-
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Om voor mij volkomen onduidelijke reden, en na een aantal pogingen moet ik concluderen dat ik van dit draadje, alleen de berichten tm pagina 64 kan zien. Dwz bericht 641 en verder zijn voor mij niet zichtbaar. Kent iemand dit probleem?
Nu ik mijn bericht geplaatst heb, wordt dit bericht 641,toch geeft de site aan dat er nu 646 berichten zijn.
-
Allicht zijn er berichten (ooit) eens verwijderd/samengevoegd. Ik weet dat een forum wat ik vroeger had opties had om alles opnieuw te tellen, blijkbaar ging er daar eea nog wel eens wat mis maar alleen een admin kan er echt inhoudelijk iets over zeggen.
-
Nou Monique dar zelfde was mij dus ook al opgevallen, snapte er ook al niks van.
-
algemene vragen over Florida
Mijn vriendin en ik willen in September/Oktober een Rondreis maken door florida. Vorig jaar zijn we een reis gedaan van Seattle naar Las Vegas en dit jaar wilde we wel eens een andere kant van amerika (Florida) gaan verkennen.
Maar voordat we kunnen beginnen met het plannen van een route had ik nog wat vragen waarvan ik me afvroeg of jullie die konden beantwoorden. - Vanuit waar kun je het beste de rondreis beginnen en eindigen. Miami of Orlando? Ik zie op internet verschillende rondreizen voor florida maar die beginnen ongeveer even vaak in Orlando als in Miami. We vinden het wel fijn om op een relaxte locatie te eindigen en dan lijtk me Miami de beste keuze om te beginnen.
- Ik zag dat er in florida ontzettend veel pretparken zijn ik krijg het idee dat je iedere dag van de vakantie wel naar een ander pretpark te gaan. Nu vinden we pretparken wel erg leuk maar willen we ook niet weer iedere dag naar zo’n pretpark te gaan. Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan? En hoeveel dagen zou je daar voor uittrekken.
- In onze vorige reis vonden we de verschillende nationale parken die we tegenkwamen in amerika erg mooi. In Florida is een hele de everglades een heel bekend park maar we vroegen ons af of het nog ook of er nog andere mooie nationale of state parken zijn in florida die we kunnen bezoeken.
Alvast bedankt voor julie antwoorden
-
Re: algemene vragen over Florida
Het maakt niet zo veel uit waar je je rondreis begint. Het kan wel handiger zijn om bijvoorbeeld te beginnen in Orlando en terug te vliegen vanaf Miami. Dat scheelt een stuk rijden en als je met TUI vliegt, scheelt het ook nog een tussenlanding. Wij hebben ooit een rondreis gedaan van en naar Ft Myers.
Er zijn inderdaad veel pretparken, maar die zijn wel geconcentreerd rondom Orlando. Het is dus niet zo dat je de hele rondreis allerlei pretparken tegen komt. En welke het leukst is, daar zijn de meningen over verdeeld. Wij vinden Universal het leukst. Hier zijn vooral wat meer thrill rides, dus minder geschikt voor kleinere kinderen. Met kleinere kinderen zou ik eerder naar Disney gaan.
Er zijn heel veel mooi parken in Florida, maar bijna allemaal State Parks. Everglades, Biscayne en Dry Tortugas zijn volgens mij de enige National Parks. Maar bijvoorbeeld Myakka, John Pennekamp, Kelly Park, Silver Springs, Highland Hammock en noem maar op zijn prachtig!
Ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen om ideeen op te doen. Vooral die van Oldersom (Sunshine State) zijn prachtig en wij hebben daar altijd veel inspiratie uit gehaald.
-
Je kunt een rondreis boeken, en die kun je vaak ook in omgekeerde volgorde afleggen. Maar als je alles zelf wilt uitzoeken , plannen en boeken, zou ik beginnen waar de goedkoopste vliegtickets je heen brengen. Begin met zoeken naar tickets en probeer zoveel mogelijk combinaties. Dus vanaf Amsterdam, Düsseldorf, Brussel , naar Orlando (MCO en SFB) Tampa, Miami ,Fort Myers. Bijv. Skyscanner kan je hiervoor gebruiken.
-
Wat pretparken betreft vinden wij Seaworld, Busch Gardens en Epcot geweldig mooi.
In die parken hebben we vaker een special tour geboekt en dat maakt het nog net wat aparter.
De natuur in Florida moet je NIET vergelijken met die in het westen!!!
Maar mooi is het er wel. Wij wandelen graag in de natuur van Florida en deze staat kent ontzettend veel State Parks en andere natuur parken.
