Onze vlucht was via Martinair voordeliger dan via welke maatschappij dan ook. Wij hebben de vlucht via Martinair Duitsland geboekt en hadden daarbij ook nog mazzel dat er verkeerde tarieven werden berekend (laagtarief in hoogseizoen). We vliegen gewoon van Amsterdam naar Orlando. Voor 5 personen (waarvan 1 kind onder de 12 jaar) ben ik Eur 2500 kwijt voor een vlucht in het hoogseizoen.
Als je in oktober wilt vliegen ben je voor wat betreft Martinair eigenlijk al te laat met boeken voor de goedkope tarieven.
20-05-10, 19:49
marijke8
Re: Vliegen met Martinair #2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudy
Alle berichten goed gevolgd. Wij [2p] vliegen op 5 juni[za] met martinair, helaas met de 1 koffer regel.Kopen de nog wel 1 bij op de fleamarkt.[goeie tip]. Nog 17 nachtjes slapen........
Zo Rudy en Sylvia dus het gaat al op schieten voor jullie.
Mocht ik jullie niet meer spreken. Heel veel plezier.
groetjes
marijke8
<<Moderator Michael66: Priveberichten graag per Privébericht! Daar bestaat die mogelijkheid voor.>>
20-05-10, 20:43
S@skia
Had natuurlijk niet alle berichten moeten lezen over Martinair, dan heb je al bepaalde verwachtingen. Heb maandag onze plaatsen gereserveerd voor de heenvlucht van 15 augustus en werd keurig geholpen door een medewerkster. Toen we klaar waren wilde ze er nog op wijzen dat de vluchttijden veranderd waren, schrok me kapot, had al visioenen van wijzigingen in verblijf, villa regelen en data auto verzetten.
Voor niets dus, bleek maar om 10 minuten op de heenvlucht en 25 minuten op de terugvlucht te gaan. Beetje positief blijven!!!
20-05-10, 21:11
marijke8
Heb je gereserveerd voor de gewone klasse of comfort class
20-05-10, 21:39
bluedolph1n
Als het gaat om de vraag of je 90 dagen van te voren ook gewone klasse al geboekt kan worden, dan kan ik daar bevestigend op antwoorden. Wij hebben gewone klasse, en hebben afgelopen vrijdag voor de terugvlucht onze plaatsen vast laten leggen.
20-05-10, 21:52
S@skia
We hebben gewone klasse geboekt
21-05-10, 14:02
marijke8
Dan ga ik dit ook doen voor de heenvlucht de terug vlucht heb ik al comfort class geboekt. Bedankt voor jullie snelle antwoord
21-05-10, 18:11
marijke8
Sorry ik zal het in de gaten houden.
Maar inmiddels Martinair gebeld en voor de heenvlucht de stoelen vastgelegd. We zitten achter elkaar met z'n vieren
24-05-10, 23:44
Reza
tsss en dan zeggen ze zelf op Schiphol tijdens bagage afgeven heenreis dat je de terugreis niet ter plaatse via internet 24 uur voor vertrek kan vastleggen terwijl dit al 90 dagen van tevoren kan !?
Hadden we dat geweten dan hadden we de terugreis tenminste bij elkaar in de buurt kunnen zitten ipv de leuke spreiding die het grondpersoneel in Orlando teweeg bracht onder de gezinnen. Gelukkig was de Martinair crew terugvlucht een stuk beter te verteren dan de crew van heenvlucht, de retour bemanning deden allemaal hun uiterste best het de reizigers naar de zin te maken !
25-05-10, 06:19
Iris02
Op de site van Martinair staat heel duidelijk te lezen dat je stoelen 90 dagen van te voren kan reserveren. Je had dit dus gewoon zelf kunnen regelen. Hier is Martinair niet schuldig aan.
25-05-10, 07:42
hockey
Het kan inderdaad niet via internet, maar twee telefoontjes, 1 keer voor de heen reis en 1 keer voor de terugreis, naar Martinair zijn voldoende.
25-05-10, 10:21
Lady-M
Precies. Ik heb ruim twee weken geleden de stoelen gereserveerd voor de heenreis en vandaag hetzelfde gedaan voor de terugreis. Had afgelopen vrijdag al gekund, maar toen was ik het vergeten. Ik kon nog gemakkelijk de stoelen krijgen die ik graag wilde, dus het lijkt mij dat veel mensen dit misschien niet weten? Ik vind het wel belangrijk dat we met z'n vijven bij elkaar zitten, ook al zijn onze kinderen al wat ouder. Je betaalt je scheel voor zo'n vliegreis, dus laat het dan ook nog een beetje leuk zijn toch? :razz:
Edit: misschien nog even handig, het telefoonnummer dat je hiervoor moet bellen is: 020-6011767. Is al eens genoemd hier, maar is wat weggezakt.
