Ik ben heel vaak in mei geweest en over het algemeen volop zo'n en meestal weinig regen. Vorig jaar 4 weken geweest en een keer of 5 een bui. Wij vinden het een fijne periode.
Afdrukvoorbeeld
Ik ben heel vaak in mei geweest en over het algemeen volop zo'n en meestal weinig regen. Vorig jaar 4 weken geweest en een keer of 5 een bui. Wij vinden het een fijne periode.
Wij hadden ook gehoord dat mei een fijne periode was. Juli aug schijnt een erge hoge luchtvochtigheid te hebben.
Neem een vest mee voor in de restaurants, verder is korte broek en t-shirt "verplicht" ;)
Oke bedankt allemaal. Ferry77 wij starten in Miami,Key West St. petersburg orlando maar volgorde weet ik nu zo niet precies
Wij waren er eens de hele maand mei en idd iedere dag een flinke bui soms 10 min. soms een uur daarna weer zon :-), en als het regent blijft het gewoon warm dus zo erg was het niet.
Oké klinkt goed @angela67
cant51 buitjes vallen vaak in de middag had ik vernomen..... Waarom mag Joost weten
Noem het maar Buitjes.........
Het kan in Mei ook gewoon de hele dag regenen.
Wij hebben elk jaar wel 1 of meerdere dagen slecht weer gehad.
wij gaan 17 dagen dus hopen maar dat we niet veel regen krijgen maar de zon krijgen
Vorig jaar begin mei weekje geweest. Temperatuur meestal rond de 27-30 graden. Echt zomers dus. Ik heb geen wolkje gezien die week. Echt heerlijk weer.
Wij hebben in mei maar twee keer een lange broek aan; op de dag van aankomst en op de dag van vertrek.:cool:
Ik sluit mij helemaal bij José aan. Alleen bij aankomst en vertrek draag ik een lange broek.
:cool:
Bij reizen is lange broek wel lekker ivm airco vliegtuig
Neem voor in het vliegtuig ook altijd een fleece vest mee. Zeker nodig bij de terugvlucht s'nachts.
Wij gaan dit jaar eind september begin oktober naar Florida en ik vroeg mij af of we ons moeten voorbereiden op veel regen?
Vorig jaar zijn we eind mei begin juni geweest en hebben we enkel de laatste dagen wat last gehad van buien en hier en daar een dag bewolkt maar het was warm.
Wij zijn afgelopen jaar in september geweest, en wij hadden vrij weinig regen.
1 dag dat het om 1600uur begon en tot zeker 2200uur doorging. Maar meestal waren het buitjes van een half uur tot een uur en trok het daarna weer open. Temperatuur was elke dag warm. Dat was met name in september.
Ik ga al jaren in de periode 1 okt tot rond 20 oktober naar Orlando en heb slechts af en toe een bui.
Overdag een t-shirt en 's avonds bij het vuurwerk heb je wel een licht jack of zo nodig.
Ook wij zijn notoire Oktobergangers en hebben in de afgelopen jaren nog maar 1 keer meegemaakt dat we bijna dagelijks regen hebben gehad, maar wel prettige temperaturen en ook tussendoor behoorlijk zon. Dus al met al is dit geheel geen verkeerde periode en iets minder heet als in de zomermaanden :up:
wij waren in eerste instantie van plan te boeken voor eind mei tot half juni (dit jaar nog). Wij zijn al 5 keer eerder geweest, maar altijd in april of mei (of van beiden een deel) en 1 keer in augustus (maar dat nooit meer, veel te heet). April/mei vonden we qua weer altijd perfect. Lekker warm (maar niet overdreven heet), veel zon, nauwelijks regen of bewolkt. Dit jaar kunnen we echter pas vanaf eind mei weg. Nu ben ik alleen zo bang dat het dus qua weer zal tegenvallen in vergelijking met onze april/mei Florida vakanties. Ik zou het zonde vinden als het vaker bewolkt is als zonnig en het vaker regent dan het droog is.
Wij zouden ook in september of oktober (of van beiden een deel) kunnen gaan. Nu is mijn vraag wat raden jullie aan. Ik weet dat er niemand in een glazen bol kan kijken maar wat is jullie ervaring, in welke periode was het weer vaker het mooist?
We gaan dit jaar ook voor het eerst met ons zoontje (nu 20 maanden) en zouden het leuk vinden als hij lekker vaak kan zwemmen in de zwembaden bij de hotels en ook af en toe een dagje strand (incl. zon) zou dan leuk zijn. We kunnen nu niet meer hele dagen in een mall rondslenteren of een bioscoopje pikken (....wat we voorheen wel heel vaak deden....). Dus heel graag jullie advies, wat raden jullie aan (wellicht mensen die in beide periodes zijn geweest en het kunnen vergelijken?)
