Wat moet ik antwoorden als ze bij binnenkomst naar mijn beroep vragen?
Ik doe vrijwilligerswerk (geef les),
Afdrukvoorbeeld
Wat moet ik antwoorden als ze bij binnenkomst naar mijn beroep vragen?
Ik doe vrijwilligerswerk (geef les),
Teacher?lijkt mij prima.
Of anders 'free-lance teacher' ? Het is overigens al jaren geleden dat mij deze vraag is gesteld bij binnenkomst in de US...
Je kunt ook zeggen dat je volunteer teacher bent.
Wij (vrouw, mijn persoontje en 2 kinderen 10 en 2) zijn bezig met het samenstellen van de Florida reis voor juli 2016.
Op dit moment hebben wij 2 week in gedachten. We willen graag naar Orlando en de Disney parken uitgebreid bezoeken. Ook Universal staat op onze lijst dankzij de tovernaars leerling ;)
Nu had ik even een paar vragen. Is 5 dagen voor de Disney parken en 2 voor Universal voldoende of teveel? Wij zijn geen snelle attractie fanaten maar kunnen genieten van alles wat met Disney te maken heeft. In Parijs vermaken wij ons ook prima 3 dagen.
Voor het huisje zaten wij te kijken naar de Disney Area budget homes zijn die een beetje goed of kan ik beter verder kijken?
Als laatste vraag de auto. Ik wil natuurlijk wel een beetje auto gebruiken als we daar toch zijn en had de full size SUV in gedachten of is dat een beetje overkill?
Veel vragen ik weet het ;) Heb er wel al heel veel zin in.
2 dagen voor Universal is voldoende. Disney bestaat uit 4 parken (6 als je de waterparken meetelt). Je kunt er meer tijd besteden, maar met 5 dagen heb je dus tijd voor ieder park een keer en een park twee keer. Persoonlijk zou ik in twee weken tijd aan 7 dagen (dus de helft van de tijd) zeker voldoende hebben. Als je kaarten bestelt voor Disney kun je met of zonder parkhopper kopen. Parkhopper betekent dat je meerdere parken per dag mag bezoeken. Dit is dus wellicht ook een optie voor je. Het is overigens niet goedkoop om al die parken te bezoeken, maar hoe vaker je gaat, hoe goedkoper het wordt per keer.
Ik ken Disney Area budget homes niet, maar ik zou zeggen verdiep je eens goed in de mogelijkheden van het huren van een villa. Er is veel te krijgen voor een prijs waar je in Nederland nog geen Landal huisje voor kunt krijgen. Een full size SUV is echt een grote. Voor een gezin met 2 kinderen is een standard SUV ook prima. Als je niet te veel rijdt, zou je zelf met een midsize SUV uit de voeten kunnen.
Als je Disney World een beetje leuk wil doen (genieten en niet haasten) en als je alles wil doen (in ieder geval alle parken) dan is 5 dagen echt minimaal. Ik zelf zou, zeker met een kleintje van 2, er wat meer tijd voor uittrekken. Kijk ook eens naar http://www.attractionticketsdirect.i...resort-tickets Is wel wat duurder dan een 5 dagen ticket maar je kan je helemaal uitleven en dat allemaal op je gemak.
Een Disney area home kan ook wat verder in Davenport liggen en dat vind ik geen Disney area (soms half uur rijden) maar is wel te doen. Soms kan je ook voor een bepaalde buurt kiezen zoals Lindfields en dat is dan weer een stuk dichter bij Disney World. Budget homes zijn minder luxe maar inderdaad altijd wel groter dan een Landal huisje. Ik zou zeker eens goed kijken wat er te krijgen is want met een beetje speurwerk heb je echt een super mooi huis om vakantie in te vieren.
Bedankt allen voor de tips. Ik zie inderdaad op die website die Mushu doorgaf de 14 dagen voor de prijs van 7. Dit klinkt als een zeer mooie optie om de parken eens goed te kunnen bekijken.
