hoi renee,
ik lees net op jou berichtje dat jij een villa van een particulier huurt.
ik durf dat is niet zo aan bij welke particulier huur jij dan de villa.
je heb gelijk dat je dan kan zien waar je zit en hoe de villa eruit ziet.
groetjes nel
Afdrukvoorbeeld
hoi renee,
ik lees net op jou berichtje dat jij een villa van een particulier huurt.
ik durf dat is niet zo aan bij welke particulier huur jij dan de villa.
je heb gelijk dat je dan kan zien waar je zit en hoe de villa eruit ziet.
groetjes nel
Hoi Nel,
Wij hebben gehuurd via www.holidaylettings.co.uk geloof ik. Daarna de persoonlijke website van de eigenaar bekeken en zagen daarop dat de bezetting van zijn villa goed was. Dat is ook wel een prettig teken.
Onze villa voldoet in elk geval op papier en foto's aan alles wat wij zoeken. We hebben in elk geval alle toegangscodes al ontvangen en de routebeschrijving, maar natuurlijk wisten we al precies waar onze villa ligt.
Groetjes, Renée
Vaak verloopt de afhandeling gewoon via dezelfde agenten. Wij huurden onze villa dit jaar via AV maar die was ook gewoon rechtstreeks via de eigenaar te boeken. In Amerika handelt dezelfde agent het dus af. Iemand moet immers toezien op schoonmaak etc.
Belangrijkste nadeel van direct boeken SGR, ANVR etc staan buitenspel
Belangrijkste voordeel : je boekt exact de locatie van voorkeur via de grote verhuurders is het bij mijn weten meestal cq altijd "op indeling"
Hoi Renee,
:roll: jij zou toch die villa huren op Sandy Ridge ??? Aviana ligt daar vlakbij en is ook Hwy 192 en Disney in 15 min te bereiken. ( Via Old Lake Wilson Road )
Sinds kort ben ik ook actief op een engels forum en daar worden ook veel villa's aangeboden. ( de forumleden mogen daar blijkbaar reclame maken voor hun eigen villa )
Groetjes,
Pieter
hoi renee,
bedank ik ga op die site kijken, nou heb ik ook gekeken op orlando tips
en zag ook van een particulier site orlandocirle .com maar ik durf het
eigenlijk niet zo aan. Weet jij ook wat van deze site of iemand anders.
ik ben 61 jaar dus wat voorzichtige met alles renee.
Maar ik ga kijken en je hoort het wel van mij want wij gaan pas volgend jaar. Maar met oktober moet je dan al boeken heb ik gehoord.
groetjes nel
Het belangrijkste is dat je vliegtickets hebt voor de periode die je wilt
dus die wel bijtijds boeken, villa's zijn er genoeg beschikbaar dus die kun
je wel wat later boeken.
Het enige "probleem" wat je dan nog zou kunnen hebben is dat je een
leuke villa ziet waarvan de beschikbare periode niet matcht met de data
van je heen- en terugreis #-o
Groetjes,
Pieter & Petra
Hoi Pieter,
Nee, we hebben nu eerst de villa op Aviana gehuurd. Voor de volgende trip is Sandy Ridge een optie, wij plannen graag ver vooruit.
Ben je actief op het forum van www.orlandovillas.com of misschien www.thedibb.co.uk daar zit ik ook regelmatig op.
Groetjes, RenéeToch hebben wij eerst de villa gehuurd, 22 maanden van te voren. Later hebben we nog wat nachten erbij geboekt en weer later zagen we dat vliegen op zaterdag goedkoper was dan zondag en hebben we een optie genomen op nog een nacht. Dat is meestal geen probleem. Natuurlijk hebben we ook de vlucht 11 maanden van te voren geboekt en toen de exacte data, die overigens wel al klopten, nog eens aan de eigenaar doorgegeven.
Maar er zijn nog genoeg villa's te huur voor februari als wij gaan. Dus keuze zat. Alleen, als je echt bepaalde voorwaarden (o.a. budget) stelt dan wordt de spoeling dunner. Hoe minder voorwaarden je stelt hoe meer villa's er beschikbaar zijn.
