Ik weet niet of dat bij ING ook zo is maar wij hebben het al 2 keer meegemaakt.
En ik kan me zo voorstellen dat het nog minder prettig is als je maar 1 CC ter beschikking hebt en je staat in een winkel bij de kassa en de CC doet het niet.
Afdrukvoorbeeld
Ook wij melden altijd als wij gaan ofschoon wij de kaart weinig gebruiken i.v.m. onze USA card, vooral bij Macy's hebben wij problemen.
Groetjes Henke.
Wij, mijn vrouw en ik gebruiken al jaren zonder te bellen de ING card.
Altijd goed gegaan.
Er is één keer iets mis gegaan in al die jaren en dat is het volgende. We gebruiken de kaart voor alles. Dat wil zeggen ik betaal er van $1 tot heel veel $$$. Op een dag hebben tijdens het winkelen in de outlet de kaart 14 keer gebruikt. De 15e keer lukte niet meer. Dacht eerst dat hij kapot was. Mijn vrouw kon haar kaart gewoon gebruiken. Dus op zich niet erg maar wel in de villa even gebeld.
Bij ING konden ze het niet vinden wat er aan de hand was. Genoeg saldo, kaart niet geblokkeerd dus ja wat dan. Na lang zoeken bleek dat je de kaart maximaal 14 keer per dag dus per 24 uur mag gebruiken. De medewerker had dit ook nog nooit meegemaakt maar dat was wel het probleem. En het klopte de volgende dag deed hij het weer.
Een tijdje hebben we VISA gehad van ANWB en daar had ik juist veel problemen mee in USA. Deze dus opgezegd en ING werkt altijd, overal en goed (mit niet meer dan 14keer in 24 uur [-X[-X)
Hallo,
wij hebben dit jaar in Florida een bestelling gedaan bij the Walking Company en toen kreeg ik een zelfde soort melding:Ik heb toen contact gehad met Customer Services en zij moesten het telefoonnummer hebben van de bank die de kaart heeft uitgegeven. Zij hebben de bank gebeld en alle gegevens gecontroleerd. Toen heb ik nogmaals het adres doorgegeven van de villa en is het pakketje bij ons afgeleverd.Citaat:
Unfortunately, your order has been put on hold due to notification that the billing address on your order does not match the billing address on your credit card. This often occurs due to a recent move or typo on the order itself. Please contact our Customer Service Department to provide the correct billing address for your credit card. Once the name and address have been verified, your order will be released and shipped.
Groetjes, Audrey
Naar aanleiding van alle postings over geblokkeerde cc's en of je wel of niet moet melden, dat je bijv. naar de USA gaat heb ik kontakt opgenomen met ICS, de verstrekker van heel veel soorten cc's. Bijv. die van de ANWB, maar is een 100% dochter van ABN-Amro dus die zullen er ook wel vandaan komen.
Onderstaand mijn mailtje en de reactie. Spreekt voor zich.Citaat:
Ik lees soms op forums, dat men bijv. in de USA plotseling geconfronteerd wordt met een geblokkeerde cc. Deze zou dan door de verstrekker geblokkeerd worden omdat er bijv. in de USA plotseling mee betaald wordt. Men adviseert dan weleens voor men op reis gaar de cc verstrekker te informeren over de reisplannen/bestemming. Heeft dit werkelijk nut?
Het is mij niet overkomen, maar ik wil er liever niet mee geconfronteerd worden als ik in oktober weer in de USA ben.
Citaat:
Bij ICS volgen we dag en nacht de betalingen die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te controleren. Zo kan het gebeuren dat een betaling (in het buitenland) als zeer verdacht wordt beschouwd. Is het in zo’n geval niet mogelijk om u te bereiken, dan gaan we zorgvuldig te werk maar moeten we soms helaas uw Card blokkeren. Dat doen we ook voor uw veiligheid.
Het is inderdaad verstandig om bij uw volgende reis aan ons door te geven waar u in welke periode verblijft en hoe u eventueel te bereiken bent. Wij houden daar dan rekening mee bij onze veiligheidscontroles.
Ik gebruik mijn creditcard (van ANWB-Visa/ICS) uitgebreid in Florida. Een keer is die geblokkeerd geweest. Kennelijk vonden ze het verdacht dat ik als toerist met mijn creditcard een bandenservice heb betaald. Tja... ik heb er een auto, dan doe je wel eens zulke uitgaven.