Mini golfbanen moet je dan wel voor 4 pm doen, anders is je ultimate ticket daar niet geldig :) Maar die tickets geven veel mogelijkheden en je hoeft niet alle dagen te gaan.
2 dagen voor universal vind ik zelf ook wat kort , je kan nu al 14 dagen onbeperkt krijgen wat minder kost dan 2 lossen dagen.
Dat het kaartje voor 14 dagen toegang goedkoper is klopt, maar ook al heb je 14 dagen onbeperkt toegang (muv parkeren a $20 per dag) kan ik in 2 dagen alles in de studios & IoA op het gemak doen.
Ik vind 2 dagen ook genoeg. Beetje afhankelijk van wanneer je gaat, maar de derde dag zijn wij altijd snel klaar...
Wij hebben die tickets ook alleen dan met een verblijf in Port Orleans French Quarters Inclusief quick Dining pass (+ resort free refil mug voor drinken) en 100$ voucher om in het park uit te geven. Wij betalen daarvoor 1000,- meer en slapen dus in een moderate resort bij disney. Mocht je dat iets vinden kun je kijken op de ierse site van Disney, als je het eten eraf haalt per dag en de voucher ben je zo'n 500,- voor 5 nachten op een disney resort kwijt.
Wij slapen daar dus 5 nachten en zijn met 3 (2 volwassenen en 1 kind van 4).
Wat wij dus niet hebben is de 20$ per dag parkeren en we huren de auto pas na Disney en doen daar alles met het disney vervoer (Magic express (gratis van MCO naar disney),shuttles en bootjes). Daarom heb ik via Expedia bij Alamo geboekt die op het disney resort zit en je bij een park ophaalt om bij de auto care centre af te zetten. Ik heb dus pas een auto nodig na 5 dagen en niet als ik toch op het park zit.
Ik denk dat ik daarmee qua kosten niet veel lager uitkom dan buiten het park :)
Autohuur doen we dus bij Alamo en kiezen hiervoor al jaren een midsize SUV en komen eigenlijk nooit ruimte tekort. Je moet wel kijken welke dat je meeneemt gezien sommige midsize klein uitvallen. De laatste keer hadden we een Nissan Murano en daarvoor een Kia Sportage en een dodge Journey.
Wij hebben in ieder geval besloten om de 2 weken om te zetten naar 3 weken en voornamelijk vanuit de villa te "opereren". Aangezien onze kleinste nog wel haar middag slaapje nodig heeft.
Ik zal ook de auto om gaan zetten van full naar standard. Ik wil eigenlijk wel een lekkere lompe auto (aangezien ik ook niet de kleinste ben ;)) maar de Full Size was zelfs mij indd een beetje te lomp.
Wij hebben een offerte opgevraagd bij USA Fun Vacations en die hebben ons zeer goed geholpen dus vanavond maar even alles gaan boeken.
Bedankt voor de hulp allen ;)
Veel plezier met het uitzoeken, als je dat goed doet is het een leuk begin van je vakantie.
En een villa is uiteraard ook heeeel lekker :)
Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee met het forum om aan alle informatie te komen, ik heb al ontzettend veel goede tips gelezen en antwoorden op mijn vragen.
Toch zijn er een aantal vragen die niet aansloten bij mijn vragen of wat ik gewoonweg nog steeds niet snap haha.
Dus ik heb besloten om toch maar mijn eigen verhaal ook hier neer te zetten gezien ik nogal zenuwachtig ben voor onze trip en het graag goed voor wil voorbereiden, en ik heb ook nog wel even gezien we 09-09-2016 pas vertrekken.
We gaan 16 dagen naar Orlando Kissimmee, we vliegen met TUI, we hebben een totaal boeking gedaan bij TUI en toen ben ik pas hier gaan lezen, nu heb ik zo mijn kleine twijfels.
