Voor jullie gaan zwemmen met dolfijnen, wil ik jullie toch wel even meegeven dat dit eigenlijk een echte schande is.
De Dolfijnen vinden dit echt niet leuk en hoe meer mensen dit doen hoe commercieler het wordt en des te meer gevangenissen voor deze dieren er worden gemaakt!
Ik wil niet heiliger zijn dan de paus, en ja er gebeuren nog veel ergere dingen in de wereld ik weet het wel, maar als je echt in de natuur wilt zwemmen met dolfijnen dan zijn er andere manieren.
Zelf heb ik al tientallen keren dolfijnen ontmoet in het wild al duikend en vooral al snorkelend, in de meeste gevallen zwemmen de dolfijnen dadelijk weg, soms blijven ze enkele min zolang je ze kan entertainen (gek doen snel duiken en rondjes draaien op enkele meters diepte enz.) en heel soms maar dit is enorm uniek krijg je zelf de kans om een dolfijn in het wild te strelen is me vorige maand de eerste keer overkomen.
Meer info nodig laat maar horen
Bruno
27-04-08, 18:28
raygwencaith
Re: Zwemmen met dolfijnen niet in DC
Mag ik vragen waarop jij baseert dat Dolfijnen het NIET leuk vinden?
Mijn ervaring in DC was ronduit geweldig en de dieren hebben daar een zeer grote ruimte waarin ze verblijven. In de zee en oceaan lopen ze ook gevaar.
27-04-08, 21:08
brumpy
Ga jij me vertellen dat dieren die in gevangschap leven in een beperkt aquarium dit doen omdat ze dit leuk vinden?????
Straks ga je me nog vertellen dat ze er zelf achter vragen!
En kom nu niet af dat ze veel plaats hebben want dit is echt lachwekkend, dolfijnen etc. zijn gewend om duizenden km's af te leggen, in een vijvertje van enkele meters is dit nogal lastig!
Er is geen enkel dier gelukkig in gevangschap dat lijkt me toch echt wel pure logica, maar misschien proberen sommige zo hun geweten te sussen ik begrijp echt niet hoe mensen in godsnaam kunnen denken dat dieren in gevangschap gelukkig zijn!
En vertellen dat ze gevaar lopen in de zee, ja zeg, kijk ik stel voor dat we jou opsluiten in de gevangenis want op straat, in de wagen etc lopen we ook gevaar!
En wie creërt dat gevaar nu weer in de zee?
Kijk ik herhaal ik wil niet heiliger dan de paus zijn, en de reden dat ik me niet nog drukker maak hierover is omdat ik hoop dat dergelijke gevangenissen (ja het is niet meer of minder dan een ordinaire gevangenis) de mens toch een beetje meer bewust maken van onze natuur en van wat wij allemaal aan het vernietigen zijn.
Maar als sommige nu al gaan denken dat die dieren gelukkig zijn dan krijg ik het toch wel even lastig.
Eens je in de natuur deze dieren hebt ontmoet zou je het verschil wel duidelijk zien, ik heb ook ooit in gevangschap met hen gedoken op uitnodiging van de eigenaar, wat echt tegen mijn principe is maar ik kon het niet laten ik wou het verschil gezien hebben, en ja die dieren lijken voor buitenstaanders enorm gelukkig en hebben heel veel aandacht nodig en zijn enorm geintresseerd in iedereen die daar het water ingaat maar geloof me ze zijn alles behalve gelukkig.
27-04-08, 22:04
raygwencaith
Wie denk je wel dat je bent.
Misschien dat dit topic door een beheerder gesloten kan worden want zo'n reactie als hierboven hoort niet op een forum thuis.
Grote schande
27-04-08, 22:41
Ta2 Gerrit
Jij durft :-k. Alleen omdat iemand er een andere, en in mijn ogen geen slechte, mening op na houdt moet het topic gesloten worden ?? Maak het nou......[-(
Een forum is er in principe voor discussies en meningen en niet om elkaar naar de mond te praten, dus is het erg kortzichtig om een andere mening te betitelen als "Grote schande". Ik vindt dit wel degelijk thuishoren op dit forum, maar gelukkig bepaal ik, net als jij, dit niet en hebben we daarvoor beheerders.
En als je een beeldspraak als "mensen opsluiten" persoonlijk opvat heb je het verhaal van Brumpy niet echt begrepen of willen begrijpen. En dan deze beeldspraak beantwoorden met "Wie denk je wel dat je bent", lange teentjes........?
Als de beheerder(s) dit topic zouden sluiten, of berichten zouden verwijderen zou dat pas een Grote Schande zijn.
Maar dat is mijn mening.
27-04-08, 22:55
raygwencaith
Meningen kunnen zekers gegeven worden maar Brumpy schrijft over dat deze dieren niet in gevangenschap zouden mogen leven maar gaat vervolgens wel in de florida vakantie naar Seaworld en Aquatica (eigenaar Discovery Cove).
Brumpy schrijft zelf ook dat het een schande is dat mensen met dolfijnen willen zwemmen.
Daarnaast schrijft Brumpy ook in het wild te hebben gezwommen met dolfijnen, dan zou ik weer kunnen zeggen dat ze daar de dolfijnen met hun bootje hebben gestoord in hun natuurlijke omgeving. Als Brumpy er dan echt ook zo tegen was geweest had Brumpy ook dat moeten weigeren.
Dit topic zou niet moeten gaan over hoe een dolfijn dit zou vinden want apen, olifanten, leeuwen en tijgers en giraffen zitten ook in een hok.
27-04-08, 23:21
Michael66
16-05-08, 12:24
Shena22
zo ik ben weer terug en heb gezwommen bij DC , Ben gelijk de eerste dag gaan vragen of er nog plaats was en dat was er wel. Maar wel een week later , dus ik raadt ook wel aan om eerder te boeken. Het was een geweldige dag! Voor mijn verslag kan je mijn weblog in de gaten houden. de Dc dag komt eraan! Hoop na het weekend!
26-05-08, 11:42
margriet
Re: Zwemmen met dolfijnen
Terug uit Florida. Gezwommen met de dolfijnen ik Key Largo.
Dolpin Cove GE WEL DIG
27-05-08, 14:23
reneefrankrijk
Re: Zwemmen met dolfijnen
Wij zijn ook een dag in DC geweest, 19 februari. Hadden 10 maanden te voren geboekt, kregen de 14 dagen entre Busch en Sea World niet in rekening gebracht. Later las ik op hun site dat ze 10% vroegboek korting aven, dus heb ik gevraagd of dat voor ons ook nog gold. Kreeg meteen antwoord dat die 10% alsnog van het openstaande bedrag werd afgetrokken. Wij hebben voor 5 personen $ 931 betaald. Niet teveel dacht ik zo. Het was de meest geweldige dag van onze vakantie!! we gaan over 21 maanden (ongeveer) weer.