-
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
BELANGRIJK!!!! (we vertrekken maandag)
ik heb de tomtom kaarten gedownload (alleen niet via de tomtom site)
die heb ik op een kaartje gezet...
probleem is dat hij hem nu niet pakt :(
verder heb ik alles geupgraded wat nodig is...
hij leest het kaartje wel, maar kan geen kaarten vinden
wie kan mij/ons helpen??????????
-
Waar heb je de kaarten dan wel gedownload? Indien het antwoord is 'via een illegale download site' dan gaan we je niet helpen.
-
njit, bedankt voor je antwoord....
en ik snap dat jullie niet helpen als het via de illegale weg is...
ik heb hem van een vriend gekregen, die wist dat ik een tomtom kaartje wilde...
maar zal het even aan hem vragen, of hij er illegaal aan is gekomen
zo ja, dan mijn excuses voor de vraag, want ik wil zelf ook op een legale manier eraan gekomen zijn (Y)
-
De TomTom kaarten gebruiken een activatiecode. Deze is gekoppeld aan het apparaat-id van je TomTom.
Daarom herkent je apparaat de kaarten niet. Het kan dus best zijn dat je vriend hem gewoon legaal heeft aangeschaft.
De enige manier om legaal TomTom kaarten te downloaden is via de TomTom site.
-
Wegen veranderingen / TomTom
Hoi,
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen.
Weet iemand of er veel vernieuwd/veranderd is betreft de wegen in Florida?
Ik heb namelijk m'n TomTom voor het laatst in 2007 gebruikt en zit te twijfelen of ik deze zou gaan updaten. De kaart voor Florida is nu in de aanbieding (eur 25,--) bij TomTom. Of gewoon dat geld gebruiken in Florida.
Groetjes,
Astrid
-
Re: wegen veranderingen / TomTom
Ik zou (vooral voor 25 euro) die nieuwe kaart meenemen.
Als je hem voor het laatst in 2007 gebruikt hebt zal je tomtom waarschijnlijk geen "mapshare" hebben waarmee je updates van andere gebruikers kunt krijgen.
Ik woonde eind 2007 in Davenport, Park Poshner was toen in aanbouw (het eerste gedeelte) ik stond er versteld van wat ze de laatste paar jaar uit de grond gestampt hebben hier (ik ben 8 Juni hier weer naar toegekomen).
Tevens zijn er nogal wat nieuwe subdivisies. Als je toevallig een huis hebt in 1 van die subdivisies kon het dus wel eens moeilijk worden met je oude kaart (de subdivisie waar ik woon staat pas sinds kort op de TOMTOM kaarten)
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen, the magic kingdom staat nog steeds op dezelfde plek, en voor zover ik weet Universal ook dus als dat de dingen zijn die je gaat doen zal je kaart wel goed genoeg zijn.
-
In Orlando zitten we in Quality Inn op de I-drive.
Maar we gaan een half rondje Florida doen.
Miami - Naples - Ft. Myers - St. Peterburg en Orlando.
Maar bij de plaatsen die we aan doen gaan we vaak zomaar een stuk rijden en dan willen we toch wel weer met de tomtom terug naar het hotel.
En dan dat je niet steeds hebt dat TOM opnieuw moet gaan berekenen, omdat er nieuwe wegen of opbrekingen zijn.
Vandaar.
-
Ik heb de kaart ook besteld, het is tenslotte maar 25 euro, wat maakt dat nog uit op een reissom van ..... En je bent verzekerd van de meest actuele kaart. Er kan natuurlijk altijd nog een straatje openliggen. Ik zou er in ieder geval niet over twijfelen.
-
Natuurlijk moet je die vraag hier stellen, het gaat immers over Florida, als ik zo vrij mag zijn. :razz:
Geloof het of niet, ik heb vanmiddag ook zitten kijken, heb zelf een TomTom 910 en het ding is ook van 2007. Ga morgen op de zaak het ding upgraden, had me creditcart niet bij me, anders had ik het direct gedaan.
Wij gaan zondag a.s. voor vier weken naar FL (Fort Laurendale) een gaan zó'n beetje zeker het zuiden van de staat doorkruizen, dus vandaar...........
We zijn twee keer eerder in Florida geweest en het lijkt me bijzonder makkelijk, in het verleden met zo'n kaart is toch ook niet alles.
Dus gewoon doen, aan die € 24,50 zal het ook niet liggen.......
Neem wat goedkope boodschappen mee terug en je hebt deze centen weer dubbel en dwars terugverdient, de dollar is vandaag weer wat goedkoper geworden.
($ 1,43) =D>
-
Re: Wegen veranderingen / TomTom
Ook rond het vliegveld van Orlando (MCO) is hard gewerkt aan verbetering en verandering van de wegen. Tom meldde dat ik rechts aan moest houden, maar dat was dus een nieuw aangelegde afrit.
