-
Re: Ervaringen met dollar rent a car
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Mammatina
We hebben een autoverhuur bedrijf gevonden en die heet Dollar rent a car.
Misschien is het goed om even de link te plaatsen die je gebruikt. Het is namelijk niet verstandig om via dollar.com te boeken en het is nu niet duidelijk of je dat wellicht overweegt. Je huurt in dat geval volgens de Amerikaanse tarieven en dat is niet verstandig. Veel slimmer is het om een prijsvergelijking te maken op basis van de paketten voor de europese huurders. Er zijn aanzienlijke prijsverschillen per aanbieder. Het kost je dus even wat tijd om de aanbieders (brokers en verhuurders) met elkaar te vergelijken. Je kunt de uitkomst natuurlijk altijd nog even door de medeforummers laten toetsen.
Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past. Afhankelijk van je reisgezelschap zou het best eens kunnen zijn dat er betere opties zijn; denk bijvoorbeeld aan het huren van twee midsize suv's.
-
Citaat:
Teleton
Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past.
Inderdaad daar heeft Teleton gelijk in, als je alle 7-zitplaatsen van de Crand Caravan/Town & Country gebruikt blijft er maar bar weinig bagageruimte over, ondanks dit op onderstaande foto niet zo lijkt :
http://i15.photobucket.com/albums/a3...4/Rearview.jpg
En ja, zowel Teleton als ik hebben ervaring met deze auto ;-)
-
Bedankt voor jullie antwoorden.
De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
Wij worden vanaf het vliegveld opgehaald door een busje van het hotel.
Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden.
-
Citaat:
Mammatina
De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
En hoe is de samenstelling van jullie groep dan? 7 volwassenen? En gaan jullie er alleen maar hele kleine ritjes mee maken?
-
Re: Autohuur: Dollar Rent a Car
Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
We willen niet echt hele grote afstanden rijden.
Ik denk dat Anna maria Island de grootste afstand is die we willen rijden.
Verder is het gewoon handig als je op de parken bent en je kan gaan en staan waar je wilt
zonder afhankelijk te zijn van een busje dat je op bepaalde tijden haalt en brengt.
Schoonmoeder loopt ook niet helemaal super meer dus voor dit soort dingen zeg maar.
-
Vergeet nog te melden dat ik de enigste ben met een rijbewijs dus 2 auto's dat gaat niet.
-
Citaat:
Mammatina
Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
Doorgaans hebben zulke auto's 4 riante stoelen en een bankje voor de kids. Mits je geen lange tochten maakt, moet dat wel lukken. De twins zullen toch nog niet van die hele lange benen hebben? En voor wat betreft de boeking: weet je zeker dat je dit boekt bij een verhuurder/broker die de "europese" voorwaarden hanteert?
-
Hallo Mammatina,
Ik heb eindelijk dit forum gevonden. Zo ook de link voor het transport: https://www.orlandocarriers.com/index.php
Deze gaat zowel vanaf Sanfort als van International. Dus super. Je hebt ook Mears, maar die is toch wat duurder!!
-
Hey Marretje ik heb het gezien ja.Was vorige maand toch helemaal top met carriers? Ging super!
Maar dat zoeken laat ik aan jouw over ;-)
-
Boete tolweg dollar rent a car
Van 22 juli tot 12 augustus heb ik een huurauto gehuurd via Expedia bij dollar rent a car. Nu we na een heerlijke vakantie weer thuis zijn lag er twee weken geleden een boete van Dollar rent a car op de deurmat. Ik zou bij 3 tolwegen niet betaald hebben. De boete is $48,34 en inmiddels al van de credit card afgeschreven. Na enig speurwerk kwam ik er achter dat deze tolwegen in de buurt van Miami zijn. Ik ben daar helemaal niet geweest. Ik ben de hele vakantie in de buurt van Orlando geweest. Vreemd dus. Dus heb ik een mailtje geschreven naar Dollar. Dollar ziet het probleem niet zo want ik krijg een mailtje terug waarin in er op gewezen wordt dat ik de prepaid toll heb afgewezen. (hebben ze dan überhaupt de mail wel gelezen?)