Ik ken de site van Orlando Circle wel meer ook niet.
Wij geven momenteel de voorkeur aan boeken via Engelse eigenaren omdat de pond zo laag staat.
We vinden het trouwens heerlijk om al die villa's te bekijken hoor.
Groetjes, Renée
hoi Fresco,
ik heb tot nu toe 10 keer een villa gehuurd in diverse wijken bij het Disney gebied, en ik heb nog nooit overlast gehad van buren. Alleen gezellige poolgeluiden, geen gebral of ander raar gedoe. Gelukkig maar, want ik hou daar ook niet van. De wijken zijn zeer rustig, precies zoals het hoort :D
Voor echte privacy raad ik je aan om te kijken naar een villa met een schutting aan de achterkant en eventueel ook aan de zijkanten. Je kunt er gewoon naar vragen bij de reisagent. Ze gaan zonder meer voor je op zoek, en het zou mij zeer verbazen als ze daar niet in zouden slagen. Zo'n villa met schutting is echt een genot.
Veel succes, en alvast veel plezier daar!
Wij hebben afgelopen zomer een villa geboekt bij AE, vaker Florida bezocht en dan altijd bij Hotelplan geboekt met prima acc. Mede door dit forum besloten we dit jaar een luxury villa te boeken en zaten op Hillcrest Drive, nou dat viel erg tegen! (zie onderwerp 'erv Hillcrest Drive')
Zaterdagavond laat op het park aangekomen lagen de vuilniszakken aangevreten langs de weg (worden 's maandags opgehaald), vanaf ons terras keken we op een villa met een zwembad dat de kleur had van een moeras en hadden ook zicht op luidruchtige vaste bewoners die met hun hele inboedel tot in de nacht voor hun garage zitten. 's Avonds kwamen ze nog even intimiderend langs ons terras rijden op een quad over dat smalle strookje gras tss de villa's.
Door het onprettige en onveilige gevoel op dit park en de staat waarin de villa verkeerde (vies met tal van gebreken) wilden we hier geen 21 nachten verblijven. We hebben dit de volgende ochtend meteen gemeld bij AE die nogal bot reageerde. Bij Hotelbeds deden ze in eerste instantie ook moeilijk, maar toen we voorstelden dat we evt bij wilden betalen, konden we na 2 nachten naar Aviana.....een verademing! Een mooi afgesloten park met vrij uitzicht vanaf ons terras.
Wij vonden dat de eerste villa absoluut niet voldeed aan de beschrijving op de site van AE en ook niet als je de reisverslagen op dit forum leest. Hebben dit ook gemeld aan AE, maar die reageerde wederom bot. Misschien een prima organisatie als alles goed gaat, maar bij een klacht word je daar absoluut niet serieus genomen.
Zou nu alleen nog bij een (andere) organisatie boeken omdat ze bij SGR zijn aangesloten, de rest moet je toch zelf regelen.
Nu kun je bij AE een park kiezen en kun je dus hier navragen of dit park rustig en/of prettig is. Wij konden dat toen nog niet en dat was dus een groot nadeel.
Veel succes!!
Diana
Onze ervaring is ook dat ze een klacht niet serieus nemen.
Onze villa voor 10 personen was niet voorzien van voldoende kookmateriaal (we hebben zelf bijgekocht) om te koken voor 7 personen. Na onze "opmerking" hierover was hun antwoord "In Orlando gaat iedereen uit eten". Wat een bull. Je huurt een villa zodat je ook kunt koken als je dat wilt.
Wij hebben in de meivakantie een villa gehuurd in Indian Point.(kissemmee)
een gewone community, vlakbij de Wallmart (heel makkelijk) en een zeer centrale ligging voor alle atrakkties.
kijk op de sites met villa aanbod goed op de foto's en dan zie je vanzelf wat je uitzicht is!! Wij hadden ook gekozen voor begroeiing aan de achetrzijde en geen buren in het zicht. Goed kijken!!
succes met de voorbereidingen
Ik vind alleen de wijk India Point aardig achteruit gaan de laatste maanden... (het begint er een beetje onverzorgd uit te zien) en zie daar steeds vaker "tokkies" volk...
