met onze mio telefoon ging het heel goed in florida. nu heb ik een n95 maar ben nog aan het stoeien om er goede navigatie op te krijgen.
anders neem ik gewoon de mio of de tomtom mee. ;)
Afdrukvoorbeeld
met onze mio telefoon ging het heel goed in florida. nu heb ik een n95 maar ben nog aan het stoeien om er goede navigatie op te krijgen.
anders neem ik gewoon de mio of de tomtom mee. ;)
Nokia N95 kan TomTom 6 op. Is ook aan de gang te krijgen met de interne GPS.
Maar is idd wel wat geklooi.
Na wat surfen kan ik momenteel niet eens kiezen tussen diverse 'gewone' toestellen, laatstaan dat ik er eentje "moet" kiezen met GPS. Het is ook geen must, een telefoon is om te bellen en een TomTom (oid) om te navigeren. Zo simpel is t gewoon.
Evengoed bedankt.
Je kan ook een losse GPS 'muis' (ontvanger) gebruiken. Zo gebruik ik het ook... heb je alleen blue tooth nodig. Dat hebben ze allemaal tegenwoordig wel... en natuurlijk de mogelijkheid om navigatiesoftware te draaien. Ik heb een Nokia N73 met TomTom 6 en een PDA / Smartphone met daarop Windows Mobile 5 en TomTom 6. Die laatste gebruik ik voor Florida, die N73 heb ik alleen NL kaart op staan.
Nadeel van TomTom6 is dat je volgens mij niet de allernieuwste kaarten erop kan zetten. De kaart van Florida die werkt met TT6 is bijv. in Miami al enigzins gedateerd. Maar over de grote lijnen werkt het wel, verder gewoon borden volgen als het niet klopt.
Vorig jaar had ik een TT op PDA en mijn zoon een telefoon met GPS.
Ik weet niet meer welke.
Ervaring is, dat de GSM er erg lang over deed een fix te krijgen, werkelijk iedere keer minuten. Ik had ,vermoedelijk door de hitte, problemen met mijn PDA.
Ik heb nu een Garmin en een van de voordelen t.o.v. een telefoon vind ik al het grotere scherm.
Fixen en navigatie verlopen goed.
Wel moet ik zeggen dat de uitspraak van de Garmin verschrikkelijk slecht is.
South wordt als Soet uitgesproken en SR(State Road) geloof het of niet als....senior... waar halen ze het vandaan.
Knaapje
Tijdens het rijden doe ik altijd een doekje of wat anders iets over de bovenkant van de unit heen ivm anders te heet worden door de zon. De HTC Tytn2 van mn broer wilde vorig jaar niet meer bijladen of werken via 12v vanwege de hitte. Dus dan werk je op je accu tot ie ineens aan geeft dat ie bijna leeg is. Even uit de zon hielp, anders wordt het snel terug naar de kaarten.
De GPS muis die ik heb, gooi ik nadat ik een fix heb, altijd direct in het dashboardkastje, ook ivm hitte (en ivm warmtewerende -voor zover dat lukt in Florida- ruit die signalen tegenhoud).
Jawel, misschien zei ik het wat vreemd. In het dashboardkastje heb je kans dat ie eerder onder de motorkap ligt dan onder de ruit. Om een fix te pakken ben je langer bezig dan een fix te houden. Raak je tussentijds even je fix kwijt, dan blijft de navigatiesoftware wel doorgaan op wat je ongeveer al in een bepaalde richting deed (voor heel kort).
De allereerste keer had ik een Chrysler PT Cruiser en daarin kon ik nooit een fix krijgen onder de voorruit, wel in het dashboardkastje omdat ie dan eigenlijk onder de motorkap zou liggen. Maar alle andere auto's geen probleem met de voorruit.
Er was al een topic over POI maar is gesloten vandaar dat ik er weer een open over POI voor de tomtom.
Er zijn zoveel sites te vinden maar welke is een goede en betrouwbare zodat ik op een makkelijke manier de meest recente POI op mijn tommie kan zetten.
Goed topic!
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Hi,
Wij waren eigenlijk van plan om een TomTom te kopen voor usa.
Ik heb een i-phone dus de app is zo gedownload. Maar..... ik heb er weinig kennis van: als ik de navi op de i-phone wil gebruiken is dat dan ook gesproken? Engels of nederlands?
Kun je het me uitleggen aub?
Groeten, Baluga
hallO
Weet niet zo goed waar ik deze vraag zal stellen dus vandaar hier.
We willen eenmaal in Orlando waarschijnlijk een simpele TomTom (of ander merk) kopen zodat we er tijdens de vakantie plezier van hebben maar t mooiste zou zijn als we 'm later ook in Nedl/Europa kunnen gebruiken.
Heeft iemand daar ervaring mee en welk merk/model komt in aanmerking?