Dus vanmiddag er nog maar weer een mailtje aan gewaagd. Ik had alle papieren van de autohuur bewaard, dus die er maar eens bij gepakt. Wat blijkt nu: op het huur contract staat een andere licence plate nummer dan de huurauto die ik gehad heb. Ik had nog een aantal foto's van de vakantie waar de huur auto op stond en de nummerplaten verschillen dus met het huurcontract en de boetes. Het lijkt er niet eens op. Dus heb ik dollar daar maar eens op gewezen in de email. Alle bewijsstukken: huurcontract, bonnetjes, foto's van de gehuurde auto allemaal opgestuurd. Daarnaast ook nog een uitdraai van mijn creditcard statements gemaakt. Die bewijzen dat ik helemaal niet in de buurt van Miami was op de dagen dat ik de boetes zou hebben gekregen. Vandaag meteen weer bericht terug gehad:
Citaat:
Please accept our sincere apology for any misunderstanding of the toll and administrative fee assessed on your recently completed rental. Unfortunately we at customer service are unable to remove a violation charge. If you feel you have been charged incorrectly or you would like further details about the violation or administrative fee, please contact ATS at 877-759-5823 or
www.rentalcarticket.com.
Thank you once again, Ms. A., for taking the time to notify us of this situation. We look forward to serving you again soon at Dollar Rent A Car.
Sincerely,
xxxx
Customer Service Representative
Persoonlijk vind ik dat ze zich er makkelijk van af maken door je door te verwijzen naar de ATS. Volgens mij ligt de fout bij dollar. Misschien is er een verkeerde barcode op de auto geplakt. Deze scannen ze namelijk altijd als je de garage verlaat en dan controleren ze je rijbewijs. Hoe kunnen ze mij in hemelsnaam een andere auto meegeven dan op het bonnetje staat. Ik heb er echt nooit bij stil gestaan om het bonnetje te controleren met het nummerbord. Is blijkbaar wel nodig gezien mijn recente ervaring. Dus medeforumers wees gewaarschuwd voor deze praktijken.
Dit is me een aantal jaren geleden trouwens ook al eens overkomen. Toen heb ik ook een mailtje geschreven naar customer care van Dollar en ik kreeg het bedrag direct terug gestort op mijn creditcard. Ik had nu dan ook hetzelfde verwacht van Dollar
Ik trouwens nog contact zoeken met de ATS. Ben benieuw wat ze te zeggen hebben. Ik ben bang dat het een kastje naar de muur verhaal gaat worden. Zijn er no mensen op het forum die soortgelijke problemen hebben gehad met dollar rent a car?
-
Re: Boete tolweg dollar rent a car
Troost je, ik denk dat er nagenoeg niemand is die zijn kenteken controleert met de papieren die hij/zij krijgt.
Ik heb ook van Dollar een keer een boete gehad vanwege een tolpoortje maar ik kon aantonen dat ik een tol kastje heb en dat ik de auto netjes had aangemeld bij Sunpass en de boete werd meteen ingetrokken. Ik moest hiervoor wel contact opnemen met Sunpass om dit te regelen omdat die alles terug konden zien en kreeg daarna keurig een bericht van Dollar dat de boete ingetrokken werd.
Heb je ook je bonnetje van het inleveren van de auto nog? Staat daar misschien wel het juiste kenteken op?
In het uiterste geval zou je je creditcard maatschappij kunnen vragen voor terug boeking.
-
Dat bonnetje heb ik nog wel , maar daar kan ik de nummerplaat niet op terug vinden. Dollar heeft inmiddels al allemaal scans gekregen van al mijn bonnetjes maar verwijzen dus door naar ATS. Mogen maar eens contact zoeken.
-
Is er niets te doen met de CC maatschappij?
-
Dat kan denk ik wel, maar bij de boete zat meteen een dreiging dat als ik niet zou betalen ik in de toekomst misschien geen huurauto meer zou kunnen huren omdat ik de boete niet had betaald. Dat wil ik natuurlijk ook weer niet riskeren aangezien ik elk jaar 1 of 2 keer naar Orlando ga.
-
Dat risico zou ik ook niet nemen dan. Hoe oneerlijk ook, zou ik misschien gewoon die boete betalen. Of je moet er "zin" in hebben om er veel tijd aan te besteden met de eventuele belkosten.
-
Nu zijn er wel meer bedrijven als Dollar. Alleen is Dollar onderdeel van Hertz en hoort daar verder ook nog Thrifty bij. Dus dat dreigement zou betekenen dat je huurmogelijkheden sterk beperkt worden als je niet zou betalen. Wel een beetje een gemeen dreigement.
Via Skype kun je overigens gratis bellen met USA 800, 866, 877 en 888 nummers. Dus het hoeft je alleen tijd te kosten..
-
Ik kan mij voorstellen dat je dit wilt rechtzetten, maar zelf zou ik mij afvragen of al die energie die ik er in zou moeten steken, die 48 dollar waard is. Het kost je alleen maar heel veel irritatie en stress (slecht voor je gezondheid ;D ). Het gaat om een bedrag dat te overzien is, zou het om honderden dollars gaan dan zou het een ander verhaal zijn.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je geen actie moet ondernemen hoor, dit is gewoon mijn bescheiden mening.