Ook ik zeg: aanschaffen voor dat miniprijsje!!
-
Ik had in mei 2009 een oudere Florida map versie van TomTom bij me (op me PDA).
Op zich weinig problemen gehad, hij stuurde me 1 keer verkeerd bij een knooppunt in de buurt van Fort LAuderdale, maar gelukkig was ik zo slim om ook op de borden te letten. MAar ach, als je een keertje verkeerd rijdt is er vaak snel genoeg weer een afritje of zijstraat om te keren! :) Zo kom je nog eens ergens!
-
Ik heb de nieuwe kaart van het weekend besteld voor m'n Tom910.
Ik wacht nu af hoe het verder gaat. Ik krijg een mailtje van Tomtom en kan 'm dan installeren.
Dank je jullie wel voor de tips.
-
TomTom kennend zullen er, als ze een aanbieding hebben, binnenkort wel nieuwe kaarten komen. Hebben ze al meer gedaan.
Zou me niets verwonderen als de gegevens van deze kaarten uit +- 2007 stammen.
-
Zeker voor die prijs, ik betaalde in december nog €39,90 . in het zuiden bij de key`s is er veel opengebroken .
Nee niet over nadenken je kan haast niet zonder
Gr
-
Gemiddeld komt er elke 3 maanden een nieuwe kaart uit. Als ik me niet vergis is de volgende op 1 augustus te verwachten.
-
Re: Ervaring Igo 8 navigatiesoftware in USA?
Terug uit Florida... I go 8 werkte perfect!!!! even wachten eerste keer op satellieten, daarna perfect!!!
Helaas weer terug in het koude,kleine, chagerijnige Nederland....iemand werk voor me in Usa?? ;)
-
Dat koud valt nu toch wel mee? :-s
-
hahaaha..komt idd nu een beetje in de buurt....morgen zal wel beter in de buurt komen ;)
-
Ik heb enige tijd geleden alweer dit topic doorgenomen.
Nu heb ik toch een vraag, maar weet niet meer op welke pagina, het antwoord zou kunnen staan...:oops:
Wij lenen van mijn moeder een Tomtom (europe xl 31). Nu heb ik zojuist een kaart voor Florida (usa southeast) gekocht. Ja, legaal natuurlijk !
Morgenavond gaan we naar haar toe, ook ivm de navigatie. (Maar vooral om lekker te gaan eten..:D )
Wat we dus niet gevonden krijgen; Past de usa kaart op de huidige europa kaart erbij, of kunnen we dat op een losse SD kaart zetten ?
Dan kan ik nl morgen meteen op het werk een kaart kopen en alles afhandelen. Hoe groot moet die kaart trouwens zijn?
Alvast bedankt !
oja, misschien wel een hele domme vraag... Zij heeft tot onze vakantie natuurlijk de TT in gebruik. Kunnen wij de kaart (als het dus een losse is..)wel bijvoorbeeld in de laptop zetten en dan de adressen alvast invoeren ?
-
Het ligt er maar net aan wat voor SD kaart het is, natuurlijk.
Normaal zijn het 1GB kaarten, en de West-Europakaart neemt 882MB in beslag.
Volgens opgave va TomTom is de US southeast 260MB, dus dat gaat niet passen, helaas.
Maar je hebt dus genoeg aan een 1GB SD kaart om je download op weg te schrijven.
Of de TomTom software inmiddels zo ver is dat je op de PC je adressen al in kunt voeren, weet ik eigenlijk niet. Wij doen dat op de TT zelf. Europa kaart eruit, US er in, adressen invoeren, en dan weer terug wisselen.
Dus als je moeder hem even kan missen, ben je al klaar.
Er is ook een programma waar je hele routes kunt plannen en dan rechtstreeks in de TT kunt invoeren. Ben de (korte naam, iets als Skype, dacht ik) naam even kwijt en hij staat op de PC in de studio, en daar kom ik vandaag echt niet ;-)
Misschien dat iemand anders het zo weet.
-
Ta2 Gerrit,
al heel erg bedankt..
We hebben nog even voordat we gaan (iets minder dan 4 weken) dus daar hebben we nog wat tijd voor.
