Bedankt, ritje komt wel goed, kan je trouwens meelezen op ons blog. Zal er zeker inzetten hoe we gereden zijn en of het druk was.
Afdrukvoorbeeld
Bedankt, ritje komt wel goed, kan je trouwens meelezen op ons blog. Zal er zeker inzetten hoe we gereden zijn en of het druk was.
Weer terug uit Florida en op geheel eigen stijl van Orlando naar de Florida Keys gereden en weer terug.
De heenreis nam ik SR 528 richting Cocao Beach, om vervolgens I-95 te volgen naar Miami. Door de rustige
verkeerssituatie koos is door te rijden tot aan SR 836 in Miami en langs het vliegveld te rijden. Om vervolgens
de Florida Turnpike te nemen richting Homestead en mijn weg te vervolgen via de US 1.
Op de terug weg had ik alle tijd van de wereld dus nam ik de "toeristische route", wat eigenlijk niet veel langzamer
of sneller was dan de "snelweg routes". Natuurlijk bij Homestead de Florida Turnpike richting het Noorden genomen,
want ik moest iemand afzetten op het vliegveld van Miami. Maar terplaatse besloot ik US 27 naar het Noorden te nemen.
Een erg landelijke route die je door Amerikaanse stadjes voert en me uiteindelijk bij I-4 net ten Zuiden van Orlando voerde.
Het is en blijft Florida dus een redelijk vlakke rit, maar je ziet tenminste wel andere delen van deze staat. Als je de tijd hebt
is het altijd mogelijk om deze route te nemen. Kwa tijd maakte het niet zoveel uit. Toen ik richting Miami/Florida Keys reed
vertrok ik om 5:20 (in de ochtend) vanuit Orlando en (met pauzes en me houden aan de snelheids limiet) kwam ik om 11:35
aan op Grassy Key. Dus een rit van 7 uur en 10 minuten, terug was eigenlijk nog iets sneller. Terwijl ik ook nog iemand moest
afzetten op het vliegveld van Miami. Vertrok vanaf Grassy Key om 13:10 kwam stipt om 20:00 aan, waar ik een week eerder ook
van vertrok. Dus "slechts" 6 uur en 50 minuten, ik herhaal met pauzes en me houden aan de snelheids limiet.
Wij hebben de 27 ook ongeveer 8 jaar geleden gereden van Miami naar Orlando. Wat ons tegenstond waren de vele stoplichten die je onderweg tegenkomt. Je hebt gelijk dat ook de andere kant van Florida ziet.
Hoi,
wij gaan in augustus naar Davenport en denken er aan om dan op 1 dag heen en weer te gaan naar Miami South Beach, zijn er mede forummers die dit wel eens gedaaan hebben en is het uberhaupt wel te doen?
een ieder alvast bedankt voor de antwoorden.
Paffie
zou ik niet doen voor 1 dag,is zo'n 4-5uur rijden enkele reis.
Zou je het voor Parijs ook doen? Das ongeveer dezelfde afstand...
Edit: ik zie dat jullie in Den Helder wonen. Dan is Parijs natuurlijk wél een stukje langer :)
Goed, zou je op-en-neer rijden naar Hamburg (D) dan? Of naar Köln?
In Amerika zijn de afstanden groter. Als wij vanuit ons plekkie in Sebring naar Miami willen, doen we dat in een dag heen en terug. Dat is dus vroeg opstaan en laat thuis. Zou je hier aan me vragen om in een dagje heen en weer te gaan naar Rijsel (Lille) dan zou ik nog wel twee keer op mijn kop krabben. Maar Miami is verder.
We zijn wel eens in een volle dag naar New Orleans gereden, daar twee dagen gebleven en weer terug. Vergelijkbaar met een lang weekeind op een neer naar Madrid. Als je dat doet kijken mensen je aan of je van de andere wereld komt. Tenzij je het vliegtuig neemt natuurlijk.
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het advies van jullie toch maar volg want 10 uur in een auto op één dag is toch best veel.
misschien toch maar een hotel boeken voor één nacht.
Beste Forumlezers.
Wij verblijven eerst een weekje in Orlando voor de pretparken en rijden op 22 juni door naar Miami voor een cruise.
Nu zie ik dat die reis nogal lang duurt en er nogal verlaten uitziet. Zijn er personen die deze route vaker hebben gereden en ons kunnen vertellen of er voldoende rustpunten zijn? Voor wat eten of het strekken van de benen.
Anders kopen we in Orlando voor vertrek wat eten.
Tnx voor jullie tips alvast :)
Hier kunt je heel veel informatie vinden over de weg.