25-05-10, 18:45
pvroovert
Harstikke bedankt voor de tip
Heb nu mijn stoelen ook al vast staan voor onze trip naar florida
25-05-10, 19:49
nathalie1972
Had heen en terug cc geboekt.Kreeg terug NIET de stoelen die ik geboekt had.Allemaal smoezen waarom we ze niet kregen was nooduitgang(niet) gehandicapt(stonden eerder buiten als ons) Kleine kinderen mogen niet bij het raam( 12 en 18?!) martinair gebeld bij thuiskomst nou dat werd geen leuk gesprek of ik de voorwaarde gelezen had bij uitzonderingen mogen ze dus je stoelen weggeven aan iemand anders. Hadden trouwens rij 6 en 7 en kregen rij 6 en 12.
Groetjes Nathalie 1972
26-05-10, 12:17
Marita
Ook wij hadden cc geboekt en niet de stoelen gekregen die we geboekt hadden zowel heen en terug. Op de heenreis hebben we op schiphol bijna 1 uur aan de martinairbalie gestaan om het toch voor elkaar te krijgen dat mijn man aan het raam kon zitten(hij heeft vliegangst en wil absoluut niet in het midden zitten) hij zat samen met mijn zoon van 11 aan het raam dochter van 6 aan de andere kant van het gangpad en ik zelf in de rij ervoor. De man die ons geholpen had aan de balie zegde ons toe om de maandag te bellen en ervoor te zorgen dat we dan op de terugreis wel weer raamplaatsen kregen. Wij de dinsdag ook gebeld om na te vragen welke plaatsen we hadden gekregen en jawel het was goed geregeld op de terugweg zaten we prinsheerlijk op rij 3 en 5. Heel goed geregeld ons ook bedankt daarvoor.
26-05-10, 12:49
[verwijderd]
Tja, dingen waarover je je normaal zou verbazen daar hoef je je bij Martinair niet om te verbazen, daar doen ze dat soort dingen gewoon alsof het dagelijkse kost is.
Oeps, wat zeg ik nu, alsof ??? Het is daar dagelijkse kost om rare veranderingen door te voeren en daar waar ene verhaal aan te hangen.
Ik denk dat je alleen kan werken bij Martinair als je genoeg fantasie hebt om al die redenen voor veranderingen te verzinnen.
26-05-10, 13:01
pzomerdijk
Overboeken martinair
Vanmorgen bij toeval via Galileo (boekingssysteem WTC) dat mijn vlucht van 15 juli 2010 met Martinair naar Orlando is gecancelled. Het schijnt nu te gaan om een overboeking.... Ben al reeds eerder overgeboekt van 14 naar 15 juli en had al geboekt in november 2009, maar dat geeft dus geen enkele garantie.
Het ergste is nu dat ze willen oomboeken naar een andere maatschappij (Delta) met tussenstop in Detroit en voor zover ik het nu kan overzien met maar 1 uur en 25 minuten overstaptijd. Dat lijkt me op zich al heel weinig. Weliswaar is Detroit wel weer een vlucht met Delta maar goed, gezien de douane/bagage-afhandeling houdt deze tijd niet over.
FORUMLEDEN, KIJK UW VLUCHT OP 15 JULI 2010 GOED NA
WTC had vanmorgen nog geen enkele informatie terwijl Martinair aangeeft dat deze wijziging al is opgevoerd op 20 april...
Reacties m.b.t. Delta - Detroit - Orlando welkom!
26-05-10, 13:10
Lindaa
Re: Overboeken martinair
Heb je Martinair al gecontacteerd over het hoe en waarom?
Vind dit een rare gang van zaken.. zeker omdat het WTC niks weet (of ze komen van Etten)
1 uur en 25 min is haalbaar, mits er geen vertragingen van het soort zijn.
Maar ik vind het persoonlijk ook kort.
Waarom trouwens geen Atlanta - Orlando? Zou dat eens opteren, of staat dit al vast?
26-05-10, 13:16
pzomerdijk
Het heeft te maken met overboeken..... Heeft waarschijnlijk te maken met wijzigen dat op woensdag geen vluchten meer gaan. Ben al eerder omgeboekt van 14 naar 15 juli en vroeg me toen al af hoe dat mogelijk was. Dat die overboeking toen nog niet is vastgesteld blijft natuurlijk merkwaardig.
WTC is e.e.a. nog aan het uitzoeken maar van Martinair heb ik het alternatief gekregen. WTC moet eventueel naar een alternatief kijken. Tenminste, dat begrijp ik er tot nu toe uit.