Moeilijk,
Je geeft zelf al aan dat het weer niet te voorspellen is van te voren.
Ik kan alleen maar uit ervaring spreken vwb oktober(4 keer nu) en het weer wat wij tijdens deze vakanties hebben gehad was super.
Tussen de 25 en 30 graden met heeeeeeel weinig regen.
Sjon en Bianca.
Ik ben in beide periode geweest. Juni gaat nog wel, maar het is al best heet. In Juli en augustus is het warmst en het regent regelmatig.
Ik ben ook in eind September begin oktober geweest en net als Sjon en Bianca weinig regen gehad, maar dat was misschien puur geluk. Verder is dit het goedkoopste seizoen...
Mei is de aangenaamste tijd gezien vele recensies op internet
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik vind winter de fijnste tijd in Florida. Ben nu in december, februari, maart, mei en juni geweest, maar de winter is toch echt het fijnst met de lage luchtvochtigheid en weinig regen.
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat het dan oktober wordt. Heb wat reisverslagen gelezen (vooral foto's bekeken) en het leek erop dat ik in juni meer regenachtige foto's zag als in oktober.
Zou oktober qua temperatuur misschien niet een beetje vergelijkbaar zijn met april/eerste helft mei? Kunnen we ervan uitgaan dat we over het algemeen in onze zomeroutfits kunnen lopen en is het dan ook nog wel echt strandweer?
Wij hebben ooit in Oktober een hele week regen gehad. En een paar jaar geleden regen van vrijdag tot zondagavond ook in Oktober. We zijn nu in Kissimmee en hebben de afgelopen 2 weken elke dag zo'n beetje 30 graden gehad. En we zijn ook wel eens in Maart geweest dat we nachtvorst hadden. En 2 jaar geleden in November 30 graden. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je nooit van te voren kunt zeggen wat voor weer het wordt.
Kimm82c
het ligt er natuurlijk aan wat je wensen zijn qua weerbeeld. Wij hebben voor mei gekozen vanwege de dan niet extreme hoge temperaturen en de lage luchtvochtigheidsgraad.
Ferry77, de eerste helf van mei kennen we. Al een paar keer eind april tot half mei geweest en inderdaad altijd perfect weer gehad.
Nu kunnen we echter pas eind mei weg en zijn dus voornamelijk geinteresseerd in de ervaringen van eerste helft juni vergeleken met dus september en oktober (eventueel nog eerste week november).
We willen eigenlijk gewoon een periode die het meest lijkt op begin mei. Onze wensen zijn veel zon, lekker warm en echt zomerkleding- en strandweer. Kies ook voor hotels met leuk zwembad voor onze kleine man en zou zo zonde zijn als we daar dan geen gebruik van kunnen maken.
Maar heb nu al zo veel wisselende reacties gezien dat we denk ik maar gewoon moeten gokken.
Hallo allemaal, wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen uit Florida en we hebben prachtig weer gehad! Alle dagen 30 gr. C of net er boven.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Orlando en omgeving in de periode Maart. Wij gaan meestal in Mei maar we verwachten dat het in deze periode moeilijker is om vakantie te krijgen bij mijn vrouw op het werk. Maart daarintegen is meestal geen probleem.
Hoe zit het met de temperaturen en vooral de drukte ivm Springbreak?
Merk je hier veel van in bv de outlets? Of is het vooral te doen in de parken?
Wij wilde een villa gaan huren in Orlando in die periode en misschien Marco island aan doen.
Had de zoekfunctie al eens gebruikt maar vond niet veel over drukte in Maart.
Wij zitten altijd bijna de gehele maand maart in Orlando.
De meeste Springbreakers zitten aan de oostelijke kust kant van Florida, zoals Miami, Ft. Lauderdale enz.
Het zal dit jaar wél drukker zijn in de parken vanwege de Pasen.
Drukte? Nooit meegemaakt rond Springbreak. Ook in Miami Beach rond Springbreak nooit megadrukte meegemaakt. Temperaturen... koelere avonden, overdags 20-26 graden ofzo. Zou wel een vestje meenemen en een lange broek voor 's avonds.
Maar het kan ook gewoon lekker warm zijn. 35 graden ga je niet halen, maar in elk geval wel goed zomers (voor Nederlandse maatstaven). En wat je niet mee hebt aan kleding, kan je daar altijd kopen. Wel is maart dit jaar een stukje duurder dan wat ik normaal gewend ben.
