Ja hoor Lea, Alamo is 24 uur per dag open.
Geen enkel probleem hoor!
Afdrukvoorbeeld
Ja hoor Lea, Alamo is 24 uur per dag open.
Geen enkel probleem hoor!
Nou, dat valt wel weer mee, alleen het idee om na 12 uur snachts nog die sleutel op te moeten gaan halen is weer een ander verhaal.
Maar we wachten af hoe alles gaat lopen.
Alamo is niet 24 uur p/d open, zoals ik 20 berichten terug al gemeld had :-)
Na 12 uur is geen probleem, het probleem ligt net voor 12 uur. TGFG ;-)
(PS de tijden voor MIA en MCO zijn hetzelfde)
Ha ja zien wel meende het al ergens gezien te hebben,
Beste is dus ons niet te melden om 23.59 want dan zijn ze dicht hihi
Laten we het hopen dat al dat gedoe niet nodig is, sta dan liever om 8 uur s'avonds wat langer in de rij dan wat er nu allemaal gaande is met al die vertragingen.
Net terug van 3 fantastische weken Florida. En ... zoals gebruikelijk weer het gezanik bij de Alamo-balie (de Equinox met de super-all-inclusiv) dat ik een te kleine auto gehuurd zou hebben (he collega, dit gezin gaat maar liefst drie weken in dit kleine autootje rijden ...). Krijg je een Jeep mee waar ook je buren in kunt meekunnen (stel dat ik dat had gewild). Vervolgens gaat het olie-lampje branden (na twee weken) en kunnen we de auto op Orlando omruilen zonder problemen tegen een enorme Outlook Awd. De eerlijkheid dient te vermelden dat de eerste auto (Jeep Liberty), niet de drie extra aangeschafte koffers had kunnen meenemen naar Miami. In dat geval was de Equinox (vergelijkbaar de Jeep dus) te klein geweest en had de dame gelijk. Omruilservice was uitstekend en heel snel geregeld, we gingen van Orlando naar Cocoa Beach, dus kwamen langs Orlando Airport.
Ik ben gisteren teruggekomen uit Orlando, had een full size geboekt bij Alamo. Heb werkelijk geen enkele vraag gehad van de dame achter de balie, niet over een upgrade van auto, of verzekering, geen NAV, geen kinderstoeltje. Kon zo in de garage een auto uitzoeken uit de full size klasse. Was een beetje benauwd geworden door alle ´deeker´ verhalen.
Afrekening was uiteindelijk ook 50 USD lager dan in eerste instantie ingeschat door Alamo.
Wij hebben tot nu toe geen problemen gehad met Alamo, kregen wel wat vragen over een upgrade, maar verder niks extra's genomen.
Nu heb ik echter wel een vraag over het terugbrengen, de hoeveelheid benzine.
Ik heb 2 folders gekregen. In het Nederlands, in de ene folder staat dat terugbrengen met een lege tank geen probleem is, want dat zit bij de prijs inbegrepen. Echter staat in de andere folder dat de auto ook weer moet worden afgeleverd met een volle tank.
Lekker onduidelijk dus.
Heeft er iemand ervaring mee hoe het werkelijk zit??
Groetjes
De lege tank, want de volle tank is al betaald, hetzij prepaid (gold of superiklusiv plus) of bij aanvang van de huurperiode ter plaatse (Europeanen regel).
Dus, inleveren met nog ongeveer 3 druppels benzine er in ;-).
Wij hebben altijd de auto ingeleverd met een lege tank en nooit opmerkingen hierover gehad.
Ook staat er altijd een stempel "return empty" op het contract, moet er wel bij zeggen dat wij altijd Alamo Gold nemen.
En Ta2Gerrit was me weer voor, hahaha
Groetjes,
Pieter & Petra
Oke bedankt mensen! Ik heb ook Alamo Gold pakket overigens. Ik lever hem dan inderdaad met een lege tank in :)
Hoi allemaal
Zijn er mensen die weten uit welke wagentypes men kan kiezen bij Alamo ?
Ik heb een LDAR L4 geboekt (Cadillac DTS of gelijkwaardig)
Wat zijn de alternatieven die ze aanbieden hiervoor ?
Zou het liefst de Cadillac hebben natuurlijk :)))
<< Ik heb de vraag verplaatst naar het grote Alamo topic >>
LDAR (Luxury)
Een Chrysler 300 is ook een Luxury
en volgens mij een Buick Lucerne ook...
Zijn er mensen die weten of er ook zo een vip systeem bestaat bij Alamo zoals bij Dollar?
Dat je express check inn kunt nemen?
Het is er wel, maar je zult er weinig aan hebben. Het heet Quicksilver. Omdat Alamo gebruik maakt van de self service kiosks die alleen op Amerikaanse rijbewijzen werken, mag je toch in de rij. En daar staan de toeristen. Die hun voucher nog onder uit de rugzak moeten zoeken. En de creditcard bij Moeder in de tas hebben laten zitten. En die heel lang na moeten denken over het voorstel van een upgrade............
