfelen heb ik uiteindelijk toch maar toegegeven ($ 125 moeten betalen), later bij thuis komst Rentalcars.com gebeld en de affaire besproken, verzekering bleek niet nodig te zijn geweest, ik heb hen verzocht om een klacht in te dienen (wat ze zouden doen) vervolgens waren ze ook heel erg coulant, ze namen de helft van de kosten voor hun rekening en bij een volgende reservering kreeg ik die als korting.
Ik ben dus een tevreden klant van Rentalcars.com, maar nogmaals, bel ze op zodat je zeker weet dat alles gedekt is (ook even vragen over een extra bestuurder, vaak zit dat er ook al in)
Succes en veel plezier in Florida ☺☺
-
Citaat:
Ik zou je willen adviseren om met rentalcars.com contact op te nemen
Ik heb gister idd even met rentalcars contact opgenomen en moet zeggen dat was best een raar gesprek. :p
Belde met de vraag of ik nog extra verzekeringen nodig had maar de enige reactie die de medewerker gaf was, "maakt u geen zorgen meneer in de US heeft u geen eigen risico".
Dat was zijn antwoord op elke vraag die ik stelde dus daar werd ik niet veel wijzer van.
Mss moet ik andere dingen vragen? Maar vond het wel een beetje gek...
Hebben jullie nog tips over wat ik precies kan vragen voor de juiste antwoorden.
-
raar gesprek indeed :)
Q: Wat is het weer in Florida
A: maakt u geen zorgen meneer in de US heeft u geen eigen risico
-
hahaha LOL
Maar..... geen tips? Los van het weer ;)
-
dollar express card
Hallo ik ben op dit ogenbik in orlando maar mijn express card van dollar werkt niet meer ze zeggen dat deze geen dienst meer doet bij prepaid bestellingen. Weet iemand hier iets over?
-
Re: dollar express card
Volgens mij gaat het niet zo om prepaid bestellingen, maar om boekingen via een derde partij (broker). Dat vinden ze niet zo leuk bij Dollar. Wat wil je er dan mee, punten sparen? Ik ben al blij dat ik een aantal keren van hun "expressbalie" gebruik heb kunnen maken, ontliep zo een lange wachtrij. Tot nu aan nog steeds gelukt.
-
Ik wil alleen maar doorlopen naar de garage die punten zijn niet belangrijk.
-
Oké, als je via een broker hebt geboekt moet je toch even via hun expressbalie. (is onze ervaring...) Contract opmaken een controle CC en rijbewijs.
-
Ik loop altijd meteen door naar de garage en omdat ik vooraf al heb aangegeven hoe ik wil huren ben ik daar in 1 minuut klaar en kan me auto uitzoeken. Hij staat niet voor je gereserveerd als je via een broker boekt maar je moet kiezen uit de rij.
-
Ik bedoelde ook via de kiosk in de garage dat deed ik altijd maar nu zij de man in de kiosk dat ik de volgende keer eerst naar de balie moet.
-
Hallo heeft iemand de laaste maanden de dollar express kaart gebruikt? Ik heb hem al jaren en er altijd veel plezier van gehad. De laaste keer werkte het echter niet meer en moest ik gewoon naar de Bali. Heeft iemand ervaring hiermee?
-
Afgelopen week zonder problemen naar de kiosk in de garage gelopen en daar vrij snel met de papieren in de hand de auto uitgezocht. Enige is dat als je niet bij Dollar rechtstreeks hebt geboekt dat je uit de standaard rijen mag uitzoeken. Als je bij Dollar zelf boekt staat er een mooie auto speciaal voor jouw klaar, persoonlijk kies ik hem liever zelf uit.
-
Klopt wat Anthon aangeeft, het is alleen wel dat er wel heel veel Jeep Compassen en liberty's staan als je midsize boekt en op MCO ophaalt :P.
Zag dat ze ook een dodge Journey hadden, maar dat is Fullsize bij Dollar (Alamo heeft deze bij de mid size staan).
