Ik zou er niet moeilijk over doen, gewoon lekker in je tas steken en spelen aan boord.
Afdrukvoorbeeld
Ik zou er niet moeilijk over doen, gewoon lekker in je tas steken en spelen aan boord.
Ga ik zeker doen :)
Ik heb echt de zoekfunctie op de meest vreemde:oops: manieren gebruikt, maar heb niets kunnen vinden over de X-box.
Kunnen we spellen voor de X-box kopen en die dan thuis gewoon afspelen?
Marja
Met de meeste spellen zal dat niet werken, aangezien de Xbox regio afhankelijk is.
Helaas dus...
In amerika zijn NTSC games verkrijgbaar, die werken dus niet op een europese Xbox, die werkt met het PAL systeem
NTSC of PAL maakt niet uit, daar hebben we hier geen moeite mee. Alleen hele oude TV's kunnen NTSC misschien niet aan of laten het als zwart/wit zien, maar dat zijn wel héééééle oude.
Ik neem aan dat het de Xbox 360 betreft, want Xbox spellen worden al een tijdje niet echt meer verkocht. De Xbox was sowieso regio-gebonden. De 360 is dat echter niet, maar niet alle spellen willen er op werken.
Zie hier voor een compatibility list: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-x...ide-49-en.html
Veel is nog steeds regiogebonden, maar er zijn dus uitzonderingen!
Ik zelf heb een PS3 en daarvan draait wel alles uit Amerika op mijn Europese PS3, enige wat soms niet werkt is de online multiplayer, waarbij je alleen met USA servers kunt verbinden. Tot nu toe trouwens nog niet meegemaakt, maar zoveel games koop ik er ook niet voor. Meestal maar 1 of 2 spellen per vakantie die toevallig goedkoper zijn.
Pal of ntsc hebben we zeker moeite mee, een xbox is pal of ntsc. De europese pal. Dit heeft niks met de tv te maken
Dan mag jij me uitleggen waarom bepaalde spellen uit de US wel werken op de Europese PAL Xbox360. Het is aan de uitgever de keus of ze de regiolock gebruiken of niet. Voor de meeste spellen wordt het wel gedaan (de lock). Een Xbox360 heeft echt geen moeite met een PAL of NTSC game, enkel met de regiocode.
De gewone Xbox was wel regiogebonden, maar met een softmod kon ik daar ook gerust NTSC spul op draaien naast het PAL materiaal.
Daarnaast hebben NTSC en PAL zeker wel met de TV te maken. Het heeft onder andere te maken met het aantal frames per seconde en het aantal scanlines.
Maar hoe dan ook blijft het voor de X360 lastig om zomaar een spel te kopen, omdat je van te voren vaak niet weet of deze regiogebonden is (tenzij je dus een compatibility lijst opzoekt).
Oke...ik had dus liever een "ja of nee" antwoord gehad, want dit wordt me allemaal te ingewikkeld:-k
Als ik het dus goed begrijp kan ik beter eerst kijken welk spel er gekocht gaat worden, en dan via de lijst te kijken of die geschikt is voor in Nederland??
Ik zou gewoon lekker van je vakantie genieten en niet eens op zoek gaan naar wat wel of niet werkt, gewoon in Nederland kopen. Zoveel verschillen de prijzen nu ook niet met de huidige dollarkoers. Kijk eens op www.budgetgaming.nl , echter staan er ook buitenlandse websites op waar je een creditcard nodig hebt. Ook Play.com is soms goedkoop (zit op het eiland Jersey bij Groot Brittannie en heb er goede ervaringen mee).