Het is ook niet zo, dat we geen of weinig tijd hebben, dat als we daar zijn, om de adressen in te voeren.. Maar ik begrijp van vele al dat het makkelijker is om dat thuis te doen. En natuurlijk leuker..;)
-
-
-
Net een week terug uit Florida. Tomtom meegenomen, werkte perfect, ook oplaarbaar in de huurauto. In Nederland de kaart van West Europa verwijderd (naar de computer gekopieerd natuurlijk) en de kaart van Florida erop gezet, helemaal TOP! Als ik dit kan dan kan iedereen dit, succes
-
Auto navigatie
Wie helpt? ga voorjaar 2010 naar Florida en wil graag een autonavigatie gebruiken (TomTom o.i.d.). Ben het nu zat om in het donder na de afslag tot de conclusie te komen dat ik weer 15 miles door moet rijden of mijn huwelijk op het spel moet zetten bij de combinatie kaart lezen/ autorijden :-$ ;). Vorig jaar is deze door de autoverhuurder aangeboden voor $ 6/dag (en natuurlijk niet gedaan!).
Kan me voorstellen dat je er dan beter een in de USA kan kopen, maar ... ik wil deze daarna ook in NL gebruiken en die kaart zal er vast niet bijzitten. Kun je deze daarna los kopen/ downloaden/ o.i.d.
Kan er ook een hier kopen en dan een USA kaart op de kop tikken. Kan dat? Zo ja, hoe werkt dat? Downloaden/ kopen/ ...?
Je ziet: ik heb er echt nul-komma-nul ervaring mee. Alvast dank!
FloridaFrankie
-
Re: Auto navigatie
Heb je al eens goed op dit forum gekeken met zoekterm navigatie bijv.?
Er is zowat een half forum over navigatie en TT/Garmin/kaarten e.d. volgeschreven.
Knaapje
-
Gaat heel simpel & paar opties:
Koop een nieuwe Navi naar wens hier. Kijk of er een USA kaart bij zit; zo ja je hoeft niets te doen (o.a. Tom Tom) Zo nee koop een losse kaart. Ik werk alleen met TomTom dus weet hoe het daarmee werkt. Simpel een kaar bestellen bij TomTom.Afrekenen, installeren klaar. TomTom Home regelt alles voor je, kind kan de was doen.
Hoe luxe je wilt navigeren en welk apparrat het beste voor je is moet je zelf bepalen.
Ik kocht een TOMTOM One XL in de aanbieding bij Saturn voor 150 euro. Florida kaart 25 euro en voor 175 klaar. Navigatie in heel westeuropa + florida.
Koop je een veel durdere Tom dan kan hij meer en zit er soms ook een Amerika kaart bij. Voor mij wat dit van de zomer de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Ideaal:
Je kunt vooraf routes plannen als je wilt op PC om Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles "at no extra cost"
Succes met uitzoeken & prettige reis.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
parrot
Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles
Dat valt nogal tegen, het kan(na keuze van een nieuwe kaart) wel tot 10 minuten duren voordat de juiste satelieten gevonden worden.
-
Ja dat had ik dus ook gelezen op het forum. Wat is nu het gekke. In Florida was het systeem binnen 1 a 2 minuten parraat. Ik had het apparaat wel eerst 1x aangezet thuis om te checkken of de kaart erop zat. Terug in NL doet het appaaraat er wel heel lang over om de satellieten weer te vinden. Blijkbaar goede ontvangst gehad in Florida!
Wat van zeer grote invloed kan zijn is of je een warmte werende folie in de voorruit hebt. Hebben we nl. in NL wel en ik ben er niet zeker van dat onze RAV daar er ook een had. In het geval van zo'n voorruit: even raampje open en apparaat buiten houden of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)
-
Dit is inherent aan de werking van het navigatiesysteem. De chip in je TomTom moet weten waar alle satellieten zich bevinden. Als dit eenmaal bepaald is worden deze posities opgeslagen. Maar als je je systeem naar de andere kant van de wereld brengt dan kloppen die opgeslagen posities niet meer (de data is maar geldig voor een bepaald gedeelte van de horizon en voor een beperkt aantal uren).
Hetzelfde heb je als je je systeem een paar dagen niet gebruikt hebt - dan duurt het ook langer om een fix te krijgen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
parrot
of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)
Dan ben je dus binnen, dat werkt niet
-
Oplossing:
Zet iemand in de rij bij Alamo, loop even naar buiten doe je ding kom terug ga in de rij s taan en zie daar probleem opgelost. = "Manuele" multitasking en ja het werkt niet als je alleen bent........8-)
-
Ja, kan ik mijn zoon dan wel alvast naar buiten sturen met dat ding.
-
Of het kan gaan zoals bij ons.:mrgreen:
Eerste keer naar Florida dus vlak voor de vakantie een zeer uitgebreide TT met USA erop gekocht.
Helaas dus voor de vakantie niet gebruikt en al helemaal niet de beschrijving gelezen.
Komen we aan na tig uur reizen, volledig in shock van vermoeidheid en alle nieuwe indrukken en niet te vergeten 2 verschrikkelijk moeie 5 jarige jongetjes.
