Re: Tanken met Creditkaart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
6foot6
Voldoende om je vakantie comfortabel voort te zetten betekend dus alles cash en dan heb je die kaartjes niet meer nodig.
Dat werkt altijd en bevalt prima
Zo doen wij dat. We kopen de dollars als wij vinden dat de koers goed is. Deze koerswinst heeft ons al heel wat extra dollars opgeleverd.
We hebben 3 CC's bij ons voor o.a. borg maar doen de rest allemaal cash. We willen niet afhankelijk zijn van hoe de koers is als we daar zijn. We nemen netjes ons dagbudget in onze beurs mee en komen thuis niet meer voor verrassingen te staan.
Veel villa's hebben beveiliging en een safe dus het geld hoeft niet open en bloot ergens neergelegd te worden.
Dit is nu precies de reden dat wij ook altijd een ruime hoeveelheid geld contant hebben zodat we als er iets is en we niet kunnen innen gewoon nog meerdere dagen cash kunnen voorzien in onze dagelijkse benodigdheden.
wij zijn gelukkig in het bezit van een amerikaanse bankrekening. dus kunnen altijd nog geld overmaken van de nederlandse naar de amerikaanse rekening zodat we niet zonder geld zitten.
Als we het hebben over tanken met een cc hebben we het dan over tanken met een self service pricipe?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mattrob
Ik heb overigens afgelopen week in LA nog wel getanked met CC en willekeurige postcode. Maar goed, dat is geen Florida natuurlijk #-o
Mij lukte het in juni & juli ook niet in California en Nevada met mijn CC. Hele vakantie gewoon met cash geld betaald bij de pomp. Vind ik ook geen probleem, liep al eerder tegen dat CC en pinpas probleem aan bij de pomp bij eerdere vakanties, waar het eerst nog wel lukte, zoals anderen ook gemerkt hebben.
En als je binnen komt bij zo'n tankstation zie je ook weer eens wat lokale bevolking en de vitrines met veel warme snacks. :wink:
Citaat:
Als we het hebben over tanken met een cc hebben we het dan over tanken met een self service pricipe?
Inderdaad, sef service. Maar dat is het eigenijk bijna altijd :-), behalve in Oregon en New Jersey.
Wij nemen ook altijd wel cash mee, maar het was zo lekker makkelijk bij de pomp. Gewoon aftanken, en niet meer raden of twee keer lopen indien misgegokt :mrgreen: