The weather channel.
Afdrukvoorbeeld
The weather channel.
Wij zijn twee keer eerder in Florida geweest in juli en toen hebben we wel echt geluk gehad denk ik. Het regende toen af en toe even een uurtje eind van de middag maar daarna klaarde het weer lekker op. Dit jaar hebben we echt pech. Vanmorgen toen we opstonden regende het al en nu nog steeds terwijl het al half 6 is. Aan een stuk door. Helemaal grijs. En we hebben het shoppen ook wel een beetje gehad dus hangen nu al de hele dag in de villa. We zouden eigenlijk naar Crleatwater Beach gaan vandaag. Hiervoor kom ik niet naar Florida. Had ik net zo goed in Nederland kunnen blijven...
Beste, wij vertrekken 3 augustus naar Florida. Als ik naar de weersverwachting kijk belooft het niet veel goeds. 60% kans op regen de komende 2 weken. Wie is er nu en kan ons vertellen hoe het er uit gaat zien?
Wij zijn hier 17 juli aangekomen en gaan aanstaande vrijdag weer naar huis. Helaas hebben we alleen de middelste week goed weer gehad. Vandaag heeft het echt de hele dag aan een stuk dior geregend. Ook de eerste week viel er veel regen. Dan begon het een uur of 1 en ging het door tot 's avonds. Hopelijk gaat het nog veranderen deze week want we hopen toch nog wel op een paar mooie laatste dagen. En voor jullie ook natuurlijk! Want drie weken shoppen gaat ook vervelen....
#1 tip wanneer je naar Florida reist: let niet (echt) op de weersverwachting. Negen van de tien keer zul je zien staan dat het er alleen maar zal regenen en onweren terwijl er in de praktijk sprake zal zijn van een tropisch buitje hier en daar, zeker in de zeer hete zomers.
Gisteren heeft het inderdaad de hele dag geregend. Wij zijn pas net in Orlando aangekomen, dus deden maar een dagje shoppen. Maar ik hoop inderdaad toch niet dat het zo blijft! Ook nu is het weer helemaal grijs, geen zon in te zien. Maar goed, als het maar droog blijft! Temperatuur is heerlijk, nu niet zo warm, ca 26 denk ik. Maar als het slecht weer blijft, baal ik (net als jullie) enorm, want daar zit je dan, met je dure pretparktickets! Of gaan jullie gewoon in de regen erheen, en ook naar een waterpark? De lol is er voor mij dan wel een beetje af.
Overigens zei iemand op een ander forum dat er een tropische storm aankomst :(
Hebben jullie hierover ook gehoord? Wanneer wordt die verwacht dan?
Ik zou zeker gewoon naar de parken gaan. Zorg dat je op regen gekleed bent en poncho's mee hebt. Er zijn genoeg attracties binnen en denk ook aan de shows. Natuurlijk is het leuker als het niet regent maar in Florida heb je nou eenmaal die kans en moet je er niet je vakantie door laten verpesten. Voordeel is dat het soms wat rustiger in de parken kan zijn. Waterparken kan je ook gewoon doen als het regent, nat word je toch :cool:. Alleen daar gaat alles dicht als er onweer aankomt dus wel even rekening mee houden. Dit is een verslag van mij uit 2013 van een regenachtige dag in Typhoon Lagoon: http://cruizindisney.blogspot.nl/201...on-lagoon.html
Heb het opgezocht en inderdaad is Tropical Storm Emily aan het huishouden. Die komt vandaag aan land. Volgens mij valt het met de wind wel mee, althans in centraal Florida. Rond Tampa misschien wel veel wind. Maar daardoor wel veel regen. En dan nog wel een paar dagen. Jammer want wij zijn er alleen nog maar tot vrijdag
Emily is al aan land. Duurt vast niet langer dan 2-3 dagen. Dan wordt het weer stralend weer. Jammer als je net aankomt maar maak er wat van : shoppen, bezoek de bios in Disney Springs en ga lekker uit eten. Ik vind persoonlijk de parken inderdaad leuker met mooi weer maar epcot is bijv. heel goed te doen in de regen. Veel overdekte attracties en hallen.