Eindelijk in de huurauto en nu de TT aan en naar ons bedje in het Disney Movies All Star hotel.
Maar wat is dat...... TT weigerd :roll: met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Zou hij per ongelijk aan gestaan hebben en nu leeg zijn????
In het hotel aangekomen, na de hele goede en duidelijk Disney borden te hebben gevolgd, TT opladen maar.
Helaas nog steeds geen contact.
Wat bleek, na al die schokken van de reis moest hij, met een paperclip aan de achterkant, gereset worden:twisted:
Moraal van het verhaal??????
TT mee naar Florida is héél handig, we hebben er uiteindelijk heel veel plezier aan gehad.
Maar zorg dat hij
1) opgeladen is en
2) neem een paperclip mee zodat je hem eventueel ter plekke kan resetten als hij totaal dienst weigerd:-\"
Veel plezier en groetjes Patries
-
Ja, Ja,
Die Tommers hebben geleerd, maar helaas niet genoeg. De paperclip mag thuis blijven gelukkig. Tegenwoordig reset je door het ding aan de stroom te hangen (auto of stopcontact) en de aan/uit knop lang in te drukken.
-
GSM met navigatie
hallO
Ik kan binnenkort een nieuwe GSM kopen want mijn contract loopt af. Nu wil ik er sowieso eentje met quadband voor t geval ik (bv) naar Amerika ga, wat 'toevallig' ook nog t geval is in 2010.
Tegenwoordig zijn er veel GSM's met een navigatiesysteem er op/in/aan.
Heeft iemand daar ervaring mee in Amerika?
Tuurlijk kan ik een Vodafonewinkel binnen lopen en t idee lanceren maar het is nu helaas zadagavond dus de winkels zijn gesloten.
dankjewel, mrloes
-
Re: GSM met navigatie
Je hebt inderdaad nu veel telefoons met daarop een GPS antenne. En de navigatiesoftware die er vaak op zit is ook in Amerika te gebruiken, mits je de kaart hebt. De satellieten die je gebruikt zijn namelijk dezelfde.
Ik heb zelf een smartphone (PDA-GSM) met een losse GPS ontvanger en dan TomTom 6 erop, maar in Miami zijn ze toch wel veel aan het verbouwen en merk ik dat er snel veranderingen zijn. Ik overweeg om volgende keer toch echt een TomTom bij de Walmart te halen met daarop de nieuwste kaart van Amerika.
Maargoed, ik weet niet wat jij voor een telefoon wilt betalen (ook incl. abonnement). Ik koop liever los een TomTom voor bijv. 120 dollar en neem een sim only abonnement met een goedkope simlockvrije telefoon die kan bellen, smsen, een foto maken en een mp3 kan afspelen. Dan betaal je per maand misschien 8 euro abonnementskosten. Die telefoon die je namelijk 'gratis' krijgt, betaal je toch altijd wel terug + een beetje extra geld.
-
hi
Ik heb nu een abonn van 22,50 E p/mnd en da's voldoende. Ben altijd klant geweest bij Vodafone en heb de laatste jaren altijd een Samsung gehad, liefst een slider, altijd een 2-jarig abonn.
Als een soort van principe wil ik 0,00 E betalen voor een nieuw toestel omdat ik een vaste/trouwe klant ben van Vodafone maar ik weet dat die redenatie voor de providers niet altijd logisch is :( ...
-
Vorig jaar met mijn htc cruise rondgereden in florida en dat ging prima!
Zorg natuurlijk wel dat je de laatste kaart erop hebt staan!
Gr.
-
Vaak krijg je wel een toestel voor 0,00, zo lang je maar een 2 jarig abonnement neemt en misschien moet je dan eerder rond de 27,50 zitten. Ik ben niet zo heel erg thuis in de GSM wereld, maar ik vraag me af hoeveel slidephones een GPS antenne onboard hebben. Het zijn meestal de iets grotere toestellen.. denk aan de Nokia N-serie, Sony-Ericsson Experia X1, HTC telefoons enz. maar volgens mij heb je op de TforTelecom en Phonehouse websites wel 'configurators' waarop je kan kiezen wat een telefoon moet hebben... dan vink je 'GPS' alvast aan. Moet je wel opletten dat het geen A-GPS (assisted GPS) is, want dan moet je ook een data-abonnement hebben en ik denk niet dat jij in Amerika een Nederlands data abonnement wilt gebruiken vanwege de hoge kosten.
Geef mij maar een eenvoudige simlockvrije telefoon die ik ergens koop, simonly abonnementje en ik koop in Amerika wel een losse TomTom of Garmin met de kaart van de hele VS erop. Maarja, dat ben ik en de meesten denken toch wel anders. :mrgreen: