Universal is the best!
Allebei de parken!
Afdrukvoorbeeld
Universal is the best!
Allebei de parken!
We gaan volgend jaar waarschijnlijk weer naar Florida en nu we weer terug zijn mag er weer geplanned worden :)
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met Condomoniums? Wat zou bij jullie de voorkeur hebben? Een Condomonium of een goed hotel? Qua prijs per week scheelt het allemaal niet zo heel veel volgens mij...
American Estates heeft de onderstaande informatie:
----------------------------
CONDOMINIUMS
# Located in the east Kissimmee area and just off a main highway, in the various estates of the Meadow Woods area
# Disney, a short 15-minute drive away.
# All apartments have a common neighborhood pool.
# Maximum 6 PAX per 2 bedroom apartment
http://img48.imageshack.us/img48/4417/condo4sn.jpg
Alle appartementen (condo's) hebben een volledig ingerichte keuken , wasmachine, wasdroger,afwasmachine, livingroom en 2 slaapkamers. Zelfde standaard als onze villa's. 2 badkamers. Alle linnengoed handdoeken aanwezig.
----------------------------
Ik heb de prijs opgevraagd voor de komende week:
Huur van een 2 bedroom -Internet Special Condominium -
7 nachten (woensdag 12 juli 2006-woensdag 19 juli 2006) @ € 435,-/week
Zomertoeslag voor huurdagen vallende in de periode 1 juli 2006-31 augustus 2006: totaal 7 nachten @ € 15,-/nacht
Kom ik uit op 62 euro per dag als ik de Zomertoeslag weglaat (we gaan toch buiten het hoofdseizoen).. Daar kun je ook een middenklasse hotel voor nemen..
Ik zou toch kiezen voor een condo, gewoon vanwege de ruimte en de mogelijkheid zelf te ontbijten e.d. Wij zijn vorig jaar november 3 weken naar Florida geweest. De eerste week zijn we getrokken van Miami via de keys naar de Golf van Mexico. In Siesta Key hebben we toen een week een condo gehad, en daarna hebben we een villa gehad in Orlando voor een week.
We vonden het heerlijk om een eigen plekje te hebben dat toch hetzelfde comfort biedt als thuis. Je hebt een keuken tot je beschikking, en hoewel we meestal gingen uit eten, was het toch lekker om 's ochtends je eigen ontbijt te kunnen maken, en ook bijvoorbeeld drinken en andere lekkers in je ijskast te kunnen bewaren. Ook de eigen wasmachine en droger vond ik reuze handig, want wij gingen dus met een koffer vol schone kleren terug naar huis, dat scheelt thuis weer een hoop werk. En het draaien van een wasmachine in je eigen huisje kost dus ook bijna geen tijd, heel gemakkelijk.
Je hebt een plekje waar te "thuis"komt en waar je kunt doen en laten wat je wil. Dat kan in een hotel ook wel, maar toch vind ik een condo of villa toch meer vrijheid geven. Ik zou het zo weer doen!
Hoe groot is een Condo? We zijn maar met z'n tweetjes dus een villa lijkt ons een beetje overdreven...
Volgens mij heb je ook in een condo verschillende maten. In Siesta Key hadden we een condo boven op het strand, met 2 slaapkamers en 2 badkamers. Veel kleiner dan dat krijg je ze volgens mij niet, 2 slaap- en badkamers is volgens mij minimaal in Amerika.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Wij hadden in Orlando een villa tot onze beschikking, geboekt tegen een heel schappelijk prijsje (last minute, gewoon onderhandeld, zelfs met thanksgiving!). Dat vonden we toch wel heerlijk in verband met het zwembad en de jacuzzi. Het is echt zalig om 's avonds de jacuzzi in te duiken na een lange dag lopen in een pretpark. En ook voor een rustdagje is zo'n villa heerlijk. Lekker luieren in de ligstoel met een goed boek, om even bij te komen van al het shoppen en alle pretparken, en als je het warm krijgt duik je gewoon het water in. Zaaaaaaaaaalig! Onze villa had vorig jaar 5 slaapkamers en 4 badkamers en we waren ook maar met ons tweetjes :roll: 8) Dat was niet nodig voor ons, maar we wilden graag een jacuzzi en na het onderhandelen was dit het aanbod van de beheerder.....
