Daar heb je niet 15 pagina's voor nodig en het topic kan meteen op slot.
Nou, laten we dat maar niet doen. Al zou Pott misschien op dit moment de gunstigste zijn - wat al ter discussie wordt gesteld - dan is dat geen garantie dat Pott er volgende week nog is, of dat er misschien een andere wisselaar gunstiger wordt. Net als met vliegtickets, attractietickets, hotelprijzen etc: het blijft allemaal een dynamische handel.
Vragen? Geen vragen?! Mooi! :razz:
13-05-10, 05:17
Reza
Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
wij hebben een een aardig bedrag omgewisseld bij het GWK op Schiphol, voordeel daardoor geen commissie, je hoeft niet gelijk naar een ATM en vooral ze geven 1 dollar biljetten uit. We hebben er 50 gevraagd wat heel handig is gebleken met de tolwegen bij aankomst en de fooi achterlaten in de restaurant. Verder bij het afrekenen in de supermarkt altijd gekozen voor cash back met debit card en zo maar 1 keer in Seaworld (veel contact betalen) met 3 dollar opname kosten geld uit de ATM moeten halen. En dat allemaal dankzij de bijeengesprokkelde tips uit dit forum, waarvoor dank aan ieder.
19-05-10, 12:53
Nel van Ree
omwissel dollars
Hallo,
Ik heb een vraagje misschien kunnen jullie mij raad geven,
wat ik het beste kan doen. Wij gaan 26 juli weg nou is mijn vraag
kan ik het beste daar geld pinnen of hier het bedrag omwisselen in
dollars.
groetjes nel
19-05-10, 12:57
Syllvia
Re: omwissel dollars
Ik zou zeggen daar pinnen, of je moet erg bang zijn dat de euro gaat zakken, en dan NU alvast wat om gaan wisselen, dan heb je de huidige koers.
Risico is dan wel dat je met (veel) geld op zakt loopt met alle nadelen van dien.
19-05-10, 13:19
[verwijderd]
Ik heb zelf altijd liever voldoende cash bij me en ik wissel dus vaak vooraf al een aanzienlijk bedrag om. Verder maken we bij aankopen ook gebruik van de pinpas en creditcard en verder heb je nog de mogelijkheid tot cashback bij o.a. de Wal*mart waarbij je geen kosten betaald voor het opgenomen geld en dat heb je wel bij een geldautomaat (wat ik begrepen heb).
Maar het is altijd heel persoonlijk wat je doet, ik zou zeggen doe wat je normaal ook doet als je op vakantie gaat en voel je je prettiger met wat extra cash geld op zak zoals ik dan moet je vooraf wisselen.
19-05-10, 13:21
nikie1968
hallo,
wij nemen ook 1500 euro omgewisseld naar dollars mee met z'n tweeen en de rest betalen we daar met creditkaart en pinpas
groetjes Monique
(we hebben alle hotels en auto en villa al betaald)
19-05-10, 13:24
marjoleinenrick
Wij hebben 500 dollar bij ons, de hotels en auto zijn al betaald dus we hebben onze hele credit card vrij.
Ik vind het ook fijn om altijd geld op zak te hebben maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
19-05-10, 14:05
Ta2 Gerrit
24-05-10, 23:47
Reza
Het cah back systeem in de supermarkten had ik hier gelezen en werkte prima ! Wat ons betreft een aanrader om automaatkosten te voorkomen.
25-05-10, 16:00
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nikie1968
wij nemen ook 1500 euro omgewisseld naar dollars mee met z'n tweeen
Hou er wel rekening mee dat de reisverzekering zoveel geld niet vergoeden zal bij diefstal.