Nou dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik heb vorig jaar wel 5 vlucht wijzigingen gehad.. en iedere keer moest ik de wijzigingen bevestigen. Stapel gek werd ik er van..
Afdrukvoorbeeld
Nou dan houd ik mijn hart vast voor je. Ik heb vorig jaar wel 5 vlucht wijzigingen gehad.. en iedere keer moest ik de wijzigingen bevestigen. Stapel gek werd ik er van..
Oh das wel flink de moeite, bevestigen hoefde trouwens niet
Maargoed we gaan het allemaal zien maak me er nu nog niet druk om in elk geval :pCitaat:
Next steps
We hope you are happy to travel at the new flight time. If so, you don’t need to do anything else – we have taken care of everything.
Even een vraagje over het online inchecken. Wat heb je hier voor nodig?
Ik ben namelijk op mijn werk als we volgende week kunnen inchecken.
Maar de vorige keer met united moest ik een paspoort scan maken.
Is dat tegenwoordig ook bij BA? Of heb ik genoeg aan paspoortnr enzo?
Api is al wel ingevoerd.
In de API staat alle benodigde info om te kunnen inchecken. Let wel op dat in de API de juiste spelling staat van je naam (zoals deze staat onderaan in de getallenreeksen op je paspoort) en dat deze ook overeen komt met wat er op je Ticket staat. Mensen met ë of ö in hun naam moeten zeker goed opletten dat hun naam op ticket en paspoort exact gelijk is. Gebruik je meisjesnaam indien van toepassing, niet je partners naam als je e/v bent.
Wij vliegen al jaren i.h.a. met United maar hebben nog nooit een paspoortscan hoeven te maken voor het online inchecken, wel bij de kiosk op de luchthaven op de terugweg om je bagagelabels te krijgen, maar dat is heel wat anders. Als je de API al ingevuld hebt dan hebben ze je paspoortnummer toch al ? Dat, en het bevestigingsnummer van de vlucht is meestal voldoende om online te kunnen inchecken.
API is Advance Passenger Information: gegevens zoals paspoortnummer, geldigheid, etc.
Kun je invullen op de site van de maatschappij waarmee je vliegt.
Doe je dit niet van tevoren dan wordt het meestal nog gevraagd als je on-line incheckt.
Weet iemand of je je "additional cabin bag" (oftewel je trolley, niet je rugzak) niet sowieso in kan laten checken? Ruimbagage mag 'maar' 23kg zijn maar je mag ook (2x) 23kg in je handbagage meenemen. Het plan is om een kleine trolley in mn koffer te stoppen en die voor de terugweg te gebruiken. Want he je weet maar nooit hoeveel je kan shoppen :) Ik hoef die trolley echt niet bij me in het vliegtuig (rugzak wel) dus: kan je deze ook al in laten checken zonder kosten? Iemand dit toevallig onlangs gedaan?
Kleine trolley in je koffer mag altijd. Maar de stuksbepaling blijft voor ruimbagage 1x23 kg.
Ik bedoel het volgende:
Volgens de website mag je 1 "personal item" en 1 "trolley/koffertje" mee nemen als handbagage. Echter er staat dat wegens "operationele redenen" er besloten kan worden om je trolley/koffertje alsnog in het ruim te plaatsen. (Daarom moet je daar geen medicijnen etc in stoppen die je nodig hebt). Waarschijnlijk gebeurd dit aan de gate (denk ik). Maar mijn vraag is: zou je bij het inchecken al aan kunnen geven: "joh dit is handbagage maar als jullie ruimte willen besparen mag hij ook nu het ruim in"?
We hebben al een paar keer meegemaakt dat als de vluchten vol zitten ze aangeven dat de grotere handbagage kosteloos in het ruim kan omdat er in de vakken boven de stoelen waarschijnlijk geen plaats zal zijn. Dit geven ze dan aan bij de desk bij het boarden maar ook bij de entree van het vliegtuig. Zelf nooit gedaan omdat er altijd wel iets inzat van apparatuur.
Allright, great dan vraag ik het gewoon bij de checkin (en evt aan de gate). En zo niet nou ach dan is het handbagage maakt voor mij niks uit :)
Hoezo nou nee. gebeurd bijna elke vlucht. Ook aan de gate. Label er aan en in de bulkhead.