Je hoeft maar op een groen plekje op Google Maps te klikken...
https://www.floridastateparks.org/
Voor wandelen is dit een site die wij veel gebruiken:
https://floridahikes.com/
-
Pretparken zijn er in allerlei soorten en maten en voor alle leeftijden. De vraag
Citaat:
Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan?
is niet te beantwoorden zonder meer informatie. Wat zoek je in een pretpark? Hou je van heftige achtbanen of meer van Sneeuwwitje? Wil je ook nog wat dieren bekijken in het park? etc. etc.
Alle pretparken hebben eigen websites waarop je bijvoorbeeld kunt zien wat voor attracties er zijn. Dan kan je denk ik al aardig inschatten welk park(en) je leuk vindt.
-
Dank jullie wel voor jullie reacties, we zijn er al erg mee geholpen en we gaan zeker wat reis verslagen lezen. en ook erg bedankt voor de verschillende sites die gaan we zeker eens goed bekijken en ik denk dat het wel moet lukken om een paar mooie Stateparks te vinden die we tijdens de rondtocht kunnen bezoeken.
wat betreft de pretparken, in Nederland vinden we de Efteling erg leuk een park met leuke achtbanen zoals de baron en de phyton maar ook met wat rustigere atrcties zoals de fata morgana en de nieuwe symbolica atractie. Welke parken in florida zijn er nu met de Efteling te vergelijken?
ook vroeg ik me af wat betreft planning welke dagen ik het beste kan inplannen voor de pretparken/Orlando? stel ik wil tijdens mijn reis 4 dagen besteden aan pretparken doe ik er dan goed aan om bijvoorbeeld de weekende te vermijden? want ik zou het ook niet fijn vinden als we naar een pretpark gaan en daar maar 3 attracties kunnen doen omdat we kei lang in de rij moeten staan. dat zou ik zonde van mijn tijd vinden.
-
Als je de Efteling leuk vind zou ik voor de Disney parken kiezen en dan in het bijzonder Magic Kingdom en evt Animal Kingdom.
Om de drukte te vermijden (het is er trouwens altijd druk, en aan wachten ontkom je niet) kun je de crowd calender gebruiken.
https://www.undercovertourist.com/or...rowd-calendar/
Daar hebben wij goede ervaringen mee.
-
Wij gebruikten altijd een site om een planning te maken voor de Disney parken. Als je hun volgorde aanhoudt dan scheelt je dat een hoop tijd in de rijen met wachten.
https://touringplans.com/walt-disney.../touring-plans
https://touringplans.com/
De belangrijkste regel is: ben er als het park open gaat!!!
-
Als echte Disney World fan is dat natuurlijk mijn advies om daar naar toe te gaan. In tegenstelling tot veel anderen ga ik tegen de touringplans in..... Ik ga naar het park waar ik zin in heb en ben er zelden tot nooit als het park open gaat. Ben gewoon geen ochtendmens en vroeg opstaan en dan in een enorme rij nog voordat het park open is, geeft mij een stressgevoel. Ik ga altijd lekker op m'n gemak en maak vooral gebruik van de fastpasses. Fastpasses are your friends! Echt goed gebruik van maken, dat scheelt je heel veel wachttijd. En verder ook genieten van de parken. Het zijn echte themaparken en de benaming pretpark vind ik ze dan ook geen eer aan doen. Er is zoveel te zien en te beleven zelfs buiten de attracties om.
Als je dan toch graag een website met onderbouwd advies wil hebben en mooie foto's dan raad ik https://www.easywdw.com/easy/ aan. Nog leuk om te lezen ook en hij legt ook goed uit waarom je een bepaalde keuze maakt zodat je die ook makkelijk kan aanpassen aan je eigen wensen.
Ook wat betreft natuur kom je goed aan je trekken in Florida. Het is een andere natuur dan de grote, indrukwekkende stateparks in bijvoorbeeld het westen maar er zijn genoeg parken in Florida waar je verrast wordt door wat je tegenkomt. Ik ben ooit aangenaam verrast door Circle B Bar en heel lang geleden ook door Corkscrew. Die laatste kom ik nooit in de blogs hier tegen dus misschien is dat tegenwoordig niets meer?
Veel plan-plezier!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Gertjan
...in Nederland vinden we de Efteling erg leuk een park met leuke achtbanen zoals de baron en de phyton.
Universal!
-
Inderdaad Universal! Zeker als je juist de thrill rides leuk vindt,
-
Wij gaan ook altijd naar Busch Gardens bij Tampa. Is klein anderhalf uur vanaf Orlando. Dit is een pretpark en dierentuin in een. De achtbanen zijn er gaaf! De cheetah gaat supersnel!