Ik kreeg een brief thuisgestuurd, die ik in Amerika natuurlijk niet zie. Voor creditcardhouders bij ICS loopt het contact via verliesendiefstal@icscards.nl . Het zou handiger zijn als de maatschappij je een e-mail of een sms zou sturen, de kans dat je die in het buitenland ontvangt is heel wat groter dan een brief op je thuisadres.
Geen idee of ze bij hun risico-beoordeling een profiel van de gebruiker aanhouden; zodat iemand die regelmatig naar Amerika gaat, hier niet zo snel last van heeft.
Het is bij mij regelmatig gebeurd, dat als ik een bestelling op internet doe, ik gelijk een telefoontje krijg van de ING van een 'verdachte' transactie.
Dat is heel vervelend, maar wel voor je eigen veiligheid.
Als we op vakantie gaan, melden we dat wel van tevoren.
N.a.v. het contact met ICS heb ik nu mijn reisdatums en bestemming doorgegeven.
Daarnaast hebben ze mijn GSM nummer aan mijn vaste gegevens toegevoegd, zodat ze mij in voorkomend geval kunnen bereiken.
Knaapje
Ik heb afgelopen zomer één keer de (ANWB) card geblokkeerd gehad, in Orlando in de outlet. We waren die dag van Ft Myers gekomen, en zijn gelijk aan het spenden geslagen.
Gelukkig deed de andere card het nog wel.
Ik kreeg direct een mail van ICS (ik was toevallig met de iphone op een wifi aangesloten in de mall) terwijl ik me nog aan het verbazen was over de geweigerde betaling.
In de (Guess) winkel waren ze diep onder de indruk toen ik ze het mailtje liet zien van mogelijke fraude, dat hadden ze nog nooit gezien!
In het hotel heb ik gebeld naar ICS, en inderdaad hadden ze fraude vermoed. Wel wilden ze graag weten hoe lang ik nog in de USA bleef, blijkbaar wordt er een aantekening gemaakt én rekening mee gehouden.
afgelopen vakantie had een koppel voor ons bij de kassa van `theater of the sea` het
de man daar achter de kassa zei dat het geen schande was ,maar dat het regelmatig (soms wel 2x per dag) voor komt
wij zelf hebben het nog niet gehad gelukkig!
geef wel bij icscards door wanneer we in amerika zijn,maar of dat werkelijk helpt ??
en heb het 24uurs service nummer in mijn telefoon staan,voor het geval dat
Ik heb met belangstelling de discussie gevolgd en ben dus reuze benieuwd wat dit betekend voor mij als ik volgende maand naar Florida afreis. Afgelopen maand heb ik al vast enkele "Groupons" gescoord. Gewoon afgerekend met mijn NL cc, zonder problemen. Zou het misschien van bedrijf tot bedrijf verschil uit maken?
Zoals ik al eerder aangaf, in Florida zelf geen problemen gehad met m’n ing cc. Echter in de voorbereiding is mijn kaart wel even geblokkeerd geweest. Ik had de Disneykaartjes besteld bij attractionticketsdirect.de en de naam die er toen te voorschijn kwam bij de betaling was voor ing verdacht. Ik kreeg hiervan een brief en na het bellen van een nummer was de blokkade opgeheven.bMet andere woorden ze houden de boel wel in de gaten en dat vind ik niet vervelend. Wat wel weer raar is, dat ze je een brief sturen, op vakantie niet echt handig, vandaar dat in het telefoongesprek gelijk mijn mobiele nummer is genoteerd.
Bij ING en ICS nooit problemen gehad. Maar misschien ook wel omdat er een vast patroon in zit. :mrgreen: Maar de ING kaart gebruik ik ook sowieso het hele jaar door.
Ik zou gewoon voor de moneybookers gaan: http://www.creditcard-vergelijken.co...rcard-prepaid/
Kost maar €10,- per jaar, daar kan toch geen kaart tegenop..
Ik heb ook een mail naar de ING gedaan, eens afwachten wat ze zeggen. Dit is het antwoord:Citaat:
Bij een verdachte transactie kan uw creditcard uit voorzorg tijdelijk geblokkeerd worden. Wij proberen in dat geval meteen telefonisch contact met u op te nemen. Dit gebeurt dit alleen als u in Amerika, maar over de gehele wereld. Als wij een verdachte transactie zien op uw creditcard wordt deze uit voorzorg tijdelijk geblokkeerd. Wij doen dit als extra service voor onze klanten.
