Ik zou zelf gaan voor Seaworld en MK of Epcot. In Epcot zijn ook veel attracties die de meiden kunnen doen. Tevens is het park ruim opgezet.
Afdrukvoorbeeld
Ik zou zelf gaan voor Seaworld en MK of Epcot. In Epcot zijn ook veel attracties die de meiden kunnen doen. Tevens is het park ruim opgezet.
Nu ik al die berichtje zie, zou moet ik mijn mening toch aanpassen, ik zou idd met kinderen kiezen voor Magic Kingdom en Seaworld.
Je zie het, zoveel mensen, zoveel meningen. ;) Het blijft toch altijd een erg persoonlijke smaak en idee vind ik. Zelf zou ik met kleintjes ook voor Magic Kingdom en Seaworld gaan. Als je een kaart voor 1 dag per park wil, kan het ter plekke, maar je kunt dit ook al online regelen.Maar als je meerdere dagen naar 1 park gaat is het voordeliger om kaarten al van te voren online te bestellen.
Het blijft lastig om te kiezen maar wees gerust een foute keuze is er eigenlijk niet aangezien het allemaal leuke parken zijn !
Met 2 meiden zou ik in ieder geval kiezen voor Magic Kingdom (of Hollywood ook erg leuk)
En dan toch wel Sea world, Epcot is ontzettend mooi maar bij onze kinderen 3 jongens 1 meisje wel altijd de minst favoriete geweest.
Wanneer je voor een meerdaagse pas gaat voor Disney zou je inderdaad Animal Kingdom erbij kunnen doen.
Kijk anders eens op Youtube daar komen alle parken meerdere malen voorbij.
Wij gaan ook altijd in Juli/Aug het is inderdaad erg warm maar grote kans dat de meiden er niet heel veel last van zullen hebben, althans onze kinderen kunnen allemaal heel goed met de warmte overweg.
Aquatica ben ik nooit geweest wel in Wet & Wild leuk maar voor een paar uurtjes...
Voor meerdaagse entree kaarten van Disney zou je even kunnen kijken hier in het Disney topic soms zijn er leuke aanbiedingen!
Hallo,
Wij gaan in mei naar de US en dan zijn we ook een paar dagen in Orlanda. Natuurlijk willen we dan daar ook wat parken bezoeken. Mijn man en ik samen met onze dochter van 5 jaar.
We hebben gekozen voor Discovery Cove, Seaworld, Magic Kindom en Animal Kingdom. We gaan 5 dagen met dan in het midden 1 rustdag. Hopelijk is dit te doen? Of is dit too much?
Aangezien we dus in MK en in AK maar beide 1 dag zijn, kan ik volgens mij alleen maar een los entreebewijs kopen voor elk park apart. De passen voor meerdere dagen starten van 3 dagen maar wij zijn maar 2 dagen in deze 2 parken.
Klopt dit of zijn er andere interessante opties die ik over het hoofd zie? En zo ja, waar aan te schaffen. Bij Discovery Cove zit de toegang erbij voor Seaworld heb ik gelezen.
Maakt de volgorde nog uit van de parken? En is Discovery Cove toch de moeite waard ondanks dat onze dochter niet met dolfijnen mag zwemmen omdat ze pas 5 is? Ik heb gemaild met DC en ze geven aan dat ze de leeftijd van 6 jaar strikt hanteren.
Eventuele andere tips zijn uiteraard van harte welkom!
Groeten Bianca
Hoi Bianca,
DC is ook heel leuk zonder de Dolphin swim. En wij ervaren het ook altijd als een uiterst relaxte dag. Dus dei 4 parken in 5 dagen is zeker goed te doen.
als wij maar 2 parken bezoeken van Disney
koop ik meestal in een Disney store (downtown Disney of de premium outlet) mijn tickets
je krijgt dan een card,(net als een creditcard,leuk om te bewaren) met leuke Disney figuren op, die waar ze je aantal toegangs dagen opzetten
wat discovery cove betreft, dat is zeer zeker leuk voor een kind zonder dolfijn zwemmen
er is een mooi aangelegd basis, waar op het eiland midden in, hele leuke kleine aapjes zitten
en achter glas speelse otters
verder kan je vogels voeren in de aivery, en zwemmen tussen de vissen
al met al een volle dag, met veel plezier
dat ze zich stikt aan de leeftijd van 6 houden, kan ik begrijpen
er mee knoeien heeft geen nut want inchecken doe je met je paspoort (niet dat ik de indruk uit je berichten krijg dat je dat van plan bent hoor!, maar wou het er toch even bij vermelden)
Ligt de Disney store dan niet op het park waar je eerst toegang tot moet hebben? Kun je zonder een entreebewijs dus gewoon bij de store Downtown Disney of premium outlet store komen? Weet je of daar op het internet ook wat info over staat? Dank je alvast!
Oké dank je, goed te horen!
Downtown Disney is gratis te bezoeken, premium outlets staat los van Disney maar daar vind je wel een winkel van Disney waar je (wist ik niet) ook tickets kunt kopen. Premium outlets zijn er inmiddels 3 in Orlando maar de grootste vind je aan International drive en Vineland Ave. info: http://www.premiumoutlets.com/
die aan de VINELAND AVE daar hebben wij afgelopen oktober onze park tickets gekocht
gewoon aan de kassa...
de avond van aankomst in Orlando, zijn we even vlug de store in gerent de tickets gekocht, en vervolgens naar het hotel gegaan
zodat we de volgende morgen direct richting Disney konden vertrekken
*je kunt daar geen special events tickets krijgen
die moet je dan weer bij guest relations van Disney halen
Super, dank je!
Super nieuws ! In september vertrekke we 12 dagen na wdw ! Onze eerste keer daar !
We zulle verblijven in het Disney resort hotel Art of Animation , the little mermaid room !
Ben benieuwd ernaar :) we hebben ook de gewone dining plan erbij geboekt :)
Leuk! Heerlijk 12 dagen fun en genieten. Je zal geen spijt hebben van het Art of Animation resort, prima Disney hotel. Ik zit volgende week al in het Caribbean Beach Resort :cool:
Ohhhh gelukzak ! Details later ;) wnt je gaat nu toh ook dining plan uitproberen ? Ben benieuwd :) xx
Waar heb je geboekt als ik vragen mag, zit er namelijk ook aan te denken dit hotel te boeken.
Ik heb geboekt via de Disney UK site, Antonee volgens mij ook. Die hebben regelmatig aanbiedingen met dining plan etc. Maar andere keren heb ik via reisbureau of Disney USA site geboekt, gewoon kijken welke aanbieding het beste is.
even een vraagje.
Volgende zomer zouden wij ook naar florida(met tussenstop NY) willen gaan.
Wij, dat zijn mijn vrouw en ik en zoon van 13 en dochtertje van 5 (leeftijd dan)
Nu twijfel ik welke parken te doen in Orlando.
Wij zijn de laatste zomers al vaak naar Disneyland Parijs geweest en ik vraag me nu af of het dan nog de moeite loont
om Magic Kingdom of de Studio's te bezoeken in Orlando.
Maw, is er een groot verschil met disneyland of is het verschil zo minimaal dat het beter is andere parken te doen ?
Het is een beetje een kwestie van smaak maar Magic Kingdom lijkt in sommige opzichten op Disney Parijs maar ook eigenlijk weer helemaal niet. Er zijn een aantal dezelfde attractie s maar ook dingen die weer totaal anders zijn. De studio's zijn heel anders in de USA. Zeker de shows.
Mijn advies: Neem een hopper pas en ga eerst naar de andere parken zoals Animal Kingdom en EPCOT en als je tijd over hebt of gewoon even sfeer wil proeven of een vuurwerk showtje wil meepikken dan doe je dat.
Het kost weinig extra (extra dagen kosten soms maar een paar tientjes meer) en geeft zoveel extra ruimte in je vakantie.
Het grootste verschil en voordeel is dat het niet in Frankrijk staat ;) Qua attracties zijn er veel overeenkomsten met Parijs. Maar de sfeer is zoveel beter in Orlando.
Ik vind Magic Kingdom en Parijs heel verschillend.
Wij zijn al vaak in Parijs geweest en dit is ons tweede jaar in Florida en ik kan je zeggen het is zo anders eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.