-
Hmmm Florida, het blijft trekken en voelen als thuiskomen!!
Heel plezier nog met de voorbereiding en voorpret!!
-
dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ben al een heel eindje met het bedenken van een routeschema.
maar ik had nog wel een vraagje over die pretparken. veel van jullie raden universal studios aan. ik vroeg me af of je dat park in 1 dag kan doen? of moet je daar meerdere dagen voor uit trekken.
-
Er zijn twee parken: Universal Studios en Islands of Adventure. Kortgezegd: US is wat meer simulatie, IoA wat meer rides. Eén park is prima in één dag te doen. Behalve als het erg druk is misschien. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het park niet in één dag te doen was. Van tevoren even uitzoeken welke rides je wilt doen en die als eerste doen.
Als je mee wilt met de Hogwarts express heb je wel een ticket nodig at toegang geeft tot beide parken.
-
Dankjullie wel voor jullie reacties.
we hebben de tickets geboekt en zijn al een route aan het bedenken. dat heb ik in de volgende topic gedaan
http://www.floridaforum.nl/showthrea...422#post233422
leek me beter om dat bij de andere routes te doen.
-
Citaat:
trails
De natuur in Florida moet je NIET vergelijken met die in het westen!!!
Het is inderdaad niet specaculair zoals de Grand Canyon. Maar de Everglades zijn mooier dan welk national park in Californië en omliggende staten samen. Vind ik. Je moet even de tijd nemen om het prachtige ervan te gaan zien.
http://www.floridaforum.nl/showthrea...-de-Everglades
-
Zo zie je maar smaken verschillen, wij zijn gek op Florida dat is gewoon zo,
Maar sjemig wij kregen tranen van Yellowstone, meer dan kippenvel tijdens de Panorama Trail in Yosemite, kippenvel van Grand Teton, het uitzicht van Observation Point in Zion..., Bryce daar sta je dan en denkt je, hoe dan, met de jeep door Islands in the Sky..
Nee Florida is te gek, Everglades zijn gaaf, maar ik vind het westen niet te vergelijken als het gaat om mooier !!
-
georganiseerde reis en week op eigen gelegenheid in florida
Wie heeft ervaringen of tips om een georganiseerde rondreis te maken in Florida en ook nog een week op eigen gelegenheid. Is dat te boeken????
-
Re: georganiseerde reis en week op eigen gelegenheid in florida
Ik weet niet of het helemaal is wat je bedoelt, maar wij hebben in 2014 een deels georganiseerde reis gemaakt door Florida via RiksjaKids. We reisden toen met onze dochter van 4 jaar. Riksjakids biedt bouwstenen (overnachtingen + activiteiten) aan. RiksjaKids is wel echt voor reizen met kinderen, maar het bouwstenen idee heeft meer reisorganisaties.
Onze reis bestond toen uit enkele bouwstenen + enkele eigen invullingen. Zie ook: http://vakantie-florida-2014.blogspot.com/ Het was ons enorm goed bevallen, maar volgende reizen niet meer zo gedaan. Als je goed zoekt (en op dit forum leest), kom je zelf ook een heel eind en is het in the end goedkoper.
-
Riksja heeft ook een 'normale': https://www.riksjatravel.nl/
Maar wat zoek je precies voor rondreis? Ik denk dat je via de meeste reisbureau's wel kan boeken wat je zoekt. Rondreis uitzoeken en bij het laatste hotel wat extra nachtjes boeken.
-
Ja hoor dat is altijd wel mogelijk. Wij boeken vaak via Exit-reizen. We boeken dan losse onderdelen. Bijv. Vliegtickets en autohuur en dan voor een paar dagen een hotel.
-
Re: East Coast route 1
Dit jaar in Juli gaan wij voor de eerste keer naar Florida.
Voor dat we naar Florida gaan doe we eerst nog 5 dagen New York.
Reisschema is als volgt:
- Amsterdam > London Heathrow
- Londen Heathrow > New York JFK
- 5 dagen New York ( Park South Hotel )
- Newark Airport > Tampa
- 3 dagen Orlando ( Rosen Inn )
- 2 dagen St. Augustine ( Guy Harvey Resort )
- 2 dagen Fort Lauderdale ( Hilton Resort )
- 2 dagen Miami ( Marseilles Hotel )
- 2 dagen Key West ( Havana Cabana Hotel )
- 2 dagen Islamorada ( Islander Resort )
- 2 dagen Sanibel Eiland ( Sundial Beach Resort & spa )
- 2 dagen Fort Myers Beach ( Sandpiper Gulf Resort )
Fort Myers Airport > Philadelphia
Philadelphia > Amsterdam
-
Re: East Coast route 1
ik zou na New York, vliegen op Orlando SF of Orlando Int. vanaf Tampa airport naar Rosen Inn zeker 1,5 uur rijden als je geluk hebt, drukke wegen.
