Re: Positief over martinair
Is netjes dat ze het doen, maar ze moeten wel, aangezien ze je niet meer mogen vervoeren zonder vooraf het volledige adres van je verblijf (1e nacht) door te geven aan de Amerikaanse authoriteiten.
Dit geld overigens voor alle mijen, ook de Amerikanen.
Eric
Afgelopen vrijdag zijn we dus met Martinair hier naar toe gevlogen en we hebben enorm goed opgelet, maar ik heb echt niets negatiefs kunnen vinden. De vertraging was uiteindelijk 40 minuten (ik heb bij andere maatschappijen soms wel langer gewacht). In deze 40 minuten is dus ook het taxiën inbegrepen, ofwel i.p.v. 13.40 uur zaten we om 14.20 uur ook daadwerkelijk in de lucht.
Verder geen chagrijnig personeel gehoord of gezien (eerder super vriendelijk, en dat kan ik me nog zo goed herinneren omdat één stewardess van die mooie kuiltjes in haar wangen had als ze lachtte :) )
Verder enorm goed vermaakt met onze personal entertainment player (3 films bekeken, hierdoor ging de tijd echt super snel!) En over de beenruimte, ik met m'n 1.64 meter heb eigenlijk nooit te klagen :) en Martijn met z'n 1.97 meter heeft altijd te klagen. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben niet echt verschil gemerkt met andere maatschappijen qua ruimte. Gewoon prima eigenlijk.. dus.. Op het moment dat we zouden gaan slapen, dan zou het problemen kunnen geven (dan weet Martijn geen raadt hoe hij met z'n ruimte voor z'n benen om moet gaan, maar zolang wij films kunnen kijken, heb je geen kind aan ons).
Nee, ik heb echt niets negatiefs over de Martinairvlucht van afgelopen vrijdag.... In ieder geval niets negatiefs over Comfort Class.
Linda, Kun je mij vertellen hoe de stoelindeling is in de Comfort Class, per rij? Is dat 2-3-2 of 2-4-2 of 2-2-2?? Ben erg benieuwd.
Zijn de stoelen ook ietsje breder dan in economy?
Bedankt hoor.
Hoi Renee,
De opstelling is 2-3-2 , maar de breedte vd stoelen is gelijk aan economy-class.
Groetjes,
Pieter
De Marinair opstelling in de 767 is 2 - 3 - 2, met dien verstande dat een of twee toestellen zijn omgebouwd als test naar 2 - 4 - 2, ik heb geen idee of Martinair hier verder mee gaat, of niet.
De 767 is duidelijk niet ontworpen voor die configuratie, alles wat ik tot nu toe met een 767 heb gevlogen (ook binnenlandse vluchten in de USA en Mexico) was de opstelling 2 - 3 - 2.
Eric
Nieuwe entertainment lijst
heeft iemand al de nieuwe entertaiment lijst van martinair voor mei en juni?
en is de entertainmentplayer snel op als je in economy zit of hebben ze er genoeg voor iedereen?
Re: nieuwe entertainment lijst
Ik heb een tijdje terug met Martinair gebeld over de recente film-lijst.
Er is mij verteld dat er op dit moment i.i.g. deze films op staan;
Happy Feet
Blood Diamond
Flags Of Our Fathers
Music & Lyrics
Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest
Miami Vice
The Departed
Chronicles Of Narnia
Oh en ik lees net op de weblog van Njit en SpaceAce dat "Man Of The Year" er ook op staat.
Wij hadden de opstelling 2-3-2. Wij vlogen gewoon economy. Op de terugweg wilden we Comfort Class maar ze hadden geen vier stoelen meer bij elkaar dus hebben we ook toen economy gevlogen.
Ik vond de beenruimte inderdaad vrij krap, maar gelukkig zijn mijn man en ik allebei niet lang, dus voor ons geen probleem. Maar ik vond de comfort class ook niet superruim. Bij Singapore Airlines was de economy class nog ruimer.
We hebben de terugreis (op de heenreis niet voorradig voor economy!!) wel een entertainment set gehuurd, want de film die wordt gedraaid is niet de moeite waard.
De heenreis hadden we inderdaad een erg chagerijnige stewardess maar terug was ik wel tevreden over Martinair.
Maar al met al ben ik betere service gewend bij airlines en zal ik niet snel voor Martinair kiezen als ik de keuze heb. Wij hadden ook geen Martinair geboekt, maar US Airways vloog niet meer op onze data dus werden we gratis omgeboekt naar Martinair.
Net een weekje terug uit Florida, dus mijn ervaring met Martinair is vers van de pers. En het is - wederom (ik vlieg eigenlijk uitsluitend Martinair) - zeer positief. De stewards/stewardessen zijn zeer geduldig en vriendelijk, en de Comfort Class kan ik iedereen aanbevelen. De stoelen bieden mij, met m'n 1,93 m., genoeg beenruimte. De mediaplayer is een leuke extra. Smaken verschillen natuurlijk m.b.t. video en muziek, maar een flink deel van het gebodene ging aan mij voorbij. Een paar afleveringen van Friends hebben mijn vakantiestemming behoorlijk goed gedaan :-D
Ik heb ook nog een tip over het plaatsen van die mediaplayer. Het is een los kastje met uitklapbare standaard, en in het begin plaatste ik hem met z'n standaard op m'n eettafeltje. Op de terugvlucht zag ik dat velen de standaard tussen het kleedje van de hoofdsteun van de stoel voor hen hadden geschoven, zodat de speler aan de hoofdsteun hing. Een slimme oplossing zo te zien!
Een uur na vertrek wordt de speler uitgedeeld, en een uur voor aankomst weer ingenomen. De oortelefoons - ik vind het ondingen en neem m'n eigen mp3-oordopjes mee die ook passen - mag je houden.
Er zijn sinds niet al te lange tijd speciale hoofdtelefoons op de markt die buitengeluiden, zoals van de motoren, uitfilteren. Bij de Walmart zag ik er een paar van Koss, niet zo heel duur, ik geloof een dollar of 40. Zit je wel met zo'n paar ouderwets grote schijven op je oren, maar misschien komen ze binnenkort wel met kleinere modellen.
Gisteren was het weer eens "bal" met een vertraging van ruim 10 uur vanaf Schiphol en dus ook om de mensen op te pikken in Orlando (zojuist gelezen op het Orlandoforum).
.