De sfeer is bijv heel anders het scheelt zeker dat er geen fransen zijn in MK want de amerikaanse castmembers zijn zoveel leuker. De shows zijn ook mooier en veel vermakkelijker.
Ook is fantasyland veel groter in MK en heeft veel atracties die Parijs niet heeft.
En zelfs de atracties met dezelfde naam/thema zijn toch ook weer anders.
Ik zou dit park zeker niet overslaan en toch wel minstens 1 a 2 dagen plannen.
wij zijn net geweest met onze dochter van 7 en die vindt dit park van de 4 het leukst.
Epcot vonden wij het minst maar dat komt omdat het landen gedeelte(worldshow case) voor kinderen een beetje saai is. Het zieter prachtig uit allemaal maar is vooral winkels en restaurants.
Het voorste gedeelte(future world) van Epcot vinden we wel erg leuk hier zitten dan ook de leukste atracties.
Animal kingdam is ook heel leuk en heel mooi zou ik zeker niet overslaan.
En Hollywood studios in Florida is heel anders dan in Parijs. In Florida is dit ook echt heel leuk ook voor kinderen.
De grootste tip die ik kan geven is reserveer Fastpassen want dan kan je lekker doorlopen langs de lange rijen. Vooral met kinderen erbij is dit echt een groot voordeel.
Over het verschil tussen Disney Land Parijs en Walt Disney World Orlando is een uitgebreid onderwerp op het forum: WDW Orlando vs. Disneyland Resort Parijs
Daar kun je een heleboel lezen (en vragen) over de verschillen, en de overeenkomsten.
Als je toch naar Orlando gaat, dan zou ik zelf gewoon alle de Disney themaparken doen, en de zwemparken, en de rest. Je bent er toch ... en een kaart voor 3-4-5-6 dagen scheelt niet zoveel in prijs.
Veel plezier!!
Is een fast pass duur? (Ben en blijf een Hollander - hahahaha)
Helemaal gratis en voor niks! https://disneyworld.disney.go.com/pl...fastpass-plus/
Nog wel... ik verwacht dat de daar over een aantal jaren ook geld voor gaan vragen, net als bijvoorbeeld bij Universal en Seaworld, maar dus geniet er de komende jaren nog van
Disney heeft al fastpass sinds 1999 en daar nooit extra geld voor gevraagd (altijd bij de prijs inbegrepen geweest). Van de andere parken weet ik het niet zeker maar volgens mij is het daar altijd met bijbetalen geweest. Ik verwacht niet dat ze er wat voor gaan vragen, maar ook ik kan niet in de toekomst kijken dus misschien heb ik het helemaal mis. Voorlopig is er net een nieuw fastpass systeem en dat moet nog bewezen worden.
Even een vraagje, wij zijn eerder in Disney geweest en gaan in mei weer naar Florida, ik kan mij herinneren dat ze bij de Mc. Donalds in Orlando (de op een na grootste van de wereld) kaartjes verkochten voor o.a. Disney en ik weet dat het een stuk voordeliger was, heeft iemand dit ooit gedaan en wat is je ervaring hiermee? Wij hadden de kaartjes toen gewoon bij Disney zelf gekocht maar wellicht dat we ze nu daar gaan kopen, scheelde wel echt veel geld.
Ik heb op de website geprobeerd de Disney brochure en parkplanner te bestellen helaas kan dat alleen als je in de VS of Canada woont. Weet iemand een andere manier om aan dit materiaal te komen ?
De DVD is in de Florida Forum Shop te bestelen. De brochure is volgens mij niet in Europa te verkrijgen. Maar je zou het kunnen proberen via Disney UK: http://www.disneyholidays.co.uk/walt...lanning-tools/
Bedankt voor de tip Nijt ! Ik ga het proberen.
psst, het is Njit ;)
Sorry Njit :)
Heey,
Ik denk dat het al vaker aangegeven is, maar wat is de goedkoopste manier om aan tickets voor 1 dag te kopen?
Online, bij de kassa of toch via de AAA?
1-daagse tickets valt weinig winst op te behalen. Zou die gewoon bij de kassa halen.
ah oke, dankje voor je reactie!
Hallo allemaal!
