Alleen als het niet anders kan, pin ik met mijn CC uit een ATM.. sowieso gebruik ik liever geen ATM. Goedkoopste blijft cashback. Gewoon 100 dollar cashback bij een blikje cola. ;)
Afdrukvoorbeeld
Alleen als het niet anders kan, pin ik met mijn CC uit een ATM.. sowieso gebruik ik liever geen ATM. Goedkoopste blijft cashback. Gewoon 100 dollar cashback bij een blikje cola. ;)
Het ging me er vooral om, hoe het werkt in een winkel. Ik ga in ieder geval niet pinnen bij een ATM. Bedankt voor jullie reacties!
Wij betalen in een winkel gewoon met de pinpas of met de creditkaart en gelijk cashback vragen,bij een ATM bankautomaat natuurlijk met de pinpas.
Pinnen met de normale pas werkt super.
CC ook geen problemen.
En inderdaad; voor wat extra contanten gewoon de 'cash back' gebruiken. Ideaal!
Ik begrijp dus dat ik ook gewoon in een winkel kan pinnen met mijn betaalpas. Net zoals we in Nederland doen? Wat houdt dat cash-back precies in? Wat meer pinnen en in contanten terug krijgen?
Helemaal goed, althans bijna. Je kunt bovenop het verschuldigde bedrag tot max. $100 extra terugkrijgen, contant. Dat wordt je al gevraagd in het scherm van de pin (debit) automaat.
Dus, pakje kauwgom van een dollar neerleggen. Pincode invoeren, cashback ??, yes, bedrag aanklikken, OK, en geld in ontvangst nemen. De perfecte wisseltruc.
Het kan niet bij iedere winkel, en de max. verschilt ook nog wel eens, maar bij Walmart, Publix en Target ben je "spreekwoordelijk" koopman.
Ik heb 2 cc's een visa en een MasterCard. 1 met saldo, 1 met 3000 euro kredietmogellijkheid... De zoon van een vriendin van me kreeg in New York een oor ontsteking en werd via de EHBO onderzocht en kreeg een receptje mee voor antibiotica kosten in totaal 800 $ ff afrekenen aub.. Bij terugkomst werd het wel vergoed.. Maar ik moet er niet aan denken dat je echt ziek wordt... En voor een duurdere behandeling komt te staan.. Daarnaast vind ik het echt enorm handig dat ik geen geld hoef mee te nemen, paar losse dollars voor een kluisje in Seaworld ofzo maar de rest betaal ik allemaal per cc. Zelfs de refill Apple juice Ad $1,06.. En al je aankopen zijn verzekerd.. Ik vind het een drama dat ik in Nederland of België met cash op pad moet als we een weekend of dagje er op uit gaan.. Lang leve de cc
Beetje jammer natuurlijk dat de € door Cyprus weer slecht aan het worden is...Maar ach, we zijn best wel verziekt met de altijd goed wisselkoers :)
Gebruikt er nog iemand Traveler Cheques ?
Of is het veel makkelijker om met je pinpas of Credit Card te betalen ?
Zo heel af en toe komt de vraag over Traveller cheques nog langs. Dat geeft ongeveer ook aan hoevaak ze nog gebruikt worden.
Genoemde voordelen zijn verzekering en budgettering. Maar dat kun je ook ondervangen met pinpas en (prepaid) creditcard.
Is er een speciale reden waarom je hier naar vraagt? Waarom zou je ze willen gebruiken? Of waarvoor?
Gr. Michael