Onze boeking is voor 2 personen en zijn totaal 3300 euro kwijt, gespecificeerd:
-Retour comfort ( bewust voor gekozen gezien ik nogal wat steviger ben en bang ben dat het allemaal wat krap wordt, mijn man is een stuk slanker en zo kunnen we de stoelleuning om hoog doen en dan pik ik stiekem wat van zijn ruimte)
-14 nachten in het Legacy resort Kissimmee ( we willen graag een resort voordat we volgend jaar naar een Villa gaan )
-We hebben een huurauto erbij genomen voor deze 16 dagen, hier betalen we omgerekend 468 euro voor 'fullsize' autohuur, (mijn man rijdt alleen gezien hij 31 is en ik pas 21 en dat nogal prijzig is)we hebben werkelijk geen idee wat dat betekend of wat voor auto we kunnen verwachten gezien TUI hier steeds naar hun brochure verwijst, maar we daar ook niet veel wijzer van worden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En mocht de auto tegenvallen, is het aan te raden om een upgrade te doen terplekke of kan ik dat beter op en een of andere manier hier in NL regelen? We willen namelijk flink shoppen.
We hadden zelf zoiets dat dit wel een redelijke prijs was de 3300 euro, of hebben jullie zoiets je gooit geld weg en huur in godsnaam een villa?
Wat we graag in Orlando/kissimmee willen doen:
Harry potter
Jurrasic Park
Back to the future
Disney World (ik begrijp dat dit een breed begrip is, ik hoor graag jullie advies later bij mijn specificatie)
Seaworld
Een waterpark
We houden totaal niet van achtbanen of iets wat snel gaat, we gaan vooral voor de ervaring, winkeltjes, het gevoel, de paar leuke kleine attracties eventueel.
Ook met het waterpark, we gaan liever naar een heel mooi waterpark dan eentje met veel glijbanen.
Maar mijn hoofdzakelijke vraag is vooral, ik breek al een paar dagen mijn hoofd hierover, kan ik hier combo tickets van kopen?
We willen het wel verspreid doen over de 2 weken gezien mijn man zijn crohn, verschilt per dag hoe hij zich voelt.
Ik ben ook opzoek naar een mooi strand, maar niet helemaal naar Miami, maar doenbaar vanaf Kissimmee (doenbaar bijvoorbeeld maximaal 2,5 uur heen rijden)
Hoe we de overige 2 weken invullen lees ik vooral reisverslagen en probeer daarop aan te voelen als het wat voor ons is, geeft een hoop inspiratie.
Maar dit zijn echt vragen waarmee ik een beetje moeite mee heb om echt uit te komen.
Ik hoop dat jullie een leuke input hebben!
RELAX, je hebt het over je vakantie en dan moet je absoluut niet stressen.:D
Prijzen zijn altijd relatief, duur of goedkoop dat ligt altijd aan je eigen voorkeur en je hebt duidelijk gekozen voor een rechtstreekse vlucht, een resort en een full size auto. Je vond de prijs mooi en hebt geboekt, daarna moet je niet meer gaan kijken of het goedkoper kon maar lekker gaan genieten van de voorpret en de plannetjes maken voor de tijd dat je er bent.
De auto zou voor 2 personen ruim voldoende moeten zijn want je hebt voor naar de luchthaven toe altijd nog de ruimte op je achterbank, verder laat je je koffers en spullen achter in het hotel en sleep je die niet elke dag mee in de auto.
Als je van wat rustigere attracties houdt zou ik me meer verdiepen in Disney World dan in Universal, Universal heeft toch flink wat heftigere attracties en veel achtbanen.En als je volgens jaar weer wil zou je ook een keuze kunnen maken om wat je wilt gaan doen op te splitsen over deze twee vakanties.
Voor combi tickets zou je eens kunnen kijken bij www.attraction-tickets-direct.co.uk daar heb je allerlei soorten tickets en ook combinaties van tickets.