Wij gaan elk jaar in Maart en hebben alles gehad van nachtvorst tot zoals afgelopen jaar elke dag 25 tot 30 graden. Ik kijk wel op het lange termijn weerbericht als ik de koffers pak. Maar als het erg koud wordt koop ik daar wel wat. Heb ik meteen weer een goede reden om te shoppen.;) Wij gaan op 5 Maart en dan is de Daytona Bikeweek al begonnen. En daar is het wel heel erg druk maar ook heel leuk.
Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer. ;)
Het zijn niet alleen Harley's wat je daar ziet, er rijdt van alles. En net voor Daytona de I95 noord dan kom je nog langs de grootste Harley boer ter wereld en daar is het ook druk.
Ik zou zelfs het knooppunt I4-US92-I95 mijden want dat ligt gigantisch op de schop en kan behoorlijk vertraging geven, zeker met Bike Week. Alternatief is bij DeLand SR44 naar US17 noord en dan SR40 naar I95, al brengt die je dan net weer voor het knooppunt met de US1, Ormond Beach waar de grote Harley dealer e.a. zit, en het bij de afslag op de I95 ook druk kan zijn. Je kunt ook US17 noord vervolgen en dan via CR207 direct naar St. Augustine. Schiet wel niet zo snel op als via I95, maar je mijdt wel de eventuele drukte en het is daar erg leuk rijden.
Dank voor je gedetailleerde tip, Gerrit! Wist niet dat het daar op de schop lag, dus dan gaan we inderdaad die route of iets wat er op lijkt pakken, zodat we Daytona in z'n geheel ontwijken.
Ik wil best een keertje naar Bikeweek of Biketober, maar we hebben nu wat muzieksteden die we moeten bezoeken. ;)
@Fleurida; Wat ik op video's zie, zijn meestal customs en choppers etc. Hoeveel naked en supersports, supermotards etc rijden er rond (of staan geparkeerd)? Ik ben meer van het Japanse. Goedkoop en betrouwbaar. :)
Die laatste vraag kan ik ook wel beantwoorden; duizenden ;) En alle grote Japanse (maar ook Italiaanse) merken hebben megagrote stands, veelal bij het circuit (net naast de I95 :o) waar je de nieuwste modellen en snufjes kunt bewonderen en berijden.
De meest gespotte Jap is de Hayabusa, meestal extreem gecustomized (spuitwerk, lange achterbrug) en erg populair bij de jeugd, hispanics en afro-americans.
En de hedendaagse US custom is minimaal net zo betrouwbaar als een Jap, die draaien op iets andere techniek als de ouwetjes uit de 60's, 70's en 80's, maar ook daarvan rijden er nog duizenden rond, in tegenstelling tot de Oosterse fietsen, dus hoewel niet altijd betrouwbaar, wel erg duurzaam :cool:.
Goedkoop zijn de US motoren alleen nog niet echt. ;)
Zero misschien uitgezonderd. Maar dat is vloeken in de kerk, want elektrisch kunnen denk ik de meeste customrijders niet waarderen, hoewel dat ook nog best geinig is (al mis je absoluut het geluid).
Ik ga wel een keertje die kant op, of een keer in oktober. Hayabusa's helemaal uitgebouwd en gespoten zie je hier ook nog wel eens, maar vast niet zoveel als daar.
Hallo hallo!
Na 2 jaartjes pauze (door een reisjes naar Bali en Texas) kunnen we het niet laten om nog eens naar Florida te gaan! Normaal gezien gaan we echter in September en hoewel het zeker niet de beste maand is, vind ik die maand super! Lekker warm (tegen dat klamme kan ik wel tegen) en natuurlijk rustig. Aangezien we graag dingen met water doen, ideaal om af te koelen in de Springs. Dit jaar gaan we echter al in maart, aangezien we in Augustus ook al een maand naar Ecuador gaan.
Maar...wat kan ik verwachten? Gaat het koud zijn? Gaat het druk zijn?
Waarschijnlijk doen we een dagje Disney (maar daar hou ik de crowd kalander voor in het oog) en nacht/avond kajakken voor de lichtgevende kwalletjes te zien.
Hebben jullie verder nog leuke ideetjes om te doen in Maart?
Alvast bedankt!!
Maart is qua weer heerlijk. Niet zo klam als in de zomer en bij aanvang van het najaar. Ook veel minder regen dan in september.
Het nadeel is wel dat er de gehele maand Springbreak is. Dit kan leiden tot meer drukte dan bijvoorbeeld eind april en mei.
Verder kan je in maart ales doen wat je ook in september kan doen.
Februari-maart is onze favoriete periode voor Florida. Lekker weer en niet die vochtigheid van de zomer.