Als je buiten het seizoen gaat, is het voor jullie misschien ook de moeite waard om toch voor een villa te gaan. Voor de prijs maakt het dan niet veel meer uit, maar dan moet je wel het lef hebben om op de laatste minuut te boeken en gewoon te onderhandelen. Er zijn zo enorm veel villa's in de omgeving van Orlando, die krijgen ze buiten het seizoen nooit allemaal vol, dus dat biedt veel mogelijkheden!
Succes met jullie keuze!
Wij hebben in eerste instantie gezocht via www.vrbo.com . Via deze site hebben we contact gezocht met de eigenaar cq. beheerorganisatie (telefonisch, want dat onderhandelt een heel stuk makkelijker!). Ik had 2 condo's uitgezocht in Siesta Key en ben met beiden gaan onderhandelen. Een ervan wilde niet zakken met de prijs, en de ander kwam met een ander alternatief dan op internet stond, en dat was eigenlijk nog beter dan ik had uitgezocht! Voor andere geïnteresseerden, dit is de website van de organisatie waarmee ik uiteindelijk zaken heb gedaan.
In Orlando heb ik hetzelfde gedaan. Ik heb een aantal villa's uitgezocht en ben gaan onderhandelen. Bijna iedereen ging mee in de onderhandeling, en ik heb uiteindelijk voor het beste bod gekozen (ik kreeg uiteindelijk een hele goede prijs inclusief tax en met gratis zwembadverwarming, en dat laatste is wel handig in november). De villa die we uiteindelijk kregen, was er niet 1 die ik had uitgekozen, maar een alternatief waar de beheersorganisatie mee kwam. De villa die ik had gekozen kon niet lager in prijs, maar ze hadden er nog meer in het pakket. Ze kwamen toen terug met een website van waaraf ik een aantal huizen kon uitzoeken. Ik herinner me nu trouwens dat we ook nog gratis internet hadden! Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij deze organisatie.
Ik heb zowel in Siesta Key als in Orlando zaken gedaan met een beheersorganisatie, die dus meerdere huizen van verschillende eigenaren in beheer heeft. Door te telefoneren en door de presentatie op het internet, kreeg ik er een goed gevoel bij. Het is per slot van rekening hun business, dus ik ging ervan uit dat het goed was. Daarnaast kon ik met creditcard betalen, en dat was voor mij ook een vereiste! Als ik dan wordt opgelicht, heb ik altijd nog de creditcardmaatschappij die ik kan inschakelen!
Ik moet toegeven dat wij ook altijd een lappie meenemen. Het is zo ontzettend handig om rap ff een adres op te zoeken of openingsuren van mall etc.Citaat:
Dan ken je ons nog niet :) Wij WONEN gewoon op internet ;)
En het is altijd handig om zo via msn contact te houden met thuis. Al is bellen tegenwoordig ook niet meer duur.
Hallo Njit,
ik had al eerder een onderwerp aangesneden over het appartementen (condo) complex Terrace Ridge. Het is achteraf gezien niets voor mij, maar als je eens een blik in de interieurs wilt werpen kan je deze link volgen: http://www.fabvillas.com/florida-vac...illa-3384.html
Door iets naar beneden te scrollen zie je de fotoserie.
Hallo mensen,
Wij gaan in oktober voor de 7e keer naar florida (kissimmee)
Alle parken hebben we gezien.
Hebben jullie tips van DAT moet je bekijken of gaan doen.
Het is niet zo dat wij ons vervelen.
Daar zijn vinden wij al geweldig.
Groetjes van twee Amerika freaken
Leon en Heidi Janson
In dit topic vind je veel tips: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1464
En misschien is dit een lijstje voor jullie: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=2155