Alvast bedankt,
mrloes
Kan je dan niet beter hier een TomTom kopen en dan US maps kopen? Heb je tenminste Nederlandse garantie.
Je kan ook navigatie kopen en bij thuiskomst meteen verkopen, de aanschafprijs krijg je er dan wel voor terug.
hi
Ik stel de vraag meer namens mijn broer die dit eventueel in gedachten had.
Volgens mij is een Nederlandse TomTom met USA-maps best prijzig, niet?
Hij heeft nu nog geen navigatie en vindt t ook niet zo dringend. T was meer 'n
idee van "daar 1 goedkoop kopen, handig voor de vakantie en als we 'm dan toch
hebben dan kunnen we er thuis misschien nog wat mee."
Maar wellicht zijn de Amerikaanse TomToms-met-Europe-maps ook wel een stuk
duurder dan 'n gewone versie, dus voor alleen in de USA.
Ach, we zien t ginds wel - en anders wordt t een USA versie die we idd hier weer
kunnen verkopen.
Hallo,
Wij hadden 3 jaar terug ook zoiets, hadden op het vliegveld een garmin gehuurd koste toen 100 euro voor 15 dagen maar mijn man wilde graag iets voor thuis.
Hebben er toen 1 gekocht op de 192 bij een wat wij toen dachten betrouwbare shop
De man had ook familie in amsterdam zei hij nadat we 5 keer hadden gevraagd of je deze ook in NL kon gebruiken.
Uiteindelijk kon dit dus niet en weg 300 euro.
Hebben hier de tomtom maar gekocht en vorige week via internet een kaartje usa besteld
Deze was 40 eruo maar alles staat erop.
Dus ik zou hier in Nl een tomtom kopen en apart een kaartje bestellen.
Ja of gewoon huren op het vliegveld.
hi
Was de betrouwbare shop iets ala Walmart of CompUSA?
Bedankt iig voor de tip(s). Denk dat ik t voornamelijk aan mijn broer overlaat
en anders wordt t een goedkoop/refurbished 'ding' alleen voor onze vakantie.
Hi,
Gewoon ff naar de walmart, dat komt helemaal goed.... iets van 99 dollar, rond de 75 euro.... Op de duizenden euro's die je vakantie gaat kosten....
Greetz Remco
Zo rond die prijs dacht ik ook.
Stel dat je dan voor 100 Dollar meer ee model hebt wat je in Europa kunt gebruiken ... maargoed, we zien t ginds wel. De Walmart is zo'n beetje onze
over buurman dus dat komt goed.
Hallo, toevallig heeft mijn man op zakenreis een Magellan SE4 gekocht voor $80 bij de Best Buy. Dit is een goedkopere optie dan iedere keer een huren, wij hebben gekozen voor alleen eentje voor de USA. Ik vind het wel handig, kan ik mooi alvast alle te bezoeken adressen al fijn invoeren....:-$
Das helemaal mooi natuurlijk.
Er is vast niemand die toevallig nog op zakenreis moet en voor laten we zeggen 25 april terug is ... :(
Hoi Marloes,
Wanneer vlieg je ook alweer precies, vertrek??
Anders neem je die van mij even mee voor de eerste dag!!
Remco
hi
We gaan 30 april maar, nee joh - das niet nodig. Wel super aangeboden!!!
We redden ons wel met doodvermoeide ogen naar de huurvilla, ik ken de route al bijna uit mijn hoofd dankzij Google Earth :)
Onze 1e dag bestaat sowieso uit boodschappen doen dus dan zullen we meteen ff neuzen bij de GPS-afdeling. Vroeger (...) ging t ook zonder GPS dus nu ook wel.
Nogmaals, erg aardig aangeboden!
Hi,
Okay, was geen probleem geweest hoor, wij vliegen ook de 30ste (13h00) dus we hadden elkaar misschien wel tegengekomen :-)
En dan had ik hem lopende die week wel weer een keer opgehaald bij je, het meeste weten we wel te vinden ;-)
Greetz, Remco
Ik kom het onderwerp wel eens tegen op dit forum maar nooit echt concreet. Ook via de zoekfunctie niet echt wat ik zoek.
Weet iemand een goede plek waar je een navigatiesysteem kunt kopen in miami?
Wij gaan nu voor het eerst maar willen zeker vaker gaan, zo gaan vrienden van ons over 2 maanden naar Las Vegas en mijn ouders gaan over 3 maanden naar Canada.
HEt is denk ik voordeliger om gewoon de goedkoopste TomTom te kopen met US kaart in amerika.
Wat wij ons wel afvroegen is wat een goede plek is om dit te kopen rondom miami beach en of amerika kaarten ook canada bevatten?
Ik zie overigens dat je bij Walmart een site-to-store optie hebt. Werkt dit ook vanuit het buitenland?