Zijn ook net terug en blijkbaar was Alamo tijdens die 14 dagen verhuisd.
Ze zitten nu samen met alle andere verhuurders in 1 complex met de naam CAR RENTAL SERVICE. Was even aan het twijfelen om daar binnen te rijden want er staat nergens Alamo vermeld. Wij hadden een Luxury Gold en kregen een splinternieuwe Cadillac CTS mee met 3.6 V6. Hoopte op een DTS met V8 maar deze CTS was pak sportiever, had nog wat meer pktjes en verbruikte een mooie 11 liter. Geen slechte keuze dus.
Het wachten valt heel goed mee bij Alamo, heb daar geen probleem gehad.
Bij Gold pakket kan je gewoon met lege tank binnenbrengen.
Inderdaad Miami :)
hallo,
Ik heb gister mijn reispapieren binnen gekregen via exit reisen.
Nu is het zo dat we eerst een auto kregen van dollar maar nu via aloma.
Bij dollar hadden zijn we lid geworden van de dollar expres kaart.
nu las ik hier in het topic dat je ook lid kan worden van aloma.
Je moet dan een papiertje opsturen en terug sturen??
Nu is het zo dat wij onze vakantie via exitreisen hebben geboekt en zei alles regelen van villa tot auto.
Ik heb geen formulier gekregen om lid te worden van aloma.
Weet iemand hoe ik aan dit formulier kan komen en waar ik hem dan heen moet sturen?
Groetjes Tamara
Eh...bericht 609 gelezen? Met een link naar het loyaliteitsprogramma Quicksilver. En de reden waarom je bij Alamo gewoon in de rij mag omdat het programma alleen met Amerikaanse rijbewijzen werkt.
Waarom doe je niet wat Sonja deed: Laat Exit gewoon leveren wat er is afgesproken: Dollar. Zijn ze helemaal betoeterd..........
Hoi
Ja daar zit ik ook over te denken omgewoon morgen te bellen en te zeggen dat ik terug wil naar dollar.
Maar ik hoopte eigenlijk dat aloma meer voordelen zou hebben.
Dat ze misschien eerder een upgrade zouden krijgen ;)
Maar als jullie zeggen dat het verschil niet echt groot is ga ik morgen gewoon bellen.
Heb namelijk niet zoveel zin om 3 uur in de rij te staan met een 2jarige
Kijk nou uit voor cowboyverhalen. In de meivakantie van 2009 was er een schandalig lange wachttijd bij Alamo. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer iets anders over gelezen dan dat de wachttijd erg meeviel......
Op een tegeltje bij Oma stond:
Citaat:
De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest.
En dat nooit op komt dagen.......
September 2001 was er ook zo'n wachttijd, niet door de grote rij maar door slechts 2 balie medewerkers. :-\"
Onze 1e keer Florida en dat was toch wel het enige minpunt van de hele vakantie. En elke keer dat je de auto af moet halen hoop je maar op niet zo'n lange rij.
Maar eerlijk is eerlijk, was de enige keer dat we zolang hebben moeten wachten, de meeste andere keren toch binnen 1 uur met de auto uit de garage.
pfff moeilijk dan hoor.
Gaan we moeilijk doen bij exitreisen en gaan we voor dollar.
Of laten we het gewoon zo staan en zien we wel wat er allemaal gebeurd zodra we het vliegtuig uitstappen.
Hou het gewoon bij Alamo. Zeker goede service en ze hebben voldoende personeel. Moest nog geen 5 minuten wachten. Terugbrengen was 2 min. en zat op bus naar luchthaven.
Wij zijn net een week terug en toen we aankwamen was dit ongeveer 8 uur in de avond hebben we maar 5 minuutjes gewacht
Wij hebben bij alamo geen wachttijd gehad we waren zo aan de beurt .
heb het even met manlief besproken ;) en we laten het maar gewoon bij alamo.
We zien wel als we daar zijn wat er gebeurd.
Bedankt allemaal voor de reactie's
Hallo.
Onze toestemming om te reizen via ESTA is gelukt, de tickets zijn geboekt maar nu moeten we op zoek naar een auto.
Ik ben via usareisen.de bij Alamo terecht gekomen. De categrorie Dodge Nitro (midsize SUV) leek ons wel wat.....
Nou heb ik een paar vraagjes, hopelijk weet iemand daar antwoord op. Kon via de site van Alamo namelijk niet veel wijzer worden......
* Het betalen van de auto (via internet geboekt) gaat dit met een creditcard of kan dit ook dmv geld overmaken naar een NL rekening? Ik neem aan dat het volledige bedrag vooraf betaald moet worden.
* Wij huren de auto voor 15 dagen. We wilen uiteraard een GPS aan boord, wel zo makkelijk. Is het raadzaam via Alamo 1 te huren of kun je voor deze periode financieel gezien beter 1 kopen bij de dichtstbijzijnde Walmart?
Als er mensen verder nog tips hebben zijn die uiteraard van harte welkom!!