Wij (ik en m'n vriend) willen graag volgend jaar naar Orlando, en dan vooral voor wdw (uiteraard ook universal enzo..)
nu denken wij dat het het handigst is op disney terrein te gaan, aangezien we beide liever geen auto rijden. Heeft iemand ervaring betreft het boeken van zo'n trip? Ik weet dat arke bijvoorbeeld deze reis aanbied, maar dan zitten er geen entree tickets bij voor disney, dus ik gok dat alles los boeken een betere (voordeligere) optie is?!
ook ben ik nog niet echt over de periode uit, we willen voor minimaal twee weken en ik dacht aan november. Is dit aan te raden qua weer en drukte in de parken?
Dank voor de antwoorden alvast!
Daar heb ik aardig wat ervaring mee. Meestal verblijven wij op Disney terrein en huren we geen auto. Heerlijk midden in de Magic! Ik zou zelf niet via Arke boeken. 1. Omdat je waarschijnlijk niet goedkoper uit bent en 2. dan vlieg je met Arke fly en kom je aan op Sanfort en kan je geen gebruik maken van de Magical express.
Kijk eerst eens op de Disney site zelf. Je kan kiezen voor de English UK en English USA. Op de UK site heb je meestal leuke aanbiedingen met dining plan en tickets er bij op de USA site zijn die aanbiedingen er ook regelmatig maar voor dan verschijnen ze een paar maanden voor de aanbiedingsperiode pas. Gewoon invoeren wat je wil en kijken wat het goedkoopst is. Je kan ook het hotel op de USA site boeken en dan kaartjes los bij bv Attraction tickets direct UK of Ie (die hebben 14 dagen kaartjes voor een mooie prijs). In November wordt het al iets kouder en is het overdag vaak goed te doen maar in de ochtend en avond wat koud (maar ik houd van 30 graden dus....). Ik zou zelf voor september, oktober, april, mei of juni gaan. Wat drukte betreft is November prima te doen. En je moet vooral goed plannen. Disney heeft daar My Disney Experience voor. Je kunt dan via internet vanaf een bepaald moment je Fastpasses en restaurants reserveren. Maar pas op in 1997 ben ik voor het eerst 10 dagen naar WDW geweest en sindsdien ga ik (bijna) ieder jaar (of 2x per jaar) en dat is best een dure en tijdrovende hobby :D. O ja, de Disney cruises zijn ook erg aan te raden! Succes.
Hoi Patries,
Voor een combinatie hotel/tickets kun je eventueel de website van Disneyworld raadplegen : https://disneyworld.disney.go.com
Of het echt goedkoper is om alles los te boeken durf ik niet te zeggen, je kunt ook een pakketreis boeken en de tickets los doen (vaak heb je 14 dagen tickets voor meerdere parken die voor een redelijke prijs worden verkocht). Het nadeel van, zonder auto, op het terrein van Disney verblijven vind ik dat je eigenlijk niet veel van de omgeving zal kunnen zien. Openbaar vervoer is niet zo uitgebreid als bij ons dus je bent redelijk beperkt maar dat is natuurlijk aan jullie ;).
Vanaf oktober is het iets koeler in Florida maar over het algemeen kom je toch nog tussen de 22 en 28 graden uit, niet verkeerd! De parken zijn buiten de schoolvakanties goed te doen, wachttijden zijn meestal minimaal. Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel!
Groetjes, Monique
Dank voor de antwoorden tot dusver, er komen vast nog veel meer vragen op ;-)
Een auto willen we echt liever niet, ben zelf al tweemaal in Orlando geweest buiten de disney magie, in een villa met een familielid( hij regelde alles beide keren, ik was nog redelijk jong ;-))Hij reed toen auto, en het heeft idd veel voordelen.. Maar laten de auto in onze eigen trip toch graag achterwege.
Er is toch wel een verbinding van disney naar bijvoorbeeld universal of een premium outlet?
ik neig voor nu erg naar pop of music met 14 dagen entree via de Engelse site, ook ten aanzien van de magic bands willen we wel graag op disney terrein.
Periode moet ik nog maar even bekijken dan, ik dacht dat het in oktober heel veel regende en het nog orkaanseizoen is vandaar dar ik naar november neig
Heeft iemand ook enig idee wat je moet uittrekken voor het eten? Wat kost het gemiddeld bij een restaurant?