Alvast bedankt,
ik heb er 1 via ebay gekocht
voor een heel leuk prijsje
Mijn man heeft er pas een gekocht toen hij op zakenreis was, een Margellan SE4. Wel alleen engels en gekocht voor $80 bij Best Buy, deze zullen vast ook in Miami te vinden zijn. Gewoon effe op de site van Best Buy snuffelen en de locatie opzoeken in Miami. Wij hebben hem ook echt gekocht voor alle vakanties in de USA \\:D/
Gewoon bij de Wal-Mart of Best Buy. Site to store is niet nodig, er liggen er genoeg op voorraad en afhankelijk van het model heb je soms wel eens Canada erbij zitten.
Op walmart.com zie je per apparaat welke staten meegeleverd worden. Soms zit daar ook nog wel een Puerto Rico bij. Voor 80 dollar heb je de TomTom One 125. Geen kaarten van Canada denk ik standaard erop, maar ik verwacht toch wel de meeste staten. Leuk prijsje.. en als je terug bent kan je 'm hier zo weer verkopen.
CompUSA is duur, waar Wal-Mart ze nieuw voor verkoopt, krijg je bij CompUSA refurbished navigatie. No thanks. Goedkoper dan Wal-Mart vind je bijna niet, denk ik. Alhoewel, die TT325 is leuk geprijsd!
CompUsa heeft de TT130 voor 60 dollar met canada mappen.
Wallmart alleen de 125 (zonder canada) voor 70 dollar.
Alleen is die van de Wal*Mart nieuw, en die van Compusa een "opknappertje" Dat is het verschil.
Eerst zeg je dat CompUSA duur is en vervolgens geef je een voorbeeld van een navigatiesysteem die goedkoper is bij CompUSA. That makes sense [-( haha. Mijn ervaring is dat Wal Mart met electronica vaak helemaal niet zo voordelig is (zie netbooks) en dat CompUSA meestal beter is geprijsd tenzij Best Buy een aanbieding heeft. Daarnaast is refurbished prima en ook met garantie. Tenzij niet voor vakantie en incidenteel gebruik zie ik geen reden om niet refurbished te kopen. Bij CompUSA kan je overigens nog $10 korting krijgen indien je $100 of meer uitgeeft. Hier de link:
$10 korting bij CompUSA
Die aanbieding verloopt op 26 april en laat ik nu net op 27 april in het vliegtuig zitten :)
Ik heb over het algemeen ook geen probleem met refurbished. Ik wil perse de kaart van canada erbij hebben en die heb ik bij walmart niet (tenzij ik 40 dollar meer wil uitgeven).
Marco, bepaalde navigatiesystemen zijn nieuw gewoon duurder bij CompUSA, maar pas als je specifiek naar een bepaald model zoekt is dat pas zichtbaar. Zoek je gewoon navigatie, dan zie je dat minder snel.
Ik koop liever geen refurbished electronica. Sommige storingen kunnen in de fabriek (of bij een 3rd party repair shop) niet worden gevonden en dan gaan ze zo weer het circuit in en dan treed alsnog de storing op. Nieuw kan natuurlijk ook kapot, maar je krijgt gewoon soms (deels) defecten weer in omloop als een storing 'intermittent' is.
Wat betreft die aanbieding, gewoon als nog vragen of je daar gebruik van kunt maken, omdat je nog die kant op moest vanuit Europa. :)
http://www.bestbuy.com/site/TomTom+-...&skuId=8774427
USD met de kaart van Canada.
Als je dan ook nog de weekly ad bekijkt vlak voor je weggaat, kun je wellicht nog meer voordeel behalen.
Hoi Michael,
Het verschil tussen de versie van best buy en compusa is dat bij compusa de tomtom refurbished is en bijna 50 dollar goedkoper :S
Ja, wat is wijsheid. we hebben het over een Eurootje of 35.
Refurbished heb ik persoonlijk geen moeite mee, maar persoonlijk zou ik voor dat kleine verschil denk ik naar de Best buy oid gaan.
Ik heb de Florida Map van de Nav4D navigatie app op m'n iPhone geinstalleerd maar kan er hier in NL weinig mee beginnen. Kan best zijn dat dit komt omdat het alleen de Florida Map is en die dus alleen in Florida werkt maar nu kan ik niet eens zien hoe een route gepland wordt.
Vandaar de vraag: zijn er mensen met ervaringen met deze navigatietool voor de iPhone of wellicht met alternatieven (voor iPhone)?
Zo ja, graag je gebruikerservaringen, ik kan er verder niets over vinden op Internet (behalve de reclame-uitingen van Nav4D zelf)
De goedkoopste optie? Koop een mooi, duur systeempje met alles erop en eraan bij Walmart, gebruik het je hele vakantie en breng het op de laatste dag terug en je krijgt bij de klantenservice zo je geld terug. \\:D/
Trucje geleerd van forumlid Jos, maar die deed dat met een ander artikel (stoeltjes geloof ik).