-
Het betreft hier oplichting. Ik heb er geen ander woord voor. Vorig jaar heb ik tweemaal precies hetzelfde gehad. Op plekken waar ik nooit geweest was en op tijdstippen laat op de avond dat wij in onze villa met de kinderen waren geweest. Het betreffen geen schokkende bedragen dus veelal laten mensen het los en blijft het bedrag bij de persoon die het toegeeigend heeft.
Ik heb met mijn creditcardbedrijf contact opgenomen. Het bedrag werd niet terug gestort. Het verhaal was dat een cc-maatschappij een afspraak heeft met autoverhuurbedrijven dat dit niet mogelijk maakt. Principieel als ik ben ben ik blijven bellen en emails versturen naar de cc-maatschappij waarna ze snel klaar met mij waren en bij grote uitzondering alsnog het bedrag terug hebben gestort. Elke keer mijn telefoontjes beantwoorden en emails terugsturen kost als bedrijf gewoon meer dan het bedrag terugstorten.
-
Klagen op de Facebook pagina wil ook wel helpen, kijk maar naar de blunder van National van vorig jaar. Via mail en telefoon kwamen we nergens maar als je klaagt op Facebook( net als half Europa volgens mij:rolleyes: ) lukt het wel. Daar houden bedrijven niet zo van.
-
Even een update. Inmiddels via de mail contact gezocht met de ATS. Net een mailtje terug gekregen dat de zaak in behandeling is genomen en dat ik de uitslag van het onderzoek binnen 10 werkdagen krijg. Dollar rent a car trekt zijn handen er van af met de mededeling dat ik toch echt bij de ATS moet zijn een zinnetje dat ze hopen dat ik volgende keer weer een auto bij hun huur. Ik dacht het niet! Ik hou jullie op de hoogte
-
Inmiddels heb ik een berichtje gekregen van de ATS dat de zaak gesloten is en dat ik eventuele veranderingen in mijn zaak kan bekijken op hun website. Daar natuurlijk direct naar toe gegaan en heb gezien dat de boete aan mij wordt terug betaald. Het heeft veel werk gekost, maar dan toch eindelijk het geld terug gekregen. Inmiddels is het bedrag terug gestort op mijn creditcard. Wel een klein verschil door de valuta koers, maar dat laat ik verder maar zitten. Ik kan jullie wel zeggen dat ik voortaan wel eerst de nummerplaat ga controleren met het bonnetje dat ik mee krijg. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Bedankt voor al jullie adviezen en medeleven.
-
-
Gelukkig is het allemaal afgehandeld.
Je hebt overigens kans dat Dollar hier echt niets aan kon doen om dat de huurder de actie moet ondernemen naar de instantie die de boete heeft uitgedeeld. Zoals eerder vermeld hebben wij dat gehad met een onterechte boete voor de tolweg. Nadat we doorverwezen werden door Dollar naar Sunpass werd de boete ook snel ingetrokken.
En wij zijn nog steeds een tevreden huurder van Dollar. :D Maar ieder zijn keuze.
-
Hoe auto af te leveren bij Dollar / betalingswijze Toll?!
Hallo,
In november vertrekken wij weer naar ons zo geliefde Orlando. Dit keer hebben wij onze boeking gedaan via Expedia, voor een zeer mooie prijs. Ook onze huurauto hebben wij met een mooie deal in combi met de vlucht via Expedia bij Dollar rent a car geboekt.
Over de wijze van inleveren van de auto, wel of geen volle tank bij inleveren, is een beetje vaag en daar kon de medewerkster van Expedia ons ook niet echt op antwoorden.
Willen jullie even met ons meekijken?
Dit staat op de bevestiging:
" Dollar Rent A Car Compact 4 portieren: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada."
Hoe moeten wij de auto inleveren, mag dat gewoon met een lege tank of kunnen we beter zelf aftanken en met een vole tank inleveren?
Is het verzekerings pakket genoeg? Het lijkt ons van wel, of zien wij iets over het hoofd?
Dan heb ik nog een vraagje over hoe Dollar rent à Car met de toll heffing omgaat qua betaling.
Bij Alamo was het volgens vorige keer volgens mij zo dat je gewoon door kon rijden en zij het achteraf van je creditcard inhielden?!
Als ik het goed heb kan je toch niet meer cash betalen bij de tollpoortjes? Ben benieuwd hoe Dollar omgaat met de betalingen van Toll...
Heel graag horen wij can jullie de antwoorden op onze vragen!
