En dat terwijl Transavia juist een van de strengsten is.
Bij JAF maken ze op Brussel nergens wat van. In Florida is de afhandelaar wel streng
Afdrukvoorbeeld
Op mijn vlucht met Transavia werden anderen wel gecontroleerd en kregen dan zo'n "approved" labeltje aan hun bagage. En naar mijn rugtas werd niet eens gekeken, heel vreemd.
Dank jullie wel voor de reacties. Heen vlieg ik Economy, terug Comfort, maar even kijken of het gaat lukken om onder de 6 kg te blijven...
Oh ja, werd het gecontroleerd voor de douane? M.a.w. kan ik er dan na de douane nog een stapel tijdschriften bij stoppen zeg maar? Of wordt het dan voor de gate nogmaals gewogen?
Bij ons op de terugreis tijdens het inchecken van de koffers.
Cindy, op de heenreis vlieg je toch met ArkeFly? De afgelopen 3 keer dat wij met hun naar Sanford vlogen hebben ze nooit naar onze handbagage gekeken en dus ook niet gewogen.
Nee, heen en terug met Jetair, die nemen het over in de winter... Ben er niet zo blij mee, want bij Arke maakt het gewicht niet uit, alleen de afmeting.
En dank je Marjolijne, dan koop ik mijn tijdschriften wel op Schiphol, en niet van te voren.
Oh da's wel jammer ja. Begint nu lekker op te schieten voor jouw, lekkerrrr!
Ja, nog 34 dagen :D
Cindy, onze handbagage is de laatste keer zowel op de heen- als op de terugreis niet gewogen hoor bij Jetairfly..... Zoals ik in mijn blog ook schreef had ik ook nog een heuptasje om en Hannie had een schoudertas, werd ook niets over gezegd. Misschien hadden we gewoon mazzel ;)
Oh ja, dat is ook zo Bieg! Was dat alweer helemaal vergeten :)
Ga gewoon proberen om me zoveel mogelijk aan de bagagelimiet te houden, kan desnoods altijd nog opladers enzo in de koffer doen (liever niet, want je weet nooit...)
en dan zie ik het wel.
Cindy, mag ik jou vragen hoe het reserveren van stoelen bij jetairfly precies gaat, mocht jij dat gedaan hebben? Op de site van jetairfly lees ik dat dat 14 dagen van tevoren kan en op mijnarke.nl lees ik dat het 60 dagen van tevoren kan...... En gaat dit dan via de site van jetairfly of via mijnarke? Het betreft een "omgeboekte" vlucht van arke naar jetairfly in maart.