Nou Petra, ik hoop dat je gelijk hebt en dat het vanaf woe/do dan weer mooi weer wordt! Ook voor jou Essie, dan kun je nog iets meepikken!
Wij vandaag toch maar wezen shoppen. We zagen het niet zitten om in de (behoorlijk stromende) regen naar Seaworld te gaan. Zal nog eens nazoeken of er daar veel overdekt is. Maar het is gewoon minder leuk (al mag de huidige temperatuur van 25 graden van mij wel blijven voor een pretparkbezoek)
Maar 2 dagen achter elkaar shoppen vinden we nu ook wel even genoeg! Dus als het morgen weer slecht weer is.....iemand een tip wat dan leuk is om heen te gaan? Bioscoop vind ik niet zo leuk.
We hebben er vandaag ook een shopdag van gemaakt maar morgen gaan we het weer gewoon trotseren in Animal Kingdom. Kunnen niet alles uit blijven stellen en om alleen te shoppen daar zijn we niet voor hier. ( vandaag wel echt veel regen gehad )
Leuke dag hebben jullie ook gehad Ilse. Ben je naar Chili's in Championgate geweest? Die zit op 10 minuten van onze villa zag ik. In welke wijk zitten jullie?
Ik had straks ook weersites zitten bekijken, maar ze zijn nogal tegenstrijdig. Ik weet niet goed welke het betrouwbaarste is. Waar kijk jij?
Wel lijkt vrijdag een goede dag te worden volgens mij, maar da's nog ver weg.
En het is nu ook droog volgens mij, dus dat biedt hoop voor morgen ??
Wij zijn tijdens de tropische storm van Orlando naar Fort Meyers gereden, onderweg heel wat meegemaakt. Mensen waarbij hun hebben en houwen van hun auto's op de snelweg waaide etc. De eerste nacht in Fort Meyers was een gedeelte van het dak van ons hotel gewaaid, gelukkig niet aan onze kant. Daar ging onze eerste stranddag ;) de dag erna nog af en toe een buitje gehad maar wel onze Dolphin watch trip kunnen maken met zon :)
Voor de mensen die maandag 21/08 in FL zijn: Er is dan een (gedeeltelijke) zonsverduistering tussen 13.00 en 16.00 uur. Meer info in onderstaande link:
http://www.actionnewsjax.com/news/lo...g-21/511848130
Mijn vriendin en ik denken er (vrij last minute) aan om een rondreis door Florida te doen van 18 tm 29 september. Voor ons allebei zou het de eerste keer in de VS worden. Nu worden we een beetje afgeschrikt door alle negatieve berichten die we lezen mbt het weer in september; erg warm (misschien te warm?), klam door de hoge luchtvochtigheidsgraad, veel (langdurige) regen (gemiddeld iets van 18 van de 30 dagen blijkt het te regenen) en natuurlijk het orkanenseizoen. Nu neem ik aan dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met Florida in september. Hopelijk kunnen jullie ons wat informatie geven.
Wij gaan al jaren in september naar Florida. Wij vinden dit een prima maand. Lekker rustig, alle drukte is weg, want de schoolvakanties zijn voorbij.
Het weer is doorgaans prima en ieder jaar weer anders. Vorig jaar vrijwel geen regen gehad, een paar jaar eerder hadden we 3 dagen achter elkaar regen met later weer erg mooi weer. Het is hurricaneseizoen, maar we hebben de afgelopen 5 jaar geen hurricane meegemaakt. Er was vorig jaar wel een hurricane, maar toen waren wij al weg. In september is het niet meer zo drukkend warm als in juni/juli, vooral niet inde tweede helft van de maand zoals jullie van plan zijn. Als het regent is dat meestal aan het einde van de dag.
Ik zou zeggen: lekker boeken en genieten en niet teveel beren op de weg zien.