Het gebeurd niet aan de gate en het gebeurd niet bijna elke vlucht..
Heb t zelf gezien dat het wel aan de gate gebeurt dus tja.... een ander antwoord kan ik niet geven. Idd label eraan en in het ruim
Mijn broer vliegt over twee dagen met AA (geboekt bij BA) via PHL.
Nu zag hij dat dezelfde vlucht vandaag 5 uur vertraging heeft en gisteren zelfs gecanceld was.
BA stuurde hem naar AA en die zeiden dit:
The flight was delayed due to crew rest requirements. We're working hard to get everyone where they need to be as soon as we can.
Ze schijnen dit vaker te doen. Iemand hier ervaring mee, inzake omboeken en dergelijke ?
Wij willen niet dat hij dit woensdag eventueel ook meemaakt want dan kan er niks meer ongeboekt worden...
Zelf heb ik al diverse malen gevlogen met BA, en nog nooit vertraging gehad, we hebben zelfs weer onze toekomstige vluchten geboekt met BA.
Hoe is het nu afgelopen? Vlucht gecanceled, is er een alternatief geboden?
Woensdag is de vlucht op schema vertrokken. Vandaag een collega van hem via PHL zelfde vlucht. Een paar uur vertraging. Volgens AA maintainance. Afgelopen weekend (cancellation) was het te wijten aan crew problems. volgens mij is er meer aan de hand want AMS-PHL en BUD-PHL met een
B763 geven de laatste tijd meerdere delays en cancellations. Ik hoop dat dit wel zsm opgelost wordt want ik vlieg over twee weken en heb geen zin om in PHL de nacht door te moeten brengen...
Als ik zo de vluchttijden van afgelopen week bekijk ( https://www.flightradar24.com/data/flights/aa203 ) valt het best allemaal wel mee. Op die ene uitschieter van 6 uur na dan, maar dat is dan weer wel goed voor een mooie voucher ;-)
Ja, zo'n voucher hadden wij paar jaar geleden, was leuk meegenomen ;)
Kleine review van BA:
Heen:
AMS -> LHR (A320)
(dan met AA)
Terug:
MCO -> LGW (B777)
LWG -> AMS (A319)
De vluchten zijn bijzonder goed bevallen. De A320 / A319 waren wat oudere/krappe toestellen maar hé dat is maar voor een uurtje. Stoelen waren niet super en in economy natuurlijk geen service.
Maar:
De 8 uur vlucht van Orlando naar Londen met een Boeing 777 was echt top! We vertrokken om 19:50 en na een kleine 1:30 a 2 uur kregen we te eten. Had wel iets eerder gemogen maargoed. Vervolgens werd het licht gedimd, vrij veel turbelentie dus niet echt goed kunnen slapen maar dat reken ik BA niet af. Stoelen waren perfect! We hadden rij 41 (ABC) en 42 (AB) dus vrij achterin maar voor met zn 5'ven de perfecte plek. Voor 41C lekker om de stoel naar achter te doen zonder iemand in de weg te zitten en voor 42B extra gangpad ruimte zonder dat je in het gangpad zit. Maar die ruimte was niet echt nodig want ik kon languit gewoon heerlijk mn benen kwijt. Ok het blijft economy dus echt ver kon de stoel niet naar achter maar er was zeker niks mis mee. Vervolgens nog op ca 1:30 uur voor de landing een klein (karig) ontbijtje maar genoeg om even wat in de maag te hebben.
Al met al zeker tevreden met deze vluchten en voor de prijs van €380 pp (retour incl koffers) vond ik het echt top! Zou zonder morren nogmaals met BA vliegen.
edit:
Entertainment leek wel gloednieuw, normale USB poort én een USB-c poort echter geen 110v kunnen ontdekken.
AA review:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post235611
Wij willen volgend jaar met onze 3 kinderen in het hoogseizoen 3 weken naar Florida. Las hier ergens de tip om via BA te boeken en dan gelijk een huurauto erbij te nemen. Nu ben ik via de site van BA 689 euro per persoon kwijt inclusief koffers en huurauto voor 3 weken. Iemand hier met ervaring met vlucht + huurauto? Zitten daar nog verborgen kosten in? Want het gekke is dat als ik alleen de vlucht boek zonder huurauto dat ik dan net zo veel kwijt ben.
