Of je brengt het aan het einde van de vakantie naar een Goodwill winkel.
Afdrukvoorbeeld
Of je brengt het aan het einde van de vakantie naar een Goodwill winkel.
Even dit topic terug omhoog halen..
Zoveel verschillende ervaringen en ik wil eens kijken of er nog recente ervaringen zijn.
Wij willen een autostoel , maxi cosi tobi, meenemen in het vliegtuig. We gaan met Air Berlin.
iemand nog recent hiermee gevlogen , met autostoel?
Sommige maatschappijen doen niet moeilijk, anderen wel..
In onze ogen is De Tobi is te groot en te waar voor in het vliegtuig. Wij hebben er zelf een. We hebben ook nog een maxi cosi Priori. Die is lichter en minder groot/breed dan de Tobi. Wel moet je er rekening mee houden dat bij security beide stoelen te groot zijn voor de scanners en dat ze handmating gecko trollers moeten worden. In Amerka neemt dat even wat tijd in be slag.
De site van Air Berlin geeft zeer heldere info over wat wel en niet kan:
http://www.airberlin.com/nl-NL/site/landingpages/family_services.php?utm_medium=redirect&utm_source =gezinsservice&utm_campaign=redirect_nl
(Sorry, ik kan niet van die mooie verborgen linkjes maken..)
Ja, en op hun site staat er een kind in een maxi tobi afgebeeld maar de maxi cosi tobi zelf staat niet bij de toegelaten stoeltjes
screenshot van de site nemen en meenemen :-)
Misschien overbodig maar deze info kwam ik net tegen.. :cool:
http://www.dmv.org/fl-florida/safety-laws.php
Kinderzitjes vanaf 01-01-2015 ook verplicht voor 4- en 5 jarigen
Een verandering in de wet m.b.t. de kinderzitjes in Florida. Voortaan moeten ook kids van 4 en 5 jaar in een zitje of op een boosterseat zitten.
Voor de meeste Florida-gangers uit NL en BE zal het niet veel uitmaken, aangezien die het uit gewoonte al doen.
Maar toch maar even hierop attenderen.
Bron1 Bron2 Bron3Citaat:
New booster seat law takes effect Jan. 1
TALLAHASSEE, Fla. —The Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles says children ages 4 and 5 will soon be required to sit in a child safety seat or booster seat rather than only using a seatbelt. The change becomes effective on Jan. 1.
xecutive Director Terry Rhodes said that while seat belts save lives, booster seats elevate children to the height at which safety belts will properly secure them.
After age 5, children are ready to wear seatbelts with a booster seat if they are at least 4-foot-9 and can sit all the way back and bend their knees at the edge of the seat.
Past efforts to raise the age requirement for car seats have gone nowhere in the Legislature. Former Gov. Jeb Bush in 2001 vetoed a bill to increase the age. There are exceptions to the new law, including if a child is being transported by someone who is not a member of the immediate family.
Ik weet niet of iemand hier wat aan heeft, maar wij hebben Bubble Bum boosterseats.
Feitelijk zijn dat opblaasbare verhogers.
Dus geen gesjouw meer, ze zijn opgerold iets groter dan een rol beschuit, en makkelijk in de koffer mee te nemen.
Ze voldoen ook aan alle veiligheidseisen.
He wat een goeie tip! Wij waren van plan om na het ophalen van onze huurauto naar de Wallmart te rijden en boosters te kopen maar ga deze optie nu even onderzoeken.
Ik heb toevalling een opblaasbare autostoel gekocht op marktplaats. Ideaal en niet zwaar makkelijk in een tas of koffer te vervoeren.
Ik zag dat er nog een te koop is: http://m.marktplaats.nl/a/kinderen-e...-car-seat.html