Helemaal eens met Elstars. Het is altijd wel iets met het weer in Florida. Maar september is wel mijn favoriete maand om te gaan. Tot nu toe altijd geluk gehad met het weer in die tijd. Het is nog lekker warm maar niet zo benauwd als in juli. Altijd kans op regen maar gemiddeld zijn juni t/m augustus maanden met meer regen. Zelf ga ik volgend jaar september ook weer en bewust voor die periode gekozen.
september en oktober zijn perfecte maanden, s morgens nog fijne temperatuur om te wandelen, en overdag meestal heerlijk zonnig weer. S avonds koelt het weer een beetje af maar kan goed buiten zitten.
Bedankt voor de antwoorden! Als er nog meer ervaringen zijn hoor ik het graag. Deze week hakken we de knoop door
Vorig jaar in september geweest, ten opzichte van december meer en vaker regen, vooral bui in de middag. Veel warmer ook dan december. Tegelijk wel lekker aangaande drukte, toch iets meer leven toc begin december. Feit dat we dit jaar weer gaan zou iets kunnen zeggen :) ik zeg gewoon doen
Heel vaak in september geweest en veel meer droge dan regen vakantie's gehad, tuurlijk in de middag regelmatig een flinke bui maar zelden dagen achter elkaar ik vind het met de luchtvochtigheid wel meevallen maar dat ben ik :-)
Ik zeg gewoon gaan en het weer nemen zoals het komt temp. is altijd goed en als je niet voor een strand vakantie gaat
zou ik zelf gewoon gaan.
Vorig jaar in september/ oktober geweest. Elke dag mooi weer, rond de 28 graden. Soms een hevige regenbui. En we hadden orkaan Matthew, dus wel een beetje wind ook :-) maar dat was 1 dag.
En hoe is het weer nu? ik zie op sites ook veel regen enzo:p.
Michel, het weer is de laatste bijna twee weken wat minder geweest.
Wij zitten op ongeveer 1 1/2 uur rijden ten zuiden van Orlando.
Vorst hebben we niet gehad maar het scheelde niet veel.
In de ochtend de kachel aan.
Maar de temp heeft zich aardig hersteld.
We krijgen een nogal fris weekeinde maar verder gaat het wel.
Regen hebben we niet noemenswaardig gehad.
Een paar maal een bui en geloof me, de natuur heeft het hard nodig.
Gisteren was het een prima dag maar vandaag een beetje te veel wolken.
Maar ja. Het is ook hier winter.
We hebben sinds 3 januari hier in Kissimmee geen regen meer gezien.
We hebben het wel koud gehad, maar de afgelopen 3 dagen is het weer een heerlijke temperatuur.
Bedankt voor jullie bericht. gelukkig dat het wel beter wordt. Ook gezwommen of is het daar te koud voor? ben er over een maand en hoop wel te zwemmen haha.
As je wilt zwemmen moet je wel zwembadverwarming hebben in het zwembad. In zee zwemmen is nu ook niet aangenaam.
Wij willen volgend jaar met onze kinderen van 5 en 8 jaar oud een villa huren in Orlando. Omdat ze leerplichtig zijn moeten we in de schoolvakantie (22 juli t/m 5 aug, dit zijn de 1e twee weken) Maar ik hoor en lees dat het in de zomer maanden veel regent in Florida. Wat is jullie ervaring? Een buitje in de middag vinden we niet erg. Maar ik ben bang dat het elke dag, de hele middag regent. Klopt dat?
Enkel een fiks regenbui en daarna weer volop zon! Wij gaan ook weer in Juli en de vorige keer hadden we meestal eind van de middag een fikse florida bui,maar daarna was het weer erg warm en droog
We gaan dit jaar voor de 6de keer in Juli/augustus richting Orlando en hebben nog nooit last gehad van het weer. ja regelmatig even een bui maar daarna weer een stralende zon dus meer dan prima te doen !!
wij gaan ook altijd in de schoolvakantie (dochter gaat naar school en ik ben zelf leraar) maar op af en toe een bui - die vaak maar enkele minuten duurt- na is het er altijd schitterend weer en heerlijk warm! (lees, soms zelf heel heet!)