Wij boeken bijna altijd bij BA, alles goed geregeld! Ook de auto. Ik ben nog nooit verborgen kosten tegen gekomen. In april gaan we weer met BA naar Florida en hebben ook een auto geboekt via het pakket bij Avis.
Wij zijn dik tevreden!
hallo,
ik ben weer druk aan het zoeken naar tickets voor volgend jaar zomer. ik heb mooie prijzen gezien bij Expedia, maar kan niet vinden wat de prijzen zijn voor de koffers.
Het gaat om tickets bij BA, als ik ze rechtstreeks bij hun boek dan zijn de koffers 40 euro per stuk, maar gelden deze prijzen ook als ik ze apart boek? We gaan met z'n 4en, maar we nemen 3 koffers mee. alvast bedankt!
Als je een vlucht boekt via Expedia krijg je voor dat je definitief boekt een kopje "info over bagagekosten" te zien. Daar wordt EUR 50 vermeld met de opmerking dat het lager kan uitpakken bij de airline.
https://www.expedia.nl/Flights-BagFe...ightnumber=431
Dankjewel voor je reactie, maar als je tickets koopt bij Expedia dan moet je via BA koffers bij boeken, zijn de kosten hiervoor 40 euro per koffer? En kan je dan voor ieder apart een koffer bij boeken?
Even een verslag van onze terugvlucht met British Airways. Kort samengevat het was niet om over naar huis te schrijven. We hadden een premium comfort stoel geboekt bij American Airlines alleen werd de terugvlucht verzorgd door British Airways omdat we terug via Londen vlogen. Dus konden we mooi vergelijken omdat we op beide vluchten met een Dreamliner vlogen. Heenreis met AA via Dallas was alles prima verzorgd, goede stoelen, voldoende drinken, zelfs een ijsje tussendoor en prima eten. Op de terugreis vroegen wij ons echt af waarom we meer geld hadden betaald voor een ticket behalve voor de beenruimte. Drinken werd beperkt uitgedeeld en op een gegeven moment moest ik zelf maar water gaan halen achterin het vliegtuig, lege flesjes werden beperkt opgehaald, de keuze van het avondeten was slecht en niet (zoals AA adverteert) met door chefs samengestelde maaltijden. Na 6 passagiers voor ons was de eerste optie (kip met rijst) al op en kon er alleen nog maar voor macaroni met kaas gekozen worden. Klap op de vuurpijl wat het "ontbijt" wat werd geserveerd als een lunchpakket. In een bruine papieren zak, een gortdroog broodje wat het midden hield tussen een bolletje en een croissant, daartussen een uitgedroogd en verkleurd plakje substantie wat op kaas leek, een bakje vruchtenyoghurt en een flesje water. Dat was het dan. En dat was het dus ook voor ons met BA. Het was al een beproeving met twee overstappen in Chicago en Londen (was de enige optie nog om terug te vliegen). Vooral overstappen in Londen vonden wij ook geen succes. Wat een mierenhoop. We zijn blij dat we weer thuis zijn. Maar voor ons geen British Airways meer.
Ik kan me erg herkennen in dit British Airways verhaal.
Toch heb ik in het verleden een fors aantal malen met BA gevlogen naar Las Vegas.
Stomweg omdat het dan een vlucht was zonder overstap in de US waar ik toen een aantal malen werd verrast door grote vertragingen en gemiste vluchten door lange rijen bij de immigratie.
Ik heb nog nooit een slechte ervaring met BA gehad...
Komt vast omdat jij alleen met United Airlines wil vliegen.
Wij hebben ook mindere ervaringen gehad met BA en vliegen om die reden liever niet met BA. Ook de overstap op de terugweg zo vlak bij huis bevalt ons niet. Liever een overstap in de USA en dan de lange vlucht terug naar Schiphol.
Inmiddels al 4 jaar vliegen we met Delta...
(En inderdaad, tóch een betere service aan boord)