Alamo Orlando Sanford klacht / TCC tolwegservice / Hoge tandartskosten Florida
Een waarschuwing voor autohuurders! Twee jaar geleden (aug 2011) voor het eerst vooraf in NL bij Alamo een economy 4 drs auto geboekt. Voor 2 personen met ieder een koffer was dat genoeg. Omdat het de eerste keer was deze keer met extra verzekering. Auto opgehaald in en terug gebracht naar Miami (vliegeld), veel keus daar, alles goed gegaan.
Voor aug 2012 weer vooraf in NL bij Alamo een huurauto geboekt. Geen extra verzekering dit keer (kost alleen maar weer extra in deze dure tijd en het risico wilde ik wel nemen), alleen de auto. Weer een economy 4 drs. Dit keer gehaald en gebracht op/naar Orlando Sanford vliegveld.
Op het vliegveld bleek maar 1 auto te staan die volgens de baliemedewerker voor ons was. Een kleine Golf (2 drs). Behalve dat de auto klein was (bijna geen bergruimte voor onze 2 koffers) lag er ook nog rotzooi in van de vorige huurder! Maar meer keus was er niet - of we moesten een upgrade a 10,99 dollar per dag nemen (tikt lekker aan als je daar 3 weken bent!). Maar goed, je bent inderdaad moe van de reis, je wilt verder, een alternatieve auto hadden ze niet, dus (dom, dom) heb ik dat gedaan. Uiteindelijk bovenop de in NL betaalde 344 euro nog een rekening betaald van 278 dollar (De baliemedewerker zal blij geweest zijn .... éxtra provisie!!!).
Het rare is dat we deze vakantie in precies dezelfde soort/type auto reden (met upgrade) als tijdens de vakantie het jaar daarvoor (zonder upgrade), terwijl we toch echt beide keren economy 4 drs hadden geboekt! Ik voel me zwaar genept.
Door allerlei redenen had ik (nog) geen aanklacht ingediend, maar iemand raadde mij aan dit toch alsnog te doen, dus ik heb de klacht ingediend. Ik heb weinig hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden, de 6 weken waarin je een aanklacht kan indienen zijn natuurlijk allang voorbij. Alamo bood alleen aan de 17,50 euro dossierkosten een volgende keer weg te laten - verder kunnen ze niets doen. Zeggen ze ...
Ik zet dit in elk geval op het forum als waarschuwing voor volgende huurders!!!
Tip: dit vonden we wel handig, omdat je er niet altijd erg in hebt of je wel of niet op een tolweg rijdt:
Toll Pass Service Convenience Charge Florida(TCC)
De TCC is een service waarbij u gebruik kunt maken van de express lanes bij tolstations. Het voordeel hiervan is dat u niet in de rij hoeft te staan, maar direct kunt doorrijden bij de tolstations. De Highway Toll Administration (HTA) zal de kosten voor tol automatisch afschrijven van uw creditkaart. De TCC kost u eenmalig maximaal 6 USD en is exclusief de uiteindelijke kosten voor tol. De Toll Pass Service kunt u afsluiten bij het ophalen van de auto.
PS Ook had ik nog een leuk tandarts akkefietje in Florida: ik brak een kies en moest dus wel een tandarts opzoeken. Kies moest eruit. Kosten bijna 700 dollar die meteen betaald moesten worden. Ik heb er iets van terug gekregen van mijn reisverzekering, maar de kosten voor de tandarts zijn daar dus schrikbarend hoog! Hier betaal je daar aldus mijn eigen tandarts een paar tientjes voor!!!
Een goede verzekering (zorgverzekering buitenland, reisverzekering) kan dus in zo'n geval wel handig zijn!
Re: Alamo Orlando Sanford klacht / TCC tolwegservice / Hoge tandartskosten Florida
Welkom op het Forum. Verder wel een leuke vakantie gehad ondanks je akkefietjes?
Re: Alamo Orlando Sanford klacht / TCC tolwegservice / Hoge tandartskosten Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
trixklop
Een waarschuwing voor autohuurders!
Tsja...ik zou zeggen ga altijd goed voorbereid van huis. Forumleden die werkelijk willen weten hoe je via Alamo de tolgelden afrekent, lezen misschien beter even de FAQ die hier over beschikbaar is. De TTC sluit je niet af bij het ophalen van de auto van Alamo. Ik zou zeggen: "sluit nooit iets af". Regel je zaken vooraf en laat je ter plekke niets in de mik splitsen. Je ziet wat er van komt......:p
Citaat:
trixklop
Geen extra verzekering dit keer (kost alleen maar weer extra in deze dure tijd en het risico wilde ik wel nemen), alleen de auto. Weer een economy 4 drs. Dit keer gehaald en gebracht op/naar Orlando Sanford vliegveld.
Op het vliegveld bleek maar 1 auto te staan die volgens de baliemedewerker voor ons was. Een kleine Golf (2 drs). Behalve dat de auto klein was (bijna geen bergruimte voor onze 2 koffers) lag er ook nog rotzooi in van de vorige huurder!
Hiermee had je niet akkoord hoeven te gaan, als je een economy 4drs hebt besteld en er staat een economy 2drs klaar. Ze hadden je dan een vergelijkbare 4 drs of groter moeten meegeven zonder bijbetaling.
Ik vraag me af als je 3 weken in Usa bent wat je eigenlijk met zo'n kleine Economy moet doen ?
Ook vindt ik het onverstandig om niet alle verzekeringsoptie's te gebruiken, dit bespaard misschien enkelen tientjes, als er iets gebeurd claimen ze gelijk een paar miljoen dollar !!!
Over het schoonmaken moet je je niet druk maken, vaak wordt de auto afgetankt, door de carwash, en even een stofzuiger erdoor. In de kastjes en stoelzakken vindt je vaak nog de restjes van de vorige huurders.
Tolgeld gaat vanzelf bij Alamo, je betaald max 6 dollar Fee en dan vaak nog een paar dollar wordt vanzelf van je CC afgeschreven.
Re: alamo online check in
Citaat:
robinthart
Weet iemand of de alamo online check in ook voor Nederlanders werkt? Ik zag op de internetsite dat je een Amerikaans of Canadees paspoort moet hebben. Maar ik heb gelezen dat Engelsen het ook kunnen. IS iemand dit al gelukt?
Vorig jaar is het ons wel gelukt. Maar nu zijn (bijna) alle kiosks op de vliegvelden vervangen en is het ons dit jaar al 2x niet meer gelukt. En de save time optie op de Alamo site is ook opeens verdwenen. Had het half december nog ingevuld maar vlak daarna was die mogelijkheid er niet meer.
Citaat:
Hans van Demen
Tolgeld gaat vanzelf bij Alamo, je betaald max 6 dollar Fee en dan vaak nog een paar dollar wordt vanzelf van je CC afgeschreven.
Wij kregen 28 december jl een folder van Alamo op het vliegveld van Miami dat de fee inmiddels 14,95 dollar is. Ik zei dat volgens mijn informatie en hun eigen website de fee 6 dollar is. De medewerker reageerde met de melding dat de laatste tijd de prijzen erg zijn gestegen...