En da's jammer... want het was een redelijk mooie wijk
Wat zijn volgens jullie de beste wijken/communities om een villa te boeken op dit moment?
Gr.
Guido
- Sandy Ridge
- Aviana
- Solana
- Highlands Reserve
- Hampton Lakes
en eigenlijk zijn alle communities langs Hwy27 en Celebration en Champions Gate
wel goed.
Groetjes,
Petra
Nou Sandy Ridge???
Ik lees weleens mensen helemaal lyrisch schrijven zijn over deze community, maar ik vond het helemaal niets...
Slecht onderhouden... meer leegstand dan ergens anders... ik vond het helemaal niets deze afgelopen zomer.
Veel mensen buiten aan het sleutelen aan hun auto's...
In sommige watertjes stond het schuim op de oppervlakte... (dat zegt mij al genoeg,)
Hoi Flufjuh
we hebben geboekt via www.sunnyfloridavillas.com
4664 prairie point boulevard kissemmee.
we waren met 6 personen en vonden het geweldig. volop ruimte alles aanwezig en een heerlijk zwembad. met de wijk heb je verder niets te maken en we hebben van niemand "last"gehad.
succes
Daar kun je zo maar 300 verschillende antwoorden op krijgen, lijkt mij :lol:
Iedere community heeft zo zijn dingen. Maar vooruit, dicht bij Disney; Windsor Hills, Windsor Palms, Indian Creek, Indian Ridge (al vind ik de laatste wat minder).
Maar ook in Indian Wells, Laguna- en Royal Palm Bay hebben we ons goed vermaakt.
Evenals de laatste keren in good ol' Lindfields. Take you pick.
wie kan ons iets vertellen over Windsor Palms villa's (te boeken via USAfunvacations).
Leuke omgeving? rustig? directe achterburen waar je volop van kunt genieten? wij horen graag jullie bevindingen!
Wij hebben ons daar goed vermaakt, aan de Sun Palm Way. Rustige gated community, met veel vermaak rond het Clubhouse.
Aan de buitenring heb je geen achterburen, dus ook geen genieten :-), maar wel uitzicht, al is dat aan één kant wel op de nieuwe tolweg.
Wij hadden wel achterburen, gescheiden door een muur, dat wel, maar hebben er geen moment iets van gemerkt. We vonden het een lekker rustige community, niet al te ver van Disney en de Formosa Gardens shopping & dining. Aanrader.
sus, afgelopen zomer in Windsor Palms verbleven, mooie afgesloten commnity. Keken met onze villa op de condo's. Als je met kinderen komt kunnen zich goed vermaken in het clubhouse, met een grote gameroom met arcade en Wii. Ook een groot zwembad en een klein supermarktje.
Afgesloten community???
Nu is windsor Palms wel mooi hoor, maar dat afgesloten zegt verder niets...
Het is in ieder geval niet veiliger dan "open" communities... :D
Heel juist corrus!
Het is altijd heel grappig te lezen dat veel toeristen een "gated" comunity wensen omdat ze zich daar veilig zouden voelen.
De waarheid is echter dat er zich veel criminaliteit afspeelt tussen de toeristen zelf in de vorm van vandalisme en diefstal.
Dit word dan door de "cops" met de mantel der liefde bedekt omdat, ten éérste het toerisme er onder lijdt en ten tweede, als het onderzoek afgerond is de dader(s) waarschijnlijk terug thuis is/zijn.
In een gated comunity gaat de politie ervan uit dat de security, aanwezig in die parken, het voor hen gaat oplossen... niet dus!
Dit zijn dingen die je te weten komt op het moment dat je een Florida "ancien" bent en als het (hopelijk) niet te laat is...:-\"
Nou val ik, met mijn beperkte Florida ervaring, een beetje in bij Marijke8.
Wij gingen met ons gezinnetje een dag op bezoek bij de villa die Marijke8 gehuurd had op Windsor Palms en wij kwamen echt het resort/wijkje niet in voordat ik mijn rijbewijs of ID had laten zien, naam en nummer werden genoteerd en we kregen een speciale dagkaart om het terrein op te gaan.
