Re: Reisverslag Paula: Cruise informatie
Bij mij is het niet zo gegaan, maar ach ben pas met 3 cruises via Carnival meegeweest, dus ik zal de enige wel zijn die voor de flessen water moest betalen ...
Aangezien dit toch een welles nietes verhaal wordt en iedereen zijn eigen ervaringen heeft, raad ik een ieder aan om de FAQs van de rederijen even door te lezen. Daar haal je soms nl hele nuttige dingen uit.
Zoals:
Liquor and Beverage Policy
Bringing Alcohol On Board - Embarkation
Guests are prohibited from bringing alcoholic beverages onboard. However, guests (21 years and older only) may bring one bottle (750 milliliter) of wine or champagne per person on board only during embarkation at the beginning of the cruise. A $10 corkage fee per bottle will be charged should you wish to consume this wine in the dining room or a $14 corkage fee per bottle in the Supper Club. Guests may bring a small quantity of non-alcoholic beverages.
Sorry, maar nu begrijp ik het niet meer helemaal:evil:
Je komt constant met dezelfde vragen over het meenemen van water, frisdranken en alcohol en je bent zelf al 3 keer met Carnival geweest, en schijnt het beter te weten dan ik.
Ik probeer hier iedereen eerlijk antwoord te geven van mijn ervaringen maar dan moet het wel serieus blijven, maar misschien kun je dus eerst zelf de FAQ lezen voor 3 keer hetzelfde te vragen.
Het lijkt wel een quiz, of ik wel goed opgelet heb.
Ik voel me nu dus echt belazerd, ook niet echt leuk voor andere die wel serieuze antwoorden willen.
Hoi Paula,
Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje wagen/zeeziek, maar dat zou goed op te lossen zijn met de tabletten. het is de eerste keer dat we op een cruise gaan en ik vind het allemaal erg spannend vooral met onze kleine meid. We hebben al wat reisfolders gehaald, maar ik wilde het van iemand horen die er ook echt geweest is. Ze kunnen veel in een folder vertellen, papier is geduldig.
Bedankt voor je antwoorden!!
Grt Karin
Karin, je kan altijd wat primatour meenemen maar waarschijnlijk heb je het niet nodig (wij hadden ze ook mee maar geen last gehad)
Zo'n schip is zo goed gestabileseerd dat je weinig merkt van deining.
We hebben één dag behoorlijke wind gehad maar ook toen geen problemen gehad, alleen met lopen merkt je het een beetje maar geen misselijkheid gehad of gezien van anderen.
Heel veel plezier maar dat zal vast wel lukken.
gr. Paula
ehm nog even over die kinderbadjes:
volgens mij is het bij sommige (alle?) maatschappijen zo dat je kinderen zindelijk moeten zijn om in het zwembad te mogen, dus geen zwemluiers etc. Tenminste zoiets had ik gelezen en toen dacht ik: laat dan voorlopig maar (er waren wel een boel mensen die suggereerden om dan een klein opblaasbadje te vullen en naast je zonnebed te zetten, maarja...)