Tja je kunt richting St. Petersburg voor het strand maar ook richting Cocoa Beach, met 1,5 uur is dat wel te rijden. Eventueel kun je kieze nvoor Daytona Beach en een rondleiding over het circuit combineren met een strand bezoek. Het leuke bij Daytona is dat je tegen een geringe vergoeding met de auto het strand op mag en je auto daar kunt parkeren en meteen de zee in kan. Dus geen gesleep met spullen en een ervaring rijker.
Zonder vragen en antwoorden zou het forum geen bestaansrecht hebben, dus lekker vragen stellen in de daarvoor bedoelde topics en er is zat leesvoer op dit forum en in de vele reisverslagen.
Succes met het maken van plannen en het voorbereiden van je vakantie.
Dankjewel Anthon, je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet het ook wat meer als voor pret gaan zien haha.
Maar super tip van je over Daytona beach, ik heb meteen gekeken en dat gaan we zeker doen, dat is echt iets voor ons!
Ik ben nu aan het kijken bij attraction tickets als er wat voor ons tussen zit.
Ontzettend bedankt voor je uitgebreiden uitleg!
Harry Potter en Jurrasic park zijn in Universal. Back to the future was een attractie in Universal maar die is een paar jaar geleden omgetoverd tot The simpson ride.
Ik denk dat het wel een beetje veel wordt als je alle 4 Disney parken +2 Universal parken, Seaworld en een waterpark wil doen.
Of is het echt een pretparken vakantie?
Voor strand zou je ook naar Clearwater kunnen. Daar kun je ook dolfijnen spotten met little Toot.
Ja, dat is ook wel waar, wat raadt jij echt aan als Disney park? We houden niet zo van atracties maar meer van de sfeer en mooiheid, lekker shoppen enz.
We gaan absoluut naar Seaworld en een waterpark, ik denk van Disney waterpark.
Tja, wat raad ik aan. Het is echt zo persoonlijk vind ik. Wat de één leuk vind, vind de ander weer minder.
Heb je al eens op de website van Disney gekeken wat je aanspreekt?
Ik ben een attractie ganger zolang het maar niet over de kop gaat :P Ik denk maar dat is persoonlijk natuurlijk dat Disneyworld en Disney Epcot het "rustigs"zijn en Animal Kingdom ook wel :) Ik heb me er zeer zeker vermaakt en mn vadertje die toen ook al tegen de 60 liep heeft zich ook prima vermaakt en zelfs in best wat attracties mee gegaan :)
Disney World is voor alle leeftijden, de meeste attracties zijn niet al te heftig. Soms is het veel heen en weer schudden, een grote hoogte, kleine ruimte of gaat het heel snel. Bij Disney gaat het vaak meer om de hele belevenis en niet alleen de thrill. Rock 'n' Roller Coaster (Disney Studios) is de enige attractie die over de kop gaat. Mijn ouders zijn 65+ en gaan overal in (zeker in Disney maar ook in Universal).
Oh leuk ik ga ook in Juli met twee Tieners voor de eerste keer!
Is deze attractionsite alleen voor mensen uit Engeland en Ierland?
Ik neem aan dat je de Ierse of Engelse versie van attractionticketsdirect bedoeld. Je kan hier ook gewoon met een Nederlands adres bestellen.
Ja heb de opgegeven link gebruikt
Denk er wel aan dat ze niet meer gratis opgestuurd word . Je krijgt E-tickets die je moed printen .
Volgende week voor het eerst naar Florida. Nu probeer ik het weer een beetje in de gate te houden, omdat we ook graag naar "Mickey's Very Merry Christmas Party" willen gaan. Met zoveel shows buiten, zou het natuurlijk mooi zijn als we droog weer hebben. Nu wisselt het ontzettend; van regen tot bewolkt tot zon. De ene site zegt weer wat anders dan de andere en de ene site heeft een uur later ook weer iets heel anders staan. Hebben jullie er ervaring ermee? Of is het gewoon gokken? Of wellicht een tip voor een weer site waar jullie op kijken. Het blijft een voorspelling, maar het wisselt zo ontzettend dat ik het raar vind dat het de ene keer zonnig is en de andere keer veel regen (en dat voor dezelfde dag). Haha , bedankt!