Of het echt schijnveiligheid is weet ik niet maar het gaf zeker wel een veilig gevoel.
Windsor Palms heeft inderdaad een hoop voordelen...
Goed Clubhouse, veel mogelijkheden, geweldig gemeenschappelijk zwembad...
En.... dichtbij Disney
Top of the crop... :D
Bij AE is er in onze prijsklasse (de goedkoopste dus :)) de keuze uit vier communities, namelijk The Palms and Lake Davenport, Lindfields, Southern Dunes en Clear Creek. Nu lijkt Lake Davenport mij erg leuk omdat je misschien 's avonds ook een wandeling kan maken om het meer (of een stukje van het meer), maar misschien is dat wel helemaal geen optie? Iemand daar ervaring mee? Lindfields ligt vrij ver van Disney als ik het zo zie op Google Maps en Southern Dunes hoeft van mij niet per sé met al dat golfgedoe. :)
Iemand een mening over één van deze parken of misschien wel over allemaal? :) Alle tips zijn welkom!
Aanvulling: Ondertussen door lekker te zoeken op het forum al veel informatie verkregen over o.a. Lake Davenport en Lindfields, dus voordat iedereen weer begint te roepen dat ik de zoekfunctie moet gebruiken: Dat heb ik dus gedaan! :D Neemt niet weg dat een ieder die zijn/haar ervaringen alsnog met mij wil delen dat natuurlijk nog mag doen!
Wij hebben een townhouse gehuurd op Regal Palms in Davenport. Huis en park zag er mooi uit en is vrij nieuw. Goed centraal gelegen, leuk zwembad voor de kinderen.
We zijn ook wel eens in Liki Tiki Village (Isle of Bali) geweest in Kissimmee. Dat is ons toen ook goed bevallen.
We hebben deze keer gekozen voor een recentelijk gebouwd complex. We hebben particulier geboekt via Holiday Lettings.
Iris
Hallo Iris,
wij hebben een rondleiding gehad op Regal Palms, ziet er inderdaad geweldig uit hoor. Ook de townhouses zijn mooi. De reden dat wij toch niet naar Regal Palms gaan is dat als je niet dicht bij het `centrum` zit, dan moet je steeds met de auto naar het zwembad.
Ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben daar!!
Renée
Hoi Renee,
Ik heb begrepen van de eigenaar dat het zwembad op loopafstand is. Maar wel goed dat jij het verteld, ik zal het voor de zekerheid nog eens goed navragen !
Leuk om te horen dat Regal Palms er mooi uitziet. We hebben er ook ontzettend veel zin in.
Iris
Hallo Allemaal,
ik ben in onderhandeling met mensen uit de uk om een villa te regelen voor volgende jaar.
Nu heet deze villa: sun kiss villa ( niet sunkissvillas.com ). Heeft iemand ervaringen met deze villa?
Heeft iemand ervaring met het huren van een villa in florida van mensen uit een ander land. Krijg je ook een rekening?
Alvast bedankt.
groeten Kay
Hi Kay, misschien vind je wat informatie over het huren van een villa in de bestaande discussie over dit onderwerp.
Voor wat betreft je vraag over de rekening; misschien een beetje flauw antwoord, maar je krijgt waarschijnlijk een mail van de eigenaar of zijn management company met de periode waarin je huurt, de kosten en de betalingscondities. Nadat je de rekening het voldaan krijg je de sleutel of de code van het huis. Houd rekening met een waarborgsom en maak goede afspraken over de terugbetaling. Het voldoen van de rekening kan soms per bank of per creditcard, in veel gevallen wordt Paypal gebruikt.
Als je over een bepaalde villa informatie op het Forum navraagt, kan je het best de site noemen. Op Google barst het van de sunkisses, niet iedereen heeft zin en tijd om dat allemaal uit te vogelen.
Heeft iemand ervaring met het huren van een villa in florida van mensen uit een ander land. Krijg je ook een rekening?