Groetjes Linda
-
Re: Hoe auto af te leveren bij Dollar / betalingswijze Toll?!
Wij hebben afgelopen vakantie geboekt bij Dollar en toen we wegreden heb ik gezien dat we betaalden voor een volle tank bij inlevering. Ik ben toen teruggegaan en een nieuw bonnetje laten maken op zelf vol inleveren want dat scheelt best wel wat.
Verder, en dat lesje hebben wij geleerd.......moet vooraf als je de auto meeneemt regelen dat je door de toll heen kunt rijden dit in tegenstelling tot Alamo etc. Wij dachten dat dit bij Dollar ook kon en kregen achteraf nog een rekening :rolleyes:, daar hebben we nog wel wat vanaf gekregen maar het is natuurlijk duurder dan vooraf goed regelen!!
Succes en fijne vakantie!!
-
Bedankt voor je antwoord.
Stond de volle tank vooraf al op jullie rekening?
Je moet dus zelf aangeven dat je zelf de auto aftankt bij aflevering?
Op welke manier kun je de tol vooraf regelen bij Dollar dan?
-
Als je de auto gaat halen krijg je een bonnetje en daar staat het op, dat laat je op nul zetten. De toll dien je ook te regelen bij het halen van de auto in de garage of bij de desk in de luchthaven of transportation center. Wij regelen thuis meestal dat we niet in de rij hoeven staan maar door kunnen lopen naar de garage waar de auto's staan. Bij Dollar heet dat Dollar Express en bij Alamo bijvoorbeeld heet dat Direct Road.
-
Toen wij ons meldden aan de balie van Dollar, kregen we de optie om de auto met volle tank in te leveren of de tank van tevoren af te rekenen. Wij hebben gekozen om de tank vooraf te betalen en dus de auto gewoon in te leveren. Uiteraard is dit over het algemeen duurder, omdat je de tank niet helemaal leeg rijdt (al is het wel de sport om dit zoveel mogelijk te doen:rolleyes:), maar het is wel gemakkelijk omdat je niet hoeft te zoeken naar een tankstation in de buurt.
Ook wat betreft de toll kregen we de vraag of we gebruik wilden maken van de express pass, dan betaal je een x-bedrag aan huur, plus de kosten van de toll die je onderweg passeert. Omdat wij niet veel gebruik zouden maken van toll wegen hebben we dit niet gedaan en steeds gewoon cash betaald aan de loketten.
-
Ik heb vorige week in Jacksonville een Dollar auto opgehaald met volle tank betalen. Ik heb die optie standaard in mijn Dollar express staan.
Ik heb ongeveer 15 dollarcent per gallon meer betaald dan de pompprijs. Bij een intermediate dus ongeveer $ 3 meer.
Tank zover mogelijk leegrijden en het zal je dan zo'n $ 10 in totaal meer kosten.
Is mij het gemak waard.
Ik heb trouwens ook meegemaakt dat ik veel minder dan de tankinhoud moest betalen.
-
Ik sta op het punt een Ford Escape te huren bij Dollar.
We landen op Fort Lauderdale Hollywoord international Airport en ik zag al dat ik de Dollar moest hebben bij 600 Terminal Drive.
Via recensies op Google lees ik echter allemaal slechte dingen over de service etc. Iemand hier ervaring mee?
Ik boek overigens via EasyTerra. Kan ik dan nog extra kosten verwachten?
Mijn vriendin en ik willen allebei graag rijden, voor zover ik gezien heb zit dat in het goldrate pakket.
Tol kan toch nog steeds met CC of cach betaalt worden bij de poortjes?
-
Niet in de Miami omgeving.Daar zijn geen bemande poortjes meer om cash of met cc de toll te betalen. Je bent dan aangewezen op het toll programma van dollar of je moet zelf een sun pass transponder (groot of klein) met account hebben.
-
Citaat:
acanewyork
Inmiddels heb ik een berichtje gekregen van de ATS dat de zaak gesloten is en dat ik eventuele veranderingen in mijn zaak kan bekijken op hun website. Daar natuurlijk direct naar toe gegaan en heb gezien dat de boete aan mij wordt terug betaald. Het heeft veel werk gekost, maar dan toch eindelijk het geld terug gekregen. Inmiddels is het bedrag terug gestort op mijn creditcard. Wel een klein verschil door de valuta koers, maar dat laat ik verder maar zitten. Ik kan jullie wel zeggen dat ik voortaan wel eerst de nummerplaat ga controleren met het bonnetje dat ik mee krijg. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Bedankt voor al jullie adviezen en medeleven.