Ik vind bovenstaande reacties zo bijzonder, mijn zus heeft echt heel andere ervaringen met dagen regen in augustus. Die gaat nooit meer in het hoogseizoen vanwege de vele regen.
Wij gaan zelf altijd in maart naar Zuid Florida.
Denk dat je een beetje mazzel moet hebben. Was zelf afgelopen jaar voor het eerst in de zomer, dat was dan wel juni. 4 dagen regen gehad van de 8. En niet even een buitje, maar uren lang regen. Kon niet eens normaal rijden op bepaalde wegen. Maar dat was uitzonderlijk.
Wat ik zelf echter niet zo fijn vond was de hoge luchtvochtigheid, van soms wel 95%, i.c.m. de hoge temperaturen. Hier moet je in juli en augustus ook rekening mee houden.
Ga zelf liever in februari of maart.
Wij hebben ook in juli iedere dag wel een regenbui gehad , echte hoosbuien kort maar hevig , heerlijk om even af te koelen !
Je hebt altijd wel eens uitzonderlijk weer. Wij waren er dit jaar in het begin van januari. 3 dagen echte regen gehad en dat komt daar in die periode vrijwel nooit voor. Vorig jaar daarentegen hadden we in diezelfde periode alle dagen zonnig weer met temperaturen boven normaal. We konden ‘s avonds toen gewoon buiten op het terras zitten. Met andere woorden: er zijn altijd uitzonderingen op de gemiddelde weersbeelden voor een bepaalde periode.
Het is zo onvoorspelbaar in Florida! En je kan ook net pech hebben met veel regen of geluk met weinig regen in een bepaalde periode. Ooit lang geleden in augustus geweest en toen bijna elke middag een flinke bui van 15-30 min en klaar. Paar jaar geleden begin juli geweest. Ze hadden net een hele week veel regen gehad en wij hebben die week daarna 1 keer een bui gehad. Regelmatig in april/mei geweest met weinig tot geen regen maar ook een keer 6 dagen in de week elke dag regen voor meerdere uren op de dag. En ga zo maar door. Ik zelf zou niet naar Florida gaan van eind oktober t/m maart want dan vind ik het te koud. Oke je kan geluk hebben met dagen van 30 graden ergens begin van de middag maar de avonden zijn altijd koud (of voor de mensen die het nooit koud hebben, koel) en het begint in de ochtend ook koud (of koel als je wat minder tropisch bloed door je vaten hebt stromen). De luchtvochtigheid in Florida is wel een stuk hoger en zeker in de zomermaanden. Ik was 3 weken geleden in Zuid-Afrika (daar is het nu zomer) en ik merkte echt het verschil. Volgens veel mensen is het daar in de zomer vochtig warm maar vergeleken met Florida vond ik het absoluut niet vochtig (en dat is toch een prettiger warmte).
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil het regenseizoen nooit missen. Niet de meest comfortabele tijd van het jaar, heet en klam, maar beslist de mooiste, met zijn gigantische tropische donderbuien en uitbundige zon.
Mijn ervaring: juni heeft de meeste kans op langdurige regen, naarmate het regenseizoen vordert wordt het steeds meer die buien waar je de klok op gelijk kunt zetten.
Regen is hier in Nederland koud en druilerig. Nou dat kun je van Floridaregen niet zeggen. Na een aantal uren bloedhitte, verwelkom je de verkoeling die een stortbui brengt.
Ik vind het geweldig om zo'n buiencomplex te zien naderen, en dan vanuit de veranda of de voorkant van het huis genieten van de plensbui. Het water in grote hoeveelheden tegelijk van het dak horen klateren. De bliksenschichten en donderklappen die soms recht boven je hoofd zijn.
In zee was het heerlijk. Watertemperatuur was prima. In Europa ga je deze temperatuur zelfs niet in de zomer krijgen. In de ondiepe wateren i/was het helemaal warm.
Gisteren strand Anna Marie Island.
De temperatuur van het water was boven de 20 graden en het strand was verrukkelijk.
Maar ..... we waren niet de enige die op het idee waren gekomen een dagje naar het strand te gaan. :cool: