Gaat dit problemen geven?
In de meivakantie gaan we 2 weken naar Orlando.
Maar ik volg het dieet van Prodimed (heeft Erica Terpstra ook gedaan) en dat houd in dat je 4 a 5 keer op een dag een zakje eet/drinkt. Je hebt dus poederzakjes en daar maak je bijv een omelet van, of een toetje of gewoon drinken.
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje. En misschien moet ik maar een doktersverklaring mee nemen ofzo?
Ben een beetje bang dat het voor allemaal oponthoud zal zorgen.
Het dieet is in Amerika nl onbekend.
Op het doosje staat ook de gebruiksaanwijzing in het engels, maar toch.......
Zal dit problemen geven?
(enne........nee ik ga niet totaal op de zakjes leven op mijn vakantie ;) maar zou het doodzonde vinden als ik weer flink aankom in de vakantie)
Re: Gaat dit problemen geven?
Hallo Angelina,
Ik kan je verzekeren dat dit geen problemen gaat opleveren. Werk zelf op een luchthaven. De security kijkt voornamelijk naar of je geen vloeistoffen bij je hebt en geen scherpe voorwerpen.
Zodra ze toch om een reden in je tas willen kijken en ze vinden het.. nou ja de beschrijving is in het engels.. en je kan eventueel altijd een uitdraai maken van de website of zo.. Maar echt moeilijk zullen ze er niet over doen.. Zowel nou dan laat je 1 zakje openen.. en proeven dat het niks ander is ;)
Succ6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Angelina
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje.
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.
Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.
Oh gelukkig!
Dat van dat douaneformulier is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. ;)
Ben gelijk weer een beetje gerustgesteld.
Zou toch zonde zijn om je vakantie te beginnen in een achterafkamertje waar je word doorgelicht op drugs whahahahaha
Is nou niet iets wat ik mijn kindertjes wil bijbrengen ;)
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie. Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer. Nog nooit een koffer open hoeven maken. Ik neem altijd de beschrijving mee voor het geval dat ze toch willen weten wat het is.
Citaat:
hrjhaan
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie.Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer.
Zolang het geen persé noodzakelijke supplementen betreft is dat een goede oplossing. Heb je die supplementen absoluut nodig (geldt dus ook voor bijv. medicijnen), stop ze dan alsjeblieft in je handbagage! Koffers heb je een tijd niet in zicht en kunnen nog wel eens een andere reisweg nemen (...), dus daar kun je niet blind op vertrouwen. Handbagage wel.
Bij twijfel zal customs een testje doen met een apparaat dat allerlei verboden middelen op kan sporen a.d.h.v. een "sample". Als er geen verboden stoffen in de supplementen zitten kan het dus geen kwaad om die mee te nemen.
Het is toch ook genoeg om in je handbagage te stoppen wat je de eerste dagen nodig hebt? Ik neem bijvoorbeeld medicijnen mee tegen hooikoorts, daar slik ik er twee per dag van. Om dan bij vier weken vakantie al die pillen in m'n handbagage te doen vind ik vrij overbodig. Nu is het natuurlijk iets anders als je medicijnen hebt die je echt MOET slikken, dan kun je ze misschien maar wel beter allemaal in je handbagage doen.
Citaat:
koenkamphuys
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.
Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.
Valt dit eigenlijk wel onder de noemer "voedsel"?
Definitely yes. Voedingssupplementen en voedselvervangers zijn voeding, geen medicijnen.
Nog een tip wat medicijnen betreft die je MOET nemen.
Mijn man heeft epilepsie en slikt een bende pillen per dag. Die gaan dus in zijn geheel mee in de handbagage met een kopie van het recept van de huisarts. Ik zorg er altijd voor dat hij een week reservepillen meeneemt. En jawel, dit jaar zijn wij door annulering van de vlucht naar New York, 3 dagen langer in Orlando moeten blijven (heerlijk \\:D/) en gelukkig leverde dat geen problemen op met medicijnen.