Het is niet mogelijk om van te voren aan te geven dat u naar Amerika gaat en dat u daar de creditcard gaat gebruiken. Want net als in Nederland is het mogelijk dat u in Amerika uw creditcard verliest of wordt gestolen. Maar mocht uw creditcard worden geblokkeerd lost u dit met één telefoontje op door te bellen met onze afdeling Creditcard Preventie & Detectie te bellen op telefoonnummer 0031 20 5846 441. Deze afdeling is bereikbaar van maandag tot en met zondag van 07.00 tot 00.00 uur. Onze medewerkers helpen u graag verder.
@Port;
Helaas worden prepaid kaarten lang niet altijd (meestal helemaal niet) geaccepteerd voor borg bij bijv. autohuur of hotels.
Knaapje
En soms zelfs niet bij online winkels in de US. Gelukkig hebben wij "onze man in Amerika" :mrgreen:
Helaas accepteren veel online shops nog geen betalingen met een non-US cc.
Heeft iemand wellicht ervaring met een betrouwbare aanbieder in de US van een virtual CC?
We hebben inmiddels wat "Site to store" besteld bij Wal*Mart, en met de CC ging het niet meer, zoals je al opmerkte. Dus dan maar met Paypal, werkte goed.
Op Marion's Wal*Mart account bestellen, en met mijn Paypal account betalen, zelfs.
Bij Amazon gaat het nog prima met de NL CC, daar bestellen en aan FL "huis" laten bezorgen.
Je ziet, we hebben toch nog wat "gevonden" om te bestellen \\:D/
Hoi Gerrit
Bedankt voor de info, en toch nog wat gevonden om te bestellen, blijft moeilijk he :-).
Wij hebben het meeste inmiddels wel in de diverse winkels gekocht en daar werkte de CC prima :-), zitten momenteel in een erg heet Miami voor een paar dagen, maar mij hoor je niet klagen.
Wens jullie ook weer een geweldig verblijf in Florida toe, en heel veel plezier bij het Biketoberfest, maar dat gaat vast weer lukken.
Grtjes Toos
vraagje: als je creditcard belast wordt door een borg van bv 500 (voor de huurauto) kan ik dan zogezegd ook 500 minder uitgeven?? en wanneer je dan je borg "terug krijgt' komt dat dan meteen weer vrij eigenlijk of duurt dat een paar dagen??
thanx!
Die borg wordt van je bestedingslimiet afgetrokken. Er wordt tenslotte een zekerheid voor afgegeven.
Hoe lang het duurt voor je dit dan weer "terug krijgt" weet ik niet.
Als de borg voor de auto teveel van je bestedingslimiet af haalt (dus dat je vindt dat je dan te weinig andere uitgaven meer kunt doen), dan kun je altijd vooraf een bedrag bijstorten bij je creditcardrekening.
De reservering van de borg valt pas na een paar dagen vrij. Het beste is om 2 verschillende cc mee te nemen met genoeg bestedingslimiet. Dit kan inderdaad door geld op je cc te storten of telefonisch eenmalig je limiet te verhogen.
thanx voor de tips, ik ga denk ik dan maar ff een belletje doen naar de rabo.. wil dan ff het limiet opgooien want ja je weet maar nooit hoeveel we nog moeten shoppen :P
Is het ook gebruikelijk in de VS om bij betaling je CC af te geven?
Met alle verhalen van Fraude etc wordt je hier niet echt vrolijk van..
Maar als het gebuikelijk is, dan kan je hier moeilijk van afwijekn
Je geeft je pas af omdat hiervan een afdruk wordt gemaakt of hij wordt met de magneetstrip door een lezer gehaald, dit gebeurt gewoon in jouw zichtveld dus niets om je druk over te maken.
Als iemand van een winkel bewust zou willen frauderen lukt dat altijd met de pinpassen en creditkaarten, gelukkig kun je dit soort vage transacties altijd terug laten boeken na enige moeite.
En zoals je eigenlijk altijd al moet doen tegenwoordig moet je dus goed je afschrijvingen in de gaten houden of er geen rare afschrijvingen zijn.
Ik zou me er niet al te druk over maken maar gewoon goed op blijven letten op je afschriften.