-
Auto keuze voor de midsize SUV was inderdaad waardeloos deze keer, ik ben naar het loket gelopen en ben uiteindelijk met een standard SUV weggereden :D
-
goed geregeld ;-)
Was met een compass weggereden met 3 koffers erin, dat nooooit meer :P
-
Citaat:
Niels82
goed geregeld ;-)
Was met een compass weggereden met 3 koffers erin, dat nooooit meer :P
Niels, bedoel je dat de koffer van de wagen te klein was voor 3 koffers?
Wij zoeken een mid size SUV te boeken voor 4 volwassenen, door uw comment begin ik te twijfelen of we wel voldoende plaats gaan hebben..
-
Vier volwassenen passen er wel in. Als die vier volwassenen ook allemaal een grote koffer hebben en handbagage wordt het een krappe boel. Ligt aan de omvang van de koffers, of het harde of flexibele koffers zijn en aan de kofferruimte van de auto. Over het algemeen staat er op de website van de verhuurder wel hoeveel personen (volwassenen en kids) er in een auto passen en hoeveel koffers (grote en kleine. Bij Alamo bv staat bij de mid size SUV 5 personen en 2 koffers. Dat is wat voorzichtig geschat qua koffers maar het is wel een nuttige indicatie.
Als wij met drie personen gaan, huren we meestal een minivan. Nu is dat qua ruimte wel overdreven maar beter te veel ruimte dan te weinig. Ik moet zeggen dat als we van en naar het vliegveld rijden, ik toch altijd weer blij ben dat ik een grote auto heb gehuurd. We hebben ook wel eens een mid size SUV gehuurd met drie personen. Dat paste qua koffers net. Sindsdien huur ik geen midsize meer als we met meer dan drie zijn. Voor tijdens de vakantie is een mid size suv groot genoeg maar essentieel zijn de ritten naar en van het vliegtuig. Het is lullig als je na een vermoeiende reis er achter komt dat niet alle koffers in de auto passen natuurlijk.
-
Wij hebben 3 hardcase koffers van Samsonite en er pasten slechts 2 koffers in de kofferbak, 1 buggy en 2 rugzakken. Dan zit de kofferbak ook helemaal vol.
Wij zijn met 3 dus 1 koffer kon op de achterbank.
Deze auto met 4 personen met 4 koffers zou kunnen passen, maar echt comfortabel wordt het niet :)
-
Ik probeer de koffers altijd gewoon rechtop te zetten dan past er meer in de midsize SUV want in de hoogte past dat meestal. Soms even schuin insteken omdat het dak bij de achterklep iets lager is. :D
Maar 4 volwassenen en 4 grote koffers + 4x handbagage gaat niet passen in een midsize SUV. Dan heb je toch minimaal een standaard SUV nodig of een minivan.
-
dollar early check in
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van early check in van Dollar? Is dit ook mogelijk met een prepaid voucher?
-
dollar express card
Weet iemand de voordelen van de dollar express card?
-
Beetje locatie afhankelijk, maar je kan de rij wachtenden vaak voorbij lopen naar de DE balie. Het lukt vaak niet om je bij een broker gemaakte reservering te koppelen aan je DE Account, maar je van de domme houden en gewoon naar de DE balie lopen ook prima gaat. In voorkomend geval ben je dus sneller bij de auto's. Boeken via DE was voor ons nooit interessant.
-
Ik ben met mijn dollar express card en een reservering via Expedia op MCO al diverse keren gewoon doorgelopen naar de garage en de kiosk daar.
Nooit een opmerking over gehad.Sterker, toen ik aangaf graag een Ford auto te hebben liep er iemand mee om te kijken of er in mijn geboekte klasse Fords stonden en toen dat niet het geval was kreeg in 2 klassen free-upgrade naar een Ford Crown Victoria.
-
Vandaag geboekt bij dollar zelf een nissan frontier pick up , van 17-9 tot 4-10 kwam deze op slechts 388,12. :)
-
Citaat:
BarryDH
Vandaag geboekt bij dollar zelf.... :)
Heeft Dollar zelf de verzekeringen in jouw tarief verwerkt? Zo niet, dan vergaat het lachen je wel als je de auto ophaalt.
