En mag je zelf frisdrank of een fles water aan boord meenemen? :oOf is eenieder verplicht om een drankenkaart te kopen? Ook voor kinderen? En is dat dan ongelimiteerd drinken zo een drankenkaart?
greetz,
Nancy
Afdrukvoorbeeld
En mag je zelf frisdrank of een fles water aan boord meenemen? :oOf is eenieder verplicht om een drankenkaart te kopen? Ook voor kinderen? En is dat dan ongelimiteerd drinken zo een drankenkaart?
greetz,
Nancy
Nee, je mag niets meenemen, nou ja je mag het wel meenemen maar niet gebruiken, het wordt dan voor je bewaard en als je van boord gaat krijg je het weer mee, datzelfde geldt voor drank die je koopt op één van de eilanden.
Ik zou gewoon een drankenkaart kopen (geen alcohol kan je hier op krijgen) en daar kan je de hele dag zoveel frisdrank mee halen als je wilt anders betaal je iets van $4,00 per glas en dit is echt een stuk goedkoper, ook voor kinderen is zo'n kaart zeer aan te bevelen, die is wel goedkoper dan voor volwassenen.
Die voor kinderen is geloof ik zo rond de $25,00 en voor volwassenen iets meer maar dat weet ik niet meer precies.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je gaat, wij hadden een cruise van 8 dagen, dus als je korter gaat zal de drankkaart wel goedkoper zijn.
Bedankt paula,
Nog 1 vraagje? Ik heb s'nachts altijd dorst, dus wil een fles water naast mijn bed. Kan ik dat dan op de boot kopen of moet ik een glas water bestellen of is er water in de hut en is dat ook met die drankkaart te doen? Zo wel een lange vraag, hé.
Greetz
Er staan meestal een aantal drankjes op je kamer zoals water en cola. Als je daar wat van pakt zetten ze dat op je pasje van het schip.
En om nog even terug te komen op de : mag ik ook frisdrank meenemen de boot op?
Ja bij (sommige) rederijen mag dat. Een normale hoeveelheid fris is toegestaan en hoeveel dat ik, geen idee. Ik zie mensen met hele traytjes frisdrank aan boord gaan, dus een paar flesjes zal geen probleem zijn. Ik had zelf afgelopen keer 4 flesjes water meegenomen en daar is niet naar gekeken.
Je schijnt ook drank mee te mogen nemen, maar als je die aan tafel wilt drinken zal je een cork fee moeten betalen.
Dit zal waarschijnlijk per cruiseline verschillend zijn, en ze lopen er natuurlijk ook niet mee te adverteren dat je je eigen drankjes mee mag nemen.
Als je nou gewoon zo'n drankkaart koopt hoef je je nergens druk over te maken, en een paar flesjes water zullen ze niet moeilijk over doen maar dat verschilt waarschijnlijk wel per cruiseline.
Je hebt ook 24 uur roomservice dus als je 's avonds water op je kamer wilt bel je gewoon even en wordt er een fles of kan water gebracht.
Er staan op de gangen ook overal frisdrankautomaten maar die kosten wel geld.
Hoi Paula,
Wat een super ervaring. Wij zijn aan het denken om in september een reis van NY via Wshington naar miami te maken met verschillende tussenstops en daarna nog 5 dagen cruisen naar de bahama's.
Nou heb ik een paar vragen:
Hoe is de boot voor kleine kinderen? Onze dochter is dan 1 jaar en 9 mnd. Is er wat voor haar bijv een kinderbadje.
Kunnen wij zelf kiezen waar we willen eten bijv buffet, want ik vind het diner met haar niet ideaal.
Is al het eten inclusief alleen de dranken niet?
Het ontbijt op de laatste dag is dan incl ook al laat ik het op de kamer komen?
Alvast bedankt voor het leuker verslag.
grt Karin
@ Paula
Bedoel ook niet dat je al je drank zelf mee moet slepen. Ik koop ook altijd een frisdrank kaart en een cocktailtje los. Maar als je een paar flesjes water/fris hebt voor op de kamer, vind ik dat makkelijker dan een glas drinken op een kastje. En ook als je al rondgereden hebt in Florida en je nog drank over hebt, hoef je dat dus niet zomaar de prullenbak in te keepen! Is ook een beetje zonde, niet waar?
Nijntje, je kan de steward gewoon een paar flesjes water vragen en die hoef je niet te betalen als je een drankkaart hebt, flesjes water staan ook altijd op de kamer bij binnenkomst en in de badkamer en als die op zijn worden ze gewoon bijgevuld als je kamer weer wordt gedaan.
Bij het inschepen ga je gewoon door de douane heen en is er kans dat je koffers nagekeken worden, als je flessen drank in je koffer hebt zitten worden die eruit gehaald (regels van het cruiseschip), die ben je niet kwijt maar worden apart gehouden tot je weer het schip verlaat, je krijgt hier een bewijsje van en de avond voor vertrek worden die weer op je kamer gebracht. Je hoeft dus niets in de prullebak te gooien, je mag het alleen niet aan boord gebruiken.
Ook een beetje logisch natuurlijk want aan de drank verdienen ze natuurlijk veel geld.
Als je tussendoor van boord gaat op één van de eilanden moet je ook weer twee keer door de douane heen en zal weer je tas nagekeken worden en daar ook de eventuele flessen drank voor je worden "bewaard" tot het eind van de cruise.
Ik weet niet welke eilanden je aan gaat doen maar in Jamaica hebben we wel een trucje gezien in een drankwinkel, je koopt een literfles water en een literfles witte rum, ze gooien de waterfles leeg en daarin wordt de drank gedaan en dan maar hopen dat ze niet aan de fles gaan ruiken maar het lijkt natuurlijk gewoon een fles met water.:-#
Ik neem aan dat ze dit soort trucjes wel kennen op het schip, maar het is te proberen.
Misschien is het verstandig om eens wat folders van cruiselijnen te halen bij een reisbureau of je daar in te laten lichten over wat verstandig is en welke cruiselijn. Wij hebben zelf voor Carnival gekozen omdat dat toch wat minder "dressed" is en ze noemen het daarom ook funschepen.
Ook opletten of er de havenbelasting en fooien bijzitten, dit is nl. ook verschillend bij de verschillende lijnen en dan kan je nog voor verrassingen komen te staan, soms moet dit nl. achteraf betaald worden.
gr. Paula