Bij ons werd er afgelopen zomer een bedrag afgeschreven van Skechers. Wij hadden hier wel schoenen gekocht en deze betaling was ook afgeschreven. Daarnaast werd nog een bedrag op dezelfde dag afgeschreven. Bij thuiskomst meteen de transactie betwist bij Visa. Het geld werd meteen teruggeboekt. Later werd er gezegd dat we toch weer moesten betalen omdat de transactie wel was uitgevoerd. Er zat een afdruk bij van de betaling. Dit was echter niet mijn handtekening. Meteen gebeld met de Visa dat deze betaling niet van mij was. Ze gingen alsnog de juiste transactie ook opvragen zodat ze konden zien dat het 2 verschillende handtekeningen waren. Sindsdien heb ik niets meer van de Visa gehoord. Volgens Visa hebben ze dan onze transactie niet goed afgesloten en komt de volgende aankoop van iemand anders op jouw rekening. Dus altijd alle bonnetjes bewaren en controleren en als het niet klopt meteen bij thuiskomst een formulier invullen en de transactie betwisten.
Op veel CC's kun je bijstorten, ook bij de ING kan dat.
Het is simpelweg al vooraf geld op je creditcard account toevoegen om je bestedingslimiet te verhogen, maar als je over internet beschikt en de gegevens meeneemt kun je ook gewoon bij nadering van je limiet dan een storting doen op je CC account om zo weer meer ruimte te creëren.
Feitelijk los je dan je schuld gewoon eerder af.
Dit kan zeker bij de ING en Mastercard zie
http://www.ing.nl/particulier/betale...sen/index.aspx
Of dit nu extra aflossen is of er vast al geld opzetten voor gebruik van later. Dit kan gewoon. Heb ik ook altijd gedaan.
Ik snap wat Jena bedoeld, aangezien ik ook niet helemaal begrijp hoe je moet bijstorten als je CC gekoppeld is aan je betaalrekening... ?
Wij hebben ieder een CC gekoppeld aan onze en/of rekening van de rabo. Op welke rekening moet ik dan extra geld storten? Gewoon op de betaalrekening? Waarom? Dat doe ik pas op het moment dat de CC afschrift komt, dan stort ik geld van onze spaarrekening op de betaalrekening zodat de rabo het een goed twee dagen later het er vanaf haalt. Bedoel, laat liever zo lang mogelijk het geld op de spaarrekening staan, want dan vang ik er nog rente over uiteraard.
Wel laten we ons limiet verhogen tijdens de vakantie, maar dat is volgens mij niet hetzelfde...
Ook ik heb al eens handmatig afgelost omdat ING mij toch op gespreid betalen had gezet, terwijl ik dat niet had aangevraagd. Dat kon ik doen door geld over te maken naar een rekening, zie: http://www.ing.nl/particulier/klante...ri=tcm:7-37184
Ik neem aan dat je hiermee ook geld extra bij kunt boeken.
@Space Ace, Als je de mogelijkheid hebt om je bestedingslimiet te verhogen of als deze ruim voldoende is dan heb je ook geen noodzaak om vooraf of tussendoor bij te storten op je CC account. Het bied dan ook geen voordeel om dit wel te doen.
Maar als je geen mogelijkheid hebt om je bestedingslimiet te verhogen en je limiet mogelijk niet toereikend is op je CC dan kun je dat oplossen door vooraf of tussentijds een bedrag te storten op je CC account. Volgens mij is het zo dat je dan het bedrag overmaakt naar een rekening bij je bank onder vermelding van je Creditcard nummer maar hiervoor zul je even je eigen bank of CC maatschappij moeten raadplegen wil je hier gebruik van maken. Ik weet alleen dat het mogelijk is om dit te doen.
Overigens is dit ook een oplossing als je onverhoopt tegen problemen aanloopt waardoor je over je bestedingslimiet van je CC zou gaan, mits je natuurlijk op vakantie bij je bankrekeningen kunt.
Daarom snap ik ook niet wat jij bedoelde met 'Volgens mij kun je op elke creditcard bijstorten, ook bij de ING kan dat.' :) Dat kan dus niet op elke CC... Want een Credit Card welke gekoppeld is aan de betaalrekening heeft geen CC-account (waar Jena het dus ook over heeft).
Misschien schept dit meer duidelijkheid hierin.
Hier kun je lezen hoe je dat moet doen bij welke creditcard:
LINK
Gewoon even je eigen creditcard aan klikken en je kan lezen hoe het in zijn werk gaat. :-P