Gisteren nog een naheffing gekregen van Dollar rent a car. 3 boetes was blijkbaar nog niet genoeg, dus nog maar even een 4e in rekening brengen. Vandaag maar weer een email geschreven naar alle partijen. Het is toch echt te gek voor woorden. Grrrrrr!!! Ik laat wel weer weten hoe het afloopt.
-
Tja, zo zie je maar dat eigenlijk iets kleins is kan resulteren in een hoop ellende.
Maar denk dat niemand voorheen zijn kenteken controleerde met de verhuur papieren en dat nu toch wel gaan doen. Dit kan je bij elke verhuur maatschappij gebeuren.
-
Autohuur: Dollar
Hallo
Mijn excuses als er al een topic bestaat over 'Dollar' maar heb gezocht via de zoekfunctie en kwam die niet onmiddellijk tegen.
Dus start ik maar een nieuw topic.
Mijn vraag..
Wij hebben altijd al bij 'Alamo' gehuurd maar nu heb ik gemerkt dat de prijzen van 'Dollar' net iets aantrekkelijker zijn.
Wie heeft ervaring met Dollar?
Wij zouden de auto ophalen in Orlando en afleveren in Miami.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
Re: Autohuur: Dollar
Wij hebben verleden jaar via Dollar gehuurd, maar geen bijzondere ervaringen. Uiteraard werd er geprobeerd ons een upgrade en extra's aan te smeren, maar niet op een vervelende manier. Een keer nee was voldoende in ieder geval. Ook over de auto waren we tevreden.
-
Ik heb al jaren een auto van Dollar, mede omdat ik meestal via Expedia een combinatie van vlucht, auto en hotel boek.
De combinatie prijs is dan meestal aantrekkelijk, nadeel is dat je via Expedia zo slechts met 1 bestuurder kunt boeken.
Ik heb een Dollar express account en kan zo doorlopen naar de garage.
Met de auto's nooit geen probleem gehad, afgezien 1 keer een aflopende band. Werd zonder probleem omgeruild.
Er wordt geen upgrade aangesmeerd, integendeel. Een keer stond er naast de booth een grote Dodge/Chrysler met een VIP-reserved kaartje erop. Bleek voor mij te zijn, terwijl ik hooguit een intermediate gereserveerd had. Andere keer vroeg ik naar een Ford. Kreeg in de garage een ECHTE. Een Crown Victoria zo'n model waar de politie en sheriff in rijdt. Een echte Amerikaanse bak zonder meerprijs vanaf een standard car.
Voor komende oktober weer via Expedia een Dollar intermediate gereserveerd met nog een coupon voor mogelijk 1 klasse gratis upgrade.
-
Citaat:
lisje
Wij hebben altijd al bij 'Alamo' gehuurd maar nu heb ik gemerkt dat de prijzen van 'Dollar' net iets aantrekkelijker zijn.
Kun je een (prijs)voorbeeld geven aan de hand van jouw huurperiode en klasse auto ?
-
Hartelijke dank voor jullie antwoorden...
Toen we indertijd voor de eerste maal bij alamo boekten was dit ook met enige voorzichtigheid en terughoudendheid.
Dus gaan we de sprong wagen en bij dollar huren. Wij huren steeds via usareisen.de en zij zijn momenteel goedkoper dan alamo.
Penpe; Voor de midsize SUV zou ik bij Dollar 764,13 € betalen en bij alamo 834€. Dus een kleine 70€ verschil. Daarmee kan ik volgens mij al eens gaan tanken. De voorwaarden zijn helemaal dezelfde.
Bij beiden kan zoawel ik als mijn man de auto besturen en hebben we een volle tank gratis. Voor de duidelijkheid beiden op de website: usareisen.de
Knaapje; van jou bericht wordt ik helemaal blij. :-) Dank je om je ervaring te delen.
Kan ik gewoon op de website van dollar zo een account aanvragen of heb je dit op een andere manier verkregen?
Groetjes
-
Dollar express member wordt je via de site, gewoon aanmelden en even je lidmaatschapskaartje printen.
Alhoewel je tegenwoordig vaak een auto uit de rij moet halen mag je wel de balie op de luchthaven voorbij lopen en direct naar de balie in de garage doorlopen waar je zelden hoeft te wachten voor je aan de beurt bent.
-
Een kleine aanvulling:
Gelijk uit de rij een uitzoeken is op diverse luchthavens bijv. op MCO.
Vorig jaar op JAX stond er een auto klaar en daarvoor op PNS stond er ook een klaar en als bovenbeschreven ook op MCO stond er een keer een voor mij klaar, waar ik alleen maar blij mee was.