En hebben jullie nog tips waar je echt rekening mee moet houden?
Je kan echt prima zonder auto hoor. Alleen als je iets buiten WDW wil doen (maar waarom zou je dat willen ;)) dan wordt het iets lastiger. Je kan altijd een taxi nemen of met de bus gaan (die gaan iig vanaf het Ticket and Transportation center). Ook zijn er dagtours te boeken bij bv attractiontickets direct (ook voor de malls).
Pop of music zijn prima resorts, via de Engelse site zit daar dan geen dining plan bij, dat is vanaf een moderate resort. Maak dan ook eens een berekening voor een moderate resort met (gratis) dining plan, voor soms een paar tientjes meer heb je dan ook het eten er bij. Anders is het misschien goedkoper om in een kortingsperiode via de USA site te boeken en kaartjes via attractiontickets.
Wat het weer betreft weet je het nooit zeker in Florida. WDW ligt gunstig wat betreft de orkanen, hebben ze over het algemeen weinig last van. Volgens mij is oktober niet echt regenseizoen. Ik vond november net iets te koud (ook regen gehad maar niet overdreven). In september is de temperatuur iig prima maar het kan best aardig wat regenen. Dit jaar was ik er in juli en de week voor wij kwamen heeft het flink geregend en toen wij er waren hebben we heel weinig regen gehad. Het was wel goed heet maar dat vond ik heerlijk ('s morgens al 28 graden en later op de dag nog warmer). In april/mei heb ik prima weer gehad en ook een keer heel veel regen, temperatuur is dan wel weer goed. Januari is wat mij betreft echt te koud. Ben 2of 3x in januari geweest en we hebben echt dagen gehad van max 14 graden. Daarvoor ga ik niet naar Florida.
Er is veel verschillend eten te krijgen in WDW. Er zijn veel goede en duurdere restaurants en ook veel goede en goedkopere restaurants. Geen golden Coral waar je voor bijna niets een heel buffet hebt. Kijk eens op de verschillende sites van bv allears of wdwinfo. Daar staan alle menu's op en kan je voor jezelf berekenen wat je op een dag ongeveer kwijt zal zijn want dat hangt echt van je smaak en keuze af.
De beste tip die ik je kan geven is: plannen. Het is super leuk om je goed te verdiepen in alles wat er in WDW te beleven is en je haalt er je voordeel uit. Reserveer zoveel mogelijk restaurants (table service) vooraf zodat je zeker bent van een plek. Maak gebruik van fastpass zodat je nooit langer dan 15 min in de rij hoeft te staan. Lees veel verslagen van andere WDW gangers (bv op het disboard/ wdwinfo). En kijk ook wat er nog meer te doen is buiten de parken (segway tour in fort wilderness, fietsen, kanoën, minigolf etc.). Je hebt er tijd genoeg voor als je 14 dagen gaat. Geniet, laat het op je inwerken en vergeet niet te stoppen en de details te bekijken (smell the roses zoals ze op allears.net zeggen).
En vragen mag je altijd stellen. Ik ben nooit uitgepraat over WDW! Je kan ook mijn verslagen lezen: http://vanreesdisney2011.blogspot.nl, http://cruizindisney.blogspot.nl, http://washingtontomagic.blogspot.nl Deze verslagen zijn van reizen waarbij we in een Disney resort hebben overnacht.
Daar ben ik weer :), je kunt inderdaad met de bus naar Universal. Volgens mij gaat die vanaf DownTown Disney maar dat kun je waarschijnlijk wel op internet vinden!
Je kunt in de restaurants goed eten, de kosten hangen een beetje af van waar je gaat eten. Als je voor een buffetrestaurant kiest (zoals Woodgrill) ben je rond de 17 dollar per persoon kwijt inclusief onbeperkt frisdrank. In de reguliere restaurants (TGI Friday's, Carrabba's, Outback) heb je een hoofdgerecht vanaf 10 dollar, je kunt het dus net zo duur maken als je zelf wilt. De restaurants op het Disney terrein zijn wel een stuk duurder.....
Voor tips kun je eventueel wat blogs gaan lezen, daar vind je een hoop leuke dingen! Veel plezier met de voorpret!!