Nog ter aanvulling: Ik werd vanmorgen een beetje argwanend omdat ik een mail kreeg van WTC om verblijf/autohuur e.d. door te geven t.b.v. Martinair. Iets wat ik in alle 6 voorgaande keren nog nooit had meegemaakt. Deze gegevens geef je volgens mij op op de betreffende formulieren of ESTA. Vervolgens daardoor gekeken op vluchtschema en toen hiermee geconfronteerd.....
Heb de buik goed vol van WTC en Martinair......
26-05-10, 13:24
Lindaa
Wanneer hoor je iets van WTC? Anders moet je bij Martinair eens vragen of er nog andere alternatieven zijn...
26-05-10, 14:30
[verwijderd]
Om heel eerlijk te zijn had ik absoluut geen probleem gemaakt van de overboeking naar Delta, dat is voor mij tot op heden toch de nr.1 maatschappij om mee te vliegen naar de USA.
En die overstap, tja, daar zou ik me niet zo druk over maken, mooiste is toch als je meteen kan doorlopen en amper wachttijd hebt.
En ben je er wel bang voor, kijk dan even naar de vlucht tijden van andere vluchten van Delta naar Orlando vanaf Detroit, als er latere gaan heb je die als alternatief.
26-05-10, 15:03
Iris02
De info die je aan Martinair moet doorgeven zal wel om het API formulier gaan; Advanced Passenger Information. Dit is de info die wordt afgegeven aan de douane. Formulier is te downloaden via de site van Martinair. Je kan het thuis invullen en bij het inchecken afgeven.
26-05-10, 15:17
cloggie68
Volgens mij stond er al eerder op het forum een melding van formulieren via WTC voor Martinair. Wij hebben ze rechtstreeks van de Martinair site gedownload, handmatig ingevuld en meegenomen naar de incheckbalie. Ik wilde ze afgeven maar de grondstewardess had ze niet nodig... alles 6x voor 'niks' ingevuld.
26-05-10, 15:38
moonlight91
wij hebben een overstap in detroit gehad
en die tijd is makkelijk te doen
we waren na 45 minuten al bij de gate ,incl 3 wc stops:D, opnieuw inchecken en de hele reutemeteut!
ook is delta ons heel goed bevallen..
wij zouden er zeker indien mogelijk weer voor kiezen om heen via detroit te vliegen
wij vonden dat een heel makkelijk vliegveld!
wij zijn terug gevlogen via atlanta, achteraf ben ik blij dat dat op de heen weg niet zo was, ik vond atlanta onoverzichtelijk, en rommelig, heel gehaast allemaal...om dan daar door heel die malle molen te moeten ...nee, daar zou ik nu persoonlijk niet voor kiezen, tenzij het niet anders kan natuurlijk
op de terugweg vind ik het geen ramp,das uitstappen en instappen zeg maar
26-05-10, 15:59
pumi1000
Persoonlijk vind ik het absurd dat toestellen overboekt zijn......in dit tijdperk van computers. Toen wij incheckten in Orlando kregen we op het scherm ook te zien dat de vlucht overboekt was en of er mensen waren die flexibel zijn. Daarna heb ik er niets meer over gehoord.
Ik vind in deze kwestie dat het bureau waar je de tickets geboekt hebt wat meer service zou mogen verlenen en informatie.
Delta is ons wel heel goed bevallen en ik moet zeggen in economy genoeg beenruimte - man is 1.90 en die zit anders altijd met zijn knieën klem en nu niet.
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.
26-05-10, 16:02
Lindaa
Hee Pumi, dat overboeken doen ze expres, dat vertelde een airlinemedewerker mij eens.
In dit specifieke geval is er geen sprake van een overboeking maar een annulering.
Delta heeft er trouwens heel erg een handje in, in overboekingen...
was elke vlucht bij ons prijs, dat er een waitinglist was..
26-05-10, 16:29
[verwijderd]
Elke maatschappij overboekt zijn vluchten omdat veel tickets "open" tickets zijn en de data veranderd kan worden. Wij hebben zelf geregeld met Amerikanen te maken die dus ook zo'n ticket hebben en de airline rustig bellen om een paar dagen later weg te gaan.
Tevens komt er een bepaald percentage mensen niet opdagen voor de vlucht, hoe vreemd dat ook klinkt, maar dat schijnt toch echt zo te zijn. Wellicht vallen de mensen die wijzigen hier ook onder.
Ik heb eens ergens gelezen dat er tot 30% overboekt wordt door de amerikaanse maatschappijen, persoonlijk leek me dat wel heel erg veel.
26-05-10, 17:50
Lindaa
Nou Jeroen, op domestic flights zou die 30% zo maar kunnen (uit ervaring bij Delta dan)
26-05-10, 17:59
r.teeuwsen
Ik zou er voor tekenen, met Delta via Detroit, een heerlijk warm welkom in de USA bij de immigration, iets anders dan in Orlando!! En wij zijn in mei via Detroit binnen 20 minuten door Immigrations gekomen, echt supersnel gaat het daar!!
