* diepe zucht*
ha ha
Afdrukvoorbeeld
* diepe zucht*
ha ha
Ik heb nu in ieder geval een idee wat ik ( evt. als vervanging van de Equinox) kan accepteren ...ik ben benieuwd wat we krijgen vrijdag!
Heerlijk zeg...over 3 dagen al... fijne vakantie!
Hallo,
Zoals in mijn berichtje op 27 april verteld, laat ik jullie even weten hoe ons verhaaltje is afgelopen. Wij hadden dus de intermediate SUV geboekt maar zijn niet verder gekomen dan de gewone intermediate. Dit was een 10€ verschil. Zoals eerder gezegd gaat het me niet om het geld maar om het principe. Gisteren hebben we een mailtje gekregen na een heleboel heen en weer mailen van gegevens, dat ze ons 25€ gaan terugstoren en met een heleboel verontschuldigingen... Wel daar ben ik dus heel blij mee. Gelukkig hebben we een aantal weekjes reeds geboekt want wist in mijn klein teentje wel dat dit inorde ging komen..
Grts,
Lisje
Afgelopen woensdag auto opgehaald. Zijn behoorlijk aan het ,,verkleinen'' bij Alamo. Midsize SUV zijn tegenwoordig Mazda5 en Kia Rondo. Weinig keus in de garage op Orlando. Heb een Kia genomen, zwart, rijd goed en heeft veel ruimte. Je kunt er zelfs met 7 personen in zitten. Da's aardig. Was wel eerst even een tegenvaller omdat ik nou eenmaal graag een Amerikaanse auto heb. Maar goed, helemaal gewend nu!
Mmmmm, de specificaties voor een midsize SUV bij Alamo/usareisen.de: Voorbeeldauto Jeep Liberty, 4 zitplaatsen; 3 volwassenen, 1 kind. Twee grote koffers en één kleintje. Met de auto's die je nu noemt, kan je toch niet zeggen dat je een kleine auto krijgt. Maar goed, gelukkig ben je tevreden met de Kia en ik denk dat je daar ook helemaal niet over zou mogen mopperen. Vergeleken met een Jeep Liberty heb je m.i. een mooie, ruime wagen meegekregen.
In de eerste instantie vonden wij een auto huren 'zonde geld', maar als ik dit zo lees lijkt het me geen overbodige luxe. Al is het maar om ook eens buiten disney te komen en niet met die vreselijke busjes te moeten gaan.
Ik heb eens gekeken naar hoe lang het met het ov in disney world is en het viel me op dat ook dat vele malen sneller met de auto ging. Vooral omdat wij in het AKL verblijven.
(de reistijden) http://www.ourlaughingplace.com/asp/twiz.aspx
Nou als je al een EQ Equinox of een Saturn Vue of een Toyota RAV4 of .... naast zo'n Kia Rondo ziet staan is hij beduidend kleiner. Eerder altijd een van deze auto's gehad maar zit toch wel een verschil in hoor. Niet alleen v.w.b. ruimte maar ook wat rijden betreft. Dat bedoel ik met ,,verkleinen'' ..... En gezien de ,,autocrisis'' hier begrijp ik niet goed waarom er niet alleen Amerikaanse bakken in de garage staan. Maar goed .....
Wij hebben met twee gezinnen van totaal zes personen een Mini Van auto gehuurd bij Dollar.Wie weet hoeveel koffers daarin passen?
Volgens Dollar zelf 7 personen en 5 koffers, dus bij 6 man een paar koffers meer :mrgreen:
http://img27.imageshack.us/img27/9430/dollarg.jpg
Oké volgens de Dollar site passen er 7 personen in een MiniVan auto en 5 koffers.
Maar zijn er ook Floridagangers die daar ervaring mee hebben hoeveel koffers er in deze auto te proppen zijn?
We gaan vanuit Miami naar Orlando rijden en uiteraard willen wij Shop Until We Drop gaan doen in de Outlets.
Volgens mij geeft Ta2 Gerrit het toch prima aan: bij 6 man een paar koffers meer want dan kan je de 7e zitplaats benutten. De Dodge en de Chrysler zijn uitgerust met het stow 'n go systeem. Je laat dan bijvoorbeeld 1 stoel op de tweede rij inklappen. Of het comfortabel is, is een ander punt......er moeten dan wel drie man op het bankje van de derde zitrij zitten. Mijn idee? Ga met zo leeg mogelijke koffers op reis. Wil je toch meer bagage? Huur dan een grotere auto.
