ik heb tot nu toe nog maar 1x online ingecheckt , en de andere 5 keren gewoon bij aankomst op het vliegveld
tot op heden heb ik altijd nog de stoelen gehad die ik op voorhand had vastgelegd (wij vliegen altijd klm of delta)
Afdrukvoorbeeld
ik heb tot nu toe nog maar 1x online ingecheckt , en de andere 5 keren gewoon bij aankomst op het vliegveld
tot op heden heb ik altijd nog de stoelen gehad die ik op voorhand had vastgelegd (wij vliegen altijd klm of delta)
Dat zal het reisbureau voor je gedaan hebben. Je kan de stoelen zelf veranderen als je dat wilt.
Als je niet online incheckt krijg je de stoelen die nu vaststaan.
En met online inchecken kan je die veranderen ,maar dat kan nu ook.
Vlieg al jaren met de KLM en de stoelen die je nu ziet wanneer je inlogt zijn de stoelen die je krijgt.
Als je wilt kun je dit veranderen maar hoeft uiteraard niet.
Als je online incheckt blijven deze stoelen vast staan voor je of je moet tijdens het incheck proces dit willen veranderen.
Kijk er trouwens niet van op als je niet online kunt inchecken bij de KLM vaak genoeg meegemaakt, ook al is alles in orde.
Systeem is niet waterdicht wat dat betreft.
Niks kwa stoelen wijzigen, maar als je ze nu vast legt worden ze normaal niet meer voor iemand anders gereserveerd.
Met de online incheck hoef je niet meer naar een desk op Schiphol om in te checken, alleen maar je koffer afgeven en klaar ben je.
Want de rest doe je online je print ook je boarding pas dan thuis uit.
Inderdaad, als je het nu vastlegt krijgt in principe niemand anders deze stoelen meer en zie je deze terug bij het online inchecken.
Maar let op, in principe. Het was mij opgevallen dat de bij "mijn reis"indeling (lees het toestel) een ander toestel was dan bij het dienstschema staat dus kan ik wel een bepaalde rij kiezen maar als het een ander toestel wordt is de uitkomst onzeker. Ik heb het gevraagd aan een (zeer recent) ex medewerker klantenservice KLM en volgens haar is je stoel pas zeker als je erop zit ;-) en dan nog kan het cabinepersoneel een wijziging aanbrengen of inderdaad het wordt een ander toestel waarbij de indeling anders is....
Maar de meeste kans heb je wel met een van te voren via mijn reis "gereserveerde"stoel.
Je haalt twee dingen door elkaar. De stoelen wijzigen is een optie die KLM je vooraf geeft, je kunt al voordat je incheckt bepalen op welke stoel je wilt zitten. Hoe eerder je dit vastlegt, des te groter is het aanbod. De kans dat je uiteindelijk ook op die stoel terecht komt is zeer groot (ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ben verplaatst). Het online inchecken is heel iets anders, hiermee geef je aan dat je daadwerkelijk meegaat met die vlucht, print je je boarding pass alvast uit en hoef je op schiphol alleen nog maar je koffer in de automaat te gooien i.p.v. in de rij voor de balie te gaan staan. Je kunt tijdens het online inchecken voor de laatste keer je stoel wijzigen, dit hoeft natuurlijk niet.
Ook wij hadden stoelen gereserveerd maar bij onze vlucht terug bleken die niet in de computer te zitten . Wij hadden de online reservering bij met onze stoelnummers maar omdat het een delta vlucht was kan dit gebeuren zeiden ze .
Op de site van de KLM bij 'uw stoel aan boord' staat precies vermeld hoe het vastleggen van stoelen in z'n werk gaat.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prep...oard/index.htm
In principe kun je je stoelen vastleggen vanaf het moment dat je bij manage my booking kan op de KLM website. Wat inderdaad wel kan voorkomen is als de vlucht wordt uitgevoerd door een andere partner (bijv. Delta), het iets minder soepeltjes gaat.