Voor vragen over usareisen.de kun je het beste terecht in het onderwerp over ..... USAREISEN.DE!! Ja, ook daar is een apart topic over.
Je reserveert nl. via hun (FTI eigenlijk) en niet direct bij Alamo. Je betaalt ook aan hun, op hun voorwaarden. Zie verder: Autohuur: Usareisen.de
Evt. kun je daar ook je verdere vragen stellen.
Hee, een vraag over navigatie. Het is verbazingwekkend ;-) maar ook daar hebben we een speciaal onderwerp over. Twee zelfs. Zie Navigatiesysteem meenemen naar Florida en Navigatie kopen in Florida.
Als je na het lezen daarvan nog vragen hebt kun je ze het beste daar meteen even stellen.
Tips over autohuur? Tja, er is zoveel te vertellen over dat onderwerp. Waar had je aan gedacht?
:oops: Ben nog niet zo handig met zoeken hier op het forum. Er staat ook zoveel op.....
Dank je wel voor de linkjes. Ik ga even verder neuzen en hopelijk ga ik een antwoord vinden op mijn vragen....
Ga in februari 2010 voor het eerst naar Florida met mijn vriendin en willen dan een convertible huren bij Alamo.
Nu lees ik via verschillende dingen dat het een Chrysler PT cruiser cabrio kan zijn of een Chrysler Sebring.
Als je via de site boekt gaan ze uit van een Chrysler Sebring.
Weet iemand wat voor auto je nu uiteindelijk meekrijgt
Of is dat een grote verassing als je op miami airport staat?
en weet er iemand wat de extra kosten zijn als er iemand van 24 achter het stuur zit bij Alamo?
Welke auto je in een klasse meekrijgt hangt maar net af van welke auto's de verhuurder heeft ingekocht. Dat kan van alles zijn. Op de site staat ook altijd een automerk en type genoemd met de toevoeging "or similar" (=of vergelijkbaar). Je huurt dus (bijna) nooit een merk/type auto, maar altijd een klasse. Oftewel: de grote verrassing! Op een aantal afhaalplaatsen is "de grote verrassing" ietsjes kleiner omdat je zelf de auto in je klasse mag uitzoeken in de rij beschikbare auto's.
De kosten voor een bestuurder van 24 jaar kun je zelf het beste vaststellen. Ga naar een website van een aanbieder van huurauto's (bijv. usareisen.de de U25) en maak een proef-boeking op het gewone tarief en het tarief voor bestuurder onder 25 jaar. Dan zie je precies wat het verschil is.
Als je een auto zonder de jongerentoeslag hebt geboekt betaal je ter plaatse alsnog die toeslag, komt dan op ca. $25+tax per dag. Véél gunstiger is het als je vantevoren de juiste auto met de juiste verzekeringen en extra's boekt.
Succes!
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Alamo? https://www.alamo.com/index.do?actio...checkin_splash
Ik zie op de site van Alamo dat je ook online kan inchecken. Hiervoor heb je wel een "Confirmation Number" nodig, deze kan ik niet vinden op mijn reservering van USAReisen. Heeft iemand dit al eens gedaan? en zo ja werkt het ook echt?
Er zullen niet veel mensen op dit forum zijn die aan de "minimal requirements" voldoen, o.a.:
Have a valid U.S. or Canadian driver's license
of
The following credit cards may be used to complete your Online Check-Insm transaction:
U.S. issued credit cards: Mastercard, VISA, American Express, Discover
Knaapje
Als je geen US of Canadees rijbewijs hebt, zal het niet gaan, helaas.
Wat wel handig is is het Save Time programma van Alamo. Je vult dan online al je gegevens in, zodat je sneller klaar bent aan de bali. Werkt mooi.
Goede tip Ta2 Gerrit. Hiervoor heb je ook je "Confirmation Number" nodig. Weet iemand waar je dat kan vinden op de reservering bevestiging van USAresiesen?
TA Gerrit, je hoeft niet meer aan de balie te gaan staan. Ik heb zojuist de gegevens ingevoerd en kan nu thuis een voucher met barcode printen waarmee je naar een "check in kiosk" (soort automaat zo te zien) kunt gaan dus geen wachttijd meer en geen verkoop pogingen van allerlei verzekeringen van de balie medewerker meer ! Bedankt voor de hele goede tip !
T Post, Op het Reisegutschein/Voucher staat op de eerste een Reservation No. geprint. Dit is de bevestiging die voor ons werkte op de Alamo site. (9 cijferig nummer) Succes en een fijne vakantie !
In Albuquerque was geen kiosk te bekennen, en in de twee pogingen die ik in het verleden (een ezel stoot zich wat vaker) op MCO heb gedaan, was de eerste vraag van de kiosk "Insert your US or Canadian drivers license", dus.......
Maar mocht het je lukken (ik kreeg geen barcode 3 weken geleden), laat het ons dan weten, want dan probeer ik het over twee maand ook maar weer eens :-)