Ben ik eens benieuwd wat volgens jou dan de specificaties van de verhuurbranche voor een midsize suv zijn. WIkipedia zegt hier bijvoorbeeld ondermeer over:Geen misverstand: Ik gun mezelf en mijn fellowflorummers natuurlijk de beste, grootste, mooiste en glimmendste bak die er te krijgen is. Toen ik zelf in de lege garage van Alamo stond te hopen op een RAV4 of Equinox en de Kia's binnengereden werden, twijfelde ik geen moment meer en nam ik de aangeboden Town & Country.Citaat:
Een Sports Utility Vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon).Tal van merken verhogen bestaande auto's, of lanceren auto's met een SUV-look. De auto's zijn vaak verhoogde bestaande stationwagens met een extra grote bumperpartij.
Maar of PZomerdijk, die een Equinox klasse auto heeft gehuurd, werkelijk gedowngrade is ( je bedoelt waarschijnlijk: bij de beer is gedaan) waag ik te betwijfelen. Op de site Edmunds.com waar toonaangevende recenties worden geschreven, wordt de Rondo vergeleken met een kleine minivan en dan komt 'ie d'r helemaal niet slecht uit. Neem daarbij in aanmerking wat de specificatie van de Equinoxklasse volgens usareisen.de aangeeft (Empfehlung: max. 3 Erwachsene und 1 Kind) dan lijkt mij jouw opmerking niet juist en ook niet terecht. Sommigen gebruiken dit forum als naslagwerk en dan is het wel prettig als de informatie ook werkelijk klopt. Of wij het nu leuk vinden of niet, de Kia Rondo valt mijns inziens dus gewoon in de klasse die is gehuurd.
Citaat:
What is the Kia Rondo? Kia likes to call the Rondo a crossover utility vehicle, which is the trendy catchphrase these days. The only problem is that the Rondo looks more like a small minivan. In Europe and Asia, this type of vehicle -- known as "space wagon MPV" -- is quite popular. In fact, the Rondo has been sold in those markets (as the Kia Carens) for years.
But whatever label you prefer to put on the Kia Rondo, it's still a vehicle with a good amount of functionality and flexibility for its size and price. The four-door Rondo can carry up to seven passengers. It's nimble and filled with clever storage space. If you're in the market for a compact crossover or something smaller than a minivan, the Rondo is worth a careful comparison. It might seem plain and anonymous, yet the Kia Rondo is the right-size version of the car-based crossover sport-utility.
Tja, dat ben ik wel met teleton eens. Ook bijv. de Jeep Liberty is een midsize SUV, en die is een stuk kleinerr dan de andere aangeboden wagens in die klasse.
Soms is het een kwestie van nemen wat er staat, maar je kunt dan altijd de vogende dag teruggaan naar het verhuurstation met de smoes dat bijv. de remmen niet lekker werken, en dan een andere auto meenemen.
Tja.... ik heb de Kia Rondo/Carens vergeleken met een Amerikaanse RAV4 en vond de Rondo toen wel veel kleiner ogen. Ook vond ik 't achterin veel kleiner (maar dat vind ik ook aan de RAV4 in NL een groot plus punt de beenruimte achterin).
Waar je huurt een Equinox, dat is de klas Mid Size SUV en een Rondo wordt op Wikipedia beschreven als een Compact MPV.
Tja ik weet het niet...
Als je naar je mening een te kleine auto krijgt toegewezen kun je altijd stevig klagen ter plaatse, grote kans dat ze dan gewoon tegen je zeggen "OK, take that one instead" en je met een crossover of een standard suv de weg op gaat.
Volgens van Kooten en de Bie is communicatie: "zo dicht mogelijk langs elkaar heen l*ll*n". Verder vonden zij ook het woord "verdommunicatie" uit voor mensen die het wel kunnen, maar niet willen begrijpen.
Waar het volgens mij om gaat is dat je stelt dat PZomerdijk is gedowngrade. Of een auto kleiner oogt, minder beenruimte heeft dan de ander of minder bagageruimte biedt, is misschien wel waar en ook jammer, maar het doet niet ter zake. Ook het merk en het type maken niet uit. Zelfs de naam die de verhuurder aan het type geeft, is slechts een indicatie. (Q e.g. Equinox). Or Similar is het toverwoord. Kernpunt is dat de auto tenminste voldoet aan de beloofde specificaties (bijvoorbeeld motortype, airco, cruisecontrol) en/of ruimte (bijvoorbeeld aantal legale zitplaatsen en beschikbare ruimte voor koffers).
