Re: Vliegen: Met kinderen
Net gezien bij Kruidvat in de uitverkoop:
Kinderslaapzakjes (Fleece) met Disney opdruk, € 5.00
Wij nemen al tien jaar een kleine fleece-slaapzak voor onze zoon mee in het vliegtuig. Als hij moe is kan hij daar lekker in kruipen, lekker zacht, lekker warm. Geen gedoe met (dunne) dekentjes die telkens wegglijden, waar altijd wel een koude arm of voet onder vandaan komt. En na gebruik makkelijk en klein op te vouwen / rollen in de handbagage. Wij vinden het ideaal. Ook voor jezelf, om even op te warmen van de koude airco. Dit jaar gaat'ie weer mee.
Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind
Nog 2 weken en dan vertrekken we eindelijk richting Florida, kijken er zo naar uit! Het enige waar we niet zo naar uitkijken is...de vliegreis.
Toen ik de vliegtickets had geboekt dacht ik van, ah joh die blijft wel op schoot, maar goed die gedachte is al 10 maanden geleden :D
Echter nu zie ik toch wel in dat het best nog eens een gevecht zou kunnen worden met mn kleine man.
We zijn 3 weken geleden met de trein wezen reizen, kreeg hem nog geen 5 minuten op schoot OMG!
Zijn er mensen die tips voor mij hebben? Ik heb al gehoord en gelezen dat sommige mensen iets kalmerends geven of waar ze lekker van gaan slapen. Maar wat is dan echt goed?
Ik heb kleine cadeautjes gekocht zodat ik mn kids bezig kan houden tijdens de vlucht.
En ik mag hopen dat we ieder een eigen schermpje hebben zodat we filmpjes kunnen kijken oid..
Iedere tip is welkom :D
Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind (tips gezocht!)
Probeer om nog een stoel bij te boeken. Verder zorgen voor veel afleiding. Eventueel een tablet meenemen met veel kinderapps of de favoriete tv series van je kind.
Succes.
Hoi Ebelix, extra stoel is geen optie helaas want ook daar gaat hij niet zitten, hij is nou eenmaal een druk en levendig ventje en wil alsmaar lopen en rennen. Laptop nemen we ook mee met wat kinderfilmpjes,
en hopelijk neemt hij daar de tijd voor. Bedankt!
Groetjes Natalie
Misschien een tip voor de volgende keer.
Wij hebben er voor gekozen om laat te vliegen.
Heen gaan we pas om 17:00 uur weg, en terug pas om 22:30.
Dan zijn ze wat moe, en gaan ze misschien wel heerlijk lang slapen.
O,ja ik weet niet precies hoe oud hij is, maar bij de action heb ik een kleurplaat van 9! meter gekocht.
Zit opgerolt in een doosje.
Kunnen ze voorlopig mee voort.
Succes
Misschien kun je hem melatonine geven om te slapen of rustig te blijven, of, misschien eens met je huisarts overleggen.
Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind
Om te beginnen je niet druk maken om wat er kan gebeuren. Ik zou mijn kinderen geen medicatie geven omdat ze druk zijn hoor!
Stap gewoon het vliegtuig in met het gevoel we gaan op vakantie, kinderen kunnen nu eenmaal klieren (oke de een meer dan de ander) hoe
meer jij erop let hoe meer jij met een rotgevoel zit. En er is niets op tegen wanneer het toestel in de lucht is om even een rondje te lopen, het zal een lange zit worden met een dreumes op je schoot maar goed dat is niet anders. Inderdaad cadeautje snoepje meer kan je niet doen er zullen echt nog meer kleine kinderen in het vliegtuig zitten en die blijven echt niet allemaal braaf op schoot zitten. Maak je niet druk ga lekker genieten !! Iedereen snapt dat een kind echt niet 9 uur lang stil gaat zitten, omdat het allemaal nieuw is kan het allemaal best meevallen en zo niet zit je gewoon je tijd uit en zodra je uitstapt ben je de vliegreis alweer vergeten :D
Ik ben het niet helemaal eens met de post hierboven.
Natuurlijk zijn kinderen druk en maken ze herrie etc, maar ook vind ik dat je als ouder ook verantwoording hebt te nemen naar andere passagiers toe. Ook ik wil namelijk graag rustig vliegen als ik zo ver vlieg. Ook al heb ik alle begrip voor kinderen en dat ze niet beter weten.
Ik weet niet hoe oud het kind is, maar had je niet beter een andere bestemming dichterbij kunnen zoeken voor vakantie?
Of is het reisdoel anders dan vakantie?
De laatste opmerking is gebaseerd op mijn eigen ervaringen dat mensen met kinderen per se 10 uur in het vliegtuig willen zitten voor een strandvakantie terwijl dat naar mijn idee ook veel dichter bij huis kan. Op het
moment dat je ervoor kiest om aan kinderen te beginnen, betekend dat ook dat je daar met alles wat je doet rekening met ze moet houden. Zo ook dat een vleigreis van 10 uur eigenlijk niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Nogmaals niet bedoeld als kritiek want ik weet niets van het hoe en waarom, maar kan me mateloos irriteren aan ouders die met hun kinderen 10 uur in het vliegtuig te gaan zitten omdat de ouders dat graag per se zelf willen zonder rekening te houden met hun kinderen die dat wellicht niet leuk vinden, als ook geen rekening houdend met mede passagiers door hun op te zadelen met het overlast van hun kinderen.
no hard feelings. Gewoon een mening van een frequent vlieger naar het caraibisch gebied
Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.
Dat je niet met kinderen in een vliegtuig mag zitten voor 10 uur wordt niet beweerd! Ik geef b767 gelijk! Soms lijkt het wel een creche. Ik heb zelf kinderen maar wij hebben er bewust voor gekozen om niet te vliegen tot een bepaalde leeftijd. Maar dat is dus heel persoonlijk. Maar daar gaat deze topic niet over. Ik heb een tip: slaap in de week voorafgaand heel veel! Want je zal dood op zijn van 10 uur lang achter je kind aanlopen! Maar een trein rit is niet te vergelijken met vliegen. In de trein zijn onze kinderen heel druk terwijl je ze in het vliegtuig niet hoort. Dus misschien allemaal drukte om niets.