Re: Paar vraagjes over Walt Disney World
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Orangedevil
Ik heb natuurlijk ook van die geruchten gelezen en ik heb iets gehoord van een Rollercoaster Kingdom. Wat dat moet voorstellen weet ik niet maar hoop niet dat het een soort Six Flags word. Dat wil zeggen een park vol 8banen zonder thema.
Een 8banenpark is natuurlijk nix voor Disney maar aan de andere kant verbreed het wel het aanbod en zullen er meer jongeren komen. Je zou dan een familiepark(MK),een dierenpark(AK),een studio/filmpark(MGM),een ontdekpark(Epcot) en een aktiepark hebben. Klinkt wel cool.8-)
Geen Roller Coaster Park, trouwens de komende 10 jaar, hélemaal geen nieuwe parken op US bodem.
Besloten en geconformeerd door Robert Iger.(CEO)
Er zijn zoveel geruchten over nieuwe parken... Beastly Kingdom... Disney Texas... om er maar een paar te noemen.
Disney gaat voor the "Global Branding"
NA HKL (Honhkong) zijn de onderhandelingen zijn klaar met een ander nieuw park in China.
Citaat:
Het Magic Kingdom is wel wat groter dan Disney Parijs. Tenminste dat wil zeggen dat het qua oppervlakte misschien niet veel scheelt maar er zijn in Orlando wel meer attracties en ook heb je meer themadelen zoals Toontown, Mallory Square.
MK Orlando, is ruim 2 keer groter dan MK in Parijs. Mainstreet USA is langer en telt zelfs 2 winkels meer.
Citaat:
Het originele Disneypark in Los angeles is wel beduidend groter dan de 2 parken in Parijs en Orlando.
Hier ben je écht verkeerd over ingelicht, DL is 3kwart kleiner dan Parijs. Als je "California Andventure" er in meeneemt is het inderdaad groter dan Parijs (met de Studios meegerekend) maar zeker niet groter dan Florida...
Mainstreet is zelfs korter en smaller dan Parijs en de winkels zijn smaller...
Toontown is veel kleiner, Tommorwowland is kleiner, Fantasyland ook, enz. enz.
.
Ja we hebben het nu over de Magic Kingdoms en niet over over het totale gebied. Dan komt Disneyworld op 1 gevolgd door Disney LA en dan Disney Parijs.
Dat het Magic kingdom is Orlando groter is dan Parijs had ik al opgeschreven maar 2 keer zo groot is wel heel groot.
Dan even over Magic Kingdom Orlando en Magic Kingdom LA. Ik ben in alle 3 de MK's geweest maar voor mijn gevoel was die in LA het grootst. We waren er langer bezig maar dat komt misschien omdat ze in LA meer attracties hebben. Toontown in LA leek voor mij groter dan die in Orlando.
In ieder geval is 1 ding zeker (denk ik) die in LA is het MK park van de wereld.\\:D/
Eerste keer WDW: welk park?
Welke pretparken raden jullie ons aan met kinderen van 16 en 19 jaar ?
Ook wij hebben uiteraard nog geen geld daar uitgegeven. Tot nu toe voor 5 mei t/m 15 mei Orlando met aansluitend 15 mei t/m 19 mei New York.Vliegtickets incl. tax voor alle vluchten (3 pers) A'dam -> Londen -> Orlando -> NewYork -> Londen -> A'dam € 1866,00 met British Airway incl. auto Orlando economy classHotel Ramada Kissimmee excl breakfast incl in- en outdoor pool € 381,60
Epcot, Blizzard Beach, Typhoon Lagoon..
...Animal Kingdom, Magic Kingdom etc.
Dit zijn namen die ik hier vaak voorbij zie komen en ik kan het zo snel niet vinden, maar vallen al die parken onder 1 ingang? Of kun je per onderdeel een apart toegangkaartje kopen?