2 Weeks at $120.00 per week. Unlimited mileage. 3 Extra Days at $16.99 per day.
Cust Facility Chrg ($2.50 Per Day)
$12.50
Concession Fee Rec (10%)
$30.35
Florida Surcharge ($2.02 Per Day)
$34.34
State Tax (6.5%)
$24.75
Energy Surcharge ($1.49)
$1.49
Vehicle License Fee (3.8%)
$11.06
Total Est. Mandatory Charges
$114.49
Approx. Total
$405.46
-
Ik zie hier weinig voorbij komen, dat men bij Dollar huurt.
Misschien komt het door het seizoen waarin ik boek of reis. maar ik kom zeker met een combi reis via Expedia, heel vaak voordelig uit bij Dollar.
Toevallig vorig jaar niet, toen bij Herz gehuurd. Een nadeel via Expedia kan zijn, dat je maar 1 bestuurder kunt meeverzekeren.
Vorige maand weer een auto van Dollar gehad. Een midi SUV. Ik kreeg een Nissan Roque mee met nog geen 400 miles op de teller.
-
Ik huur nog steeds elk jaar bij Dollar en tot grote tevredenheid. Meestal boeken wij de auto al vroeg via autoeurope waar we dan de beste prijs vinden. Gedurende de tijd daarna kijk ik af en toe of er betere prijzen te vinden zijn maar dat is zelden.
-
Wij zijn Alamo fan, een keer een uitstapje gemaakt naar Hertz en zo slecht bevallen dat andere maatschappijen geen optie zijn. Voordeel van Alamo vind ik dat je je eigen auto uit kunt zoeken.
Bij Dollar is dat toch niet zo?
-
Ik heb ook vele malen een auto gehuurd via Eautohuur en dan opgehaald bij Dollar.
Zeer tevreden.
Toch een maar.
Een paar maal een auto gehuurd voor langer dan één maand.
Een keer zes weken een keer acht weken en een keer twaalf weken.
Dat kan nogal problemen geven.
Ze verwachten dat je de auto dan na dertig dagen terug brengt in de garage waar je hem hebt gehuurd.
Als je een rondreis maakt van twaalf weken dan ga je langs een Dollar garage ergens onderweg en moet er toch een hoop uitzoekwerk worden verricht.
Maar altijd wel opgelost.
-
Citaat:
Fitzroy
Wij zijn Alamo fan, een keer een uitstapje gemaakt naar Hertz en zo slecht bevallen dat andere maatschappijen geen optie zijn. Voordeel van Alamo vind ik dat je je eigen auto uit kunt zoeken.
Bij Dollar is dat toch niet zo?
Op MCO hebben wij altijd zelf de auto uitgekozen, maar op luchthavens waar dat niet kan hoef je ook niet zomaar alles te accepteren. Als ik daar een andere auto zou willen en die zie staan in de garage loop ik even terug naar de balie om dat te regelen. Over het algemeen is dat nooit een probleem.
-
Je kan op MCO zelf een auto uitzoeken.
Ik heb 2 keer meegemaakt dat er naast de kiosk een auto klaar stond. een keer een grote Chrysler, groter dan ik geboekt had. Deze keer dus een spiksplinternieuwe Nissan Roque. Als ik een andere gevraagd had, had ik waarschijnlijk uit kunnen zoeken, maar gezien het aanbod geen behoefte daaraan.
Een andere keer vroeg ik of ze een Ford hadden (klasse Focus geboekt). Iemand liep met me mee de garage in. Er stond niets, maar zei nog iets te hebben wat ik zonder meerprijs mocht meenemen. We gingen naar een andere garage en daar stond een Ford Crown Victoria, zo'n politiebak. Kostte wel wat benzine, maar dan reed je ook een echte Amerikaan.
-
Mocht het nog interessant zijn voor iemand; ik hoorde van een vriend dat je via de US Car Hire App (dus niet via de website) een hele goede deal kon scoren op SUV's en (Cara)Van's. Ik heb gelijk gekeken voor de zomer; en tot Standard SUV (en Van) inderdaad echt hele mooie prijs, € 450 voor 2 weken, bij Dollar. Ik wil alleen graag maatje groter, en dat was gelijk bijna 2 keer zo duur, dus daar geldt het niet voor ... Dus wie weet nog interessant voor iemand ! Ik heb verder niet gecontroleerd of nagekeken, anders dan voor mijzelf aankomende zomer.