Wij hebben afgelopen jaar een villa particulier geboekt bij mensen uit de UK, dit ging prima, deposit overgemaakt en 6 weken voordat we gingen het restbedrag. Kregen iedere keer netjes te horen als het geld op de rekening daar stond. Wij vermelden ook als we overgeboekt hadden. Bij terugkomst was het geld (deposit) ook weer snel terug bij ons. We hadden echter geen rekening, via IBAN gedaan. Het is natuurlijk wel een vertrouwings kwestie, die bij ons prima bevallen is:-)
Onze villa stond in Sandy Ridge, Davenport.
ze hebben zelf geen site. Heb via windsor palms villa site mijn voorkeuren ingevoerd en dan kunnen de eigenaren hierop antwoorden. Deze eigenaar heeft zijn villa sun kiss genoemd.
Totdat je meer details hebt zou ik niet teveel op reacties rekenen..
Ik zou toch ook graag wel foto's willen zien, als ik jou was. Het zegt natuurlijk niet alles maar het geeft in ieder geval wel een beeld van de villa. Veel eigenaren van villa's hebben tegenwoordig toch wel een eigen site waarin ze hun huis aanprijzen
Anders hebben de aanbieders van villa's via bv. vrbo.com (of andere sites, maar ze schieten niet even te binnen :roll:) wel een beschrijving met foto's van de villa.
Wij hebben voor volgend jaar ook rechtstreeks een villa geboekt en konden de aanbetaling via paypal regelen.
In een markt waar honderden villa's verhuurd moeten worden, heeft een eigenaar die onvoldoende informatie verstrekt over zijn product geen schijn van kans. Ik zou de beste man dan ook een welgemeend toedeloe toeroepen.
Het aanbod is enorm en eigenaren doen hun uiterste best om te verhuren, dus ik zou zeggen "kom maar naar beneden en sla je slag". Alleen in de bestaande topics op dit FLorum vind je al erg veel informatie om een goede keuze voor een betrouwbare verhuurder te maken.
Ten eerste bedankt voor de info tot zover.
Ik heb de eigenaar meer info gevraagt en heb div foto's ontvangen en zijn villa staat op deze website.
http://www.windsor-palms-florida.net..._285/view.aspx
heb ook div contracten etc gekregen waar niets in stond over het terug storten van de security deposit dus daar heb ik nu info over aangevraagt.
Verder wil hij de betaling via paypall doen.
Iemand ervaring met deze villa?
Het ziet er verder allemaal erg goed uit.
Hallo allemaal,
Wij gaan via teo naar Sandy Ridge hebben daar een villa gekregen nou lees ik dat Sandy Ridge wat achter uit is gegaan is dat zo.
Laat het mij even weten dan kan ik teo even daarover bellen, want hij vertelde mij dat dat ook een mooi park is.
Hallo Pieter,
Wil jij aan Jackie vragen wat voor villa wij hebben daar misschien weet zij
al welke het is. En stroopwafels zullen wij ook meenemen.
Weet jij of ze ook gamerooms in die villa hebben, volgens teo zijn het prachtige villa"s en er waren daar maar 5 villa,s.
Wij gaan 26 juli tot 12 augustus.En gaan met 8 man dus ons hele gezin.
groetjes nel
Wij hebben deze villa afgehuurd van 10 tot 20 oktober 2009 en het is echt een aanrader.
Ook wij hebben via Paypal het voorschot eerst betaald, en dan acht weken voor afreis de rest van de som. Daarna krijg je de code van het sleutelkastje dat naast de deur hangt.
Het huis is erg proper en ruim. Ook het zwembad wordt prima onderhouden, en alles is enorm gedetailleerd uitgelegd bij aankomst in de villa, via een informatiemap. Als er problemen zijn dan is er een managementsfirma die zich de zaken aantrekt. Wij hadden een klein probleem met de internetverbinding en dit werd snel opgelost.
De ligging van de villa is natuurlijk ideaal zo dicht bij Disney, en langs Hwy 192 zijn er veel eet- en shoppingszaken.
Wij gaan er in elk geval terug binnen een paar jaar. Moest je foto's willen dan geef je maar een seintje.....