Er is dus pas sprake van downgrading als je een auto meekrijgt die op één of meerdere punten negatief afwijkt van wat je op basis van de (ik geeft het toe, soms vage) specificaties zou mogen verwachten. Maar wanneer ik in het topic "welke auto kreeg jij mee" kijk, moet het eerste forumlid dat gedowngrade is, zich volgens mij nog melden.
Klachten worden, zoals Michael ook al aangeeft, inderdaad zeer serieus genomen. Je hoeft eigenlijk alleen maar te zeggen dat je niet tevreden bent en er wordt, zonder te mopperen, zuchten of kritisch naar je te kijken, naar een oplossing gezocht. In de regel wordt je daar niet slechter van \\:D/\\:D/. Voorwaarde is uiteraard wel dat je eerlijk, zakelijk en beleefd bent tegen medewerkers. (Bijvoorbeeld: Sorry, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om drie weken in een Kia te rijden, heeft u misschien een alternatief?) Ik eet mijn hoed op als er dan niet voor een oplossing wordt gezorgd. Daarom vind ik het niet terecht wanneer er op dit forum geschreven wordt dat Alamo zou downgraden.
Een klacht, niet terecht, inzake de wagen om een andere wagen mee te krijgen gaat mij te ver en ik vind dit geen goed voorbeeld, laten wij toch eens tevreden zijn.
Zijn wij nu alleen maar bezig met gratis upgrades?
Iets om over na te denken.
Groetjes Henke.
Het gaat er in mijn voorbeeld m.i. over dat je een klacht hebt, maar gewoon niet krijgt wat je verwacht hebt. En dan zijn er in een ander werelddeel andere "regels" (of hoe je dat ook noemt) om ervoor te zorgen dat je meer tevreden kunt zijn. Het gaat daar nu eenmaal een beetje anders dan in NL/BE, kwestie van je aanpassen aan de gebruiken daar.
Een klacht wordt niet gezien als een klacht, maar als een mogelijkheid om je nog beter te helpen zodat je de volgende keer weer hun klant wordt.
Da's een ander uitgangspunt dan we hier meestal tegenkomen. Helaas (=mijn mening)
Gelukkig, zijn er nog andere waarden in het leven en ben ik blij dat wij onze vakantie in Florida kunnen doorbrengen tijdens de koude winters in Europa.
Groetjes uit een zonnig Zuid-Frankrijk van een Nederbelg.
Precies; de spijker op zijn kop, Michael. Ik zou er nog aan toe willen voegen dat het juist één van de functies van het forum is om elkaar opmerkzaam te maken op de cultuurverschillen tussen land van herkomst en bestemming. Zo zal een Alamomedewerker ''van nature'' met je willen onderhandelen over extra's. Reizigers die daar niet op voorbereid zijn, en de verkooptechniek niet kennen, voelen zich soms bedreigd of miskocht. Aan de reacties op dit forum kan je zien dat er een tijd was waarin dit dikwijls voorkwam maar dat dit steeds minder voorkomt.
Een ander belangrijk verschil is dat je je in de VS als consument bij geschillen anders kunt, mag en moet opstellen dan in Nederland. Hebben wij hier de gewoonte om achteraf te klagen, liefst nog bij instanties en organisaties die achteraf voor ''ons'' opkomen, kan je daar inderdaad beter direct zelf de koe bij de horens vatten en melden dat je niet helemaal tevreden bent. De medewerkers daar zijn er veel beter op voorbereid om naar ontevreden klanten te luisteren. Ze voelen zich niet persoonlijk aangesproken, maar wel persoonlijk verantwoordelijk voor de oplossing. Zij weten dat veel ontevreden klanten niet klagen, maar gewoon naar een andere aanbieder gaan. Geen klanten; geen baan; geen inkomsten. Dan wil je wel naar een klant luisteren......
Mijn reaktie is gebaseerd op de vermelding: teruggaan met de SMOES de remmen werken niet lekker: om een andere wagen mee te krijgen.
De Amerikaanse cultuur is mij zeker bekend met zijn voordelen en nadelen.
Groetjes Henke.
IK denk dat je voorzichtig moet zijn met het bedenken van smoesjes. Die zullen ze in alle soorten en maten wel van mijlen afstand doorzien. Je kunt echter legitieme redenen hebben om een voorkeur te hebben voor een ander type binnen de door jou gekozen en betaalde categorie. Ik heb het zelf een keer gehad dat een auto van binnen te smerig was om te gebruiken; officieel mag je geloof ik om een vlekje op de bekleding een auto niet weigeren, maar als alles plakkerig is (en dan wil ik niet eens weten waarván dat is...), dan nemen ze dat serieus en kijken ze naar een andere optie. Ook had ik eens een auto die niet afgetankt was (nog maar half vol); ook dan geven ze liever een andere auto mee.