In Orlando kun je daarna meteen doorlopen en als je 1h25 overstaptijd hebt in Detroit, geen enkel probleem!!
Het vliegveld is in Detroit heel overzichtelijk en je kunt alle kanten snel bereiken, ik zou mij er absoluut niet druk om maken!!
Succes, Remco
26-05-10, 18:59
hrjhaan
Wij zijn in november 2009 Amsterdam - Detroit - Fort Lauderdale gevlogen met Delta. Ook met een korte overstaptijd. Was prima te doen. Douane ging vlot. Koffers waren er direct, meteen doorlopen naar de check in en vervolgens met het treintje naar de gate. Ging allemaal heel voorspoedig. Net wat Remco zegt, de immigrations ging super snel en hele aardige mensen.
26-05-10, 19:23
silvia37
Ik kan dat hele formulier niet vinden weet iemand een linkje.
Tja en wij hadden ook, in november geboekt voor juli en krijgen ook te horen dat de vlucht er tussen uit is gehaald.
Gaan nu 19 juli, en ja kreeg ook een mail met het verhaal of ik even de auto nog wilde boeken of een hotel.
Beetje vaag allemaal.
26-05-10, 21:39
Lady-M
Dit is de link en anders moet je even naar de site van WTC en ergens bovenaan staat check uw vlucht en klik dan op viewtrip. https://www.viewtrip.com/wtc.nl/home.aspx
Ik heb voor mijzelf ook al even gekeken en er is niets veranderd. (5 augustus vertrek) Je kunt daar ook je tickets uitprinten en kijken welke stoelen voor je zijn gereserveerd. Ik werd gisteren ook gebeld met de vraag of ik al een auto en hotel had geboekt, zogenaamd omdat je dat door moet geven bij inchecken, maar ik dacht dat ze me gewoon iets wilden verkopen.
27-05-10, 09:22
cloggie68
Ik ben de afgelopen maanden 2x met Martinair over de oceaan gevlogen (Curacao en Orlando) en van deze 4 vluchten had ik slechts 1 x 2,5 uur vertraging (kregen ook gelijk snackvouchers a $7 p.p.) maar deze vertraging had ik 's ochtends al gezien via internet. Verder hadden we precies de stoelen die we hadden vastgelegd en geen andere rare bijzonderheden. Het kan dus ook anders!
27-05-10, 17:57
calimero
vandaag te horen gekregen dat onze terugvlucht van 1 nov geschrapt is uit het schema en we nu dus op 2 nov terug gaan. Moeten wel hotelovernachting die extra is zelf betalen want het is seizoenswisseling dus niet martinair en oad's fout ja ja nou je kunnenniet anders want naar huis moeten we toch een keer en anders word het meteen paar dagen eerder.
27-05-10, 18:30
[verwijderd]
Seizoenswissel ???? Dat is zeker weer iets van Martinair om het schema te mogen veranderen.
Als het mij was gebeurt had ik toch eens met het ANVR of zo gebeld om te controleren wie die dag nu moet betalen.
27-05-10, 20:14
angelique100
Ik weet niet of je er iets mee kunt maar dit komt van de Martinair website kopje FAQ.
11.Wat zijn mijn rechten bij annulering van een vlucht?
U heeft recht op terugbetaling van het niet gebruikte ticket of u kunt kiezen voor een alternatieve vlucht. Bij een alternatieve vlucht heeft u recht op:
Eten en drinken
Twee korte telefoontjes tijdens het wachten op de vlucht
Een hotelkamer wanneer het wachten de nacht ingaat
Vervoer tussen accommodatie en luchthaven
Eventueel een compensatiebedrag.
27-05-10, 20:18
[verwijderd]
Dat is bij een opeens geannuleerde vlucht en niet voor een vlucht die ver voor die tijd opeens wordt geannuleerd of verplaatst.
27-05-10, 20:25
angelique100
Waar staat dat dan,......kan dit zo snel niet terug vinden.
27-05-10, 20:38
cloggie68
Ik sprak in Orlando iemand die vorig jaar mei/juni nog had geboekt voor de vlucht naar Miami. Door de airportwissel kwamen zij dus in de problemen omdat ze een cruise hadden geboekt. Martinair heeft de extra overnachting, transportkosten en de binnenlandse vlucht (Miami - Orlando) voor ze betaald... het kan dus wel!
27-05-10, 22:07
[verwijderd]
Het staat er denk niet direct bij maar Martinair bedoelt dat wel.
En Cloggie, ik denk ook ergens dat ze dat verplicht zijn.