Welke datum heb je gekozen?
Het weer in Florida is slecht te voorspellen. Ik heb ook wel meegemaakt dat we uit Disney World wegreden in een flinke stortbui en bij de villa 10 minuten verderop aankwamen en alles daar was droog en bleef ook droog. November is wel een van de maanden met de minste regen dus dat is gunstig. Ik zou gewoon een datum prikken die jullie het beste uitkomt en niet van voorspellingen uitgaan. Als je morgen kijkt zijn de voorspelling weer anders en overmorgen weer. In november kan het in de avonden best fris zijn (wat mij betreft koud), temperaturen van rond de 13 graden komen zeker voor dus houdt daar ook rekening mee. En anders ga je lekker even binnen zitten met een kop warme chocolademelk en een cookie die je op verschillende plekken tijdens de MVMCP kan krijgen. Veel plezier!
Bedankt Mushu! Inderdaad, niet goed voorspelbaar. Inmiddels al weer veranderd dus misschien maar beter gewoon plannen. We hebben onze dagen eigenlijk al ingedeeld met de crowd calenders etc. en ook onze fastpass+ hierop vastgelegd. Dat betekend dus dat we die hiervoor weer helemaal zouden moeten aanpassen. Ik hou het denk ik op 13 november zoals ik gepland had. Bedankt!
Hallo,
op 8 mei vertrekken mijn vriendin en ik voor de eerste keer in ons leven richting de USA.
We hebben er super veel zin in! aangezien we maar 3 dagen in orlando zijn willen we in ieder geval een disney park pakken (1 dag)
hoe kunnen we dit het beste doen? Van te voren ergens een ticket bestellen? Bij disney zelf op die dag een entree ticket kopen of zijn er nog lokale bureaus die tegen een gereduceerd tarief kaartjes verkopen?
Bij Disneyland Parijs vroegen een aantal jaar terug namelijk 78 euro voor een dagtciket, bij disney aangekomen troffen we een VVV kantoortje en betaalde wij maar 38 euro!
Wat voor mogelijkheden hebben we?
Wat leuk! Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Wij gaan dit jaar ook 1 dag naar Disney (Magic Kingdom). Ik heb besloten om een maand van te voren de tickets online te bestellen via Disney. Dit is trouwens aankomend weekend ;)
Dagtickets zijn helaas naar verhouding een stuk duurder dan meerdaagse passen. Korting op dagtickets heb ik nergens kunnen vinden tot nu toe. In 2011 zijn we voor het laatst een dag naar Disney geweest. Ons werd toen in de lobby van het hotel door een extern bedrijf verteld dat we met korting kaartjes konden kopen, mits we een timesharing bijeenkomst zouden bezoeken. Deze bijeenkomst zou dan heel vroeg plaatsvinden en daarna kon je naar Disney met goedkope kaartjes. Daar hebben we toen vriendelijk voor bedankt!
Tickets kun je ook ter plaatse kopen aan de kassa. Ik vind het fijn dat als je online tickets hebt besteld, je dan max. 3 attracties kan vastleggen met een Fastpass (vanaf 30 dagen voor de gereserveerde datum).
Wij hebben 2 jaar geleden gebruik gemaakt van de verkoopster die langs kwam in de lobby van ons hotel. Wij gingen wel 5 dagen maar het scheelde toch ook weer. Weten jullie al welk park het gaat worden? Super leuk!
Precies wat Stephie schrijft, geen korting alleen als je voor timeshare gaat. En het is wel heel fijn om vooraf je fastpasses vast te kunnen leggen.
Ok duidelijk. Welke sites adviseren jullie? Heb al wat sites bekeken maar dan kan ik alleen voor meerdere dagen toegang kopen
De officiële Walt Disney World site: https://disneyworld.disney.go.com
Attractionticketsdirect.de
https://www.attractionticketsdirect....our-way-ticket