Fijn om te lezen waar je toch op moet letten de kleine dingetjes bij het huren van een auto waar je toch wel wat van mag zeggen.
Er wordt veel gesproken over huurauto's, de prijs, het type, upgrade maar welke gebreken worden er geconstateerd en waar extra op te letten tijdens in gebruikname.
Zelf hebben wij in het verleden slechte banden bijna geen miles gereden, zonder olie en vol krassen meegemaakt.
Graag Uw reaktie.
Groetjes Henke.
Behoudens het bekende olielampje (2x) en een lekke band (500m van verhuurstation) hebben wij de laatste 30 auto's (give or take a few) eigenlijk nooit problemen meegemaakt :-)
In het verleden nog wel eens een auto met wat gebruikerssporen meegehad (volgens mij moesten ze toen "langer mee") maar geen echte slopers.
Wel altijd even de echte deuken gemeld, en nog nooit problemen ondervonden, achteraf.
Ik heb ook al verschillende dingen meegemaakt maar nooit problemen ondervonden, o.a. lekke band, achterraam ruitenwisser die niet het raam maar de klep schoon maakte, auto met zeer slechte uitlijning van de wielen en een auto die hobbelde i.p.v. gewoon reed over de weg.
In alle gevallen gewoon terug naar Alamo gegaan en een andere auto meegenomen, zelfs 1x tot tweemaal achter elkaar terug met een auto die niet in orde was.
Verder zoek ik wel een goed uitziende auto uit of wacht gewoon even op de volgende serie die binnen komt voor een mooie nette auto.
wij hadden het olielampje branden vorige keer en zonder problemen een andere auto gekregen
Ik heb een keer of kromme schijven voor gehad of een stuurinrichting die een goeie klap had gemaakt door bijv. ergens hard op te rijden (tegen een stoep hard aan ofzo). Merkte ik pas na 3 dagen op toen ik de snelweg op ging want het gebeurde pas boven de 55mph dat het stuur hard begon te trillen. Dat was met een Dodge Avenger (midsize, terwijl ik economy had geboekt). Uiteindelijk weggereden met een fantastisch mooie auto, een Dodge Charger (fullsize). Dit vind ik naast de Ford Mustang GT coupe toch wel de mooiste bak die er daar rond rijd.
Verder heeft een auto altijd wel krasjes, maar gewoon aankruizen op het formulier en ze doen daar toch niet moeilijk over.
2 jaar geleden voor het eerst meegemaakt.
Net een paar dagen onderweg, begon het lampje te branden vd bandendruk.....
In het service boekje stond neem contact op met de dealer :shock:
Toch maar niet gedaan, en gewoon door gekacheld, een paar dagen later begon ook het service lampje te branden....
Heb wel 1 keer in San Francisco een beschadigde auto ingeleverd
Klein ongelukje gehad tijdens onze trip.
Bij het terug brengen vd auto heeft er niemand naar omgekeken.
Maar was dan ook volledig verzekerd
Pascal
Nooit echte mankementen gehad. Behalve 1x een lekke band en 1x een Boss Hoss motorfiets achter in de auto geknalt. De foto's daarvan staan in het blog van 2008 op Vrijdag 17 oktober.
Alle auto's bij Hertz zijn altijd zeer goed onderhouden.
Walter :cool:
Ook wij hebben nooit mankementen gehad.
Hebben altijd vrij nieuwe auto´s bij AVIS.
1x een kras op de motorkap maar daar werd voor vertrek een aantekening van gemaakt.
Geen probleem dus verder.
Kijk de auto altijd voor vertrek na op eventuele krasjes en deuken.
Nog een vraagje? Is het handig om een gps te nemen? Of wijst alles zich redelijk vanzelf? Volgens mij als je voor een gps kiest kan je er beter een kopen dan huren als je 3 weken blijft.
Hier is al een topic over. Ennne.. het is handig!
Hallo Mensen,
Ben nieuw hier, en wilde toch even een paar - wellicht - handige links melden. Een autoverhuursite waar ik zelf hele goede ervaringen mee heb is www.billigermietwagen.de. Is een soort zoekmachine die alle autoverhuursites afzoekt voor de beste aanbieding. Maar wacht er is meer..;) Tevens neemt bij boeking via deze website, billigermietwagen.de het eigen risico van je over igv een ongeval en hoef je dus niet extra het eigen risico te verzekeren ter plaatse.
Een ander website - die ik nog niet geprobeerd heb - is www.rhinocarhire.com met eveneens goede aanbiedingen. Wellicht zijn deze twee sites al eens voorbij gekomen, dat weet ik niet. In ieder geval veel plezier ermee!
Dank je wel, een goede tip is nooit weg. Ik kende de sites nog niet. Ik zou overigens geen europese broker weten die auto's aanbiedt zonder afkoop van het eigen risico. Juist omdat de europese reiziger moeite had met de extra's die je heel vroeger bij de kale autohuur kon/moest kiezen, zijn de all inclusive of gold paketten geintroduceerd. Heerlijk, hoef je nergens meer over na te denken....
Heb verder als steekproefje even een prijsvergelijking voor een midsize suv/Equinox klasse gemaakt voor de periode 17 oktober t/m 31 oktober. Alle opties zoals extra bestuurder en tank benzine.
Rhinocarhire komt volgens mij op 546 euro voor die periode, billigermietwagen op 340 en good old usareisen.de op 335. Verder valt op dat de voorwaarden bij usareisen gemakkelijk leesbaar zijn, maar dat kan ook aan de gewenning liggen. Het is maar één steekproef, kan dus best zijn dat bij andere vergelijkingen een andere aanbieder voordeliger is. Heb de sites maar aan de collectie toegevoegd.
Hallo mede forum lezers!
Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:
Ik ga ik sept een weekje naar Orlando (daarbij tussendoor naar SFO)- ben een ervaren Amerika reiziger wat dat betreft (dit wordt mijn 15e keer). Nu huur ik altijd mijn auto bij Hertz, ik ben zelf goldmember dus gelukkig geen gezeur met in de rij staan etc.
Nu zag ik dat Alamo via een reisbureau site een wel heel goede aanbieding heeft voor korte autohuur (geen weekautohuur- anders was ik wel naar Hertz gegaan-omdat ik tussendoor naar SFO ga). In Europa biedt Alamo gold pakketten aan als je dus je 1e tank "gratis" wil en extra bestuurders. Aangezien de olieprijs zeer goedkoop is in de US tank ik liever altijd zelf en daarnaast ben de enige bestuurder en verwacht ik niet dat ik een lege tank heb.
Nu is het punt dat ik heb begrepen dat je bij Alamo, als je vanuit Europa huurt, b.v. via de Alamo NL site je de 1e tank gecharged krijgt bij het ophalen en geen optie hebt om zelf te kiezen de tank te vullen bij inlevering vd auto- als je geen gold pakket genomen hebt. Heeft iemand daar ervaring mee of dat wel echt zo is- aan de telefoon zei de Alamo US medewerker dat je altijd vrijwillige keuze had- maar ja Amerikaanse baliemedwerkers zijn niet altijd even snugger dus ik twijfel nog steeds- waarschijnlijk weet die medewerker niet eens dat er een Europa bestaat of dat je via Europese sites kunt huren:sun:.Is dit iemand echt overkomen?
Daarnaast hetzelfde verhaal bij Dollar, ik heb al 3 keren bij Dollar gehuurd- niets te klagen- en heb altijd de keuze gekregen om zelf mijn tank te vullen. Ik heb via een Europese third party site gehuurd (geen reisbureau). Nu las ik hetzelfde verhaal op de Dollar.de of Dollar.Uk site- je moet de 1e tank verplicht gelijk afrekenen. Heeft iemand ook bij Dollar hier ervaring mee? Ik heb 2 jaar geleden voor t laatst bij Dollar gehuurd dus weet niet of de policy gewijzigd is in de tussentijd.
Wie o wie is dit wel eens overkomen?
Van de Alamo site:
Citaat:
Gas Policy
As a customer, you have a choice as to how you would like to pay for fuel.
You will be provided with two options, both starting with a full tank of fuel in your vehicle at the time of rental.
Option 1: Upfront Fuel
This option allows a renter to pay for the full tank of gas at the time of rental and return the tank empty. No refunds will be given for unused gas.
Option 2: Return Full or Pay Alamo for Gas
This option allows a renter to return the vehicle with a full tank of gas or pay Alamo at the end of the rental for gas used but not replaced. Price per gallon/litre will be higher than local fuel prices.
Important Note: For Europeans booking in the US and Canada, unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.
Exceptions
United States
For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.