-
De weg door Tampa is een drukke weg maar als het echt scheelt in de vluchtprijs zou ik het gewoon zo laten.
-
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Orlando. Hoofddoel pretparken. Maar echt, wat een keus. Zoveel dat ik niet weet waar te beginnen. Waar boeken jullie meestal?
-
Welkom. Je hoeft niet alles bij elkaar te boeken. De meeste Forumleden boeken los een vliegticket, autohuur, accomodatie en pretparktickets.
Het ligt er maar net aan hoe lang je gaat en welke parken je wil bezoeken welke aanbieder het goedkoopste is.
Ik zou beginnen met een schema op te stellen van je dagactiviteiten.
-
Ik boek altijd alles los. Maar de eerste keer Florida heb ik via TUI toen geboekt (toen nog Arke), een pakket, met vlucht en hotel. Huurauto toen wel los geboekt.
Even nagekeken in boeking van toen (bewaar alles van mijn vakanties in mapjes in email).
Vond het toen fijn om alles via een reisbureau te boeken omdat het de eerste keer was en ik ook niet goed wist waar te beginnen.
-
Maar idd, eerst even kijken wat je precies wil. Zodat je in ieder geval weet op welke plaats te vliegen. Ik begin zelf altijd met vliegticket.
Dan accomodatie, en daarna de huurauto.
-
Hier ook alles zelf netjes besteld / geboekt. Vliegtickets / hotels / huurwagen. In deze volgorde. Geen reisbureau meer.
-
Wat er al gezegd is ik zou eerst een soort v schema maken wat jullie plannen zijn. Dan kijken waar je aan wil komen en vertrekken. Daarna op ticket jacht. Wij hebben diverse jaren alles zelf gedaan, dt jaar was het bij het reisbureau goedkoper dus het is maar net wat je wil. Wij vergelijken het en boeken waar het het goedkoopste is. Qua tickets voor de parken kun je hier op het forum ook diverse goede sites vinden. Er zijn er namelijk verschillende. Ook daarvoor eerst kijken wat er is en wat jullie willen er is namelijk zoveel keuze met combi passen ed.
-
Bedankt voor je reactie. Wij willen voornamelijk naar Disney en Universal. Een verder schema hebben wij niet.
-
Disney zijn 4 pretparken, 2 waterparken, 2 minigolfbanen en een uitgaansgebied. Universal zijn 2 parken. Wil je die allemaal bezoeken?
-
Citaat:
Njit
Disney zijn 4 pretparken, 2 waterparken, 2 minigolfbanen en een uitgaansgebied. Universal zijn 2 parken. Wil je die allemaal bezoeken?
Nee, de pretparken van Disney, 1 waterpark en de 2 parken van Universal.
-
Hebben jullie ook al eens gekeken naar Bush Gardens en Seaworld? Vonden wij ook erg leuk. Wij hebben overigens de tickets geboekt bij www.attractionticketsdirect.ie
Een Ierse site die ook combinatietickets aanbiedt voor alle parken in Florida.
Veel plezier met de voorbereidingen.
-
Wij hebben de eerste keer “veilig’’ geboekt via Tui en dan verblijf Regal Oaks, ja je betaald wat meer als je het los boekt maar als je nog nooit in Florida bent geweest zou ik je gewoon goed laten informeren. Regal Oaks ligt nog geen 10 vanaf Disney, 15 min Seaworld, 30 min vanaf Universal dus erg in de buurt en dat is voor een onbekende erg fijn.
succes!
Citaat:
Zorro123
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Orlando. Hoofddoel pretparken. Maar echt, wat een keus. Zoveel dat ik niet weet waar te beginnen. Waar boeken jullie meestal?
-
Ieder zijn smaak.
Ik boek al jaren vlucht, auto, hotel en reis- en annuleringsverzekering in een totaalboeking bij Expedia.
Nou ben ik misschien een wat bijzonder geval, alleenreizend en buiten het seizoen, als ik echter voor een totaalpakket met een goede vlucht met bagage en stoelreservering, 10 nachten een goed hotel of appartement en een Mid suv ( Hyundai of Kia Sportage) zo tussen de EUR 1300 en EUR 1500 betaal ga ik niet apart voor alles zoeken.